اتوکلاو دندانپزشکی با قیمت مناسب

amir9398

Member
اتوکلاو دندانی چیست؟
اتوکلاو دندانی وسیله ای است که برای استریل کردن و ضد عفونی کردن وسایل پزشکی از جمله ابزارهای دندانپزشکی استفاده می شود. این دستگاه با استفاده از بخار و فشار، میکروب ها، باکتری ها، قارچ ها و ویروس های دستگاه های پزشکی را از بین می برد. به این ترتیب امکان انتقال عفونت از یک بیمار به بیمار دیگر به حداقل می رسد و ایمنی بیشتری برای بیماران و کادر درمانی تامین می شود.

برای اطلاع از قیمت اتوکلاودندانپزشکی به سایت فروشگاهی مدیکالا مراجعه کنید.

اتوکلاو یکی از اجزای مهم و جدانشدنی هر کلینیک دندانپزشکی و مرکز پزشکی است که فرآیند استریلیزاسیون را با سرعت و دقت بالا انجام می دهد. با روش‌های سنتی، پزشکان سعی می‌کردند دستگاه‌های خود را با گرم کردن یا استفاده از الکل استریل کنند، اما این روش‌ها نمی‌توانستند کاملا ضدعفونی کنند و علاوه بر این، دقت بالایی نداشتند. امروزه اتوکلاوها فرآیند استریلیزاسیون را با استفاده از فشار بخار آب بالا و دمای بالا انجام می دهند. این دستگاه در محفظه بسته قرار می گیرد و دمای بالای 100 درجه دارد. اتوکلاو می تواند تمام میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرد. این دستگاه علاوه بر استفاده از اتوکلاو در صنایع شیمیایی، دارویی و دندانپزشکی در مواردی در صنایع غذایی نیز کاربرد دارد.

اگر به دنبال خرید موتور جراحی دندانپزشکی با قیمت مناسب و به صورت اقساطی هستید مدیکالا عرضه کننده انواع تجهیزات دندانپزشکی در خدمت شما عزیزان است.

نکات مهم هنگام خرید اتوکلاو دندانپزشکی
خرید اتوکلاو دندانپزشکی مرحله مهمی است که نیاز به توجه ویژه به انواع و ویژگی های مختلف آن دارد. نکات مهم در هنگام خرید اتوکلاو دندان:

اندازه و ظرفیت: ابتدا باید اندازه و ظرفیت اتوکلاو را تعیین کنید. بسته به حجم مطب دندانپزشکی خود، اتوکلاو با ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.
نوع استفاده: بررسی کنید که آیا برای استفاده روزانه یا برای استفاده شدیدتر به اتوکلاو نیاز دارید. این نکته می تواند تاثیر زیادی در انتخاب مدل مناسب داشته باشد.
استانداردها و گواهینامه ها: اطمینان حاصل کنید که اتوکلاو با استانداردها و مقررات بهداشتی فعلی مطابقت دارد و دارای گواهینامه های لازم است.
سرعت استریلیزاسیون: وقتی این موضوع برای شما مهم است، باید سرعت استریل شدن اتوکلاو را نیز در نظر گرفت. برخی از مدل ها ممکن است سریعتر کار کنند.
سیستم کنترل و نمایشگر: استفاده از اتوکلاو با یک سیستم کنترل موثر و نمایشگر مناسب آسانتر و کارآمدتر خواهد بود.
ویژگی های ایمنی: اطمینان حاصل کنید که اتوکلاو دارای ویژگی های ایمنی مانند قفل کودک و سیستم ایمنی فشار و دما است.
قابلیت ضد زنگ: مواد مورد استفاده در ساخت اتوکلاو باید در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم باشند تا عمر مفید دستگاه افزایش یابد. با این نکات می توانید اتوکلاو دندانپزشکی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

استفاده از اتوکلاو مطب یا دندانپزشکی
بسیاری از صاحبان مشاغل و دندانپزشکان در هنگام خرید با این سوال مواجه می شوند که اتوکلاو رومیزی برای چیست و در ادامه به توضیح پاسخ این سوال می پردازیم.

اتوکلاوها در گستره وسیعی استفاده می شوند و این کاربرد بستگی به موقعیت کاری صاحبان اتوکلاو دارد. این دستگاه ها در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می شوند که یکی از این اشکال شکل رومیزی است. اتوکلاو رومیزی عمدتاً در مراکز دندانپزشکی استفاده می شود زیرا دندانپزشکان ابزارهای مختلفی دارند که همه آنها باید هر روز برای افراد مختلف از آنها استفاده کنند. اتوکلاو رومیزی برای دندانپزشکان در مطب و روی میز مناسب است. آنها از این دستگاه برای استریل کردن ابزار و تمیز کردن لوازم پزشکی استفاده می کنند. از آنجایی که این دستگاه از سرعت و کارایی بالایی برخوردار است، در وقت شما صرفه جویی زیادی خواهد کرد.

همچنین از دیگر کاربردهای این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده در سنتز هیدروترمال
استفاده در کلینیک های دامپزشکی برای عقیم سازی لوازم پزشکی حیوانات
استفاده در صنایع شیمیایی برای استریل کردن پوشش ها و بسته بندی های لاستیکی
استریل کردن لوازم آرایشی و سرنگ های تاتو

نتیجه
اتوکلاو رومیزی تحول بزرگی در صنعت استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، دارویی، غذایی و غیره ایجاد کرده است. به لطف این دستگاه می توان نظافت و استریل کردن تجهیزات بهداشتی و آزمایشگاهی را با دقت و کیفیت بالایی انجام داد. با توجه به استفاده گسترده از اتوکلاوهای رومیزی در صنعت پزشکی، این دستگاه ها را اتوکلاوهای پزشکی یا بالینی نیز می نامند. این دستگاه ها مجهز به برد الکترونیکی هوشمند هستند که فرآیند نظافت و ضدعفونی تجهیزات را با استانداردهای بالا انجام می دهد. این تجهیزات از امنیت بالایی برخوردار بوده و در ظرفیت های مختلفی عرضه می شوند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا