بی بی کد اتاق خواب

seous

Well-Known Member
یه کار واسه دل خودم ... 3d max 2012 - vray 2 - از این به بعد هم (هر کاری توی سایت بزارم واسه اینه که شاید با نظراتی که میدید بتونم به رئال تر شدن کارهام برسم)...(اصلاح شد) آخه تا بحال هرچی کار گذاشتم کسی برای راهنمایی هم که شده نظری نداده ... ولی بعضی کارا 40 - 50 نفری درموردشون نظر میدن و آورین میگن:rose::sad:
 

پیوست ها

  • HOMEWORK 6-3.jpg
    HOMEWORK 6-3.jpg
    299 کیلوبایت · بازدیدها: 70
  • HOMEWORK 6-4.jpg
    HOMEWORK 6-4.jpg
    1.8 مگایابت · بازدیدها: 50
آخرین ویرایش:

Hamed

Active Member
درود
خسته نباشی...تلاش کن به هدفت میرسی...
من جای تو بودم یک اتاق رو خالی مدل میکردم و فقط از کف و دیوارا رندر میگرفتم و وقتی حس کردم به رال رسیدم اون موقعه میرم دنبال بقیه آبجکتا...سعی بازی با نور رو خوب یاد بگیری...
یه نکته بزرگ :دیوار هیچ وقت رنگ خالی نده...




علی علی
 

sallarmelli

Active Member
من هم با نظر حامد موافق اول یه فضای خالی رو نور پردازی کن وقتی که نورش حل شد اون وقت بقیه چیز ها
ادعایی ندارم خودم هنوز خیلی مشکل دارم ولی من توی همین کار آخرم به همین شیوه عمل کردم .
موفق
 

koorosh_kh

باحالترین کاربر
یه نکته بزرگ :دیوار هیچ وقت رنگ خالی نده...




علی علی



سلام بر آقا حامد عزیز
راجع به این نکته که گفتید یه مقدار توضیح بدید من زیاد متوجه نشدم



سلام بر seus
توی این کار شما سه تا چیز هست که باهم جور در نمیاد
1-رنگ آسمون 2-مقدار نوری که از بیرون اومده 3- نوری که اتاق رو روشن کرده
الان نورپردازی و رنگ بندی رو طوری انجام دادید که انگار غروبه اما رنگ آسمون اینو نمیگه.
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

asa.graphic

Well-Known Member
سلام

آفرین کار خوبی شده ... :rose:

اساتید نظرات سازنده رو دادن ... اصلاحیات رو انجام بدی عالیترم میشه ... :)

موفق باشی ...
 

Hamed

Active Member
درود

تو فقط به دیوار رنگ میدی در صورتی که هر دیواری رو ببینی یک بامپ و یک رفلکتی داره طبق اون جنسش...
دوست من به همه چیز واقعی گرایانه نگاه کن من خودم بعد از گذشته این همه سال نمیتونم درست از دیدم درک داشته باشم تو از الان شروع کن....





علی علی
 

madmaster_3d

Well-Known Member
من که رشتم معماری نیست ولی قشنگ شده ولی تمرین زیاد بکن. موفق باشی
 

.:BehzAd:.

Active Member
اول میخواستم در مورد گله ای که کردی یه چیزی بگم ولی بیخیال شدم و بهتره که بریم سراغ کار.

به رنگ آسمون و نوری که از اونجا داخل میاد دقت کن یه نورو رنگ سرد داریم در حالی که داخل یه رنگ قرمز داخل فضات غالب شده بعد به شیدرو تکسچر ها چندین برابر قبل اهمیت بده نور و نحوه روشن شدن و تاریک شدن در فضایی واقعی رو خوب درک کن و از روش سیمولیت کن.

موفق باشی.
 

msn_2926

Member
سلام
ولی من راجع به گله ای که کردی یه چیزی بگم که اصلا جو گیر نشدم برات کامنت بذارم
بقول خودت آورین - کار زیبایی شده خیلی ها این حوصله رو ندارن وقت بذارن این کارو انجام بدن - آورین
دوم اینکه دوستان لطف کنند فقط ایراد نگیرند !!! از نظر فنی رفع ایراد کنند مثلاٌ بگن کجای نرم افزار باید چگونه تغییر کنه !
دوست من بهتره از vray light که به رنگ آبی کمرنگ هست در پشت دوربین به سمت نگاه دوربین با شدتی مناسب استفاده کنی اگه از خود دوربین vray استفاده کنی با تنظیم سرعت شاتر و دیافراگم تصویر بهتری داری- تقریبا با این مورد 40 درصد تصویرت رئال تر میشه و اینکه استفاده درست از دوربین وی ری سرعت رندرت رو بالا میبره
برای اینکه راستای دیوار ها و یا اشیاء با قاب تصویر هم راستا باشه خود دوربین رو انتخاب کن بعد مادیفایر camera corecction بده توضیح اینکه دوربین وی ری خودش این ایراد رو بر طرف میکنه - الان در تصویر دوم قاب عکس با قاب تصویر هم راستا نیست ً
لطفاً مبانی عکاسی با دوربین های SLR یا همون لنز دار حرفه ای رو مطالعه کن - العان زاویه های عکسی که گرفتی مناسب نیست- چندین نکته داره از جمله اندازه کادر تصویر با توجه به نوع کانون لنز که اینجا رغایت نشده - تقسیم تصویر به نقاط استاندارد و استفاده در نحوه قرار گیری آبجکتها و چندین مورد دیگه - میدونی که دوربین در نرم افزارهای قدرتمند مکس و وی ری بصورت واقعی عمل میکنه و تنظیمات دوربین های رئال رو با اونها میتونی انجام بدی !
چون نور خورشید غالب هست سعی بشه فضای تصویر با نور سفید پر بشه این کار رو هم تو پست پروداکشن میتونی انجام بدی و هم با تنظیم وایت بالانس دوربین در وی ری همراه با استفاده از نور وی ری لایت به رنگ آبی آسمانی
سعی کن پشت دوربینت دیوار نداشته باشه از نور پردازی hdri استفاده کن - به اینصورت که عکس hdri رو بدی به اینوایرومنت خود مکس بعد
اون رو ببر تو متریال ( و یا برعکس ) تنظیمش کن بعد شدتش رو تنظیم کن برای اینکه از پشت دوربینت بتونی به اتاق نور بدی - یه نور طبیعی و ساده
تکسچرینگت خوبه - با نور پردازی صحیح یه مقدار نویزی که داری بر طرف میشه
برای این جور تصویرها که رفلکت کمتری داری بهتره از Fixid درایمیج سمپلر استفاده کنی با فیلتر mitchell netravali العان لبه دکوری که رو دیواره تو تصویر دوم خیلی شارپ شده و در ضمن سرعت رندرت بالا وزمان رندرت کم میشه
البته تمام عزیزان راه حلهای بهتری حتماٌ دارن
:)
 
آخرین ویرایش:

seous

Well-Known Member
درود
خسته نباشی...تلاش کن به هدفت میرسی...
من جای تو بودم یک اتاق رو خالی مدل میکردم و فقط از کف و دیوارا رندر میگرفتم و وقتی حس کردم به رال رسیدم اون موقعه میرم دنبال بقیه آبجکتا...سعی بازی با نور رو خوب یاد بگیری...
یه نکته بزرگ :دیوار هیچ وقت رنگ خالی نده...




علی علی
سپاس واسه نکته خوبی که بهم یاد دادی ... من تا بحال اینجوری شروع نکرده بودم مطمئنم خیلی بهتر میتونم به نتیجه میرسم ... شاد وپیروز باشی دوست من:rose:
 

seous

Well-Known Member
من هم با نظر حامد موافق اول یه فضای خالی رو نور پردازی کن وقتی که نورش حل شد اون وقت بقیه چیز ها
ادعایی ندارم خودم هنوز خیلی مشکل دارم ولی من توی همین کار آخرم به همین شیوه عمل کردم .
موفق
درود و سپاس فراوون:rose:
 

seous

Well-Known Member
کارت خوبه
فرش قشنگ شده . با چی و چجوری ساختی ؟
نور پردازیو که اساتید توضیح دادن .
مدل تخت خیلی ضعیفه . مستطیل گذاشتی انگار :mad::green:
رو متریال ها هم بیشتر کار کن .
ممنون برای نظری که دادی دوست عزیز...
برای فرش اصلا کار خاصی نکردم ... فقط یه map باضافه ی bamp ویه مدیفایر shell که به پلان فرش دادم ،:green:همین
 

seous

Well-Known Member
سلام بر آقا حامد عزیز
راجع به این نکته که گفتید یه مقدار توضیح بدید من زیاد متوجه نشدم



سلام بر seus
توی این کار شما سه تا چیز هست که باهم جور در نمیاد
1-رنگ آسمون 2-مقدار نوری که از بیرون اومده 3- نوری که اتاق رو روشن کرده
الان نورپردازی و رنگ بندی رو طوری انجام دادید که انگار غروبه اما رنگ آسمون اینو نمیگه.
موفق باشی
مرسی برای خوانش شما ... باور میکنی قبل از گذاشتن کار بیشترین ترسم از همین ایراد بود که مورد نقد قرار بگیره ... :rose:
 

seous

Well-Known Member
سلام

آفرین کار خوبی شده ... :rose:

اساتید نظرات سازنده رو دادن ... اصلاحیات رو انجام بدی عالیترم میشه ... :)

موفق باشی ...
از شما هم برای حضورتون در خوانش کارم ممنون وسپاسگذارم ... راستی کلبتون رو دیدم خیلی دنج و دوست داشتنی بود :rose:
 

seous

Well-Known Member
اول میخواستم در مورد گله ای که کردی یه چیزی بگم ولی بیخیال شدم و بهتره که بریم سراغ کار.

به رنگ آسمون و نوری که از اونجا داخل میاد دقت کن یه نورو رنگ سرد داریم در حالی که داخل یه رنگ قرمز داخل فضات غالب شده بعد به شیدرو تکسچر ها چندین برابر قبل اهمیت بده نور و نحوه روشن شدن و تاریک شدن در فضایی واقعی رو خوب درک کن و از روش سیمولیت کن.

موفق باشی.
ممنون از نظرسازندتون ... مطمئنا باید خیلی تلاش کنم تا به اساتیدی مثل شما دوستان برسم ... البته اونوقت دیگه شما به کجا رسیدید خدا میدونه ...:paint::rose:
 

seous

Well-Known Member
سلام
ولی من راجع به گله ای که کردی یه چیزی بگم که اصلا جو گیر نشدم برات کامنت بذارم
بقول خودت آورین - کار زیبایی شده خیلی ها این حوصله رو ندارن وقت بذارن این کارو انجام بدن - آورین
دوم اینکه دوستان لطف کنند فقط ایراد نگیرند !!! از نظر فنی رفع ایراد کنند مثلاٌ بگن کجای نرم افزار باید چگونه تغییر کنه !
دوست من بهتره از vray light که به رنگ آبی کمرنگ هست در پشت دوربین به سمت نگاه دوربین با شدتی مناسب استفاده کنی اگه از خود دوربین vray استفاده کنی با تنظیم سرعت شاتر و دیافراگم تصویر بهتری داری- تقریبا با این مورد 40 درصد تصویرت رئال تر میشه و اینکه استفاده درست از دوربین وی ری سرعت رندرت رو بالا میبره
برای اینکه راستای دیوار ها و یا اشیاء با قاب تصویر هم راستا باشه خود دوربین رو انتخاب کن بعد مادیفایر camera corecction بده توضیح اینکه دوربین وی ری خودش این ایراد رو بر طرف میکنه - الان در تصویر دوم قاب عکس با قاب تصویر هم راستا نیست ً
لطفاً مبانی عکاسی با دوربین های SLR یا همون لنز دار حرفه ای رو مطالعه کن - العان زاویه های عکسی که گرفتی مناسب نیست- چندین نکته داره از جمله اندازه کادر تصویر با توجه به نوع کانون لنز که اینجا رغایت نشده - تقسیم تصویر به نقاط استاندارد و استفاده در نحوه قرار گیری آبجکتها و چندین مورد دیگه - میدونی که دوربین در نرم افزارهای قدرتمند مکس و وی ری بصورت واقعی عمل میکنه و تنظیمات دوربین های رئال رو با اونها میتونی انجام بدی !
چون نور خورشید غالب هست سعی بشه فضای تصویر با نور سفید پر بشه این کار رو هم تو پست پروداکشن میتونی انجام بدی و هم با تنظیم وایت بالانس دوربین در وی ری همراه با استفاده از نور وی ری لایت به رنگ آبی آسمانی
سعی کن پشت دوربینت دیوار نداشته باشه از نور پردازی hdri استفاده کن - به اینصورت که عکس hdri رو بدی به اینوایرومنت خود مکس بعد
اون رو ببر تو متریال ( و یا برعکس ) تنظیمش کن بعد شدتش رو تنظیم کن برای اینکه از پشت دوربینت بتونی به اتاق نور بدی - یه نور طبیعی و ساده
تکسچرینگت خوبه - با نور پردازی صحیح یه مقدار نویزی که داری بر طرف میشه
برای این جور تصویرها که رفلکت کمتری داری بهتره از Fixid درایمیج سمپلر استفاده کنی با فیلتر mitchell netravali العان لبه دکوری که رو دیواره تو تصویر دوم خیلی شارپ شده و در ضمن سرعت رندرت بالا وزمان رندرت کم میشه
البته تمام عزیزان راه حلهای بهتری حتماٌ دارن
:)
خیلی خیلی ازت ممنونم سنگ تموم گذاشتی برای توضیح کاملی که دادی و وقت گذاشتی ... خودش یک جلسه ی کامل درسی بود برام ... بازهم سپاس برای خوانش سازندتون:oops:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا