افزونه 1 ابزار بررسی رتبه یا رنکینگ سایت توسط الکسا

pws

New Member
امروز می خواهیم ابزاری را معرفی کنیم که برای بررسی رتبه یا رنکینگ سایت می باشد، شما با این ابزار می توانید رتبه سایت خود را در میان وب سایت های دیگر بررسی کنید.

نکته: این ابزار فقط برای وب سایت ها کاربرد داشته و برای وبلاگ ها که دامنه اختصاصی ندارند و معمولا به صورت ساب دامین هستند کاربری ندارد و فقط رتبه سرویس دهنده وبلاگ را نمایش خواهد داد.


Alexa-logo-1024x394.jpg

الکسا چیست؟
نام این ابزار الکسا (alexa) می باشد، الکسا یک وب سایت برای آنالیز ترافیک سایت های دیگر است که این پروژه برای شرکت آمازون Amazon.com بوده و در آمریکا فعالیت میکند، و معمولا وب سایت ها را بر اساس الگوریتم های خاصی که دارد و همچنین ترافیک و تعداد بک لینک های آنها رتبه بندی میکند که البته تاثیر بیشتر رتبه روی ترافیک یا همان بازدید وب سایت ها می باشد.

الکسا چگونه کار میکند؟
شاید برای شما جالب باشد که بدانید الکسا چگونه کار میکند یا اینکه چطور بازدید یا ترافیک سایت شما را بررسی میکند، الکسا یک نوار ابزار دارد که بروی تمامی مرورگر ها قابل نصب است و با این نوار ابزار می تواند بازدید یا ترافیک سایت شما را بررسی کند، به این صورت که کاربری که این ابزار را روی مرورگر خود داشته باشد و وارد سایت شما بشود الکسا این بازدید از سایت شما را متوجه شده و برای رتبه دادن به سایت شما از آن استفاده میکند.
همچنین این ابزار بررسی میکند که کاربر از چه طریقی وارد سایت شما شده است و چه مقدار در سایت شما ماننده و از آن خارج نشده است یا اینکه برای مثال ورودی کاربر از موتورهای جستجو بوده یا از وب سایت هایی که به شما لینک داده اند که بر همین اساس آمار بسیار جالبی از وب سایت شما ارائه میکند که یکی از مهمترین های آن تعداد بک لینک های وب سایت شما در دیگر وب سایت ها می باشد.
نکته: حتما این ابزار را روی مرورگر خود نصب کنید تا هم به راحتی آمار وب سایت هایی که در مرورگر باز کردید را مشاهده کنید و هم تاثیر بسیار زیادی روی افزایش رتبه سایت شما نیز خواهد داشت، آموزش نصب آن را در پایین توضیح خواهیم داد.

چگونه سایت خود را در الکسا ثبت کنیم؟
تا چند وقت پیش عضویت و ثبت سایت در الکسا رایگان بود اما از الان دیگر رایگان نیست و برای عضویت در الکسا حتما باید اشتراک آن را تهیه کنید. اما اصلا جای نگرانی نیست برای ثبت سایت شما در الکسا فقط کافی است تولبار الکسا را روی مرورگر خود نصب کنید و زمانی که با مرورگری که تولبار دارد وارد سایت خود می شوید و فعالیت میکنید باعث می شود سایت شما به صورت اتوماتیک در الکسا ثبت شود.

شاید برای شما سوال شود پس چرا اشتراک آن رایگان نیست؟ در جواب این سوال باید خدمت شما عرض کنم شما زمانی که اشتراک تهیه کنید می توانید جزئیات خیلی بیشتری از آمار وب سایت خود و وب سایت های رقیب خودتان را مشاهده کنید و در صورتی که این اشتراک را نداشته باشید دسترسی به آمار کمتری خواهید داشت.

نکته: الکسا کلا وب سایت هایی را در سیستم خود ثبت میکند که کاربرهای مختلف که دارای تولبار الکسا هستند وارد آن سایت شده اند، البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که ثبت سایت در تولبار الکسا معمولا حدود یک ماه زمان نیاز دارد پس خیلی عجله نکنید و منتظر بمانید.

چگونه رتبه سایت خود را در الکسا مشاهده کنیم؟
قبلا از مشاهده رتبه سایت در الکسا باید این مورد را خدمت شما عرض کنم که الکسا به هر سایت دو رتبه میدهد یک رتبه جهانی و دیگری رتبه محلی است یعنی یک وب سایت یک رتبه کلی و جهانی در بین تمامی وب سایت های دنیا دارد و یک رتبه محلی یا همان رتبه داخل کشور خود دارد ( اینکه چطور الکسا متوجه می شود یک وب سایت در کدام کشور است بر اساس میزان بازدید کاربرانی است که آن وب سایت را مشاهده میکنند یعنی اگر 100 کاربر سایت شما را مشاهده کرده باشند که 80 نفر آنها ایرانی باشند رتبه محلی شما بر اساس کشور ایران ثبت می شود).

برای مشاهده رتبه سایت خود وارد وب سایت زیر بشوید
Website Traffic, Statistics and Analytics - Alexa

و در کادری که در این سایت است ادرس دامنه سایت خود را وارد کنید و روی Find کلیک کنید.

alexa.png

در صفحه جدید می توانید رتبه سایت خود را مشاهده کنید

alexa2.png

البته در همین صفحه تعداد بک لینک ها و موارد دیگر نیز وجود دارد که می توانید مشاهده کرده و وب سایت خود را با وب سایت های رقیب مقایسه کنید.

آموزش نصب تولبار الکسا بر روی مرورگر:
برای مشاهده آموزش نصب تولبار الکسا روی لینک زیر کلیک کنید.

آموزش نصب تولبار الکسا روی مرورگر گوگل کروم Chrome
آموزش نصب تولبار الکسا روی مرورگر فایرفاکس Firefox

امیدواریم مفید واقع شده باشد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا