آینده سئو در دستان کیست؟ سئو آخرش به کجا میرسد؟ آیا گوگل(google) حرف اول و اخر را میزند

webmac

Member
432.jpg

انحصارطلبی گوگل (google) در میان موتورهای جستجو و آینده سئو در سه موضوع بسیار مهم و اساسی خلاصه شده است:1-اهمیت دادن به نسخه موبایل2-کمک گرفتن از هوش مصنوعی3 – تولید محتوای صوتی و شاید تصویری

گوگل نمیخواهد به هیچ عنوان جایگاه خود را به عنوان یک موتور جستجو از دست بدهد. گوگل تلاش میکند انحصارطلبی و انحصارگری خود را به عنوان بزرگترین غول جستجوگر اینترنت حفظ نماید. بنابراین قطعا آینده سئو و جایگاه صفحات وب در اندیشه های گوگل خواهد بود اما گوگل به چه سمتی میرود تحقیقات نشان میدهد گوگل 3 عامل اساسی و مهم را در سالهای اخیر و در آینده پیش خواهد برد :
1- اهمیت ویژه دادن به پلت فرم موبایل
2- کمک گرفتن از الگوریتم هوش مصنوعی یا (الگوریتم رنک برین (RankBrain) )
3- اهمیت ویژه دادن به محتوای صوتی و شاید تصویری



دنیای سئو در چندین سال اخیر دچار تغییرات زیادی شده است و گوگل به عنوان مهم ترین موتور جستجوی اینترنتی در شکل دهی این تغییرات نقش کلیدی دارد. از آنجایی که رقابت بر سر کسب میلیاردها دلار پول است، گوگل همواره تلاش می کند تا انحصار خود را بر بازار جستجوی اینترنتی تحمیل کرده و به آینده سئو جهت مورد نظر خود را بدهد. آگاهی از سیاست های جدید گوگل و تغییراتی که قصد دارد بر موتور جستجوی اینترنتی خود اعمال کند، بسیار ضروری بوده و می تواند به ارتقای رتبه سایت ها در آینده کمک کند.
حال در ادامه به 3 سیاست اساسی و مهم گوگل که در بالا به آن اشاره شد یعنی :گوگل روز به روز توجه بیشتری به نسخه موبایل سایت ها می کند.گوگل درحال استفاده هرچه بیشتر از هوش مصنوعی است.گوگل درحال انجام آزمایش های زیادی برای بهبود جستجوی صوتی است، می پردازیم و هرکدام را بیشتر توضیح میدهیم.


1- آینده سئو و کاربران موبایل و طراحی سایت برای موبایل : در سال 2015 گوگل رسما اعلام کرد که به سایت هایی که نسخه موبایل آن وجود دارد اهمیت بیشتری قائل خواهد بود. از آن سال به بعد هر روز اهمیت بیشتر به این موضوع داد البته بی دلیل هم نبود چراکه وجود گوشی های هوشمند در دست کاربران باعث شد هر روز بر تعداد جستجوگران در این موتور جستجو از طریق گوشی های هوشمند افزایش یابد و همین موضوع باعث شد که گوگل اهمیت بیشتر به نسخه های موبایل دهد. جالب است بدانید در بعضی از حوزه ها تعداد جستجوها از طریق موبایل از دسکتاپ پیشه گرفته است مانند جستجو در میان سایت های خبری و ... اگر تاکنون نسخه موبایل برای وب سایت خود تهیه نکرده اید هرچه سریعتر باید اقدام به این کار کنید چه را که در غیر اینصورت جامعه بزرگی از مخاطبین را از دست خواهید داد. برای این کار می توانید از ورژن ساده طراحی وب سایت برای موبایل (m.site) یا نسخه ریسپانسیو و یا) (Progressive Web App PWA استفاده نماید. پروژه AMP یک فریم ورک جدید و متن باز است که به طور کامل از فناوری های موجود در وب ساخته شده است. (AMP) Accelerated Mobile Page به معنی افزایش سرعت لود شدن صفحات سایت در موبایل می باشد. گوگل این پروژه را در اواخر سال ۲۰۱۵ شروع کرد و این فریم به برنامه نویسان کمک می کند تا صفحات HTML ای با حجم کم ایجاد کنند.
دقت داشته باشید اینک باید سایت ها نسخه موبایل داشته باشند چیزی از سئو بودن و ارزشهای سئو کم نمیکند.


2– آینده سئو در اندیشه الگوریتم های رتبه بندی مبتنی بر هوش مصنوعی (الگوریتم رنک برین)(RankBrain): گوگل هر روز در حال هوشمند شدن است و این را کمتر سئوکاری هست که نداند دیگر به راحتی روش های کلاه سیاه پاسخگو نیست و نمیتواند به شما در رنک بهتر کمک نماید دقیقا در سال 2015 بود که گوگل برای اولین بار با کمک گرفتن از هوش مصنوعی جستجوها و سوالات کاربران را تحلیل کرد و تلاش کرد بهترین خروجی را به درخواست کاربر بدهد از سال 2015 تاکنون کمتری روزی هست که شاید این الگوریتم های هوشمند اپدیت نشده باشند بنابریان واضح است که گوگل به سمت هوشمند شدن در حال حرکت می باشد. جالب است بدانید بعد از تولید محتوا و بک لینک عامل سوم رتبه بندی صفحات وب اکنون الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل می باشد. این الگوریتم به گوگل کمک می کند تا معانی پشت عبارات جستجو را بهتر تفسیر کند و به کلمات کلیدی حساسیت کمتری نشان دهد. با این کار نتایج نمایش داده شده بیشتر شبیه چیزی خواهند بود که کاربران به دنبال آن بوده اند.


3- آینده سئو در انحصار پادکست ها و جستجوهای صوتی : آمار نشان میدهد در حال حاضر که تا اخر سال 2017 بین 20 تا 23 درصد جستجوهای اینترنتی به صورت صوتی انجام میشود البته در کشور ما به جهت عدم وجود فایلهای محتوایی و صوتی مناسب شاید این آمار کمی کمتر باشد اما پیش بینی میشود هم در کشور ما و هم در کل جهان تا سال 2020 غریب به 50 درصد جستجوها صوتی باشد. به قول دوستی میگفت شاید حرکت گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی به این دلیل است که بتواند در آینده جستجوهای صوتی (سوالات، نیازمندی ها و …) کاربران را بهتر درک کند و نتایج با کیفیت تری به آن ها ارائه دهد. اگر چه تولید محتوای صوتی و تصویری قطعا هزینه بیشتری دارد مخصوصا اگر قرار باشد خاص نیز باشد اما مطمئنا بسیار مفید خواهد بود .



تهیه شده توسط گروه وب مک
 

جدیدترین ارسال ها

بالا