آینده تکنولوژی Flash ...

شروع موضوع توسط golnouri ‏28 سپتامبر 2011 در انجمن Action Script 3

  1. golnouri

    golnouri Member

    ارسال‌ها:
    57
    تشکر شده:
    5
    امتیاز دستاورد:
    6
    سلام دوستان
    آینده ی تاریکی رو برای Flash پیش بینی میکنم. مخصوصا اینکه apple رو سیستم عاملهای خودش فلش و پشتیبانی نمیکنه و میگن مایکروسافت هم یه همچین چیزایی گفته. مثلا گفتن رو HTML5 دارن مانور میدن.
    می خواستم نظر دوستان و درباره آینده فلش بدونم.
     
    آخرین ویرایش: ‏12 اکتبر 2013
    نوشته شده توسط golnouri در ‏28 سپتامبر 2011
  2. benyamin_pc

    benyamin_pc Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,160
    تشکر شده:
    516
    امتیاز دستاورد:
    113
    حرف شما مثل اینه که بگین intel آینده تاریکی داره
    خوب اگه فلش آیندش تاریکه اونوقت چی میخاد جاشو بگیره؟ html5 ؟
    حرف خنده داریه و باید فلشو حرفه ای بلد باشین تا بدونین چرا خنده داره !
    به این لینکم در مورد اپل نگاه کنین http://forum.majidonline.com/showthread.php?p=1147788#post1147788
    مایکروسافتم هیچ وقت نمیتونه کاری کنه فلش تو سیستمش اجرا نشه ! اما شاید بخاطر رقابت اذیت هائی کنه تا بیشتر به سیلور لایت نگاه شه اما حتی مثل اپل هم نمیتونه برخورد کنه
     
    نوشته شده توسط benyamin_pc در ‏28 سپتامبر 2011
    wgolzar، ln.nazari و ++Hadi++ از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. golnouri

    golnouri Member

    ارسال‌ها:
    57
    تشکر شده:
    5
    امتیاز دستاورد:
    6
    نوشته شده توسط golnouri در ‏28 سپتامبر 2011
    ++Hadi++ و mostafa20010 از این پست تشکر کرده اند.
  4. benyamin_pc

    benyamin_pc Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,160
    تشکر شده:
    516
    امتیاز دستاورد:
    113
    نارنجی سایت تخصصی نیست
    اصلا این قسمت حرفهای نارنجی برعکس چیزهائیه که تا به حال همه جا بود و خواهد بود
    فلش نه تنها استفاده از باطری را در مقابل چیزهائی مثل html5 بیشتر نمیکنه بلکه کمش میکنه !
    اینو دیگه همه جا نوشته و بخاطر همین تحت موبایل html5 بسیار کندتر از فلشه و صفحات پر حجم اینترنتی با html5 رو موبایل امکان هنگ کردن هم داره که در مقابل این موضوع فلش به هیچ شکل این طور نیست!
    مرورگر 10 هم همین الان من دارم و فلش ساپورته!!!
    اصلا مرورگر 10 از html5 خیلی کم ساپورت میکنه بابا جان این حرفارو ی مشت طرفدارای الکی خوش از بعضی مسائل می بافن شما خودت ببین چی به چیه! اینترنت اکسپلورر 11 هم حتی قرار نیست حمایت شدیدی از html5 بکنه!!
    تازه مگه میشه مرورگر اونم مرورگر مایکروسافت که خودش پلاگین میزنه از پلاگین کلا حمایت نکنه که نارنجی نوشته! مایکروسافت کاری هم در برابر فلش بخاد بکنه بخاطر ضربه زدن بهشه که بخاد سیلور لایتشو بشناسونه!
    اپل هم دید با گستره ای که فلش داره که حتی کد نیتیو خود مک و آیفونم داره میده کم کم دولوپرای خودشو ایکس کدشم از دست میده و فلش به نام اپل میشه و به نام من به کام اون میشه و....... همش بازی سیاستشونه و فلش غول برتر چراغ جادوهای این عرصس و اینجوری ضربه نمیخوره
     
    نوشته شده توسط benyamin_pc در ‏29 سپتامبر 2011
    Dordanegh، erfan.h، golnouri و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    بیشتر این آزار و اذیت ها به خاطر آینده روشن فلش هست.چرا چون امکانات پایه ای رو به شکل آسونی به کاربر می ده تا هر چیزی رو به صورت پایه ای و آسون بوجود بیاره. منظورم این نیست که کلا محدودیت کم و دسترسی بالایی رو مثل C++ بده، بلکه معمولا .net و ... مثل فلش امکانات گرافیکی بالا رو به صورت راحت به شما نمی ده تا بتونین اینترفیس 3 بعدی حرفه ای رو بسازین، در عین حال فلش کم کم داره موانع پایه ای برنامه نویسی مثل کار کردن با byte array برای تعامل با فایل ها رو حل می کنه تا کم کم با یه چیزی شبیه به C++ با بازدهی بهتر همراه بشیم و مهمترین و بزرگترین تحول فلش که مولهیل هست و قراره بر خلاف الان که برای پردازش گرافیک های 2 بعدی و 3 بعدی (وکتور) از فقط cpu استفاده می کنه، از gpu برای پردازش های گرافیکی استفاده کنه. پس پرفرمنسش از چند هزار vertex و triangle به چند میلیون فیس و triangle خواهد رسید و بازی های آنلاین و offline فلش با پرفرمنسی بهتر از پرفرمنس انجین یونیتی، کم کم به سمت حرفه ای تر شدن و بهتر شدن پیش خواهد رفت و کم کم شاهد بازی هایی در حد call of duty 1 خواهیم بود که البته مونده تا فلش به اونجاها برسه. در کل برنامه نویسان و تکنسین های ادوب به شدت دارن رو فلش پلیر 11 و فلش نسل آینده کار می کنند تا به صورت پایه ای، نقص های بیشمار پلتفرم فلش رو حل کنند. البته باید بدونید که پلتفرم adobe air هم داره بی رقیب یکه تازی می کنه تا حدی که مایکروسافت برای مقابله با اون، wpf رو آورد وسط و در عین حال باید بگم که از نظر editor، بهترین و بزرگترین پلتفرم برنامه نویسی فلش ، adobe flash builder هست که همون فلکس قدیم هست و داره هر روز بهتر و بهتر می شه تا شما هم پروژه های وب و هم اپلیکیشن رو (web:swf , app:air) با زبان معیار اکشن 3 یا mxml پیش ببرید.دوست عزیز فلش مثل جوانه ای بوده که مایکرومدیا اونو به یه درختچه تبدیل کرد و الان ادوب داره اونو به یه درخت غول پیکر تبدیل می کنه که در آینده هیچ تبری نه microsoft و نه apple نمی تونند اونو از جا بکنند. چون تعداد سایت ای فلش یردر مقایسه با سایت های silverlight و html5 بیشتر در حال گسترش هست و این به خاطر همه گیر بودن و راخت تر بودن کار با فلش هست.
    موفق باشید....
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏29 سپتامبر 2011
    wgolzar، mortezaghr، golibaroon و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. benyamin_pc

    benyamin_pc Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,160
    تشکر شده:
    516
    امتیاز دستاورد:
    113
    جناب گل نوری اینو از کسی که هم با c# و هم با flash در حد زیادی کار کرده بشنوین که تا چند سال دیگه حتی قلمرو c# هم توسط همین فلشی که فکر میکنین آینده نداره به خطر میافته و اونم با باز بودن دست برای دولوپرها که مثلا من دلم میخاد ی برنامرو با اینترفیس متحرکو انیمیشن و گرافیک جذاب با فقط فلش پرو تحت ایر بسازم ی بار دلم میخاد خیلی سریع ی برنامرو با فلش بیلدر بسازم . و این همین الان چیزهائی توشه که با C# هم به این انعطاف بعضی چیزهاش نیست و استفاده از ocx هم به این لذت بخشی نیست و وقتی Air تا چند سال دیگه کامل شه اونجاست که قلمرو C# هم به خطر میافته چه برسه به اینکه تحت سیلور لایت و html5 اصلا رقیبی برای swf نیستند!
    هرکمپانی غولی مثل مایکروسافت و اپل که این وضعیت شگفت انگیزو ببینه نمیتونه رقابت نکنه یا بعضی جاها حتی محبور نشه رقابتو به شکل نامردی جلو نبره مثل اپل که شما تصور کنین امروز ی برنامه بنویسین که بشه باهاش برای ویندوز برنامه نوشت و نیتیو هم کامپایل کرد انوقت ویندوز بگه حق نداری نیتیو خروجی بدی و بیاد مجوز api هارو برای برنامه شما ممنوع کنه و همین قدر که این مسخرس اپل هم مسخره شده و شکایت ادوب هم ی دفاع از حق کشیه بشریته نه پروداکتش!
    و همه اینها دلیلش واضحه و حرفه ای ها دقیقا میدونن چیه و آقا هادی هم بهش اشاره کرد.اون چیزی برای مایکروسافت و اپل خطر شده که امکانات بالا و پرفرمنس بالارو به راحتی در اختیار طرفدارها (که خیلی هاشون که تعیین کننده برد این جور رقابتان دولوپرهان) بذاره . البته رقابتی که به نظر من و خیلی حرفه ای ها رقیب نداره! و فقط تضعیف کردن زورکیه تنها مدعیه این میدانه
     
    آخرین ویرایش: ‏29 سپتامبر 2011
    نوشته شده توسط benyamin_pc در ‏29 سپتامبر 2011
    golnouri و ++Hadi++ از این پست تشکر کرده اند.
  7. یاسردرا

    یاسردرا Member

    ارسال‌ها:
    68
    تشکر شده:
    77
    امتیاز دستاورد:
    6
    حتما مایکروسافت هم میشینه این بت نگاهتون میکنه.!!!!!!!!!!!!!!
    پس wpfرو برای چی اورده وسط؟؟؟؟

     
    نوشته شده توسط یاسردرا در ‏29 سپتامبر 2011
    golnouri از این پست تشکر کرده است.
  8. JavidFlasher

    JavidFlasher کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    901
    تشکر شده:
    792
    امتیاز دستاورد:
    93
    توجه نکردین !فلش فقط به applicationمحدود نمیشه.
    یه بار دیگه بالا رو بخون یاسر جان
     
    نوشته شده توسط JavidFlasher در ‏30 سپتامبر 2011
  9. benyamin_pc

    benyamin_pc Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,160
    تشکر شده:
    516
    امتیاز دستاورد:
    113
    جناب یاسر فقط میتونم بگم باید با فلش حرفه ای کار کنی تا بدونی دقیقا چیه و Wpf کجاست! حتی خود C# به نظر من طی 2-3 سال آینده شدیدا از سمت Air تحت خواهد شد و چه بسا Air به نقطه ای بالاتر از C# برسه . و اینو نسبت به اینکه با C# هم اندازه فلش برنامه نوشتم دارم میگم
    به نظره من مایکروسافت با سیلور لایت اومد با تمام قدرت جلوی فلش اظهار وجود کنه و نتونست حتی به رقیب جدی براش تبدیل شه و حالا ادوب داره با Air جلوی C# اظهار وجود میکنه و هنوز قابل مقایسه هم این دوتا باهم نیستن از لحاظ قدرت شدید C# اما به نظر شخصی من نتیجه این بازی برعکس سیلور لایت و فلش برندش ادوب خواهد بود و اینو بخاطر ی چیزهای ذاتی که تو ایره اما تو Frame work دات نت نیست میگم و برد و سرمایه گذاری ادوب از دولوپ توی فلش پرو میدونم نه فلش بیلدر و این نظر شخصیه منه
     
    نوشته شده توسط benyamin_pc در ‏30 سپتامبر 2011
  10. benyamin_pc

    benyamin_pc Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,160
    تشکر شده:
    516
    امتیاز دستاورد:
    113
    ی چیزی هم در مورد مایکروسافت میتونم بگم که داره خودش اینو به کرات اثباتش میکنه
    از وقتی که بیل گیتس دیگه مدیر مایکروسافت نیست این کمپانی دیگه اون کمپانی قبل نیست
    من خودم از اون مایکروسافتی های داغ بودمو به C# و Sql server و Asp.net و ٌبرنامه نویسی Windows Mobile اعتیاد داشتم و وقتی دیدم سیلور هم اومد خوشحال بودم همین طور وقتی Xna 1 اومد اما مایکروسافت با پروژه kin نشون داد داره ی کارائی میکنه که مثل قبل بردش از اول حساب نشده و تضمین نشده! و با این وجود وارد رقابت و تولید شده
    بعد هم با ویندوز موبایل اینو پر رنگ تر کرد (البته با اومدن ویندوز 8 خیلی میشه به تغییر این بازی امید داشت اما چقدرررر طولانی!) با سیلور لایت میشه گفت اینو اثباتش کرد و الانم نمیدونم در مقابل آینده ایر چیکار میخاد بکنه چون با تکنولوژی های فعلیش نمیتونه باهاش رقابت کنه! البته وقتی ایر به حد و اندازه C# رسید نه الان که ایر انگوشت کوچیکه C# هم نیست
     
    نوشته شده توسط benyamin_pc در ‏30 سپتامبر 2011
  11. یاسردرا

    یاسردرا Member

    ارسال‌ها:
    68
    تشکر شده:
    77
    امتیاز دستاورد:
    6
    حرف شما درست جناب بنیامین.میشه چند تا از این برتری ها رو بگی تا ما هم بفهمیم؟؟
    شرمنده دوستان اخه اطلاعات زیادی در باره فلش ندارم.
    بوس.
     
    نوشته شده توسط یاسردرا در ‏30 سپتامبر 2011
  12. mohammad.sub7

    mohammad.sub7 کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,051
    تشکر شده:
    1,459
    امتیاز دستاورد:
    113
    Html 5 vs flash:


    html5_sketch_jpg_pagespeed_ce_6foUkRckA4.jpg

    دوست عزیز خودتو خسته نکن نه html5 نه هیچ چیز دیگه رو نمیشه با فلش مقایسه کرد .

    ضمناً تو سایت ها اگه بگردی flash 2 HTML5 میبینی که در صورت نیاز فلش رو میتونی به html5 تبدیل کنی


    اما برعکسش رو نمیشه. حالا دیگه قضاوت با خودته!!!

    موفق باشی
     
    آخرین ویرایش: ‏1 اکتبر 2011
    نوشته شده توسط mohammad.sub7 در ‏1 اکتبر 2011
  13. benyamin_pc

    benyamin_pc Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,160
    تشکر شده:
    516
    امتیاز دستاورد:
    113
    چرا که نه جناب یاسر.
    اول از همه به گفته آقای ساب سون اگه توجه کنی به نکته خوبی اشاره کرد که خود ادوب اونو گفته
    همون طور که میدونین بعد جنایت اپل علیه بشریت و اختصاصی تر بگم علیه ادوب این شرکت تصمیم گرفت شکایتش جای خودش بمونه اما هرجور اپل دوست داره در واقع پوزشو به خاک برسونه تا یکم دستش بیاد حریفش کیه! و برنامه ایو تو یکی از کنفرانس های همون موقع که اسمشو یادم نیست معرفی کرد که میاد به شکل ی پارسر پیچیده نه به این سادگی ها کل برنامرو آنالیز میکنه و حتی دستورات تودر تو و .... به html5 تبدیل میکنه تا همچنان دولوپرهای فلش حمایت بشن . حتی همچنان توی اپل
    به هر حال ...
    خود این شرکت گفته بعضی از دستورات فلش به html5 تبدیل نمیشن و این دلیلش نبود هیچ مشابهی از اونها تو html5 هست و در کل ضعف شدید html5 حتی از لحاظ بیس ساختاری و این یعنی Flash قدرتش محدود به IDE که خیلی ها اینو میگن نیست! IDE خفن فلش فقط ی جز از قدرت فلشه که جزو همون برتری ها هست اما خود api های فلش که به طور ذاتی داره که اونو از استفاده خیلی از DLL ها با شیوه های غیر استاندار و غیر مجتمع بی نیاز می کنه
    اینها بخشی از قدرت ذاتیه فلشه که تو سایت های معتبر میتونی پیداشون کنی مثلا آخری برای اثبات برتری ذاتیه فلش نسبت به سیلور لایت خیلی جاها مطرح شده و طبیعیم هست
    از ویژگی های دیگه فلش قدرت انیمیشن بالاشه که میتونه انعطاف بالائی با کد داشته باشه و تغییرات توش خیلی سریعه
    قدرت دیگه ذاتی که فلش داره مالتی پلتفرم بودنشه که این برای ایر هم صادقه
    ویژگی دیگش سادگیش و یکپارچگیشه که البته دات نت هم همینطوره
    ویژگیه بعدیش پلیر کم حجمشه که آخرین نسخش 3 مگ هم نیست
    مورد بعدی پرفرمنس بالاش در مقایسه با همتاهاش مثل سیلور و html5 هست که اصلا مورد بسیار خاصیه که تو موبایل ها و تبلت ها برای کم شدن مصرف باتری و کم بودن منابع مثل رندوم اکسز مموری و ... ازش زیاد استفاده میشه
    ویژگی های فلش خیلی زیاده که خیلی هاش فقط مختص فلشه . شما اگه دوست دارین بیشتر دستتون بیاد که چرا منکه خودم C# مینویسم انقدر از فلش تعریف می کنم فقط ی راه داره و اونم اینه که فلشو حرفه ای یاد بگیرین
     
    نوشته شده توسط benyamin_pc در ‏1 اکتبر 2011
  14. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    یکی از برتری های فلش :
    www.ecodazoo.com
    این فقط یکی از قدیمیاشه
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏1 اکتبر 2011
  15. hemedani

    hemedani New Member

    ارسال‌ها:
    10
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    1
    چشمهاتون رو ببندید 15 سال آینده رو تصور کنید؛ یه جمله معروف اونروز گفته می شه :
    « کسی که در اینترنت نیست مرده است »
    چرا؟
    چون اونموقع شما همه کارهاتون رو باید تو نت انجام بدید خرید و فروشتون، دوستیابیتون، علم آموزیتون و ... حتی اجاق گازتونم باید دستور پخت رو اینترنت بگیره... همه شبکه ها میان تحت یه شبکه واحد به اسم اینترنت... این کار با جمع شدن سیم کارت های امروزی شروع می شه...
    حالا تصور کنید می خواید یه خرید اینترنتی انجام بدید... با کمک نت میاید تو یه فروشگاه سه بعدی مجازی، زنبیل رو برمیدارید میرید از تو قفسه ها چیزی که می خواین رو داخلش میزارید بعد میاید پای صندوق حسابش می کنید تا براتون ارسالش کنن در خونه!
    یه چیز جالب تر همین الآن ادوبی فلش می تونه یه همچین فروشگاهی رو با تکنولوژِی موهیل تو نت پیاده سازی کنه... اچ ام ال 5 چه سالی به این تکنولوژِی می رسه؟؟
    معلومه آینده ماله کیه...
     
    نوشته شده توسط hemedani در ‏2 اکتبر 2011
    erfan.h، ++Hadi++ و golnouri از این ارسال تشکر کرده اند.
  16. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    آینده انشاءال... فراتر از ایناست.
    آواتارو دیدین؟منظورم اون درحت هایی هستند که طرف با دستش درگ می کنه...
    فک کنین یه سالن تو هر خونه باشه (lcd امروزی) که دنیای مجازی باشه. وقتی می رید توش ، تمام فیلم ها و بازیها و ... رو به صورت 3 بعدی تو فضای اتاق می بینید. هر کی از هر زاویه وایسته، از اون بعد ، دنیای مجازی رو می بینه. به طبع فک کنین خودتون تو دنیای بازی باشید، بدون حسگر و ابزار اضافه، فقط خودتون تو یه فضایی هستین که حواس پنجگانه رو توش حس می کنید.دیگه lcd و مونیتور و ... از مد می افته . اونوقت بازیها با دو ورژن موازی طراحی می شند، یک بعد تو lcd و یک بعد تو دنیای مجازی، پسر خونه می ره تو دنیای مجازی در صورتیکه پدر خونه با lcd تو یه بازی آنلاین جهانی قرار می گیرند و بازی می کنند.و فک کنین سمینارهایی که جهانی هستند و و چند نفر از اقصا نقاط جهان می یاند و در سالن دنیای مجازیشون ، فردی رو که چند هزار کیلومتر اونورتر هست رو به صورت مجازی حس می کنه و می بینه. و به طبع فروشگاههای مجازی و ...
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏3 اکتبر 2011
    hemedani از این پست تشکر کرده است.
  17. benyamin_pc

    benyamin_pc Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,160
    تشکر شده:
    516
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوستان زیاد جو زده نشین حالا . اما آینده هم هرچی باشه از چیزی که خوده ما هستیم عجیب تر نمیتونه باشه به شرطی که فقط بهش فکر کنیم
     
    نوشته شده توسط benyamin_pc در ‏3 اکتبر 2011
    hemedani از این پست تشکر کرده است.
  18. mehdadoo

    mehdadoo Member

    ارسال‌ها:
    84
    تشکر شده:
    149
    امتیاز دستاورد:
    6
    مقایسه نه، توضیح.

    در اکثر مقایسه ها، نویسنده ها شخصا تجربه عملی عمیق درباره هیچ کدوم ندارند.
    من مقایسه نمیکنم، میخوام توضیح بدم. همین طور که KeithPeters گفت، HTML vs Flash غلطه، HTML and Flash!
    من شخصا با FlashPlayer, Silverlight, JRE, Unity, Html5 Canvas2D, Canvas3D, و هرچیزی که وجود داره کار کردم و یه چیز رو میدونم:
    اگر برنامه نویس c# هستم، بهترین راه برای عرضه کارم در وب استفاده از Silverlight هست. اگر مسلط به جاوا اسکریپت هستم، احمقانست از اول کارمو با اکشن اسکریپت بنویسم. چه دلیلی داره برنامه ای که با AIR اجرا میشه رو برای عرضه در وب با JavaScript از نو بنویسم. این شرایط برنامه نویس هست که تعیین کننده بهترین پلتفورم و زبان برنامه نویسه.
    هرچند من تونستم در کمتر از یک روز این برنامه که با Haxe برای Flash Player آماده کرده بودم به HTML5 Canvas2D منتقل کنم. (دانلود از پیوست ها) مهم تر دونستن پایه برنامه نویسیه.

    ولی در هر حال، Silverlight5 برای نوشتن برنامه برای WindowsPhone و برنامه های غنی وب برای اینترنت اکسپلورر تا مدت ها باقی میمونه.ولی هیچ جایی در کاربران لینوکس نداره.
    Unity هم بهترین گزینه برای کم کردن هزینه ساخت بازیها برای اجرا در کنسول ها و وب غیر از لینوکس هست. هرچند برای ساخت بازی AAA همیشه باید از C++ استفاده کنم.
    Java و Actionscript for Flashplayer هم همیشه بهترین گزینه برای میلیون ها برنامه نویس مسلط به این دو هست و خواهد بود.

    اما HTML5. اگر شخصا تجربه کرده باشیدش، Canvas2D چیزی بیشتر از کلاس BitmapData و Blitting در FlashPlayer نیست. خواستم موتور سه بعدیم که با استفاده از Haxe نوشته بودم رو به Canvas2D منتقل کنم، یاد ۴ سال پیش Papervision3D در FlashPlayer 8 افتادم. البته هر چند GoogleChrome از GPU برای Canvas2D استفاده میکنه، اما فلش پلایر هنوز سریعتر و به صرفه تر عمل میکنه.
    ولی CSS3 + HTML5 گزینه جذاب برای هر طرح کلاسیک وبسایت خواهد بود. یه سری به puma.com بزن.
    WebGL هم سریعترین راه حل برای یه برنامه نویس سنتی جاوااسکریپت برای دسترسی به کارت گرافیک. اما هروقت خواستی بازی وافعی درست کنی، حتما حتما کامپایلش کن. JIT گزینه خوبی نیست!

    برخلاف تمامی نوشته های قبلم، برنده واقعی:
    HAXE

    Haxe یک زبان برنامه نویسی مدرن نوشته شده توسط دوستای خوبمون در MotionTwin فرانسه هست. برخلاف جاوا که برای JRE و اکشن اسکریپت برای Flash Player و سی شارپ که برای Silverlight و .Net طراحی شده، Haxe برای پلتفورم خاصی نیست!
    کد رو یک بار بنویس ، خروجی جاوااسکریپت بگیر، یا به صورت ++Native C ازش استفاده کن. سرعت کامپایل شدن هگز به ABC bytecode برای FlashPlayer ده ها بار بیشتر از کامپایلر Adobe Flex هست.
    همین طور، FDT که بهترین میط برنامه نویسی اکشن اسکریپت هست این روزها تمام توانش رو روی Haxe گذاشته.

    همین ما قصد داریم با همکاری نیکلاس کنسه از فرانسه و سایر دوستان در PowerFlasher شروع به ساخت محیط گرافیکی و برنامه نویسی و سه بعدی برای Haxe کنیم که کاربر میتونه بازی سه بعدی بسازه، از تمامی امکانات یک مدلساز سه بعدی مثل 3DMax بهره ببره، بتونه از تمامی ابزاری که FlashIDE بهش میده بهره ببره، و تازه توانایی خروجی گرفتن به HTML5 Javascript, FlashPlayer, C# code, C++ code, php server code, و هر چیزه دیگه ای رو داشته باشته.
    این نرم افزار تا ۲ سال دیگه در کنفرانس AdobeMax رونمایی میشه. احتمالا به صورت پلاگین بر روی Blender با استفاده از python نوشته بشه.

    به جای مقایسه بین بیل و کلنگ سعی کنید مهندسی یاد بگیرید.
    ممنون از خواندن این نوشته

    @hadi
    در ضمن چند روز پیش گروه Roxic دوباره سایتی مشابه ecodazoo درست کرد که سایت ماه TheFWA شد.
    http://the-planet-zero.com
     

    پیوست ها:

    آخرین ویرایش: ‏3 اکتبر 2011
    نوشته شده توسط mehdadoo در ‏3 اکتبر 2011
    benyamin_pc، JavidFlasher و ++Hadi++ از این ارسال تشکر کرده اند.
  19. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    مهرداد عزیز
    من واقعا ازت ممنونم به خاطر اطلاعات عالی که دادی...
    اگه امکانش باشه یه کم توضیح بیشتر در مورد Haxe می تونه راه رو واسه خیلیا هموار کنه. در واقع می خوام بدونم با چه پلتفرمی می تونم استارتشو بزنم.و اینکه گفتی Flash player ..!!
    آیا مثل Alchemy می مونه که می تونین مثلا با C++ خروجی سریع تر از سیستم های فلش برا فلش پلیر بنویسین ؟
    و اینکه سایت roxic جالبه ولی از نظر من ecodazoo یه چیز دیگه است.(سلیقه ای)
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏3 اکتبر 2011
    benyamin_pc از این پست تشکر کرده است.
  20. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    و اینکه شنیده بودم قرار هست ادوب برنامه فلش رو به سمت 3 بعدی شدن اینترفیس (مولهیل - سازوکار با یونیتی) مثل 3d max و unity پیش ببره.آیا استارتش از اینجاست ؟
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏3 اکتبر 2011

به اشتراک بگذارید