اتاق کار

hadi_nn

Member
سلام
دوستان این آخرین کار یا بهتر بگم ششمین کاری هست که کلاً با مکس و vray میزنم
آبجکتها که مشخصه آماده هستن اما تمام متریالها بجز اون کیف و عینک دودی و گلدون ها رو خودم دادم
بیشتر خواستم با این کار تمرینی داشته باشم برای ساخت متریال, کار با دوربین فیزیکی vray و همچنین نور پردازی داخلی
ممنون میشم مشکلات و احیاناً نقاط قوت کار رو توی این زمینه ها رو بهم بگید
زمان رندر هم حدود یک ساعت و نیم در سایز 1280 در 720 و با vray 1.5 sp5 و max 2010 کار شده !
http://up.iranblog.com/Files/fdda1b37bf4d4ac9957c.jpg
 

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
سلام دوست جان
تمرین خیلی خوبی بوده
متریال ها قابل قبول هسن
چند تا نکته ریز کارتو قشنگ تر میکنه
تکسچر کتابا رو متنوع تر میدادی یک تکسچر رو تو دو تا کتاب می بینیم
و اینکه یه تصویر مناسب هم پشت پنجره می ذاشتی

موفق موفق باشی دوستم
 

Ultra3D

Well-Known Member
یکمی Real کار کن!
مثلا ً اون مدل آماده که به جای مانیتور گذاشتی در واقع تلویزیون 42 اینچ هست که Scale کردی
یا باندا هم باند کامپیوتر نیست ...
متریال صندلی هم جالب نیست ... مخصوصا ً اون متریال توسی مات
برای متریال سفید صندلیت یک Normal map تو bumo برای چرم رو بنداز ...

با این که زمان رندرت زیاده ولی کیفیت خوبی نداره و پیکسل هاش معلومه ... مثلا ً لبه های پنجره رو نگاه کن!
 

hadi_nn

Member
والا مانیتور که tv نیست راستش scale هم نکردم ولی خوب شاید یه چیز بهتر بزارم
در مورد تنظیمات aa هم من توی adaptive dmc از مقادیر 3 و 6 استفاده کردم زمان رندر هم برا همین زیاد شده اما نمیدونم چرا هنوز لبه ها اینطورین
به هر حال ممنون از پیشنهاداتتون دوستان
 

Farrokh

Active Member
برای لبه ها آنتی الیاسینگ فیلتر رو عوض کنید

بک گراند بد هست

یه عکس بذارید روی یه پلین که متریال نور هم بهش داده باشید
تنظیمات جی آی هم به شدت پایینه به حدی که اصلا بوفه ی روی دیوار خوب سایه ننداخته رو دیوار و انگار ازش جدا شده
متریال کف هم بده
بازتابش خیلی کمه و از گلاسینس توش استفاده نشده (اون چیزی که به نظر می رسه اینه )
شاید حتی بامپ هم نداشته باشه یا بامپش خیلی کم باشه

سایز های آبجکت ها هم با هم نمی خونه
مثلا مانیتور و اسپکیر و اون لامپ دیواری هر کدومشون یه سازی می زنند
قرنیز فراموش نشه خواهشا

ولی در بین تمام چیز هایی که گفتم یک نکته ی مثبت وجود داره که دست به خلق متریال ها زدید و این ایراداتی که توی کار هست ایراد کار خود شماست نه یک کار آماده
کمی سعی کنید بر روی مدل سازی و ساختن المان های معماری کار کنید

در کل کار خوبی هست و موفق باشید
 
علاوه بر ایراداتی که دوستان گفتن، رندر یک مقدار تخت شده. اینکه لبه ها و شیارها سایه ندارن باعث شده تصویر یک جورهایی دو بعدی و البته کم کنتراست به نظر بیاد.
اگر ambient occulsion را رندر بگیرید و توی فوتوشاپ به کار اضافه کنید، احتمالا این مشکل تا حدودی حل بشه.

اینکه دیوار و صندلی هم رنگ هستن و هر دو سفید باعث شده صندلی (که تقریبا وسط کادر هست) خوب به چشم نیاد و کلا تاثیر منفی گذاشته روی کار. اگر مقدور بود رنگ صندلی را تغییر بدبد.

در کل تمرین خوبی شده
منتظر کارهای بعدی هستیم :rose:
 

hadi_nn

Member
دوستان از نظرات سازنده همتون ممنونم
یک سری تغییرات در پی پیشنهادات انجام دادم و دوس دارم اون رو هم بزارم اینجا اما با همون لبه پنجره مشکل دارم و هر طوری رندر میگیرم لبه پایینش آبی میشه. تا حالا که هر کاری کردم (خاموش کردن vray light, direct target, حذف کردن رفلتکت, عوض کردن aa و فیلترش و ...) هیچکدوم افاقه نکرده !
به هر حال اگه درست شد میزارم همینجا !
 

پیوست ها

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    8.8 کیلوبایت · بازدیدها: 8
آخرین ویرایش:

Farrokh

Active Member
راه پیشنهادی اول :

از فیلتر های آنتی الیاسینگ دیگه به جز اریا استفاده کنید
کتمال روم یا میشل رو حتما تست کنید

اگه جواب نگرفتید
بک گراندتون رو به رنگ مشکی در بیارید و با فرمت png رندر کنید
حالا توی فوتو شاپ می تونید یه بک گراند خوب پشت پنجره بندازید
(فقط یادتون باشه گزینه ی AFFECT ALPHA برای متریال شیشه تیک خورده باشه ، یا اگه با سرویس پک چهار وی ری کار می کنید پایین قسمت رفرکشن توی متریال ادیتور از منوی کرکره ای گزینه ی آلفا & دیفیوز رو انتخاب کنید )

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا