آینده تکنولوژی Flash ...

شروع موضوع توسط golnouri ‏28 سپتامبر 2011 در انجمن Action Script 3

  1. mehdadoo

    mehdadoo Member

    ارسال‌ها:
    84
    تشکر شده:
    149
    امتیاز دستاورد:
    6
    هرچند Thibault Imbert مدیر تیم فلش پلایر گفت،
    "ادابی یک کمپانی ابزار سازه و بعید نیست چنین کاری رو بکنه"،
    میدونیم که ادابی چنین کاری نمیکنه.

    Haxe Compiler از Alechmey bytecodes و بسیاری امکانات مدرن تری از Adobe Flex Compiler استفاده میکنه تا ABC bytecode بهینه تری رو تولید کنه. مثلا با Haxe Memory API میشه مموری رو با کد تغییر داد، و این یعنی سرعتی نزدیک به Java برای معادلات بر روی اعداد. همچنین Haxe از امکاناتی مثل inlining و macros بهره میبره که این یعنی .swf کامپایل شده توسط HaxeCompiler بسیار سریعتر از فایل کامپایل شده توسط ادابی فلکس کامپایلر اجرا میشه. همین طور محفظه ای مثل list که سرعت بسیار بالاتری نسبت به Array یا Vector داره، Alternativa Platform رو مجبور کرد تا هرجا به سرعت بالاتری نیاز داشتند از Haxe به جای AS3 استفاده کنه. Away3D نمیتونست این کار رو بکنه، چون باید همه جا به کار بیاد، اما Alternativa3D چون فقط برای پروژه تانکی آنلاین و شهر های سه بعدی استفاده میشه ، و همین طور به صورت .swc عرضه میشه، تونست با استفاده از Haxe سرعت بالاتری داشته باشه.

    فقط این رو بدونید پروژهای که با استفاده از Adobe's buggy Flash IDE compiler، ده ثاتیه طول بکشه تا کامپایل بشه و با ۲۰ فریم در ثانیه اجرا بشه، با استفاده از زبان برنامه نویسی هگز و هگز کامپایلر در کمتر از یک ثانیه کامپایل و با 40 FPS اجرا میشه.

    توضیحات زیادی در Haxe.org و GameHaxe.com وجود داره

    برای مقایسه کد AS3 و Haxe هم این مطلب شروع سریعیه.

    چیزی که در نوشته قبلی باد میگفتم این بود که،
    فلش پلایر از بالاترین سرعت برای کار Interactive 2D با استفاده از cpu برخورداره، و اینکه HTML5 استاندار هست، اما این خیلی غیر استاندارده که سایت طراحی شده، بر روی webkit یه سرعتی داشته باشه، در Firefox قسمتهاییش اجرا نشه در حالی که سالهاست فلش پلایر همه جا به یک شکل اجرا میشده.
     
    نوشته شده توسط mehdadoo در ‏3 اکتبر 2011
    BehrouzPc، benyamin_pc، JavidFlasher و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    مهرداد عزیز
    اطلاعاتی که دادین انقده با ارزش بود که نشد با یه دکمه تشکر ، ازت تشکر کرد. استاد عزیز ، تشکر...:rose:
    انشاءال... شاهد پیشرفت روز افزون عزیزانی همچون شما باشیم...
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏3 اکتبر 2011
  3. benyamin_pc

    benyamin_pc Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,160
    تشکر شده:
    516
    امتیاز دستاورد:
    113
    صحبت های خوبی از آقای مهرداد خوندیم و اولین جمله ای صحبتشونو باهاش شروع کردن من هم همیشه گفتم و می گم . همیشه هرچنتا گزینه هم که باشه برای برنامه نویس بهترین اونیه که بهش مسلط تره . اگه من ی برنامه نویس C# هستم و فلش بلد نیستم اولین و بهترین گزینه برام سیلوره اگه اکشن بلدم بهترین گزینه محصولات فلشی هست
    البته با عنوانی که جناب مهرداد عزیز برای صحبتشون گذاشتن زیاد موافق نیستم(مقایسه نه توضیح) . خوب همینکه ما بیایم و ویژگی های هر یکو بیان کنیم یک توضیحه و در عین حال مقایسه هم توشه و اصلا مقایسه یعنی شناخت ویژگی های هر چیز قابل مقایسه تا اون ویژگی ها بتونن جداکننده آیتم هائی که وجود داره باشن تا اسمش بشه مقایسه و شماهم همین کارو انجام دادین و برعکس عنوانتونه و شخصا از مقایسه بین مثلا C# و C++ دوری نمی کنم و اونو اتفاقا جزوی از مهندسی میدونم و نمیتونم بهش عنوان بیل و کلنگ بدم
    این جمله هم زیاد روشن نبود و از آقای مهرداد می خوام ی توضیحی در موردش بدن "چه دلیلی داره برنامه ای که با AIR اجرا میشه رو برای عرضه در وب با JavaScript از نو بنویسم. این شرایط برنامه نویس هست که تعیین کننده بهترین پلتفورم و زبان برنامه نویسه."
    اگه منظور اینه که ی برنامه ای که با ایر هستو خوب با تغییراتی توسط فلش عرضه کنیم و اگه بخاهیم از اول با جاوااسکریپت بنویسیمش اشتباهه. این همون دوتا موردیه که بالا گفتم (تسلط و مقایسه) و باز حرف نوی نیست . اینکه مثلا من فقط جاوا اسکریپت بلد باشمو بهش مسلط باشمو ازم اون برنامرو تحت وب بخان و منم بخام از اول با جاوا اسکریپت بنویسمش یا شرکت اصلا فقط با جاوا اسکریپت بخادش(به هر دلیل که میتونه برا خودش درست یا غلط داشته باشه)
    از فعالیت هایی هم که جناب مهرداد عزیز داشتن و دارن قدردانی میکنم
    از بحث Haxe هم که مطرح نمودن متشکرم و اگه بیشتر هم بخان در موردش توضیح بدن بهتر هم هست
     
    نوشته شده توسط benyamin_pc در ‏5 اکتبر 2011
  4. mehdadoo

    mehdadoo Member

    ارسال‌ها:
    84
    تشکر شده:
    149
    امتیاز دستاورد:
    6
    HTML5 سالها نیاز داره تا به جایی که فلش حالا قرار داره برسه.

    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط mehdadoo در ‏5 اکتبر 2011
    erfan.h، BehrouzPc و ++Hadi++ از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. benyamin_pc

    benyamin_pc Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,160
    تشکر شده:
    516
    امتیاز دستاورد:
    113
    تازه اون پلاگین 3 مگی که باید از فلش نصب باشه تا تو بروزر اجرا شه اتفاقا فرقی هم با خوده html5 نداره چون همین الانو نگاه کنین خیلی از بروزر ها ساپورتش نمی کنن و خیلی از اونهائیم که ساپورت دارن خیلی از دستوراشو اجرا نمی کنن و مثلا آی ای ورژن 11 هم خیلی از دستورات html5 ساپورت نخواهد کرد و بیشترین ساپورت تو 2 ورژن آینده اپرا خواهد بود و تو بقیه بروزر ها مشکل وجود داره و ورژن های قبلیشونم که هیچی دیگه و این درست مثل نصب ی پلاگینه اما پلاگین 3 مگه و بروزر خیلی بیشتر و مشکل تر!
     
    نوشته شده توسط benyamin_pc در ‏5 اکتبر 2011
  6. mehdadoo

    mehdadoo Member

    ارسال‌ها:
    84
    تشکر شده:
    149
    امتیاز دستاورد:
    6
    fdt5.com
    HTML5 page made with haXe in FDT 5
     
    نوشته شده توسط mehdadoo در ‏13 اکتبر 2011
  7. mehdadoo

    mehdadoo Member

    ارسال‌ها:
    84
    تشکر شده:
    149
    امتیاز دستاورد:
    6
    دوستان در حال حاضر فقط coppercube از ambiera هست که به سرعت موازی با استانداردهای وب پیش میره. تنها برنامه قابل اعتماد برای ساخت برنامه های سه بعدی وی تحت وب جی ال فعلا پروژه کاپرکیوب هست. دموهاش همیشه فوق العاده بودند. ولی کار روی وب جی ال در یونیتی تکنالجیز به کندی پیش میره. این بدلیل پیشرفته بودن سایر پلتفورم های هدف در یونیتی نسبت به وب جی ال هست.

    حرفه ای ترین گروه های برنامه نویس وب مثل bigspaceship، firstborn، Red ، و التبه Fi و North kingdom تمام تیم هاشون رو مسلط به html5 کرندن، و دیدید سایت این ماه theFWA سایتی ساخته شده در html5 رو به نمایش گذاشت.

    کتاب keith peters که تمامی مفاهیم foundation actionscript animation رو دوباره با استفاده از html5 canvas توضیح میده شروع با سطح بالایی خواهد بود.
     
    نوشته شده توسط mehdadoo در ‏9 دسامبر 2011
    ++Hadi++ از این پست تشکر کرده است.
  8. mehdadoo

    mehdadoo Member

    ارسال‌ها:
    84
    تشکر شده:
    149
    امتیاز دستاورد:
    6
    مرحله جدیدی از تحول با عرضه یونیتی 3.5 پابلیک بتا آغاز شد، جایی که فلش اکسپورت رونمایی شد!
     
    نوشته شده توسط mehdadoo در ‏23 دسامبر 2011
    benyamin_pc و ++Hadi++ از این پست تشکر کرده اند.
  9. golnouri

    golnouri Member

    ارسال‌ها:
    57
    تشکر شده:
    5
    امتیاز دستاورد:
    6
    میشه یه توضیح کلی در موردش بدید؟
     
    نوشته شده توسط golnouri در ‏23 دسامبر 2011
  10. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    شما بازی رو تو یونیتی می سازی و خروجی swf رو تو قسمت export می گیری.در ضمن نمی دونم ساپورت شده یا نه اما در کل یونیتی قصد داشت اکشن 3 رو هم تو اسکریپتاش اضافه کنه و ساپورت کنه.
    برای دیدن ویدئو به انجمن فلش و مطمب مهمی که اون بالا در این زمینه نوشتم مراجعه کنید.
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏23 دسامبر 2011
    golnouri از این پست تشکر کرده است.
  11. smmousazadeh

    smmousazadeh Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    687
    تشکر شده:
    477
    امتیاز دستاورد:
    63
    احتمالا یه دعوای الکیه که تو دنیای تجارت یه ذره تو سر Adobe بخوره و احیانا بتونن یه باجی ازش بگیرن !!!
     
    نوشته شده توسط smmousazadeh در ‏26 دسامبر 2011
  12. mehdadoo

    mehdadoo Member

    ارسال‌ها:
    84
    تشکر شده:
    149
    امتیاز دستاورد:
    6
    البته شاید روزی پلاگین ها برداشته بشن

    اینکه گفته بشه فلش جاش رو به html5 خواهد داد، این البته غلط هست. درستش اینه که گفته بشه Plugin ها جاشون رو به html5 میدن. شاید در نهایت به همون نتیجه برسیم، ولی فلش و html5 چیزی نیست که حتی با هم مقایسه بشن. html5 چون ناتیو هست استاندارد کامل تریه، که نیاز به پلاگین ها رو از بین میبره. نه فلش حتی جاوا، سیلور لایت و یونیتی و تمام افزونه های شخص سوم دیگه استفاده ای ممکن هست نداشته باشند وقتی یک برازر میتونه تمام اون کار ها رو به صورت پیش فرض انجام بده.
    فلش پلایر پر استفاده ترین افزونه ای هست که هرگز برای هر برنامه ای در تاریخ انسان ساخته شده و جبهه گیری علیهش اشتباهه.
     
    نوشته شده توسط mehdadoo در ‏2 ژانویه 2012
  13. mehdi_wade

    mehdi_wade Member

    ارسال‌ها:
    141
    تشکر شده:
    74
    امتیاز دستاورد:
    16
    شاید HTML5 به تنهائی نتونه جای Flash رو بگیره ، اما ترکیبش با WebGL چیز خوفی می‌شه!
     
    نوشته شده توسط mehdi_wade در ‏19 جولای 2012

به اشتراک بگذارید