آیا میشه از متریال دایرکت ایکس شیدر هم رندر گرفت؟

سلام

attachment.php


میخوام از شیدر دایرکت ایکس رندر بگیرم آیا راهی داره؟
میدونم برای ویوپورت هست اما میخوام از همین برای یه انیمیشن خاص استفاده کنم.
اگه بشه حداقل از litsphere یا matcap هم توی مکس رندر گرفت کارم راه میفته.
دو تا مثال هم میذارم برای اونهایی که براشون جدیده.

یا علی
 

پیوست ها

  • litsphere directX shader.png
    litsphere directX shader.png
    479 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • litSphere.fx - Dx shader for max.rar
    5.4 کیلوبایت · بازدیدها: 20
  • toon_055_example.jpg
    toon_055_example.jpg
    68.3 کیلوبایت · بازدیدها: 73
  • example 2.rar
    523.3 کیلوبایت · بازدیدها: 17
SHADER & RENDER for LitSphere_map in MAX

سلام

الحمد لله یافتم!!!
(آیا اون 50 نفری که تا حالا این مطلب رو دیدند چیزی نمیدونستند یا... - دانش رو مخفی نکنیم بلکه مهارت و سبک ها رو قوی و شخصی تر کنیم)
:green:

attachment.php


دستورالعمل! ساخت شیدر و رندر بر اساس litsphere در تری دی مکس

1- موتور رندر رو از scanline به mental ray تغییر بدید. (پنجره پایین در اولین تب پنجره رندر ستاپ)
2- در اسلات دیفیوز متریال environment probe gray ball رو انتخاب کنید
3- در اسلات gray ball یه مپ litsphere (عکس کروی که به لبه چهار طرف رسیده یا همون matcap در زیبراش) قرار بدید.
خب حالا میبینید که در پنجره material شما به شکل مپ لیت اسفیر انتخابیتون در اومده
یه رندر بزنید ... خب یه فرق کوچولو با شیدر داره:
4- عدد self illumination رو روی 100 بگذارید تا نور و سایه محیط روی رندر تاثیر نگذاره

دوباره رندر بزنید... خب درست شد ... اما کاشکی میشد از شیدر هم استفاده کرد چون رندر به هر حال وقتگیره...
برای اضافه کردن شیدر باید دایرکت ایکس رو به همین متریال قبلی اضافه کنیم نه جایگزین:

attachment.php


5- روی اسلات نوع متریال که حالا هنوز standard هست میزنیم و آیکن صورتی direct x shader رو انتخاب میکنیم
6- در جواب به نحوه اعمال روی متریال قبلی گزینه keep old رو میزنیم تا تنظیم رندر حفظ بشه
7- در دکمه بالا که یه فایل fx قرار داره اون فایل litsphere.fx رو که در پست قبلی پیوست کردم آدرس میدیم.
8- در اسلات litsphere همون عکس کره اولی رو دوباره آدرس میدیم(میتونه فرق کنه ولی یکی باشه پیش نمایش ما حقیقی میشه!)
این مپ آخری رو که بزنید خواهید دید که شیدر هم مطابق همون مپ میشه. حالا رندر بزنید و ببینید که رندر همونه! یعنی شما بدون رندر و با سرعت realtime پیش نمایش کاملا شبیه کار رو میبینید و باهاش کار میکنید.

:paint:
نکته خفنی بود و سبک ساز. امیدوارم ازش خوب استفاده کنید.
علاوه بر سبک های خلاقی که میشه استفاده کرد، قدرت دیدن نتیجه تصویری قبل از رندر چیز کمی نیست:
سبک نمایش در بازی های سه بعدی کاملا بر حسب شیدر هست که با این روش تا حد زیادی از سرعت نمایش اون استفاده میشه
این تکنیک برای ساخت دموریل های ترو تمیز از WIP و از طرفی برای نمایش در حال کار به کارفرما هم عالیه.

به پیوست یه fx که مشابه litsphere.fx هست با چند تا مپ زیبا


یا علی
 

پیوست ها

  • Litsphere or matcap for shading.jpg
    Litsphere or matcap for shading.jpg
    88.5 کیلوبایت · بازدیدها: 75
  • matballz.rar
    334.2 کیلوبایت · بازدیدها: 21
  • Shader = Render !.jpg
    Shader = Render !.jpg
    118 کیلوبایت · بازدیدها: 76

yaiiaj

کاربر VIP
الحمد لله یافتم!!!
(آیا اون 50 نفری که تا حالا این مطلب رو دیدند چیزی نمیدونستند یا... - دانش رو مخفی نکنیم بلکه مهارت و سبک ها رو قوی و شخصی تر کنیم)
:green:


آي دروووووووووود بر اون شرفت داداش ، ايول
 

جدیدترین ارسال ها

بالا