آموزش SWiSH از ابتدا تا بینهایت

در مورد مطالب این بخش چه نظری دارید؟


  • مجموع رای دهندگان
    45

(reza)

Member
متد های Array

()Array.join
ترکیب:
کد:
arrayName.join({sep});
نشانوندها:
sep :همان separator (جداکننده ) کاراکتری دلخواه که عناصر آرایه برگشت داده شده را از هم جدا میکند.
بدون این آرگومان عناصر با کاما از یکدیگر جدا میشوند.
مثال1:
کد:
onSelfEvent (load) {

    days = new Array("Monday","Tuesday","Wednesday");

    trace(days.join());

}
خروجی:
نمایش پیغام زیر در پنجره debug
HTML:
Monday,Tuesday,Wednesday

مثال 2:
کد:
onSelfEvent (load) {
     days = new Array("Monday","Tuesday","Wednesday");
     trace(days.join(":"));
 }
خروجی:
نمایش پیغام زیر در پنجره debug
HTML:
Monday:Tuesday:Wednesday

مثال3:

کد:
onSelfEvent (load) {
     pets = new Array("fluffy","spot","Mr.Kitty");
     trace(pets.join(" and "));
 }
خروجی:
نمایش پیغام زیر در پنجره debug
HTML:
fluffy and spot and Mr.Kitty
مختصر:
مقدار بازگشتی ، یک رشته حاوی separator و عناصر به هم پیوسته است.
------------------------------------------
Array.length
ترکیب:
کد:
[I]arrayName[/I].length
مثال1:
کد:
onSelfEvent (load) {
     products = new Array();
     products[0] = "SWiSHlite";
     products[1] = "SWiSH Max 2.0";
     trace(products.length); 
 }
خروجی:
نمایش 2 در پنجره debug
مثال 2:
کد:
onSelfEvent (load) {
     products = new Array();
     products[0] = "SWiSHlite";
     products[1] = "SWiSH Max 2.0";
     products[2] = "SWiSH Max";
     products[3] = "SWiSHsites";
     products[4] = "SWiSHpix";
     trace(products.length);
 }
خروجی:
نمایش 5 در پنجره debug
مثال3:
کد:
onSelfEvent (load) {
     pets = new Array("fluffy","spot","Mr.Kitty");
     trace(pets.length);
 }
خروجی:
نمایش 3 در پنجره debug​
مختصر:
مقدار بازگشتی تعداد عناصر موجود در آرایه است.
---------------------------------------
()Array.pop
ترکیب:
کد:
[I]arrayName[/I].pop()
مثال1:

کد:
onSelfEvent (load) {
     pets = new Array("fluffy","spot","Mr.Kitty");
     trace(pets.pop());
 }
خروجی:
نمایش 'Mr.Kitty' در پنجره debug



از آنجایی که این متد آخرین عنصر آرایه را حذف میکند با اجرای متوالی آن پیغام های متفاوتی میبینید:

مثال2:
کد:
onSelfEvent (load) {

    zoners = new Array();

    zoners[0] = "David M.";

    zoners[1] = "Hugh B.";

    zoners[2] = "Roger O.";

    zoners[3] = "David P.";

    trace("1st: " add zoners.pop());

    trace("2nd: " add zoners.pop());

    trace("3rd: " add zoners.pop());

}
خروجی:
نمایش پیغام زیر در پنجره debug
HTML:
1st: David P.
 2nd: Roger O.
 3rd: Hugh B.
مختصر:
حذف آخرین عنصر آرایه و بازگشت مقدار آن.
-----------------------------------
همه این مثالها در یک فایل پیوست.
 

پیوست ها

  • All_In_One.zip
    16.4 کیلوبایت · بازدیدها: 55

(reza)

Member
متد های Array

()Array.push

ترکیب:

کد:
arrayName.push(value1, value2, ...)
نشانوندها:

value:یک یا چند مقدار برای افزودن به آخر آرایه.

مثال:

کد:
onSelfEvent (load) {

    products = new Array("SWiSHlite", "SWiSH Max 2.0");

    // array length is '2'

    trace("1st Length = " add products.push("SWiSH Max", "SWiSHsites"));

    // new array length of '4' is displayed in the debug window

    trace("2nd Length = " add products.push("SWiSHpix", "SWiSHstudio"));

    // new array length of '6' is displayed in the debug window

}
خروجی:

نمایش دو پیغام زیر در پنجره debug

HTML:
1st Length = 4
2nd Length = 6

مختصر:


بعد از افزودن مقادیر جدید به پایان آرایه طول آرایه را باز میگرداند.

------------------------------------

()Array.reverse
ترکیب:

کد:
arrayName.reverse();
مثال:

کد:
onSelfEvent (load) {

   days = new Array("Sunday","Monday","Tuesday","Wednesday");

   trace("Initial Array Order = " add days.join());

   days.reverse();

   trace("Reverse Array Order = " add days.join());

}

خروجی:


نمایش دو پیغام زیر در پنجره debug

HTML:
Initial Array Order = Sunday,Monday,Tuesday,Wednesday

Reverse Array Order = Wednesday,Tuesday,Monday,Sunday

مختصر:

عناصر آرایه را به صورت معکوس باز میگرداند .

-----------------------------------------------------

()Array.shift

ترکیب:

کد:
arrayName.shift();

مثال:


کد:
onSelfEvent (load) {

   days = new Array("Sunday","Monday","Tuesday","Wednesday");

   trace(days.shift());

   // displays 'Sunday' in the debug window

   trace(days.shift());

   // displays 'Monday' in the debug window

}
خروجی:

نمایش دو پیغام زیر در پنجره debug

HTML:
Sunday
Monday

مختصر:


اولین عنصر آرایه را حذف میکند ومقدار آن را باز میگرداند.

-----------------------------------------

()Array.slice

ترکیب:

کد:
arrayName.slice(start {, end});

start: عددی برای آغاز برش آرایه.اگر یک عدد منفی برای این مقدار قرار دهیم نقطه شروع پایان آرایه خواهد بود برای مثال 1- آخرین عنصر آرایه را نشان میدهد .یا مثلا 2- عنصر قبل از آخرین آرایه را نشان میدهد و همینطور....

end: مقداری اختیاری است .مقدار پایانی برش را نشان میدهد . اگر این مورد را در برش دخیل کنیم عناصر بازگشتی مقادیر بین star و مقدار end خواهند بود .
اگر یک مقدار منفی قرار گیرد نقطه end از پایان آرایه است. مثلا 1- یک عنصر مانده به آخرین عنصر آرایه را نشان میدهد . 2- دو عنصر مانده به آخرین عنصر آرایه را نشان میدهد و همینطور....
مثال1:

کد:
onSelfEvent (load) {

    days = new Array();

    days[0] = "Sunday";

    days[1] = "Monday";

    days[2] = "Tuesday";

    days[3] = "Wednesday";

    days[4] = "Thursday";

    days[5] = "Friday";

    days[6] = "Saturday";

    trace(days.slice(3));

}

خروجی:


نمایش پیغام زیر در پنجره debug

HTML:
Wednesday,Thursday,Friday,Saturday
مثال2:

کد:
onSelfEvent (load) {

   days = new Array();

   days[0] = "Sunday";

   days[1] = "Monday";

   days[2] = "Tuesday";

   days[3] = "Wednesday";

   days[4] = "Thursday";

   days[5] = "Friday";

   days[6] = "Saturday";

   trace(days.slice(3,-2));

}

خروجی:


نمایش پیغام زیر در پنجره debug

HTML:
Wednesday,Thursday

مختصر:

آرایه جدید آرایه ای حاوی تمام عناصر بین start و end است.
مقدار وارد شده برای end شامل برش نمیشود . و همچنین این متد بر آرایه پایه تاثیری ندارد.
 

پیوست ها

  • all_in_one_V2.zip
    11.1 کیلوبایت · بازدیدها: 56

(reza)

Member
متد های Array

()Array sorting
دوروش برای مرتب سازی آرایه ها وجود دارد :

()Array.sort() , Array.sortOn
()Array.sort
ترکیب:

کد:
arrayName.sort(compareFunction:Object[optional], options:Number [optional]);
نشانوندها:
compareFunction: یک پارامتر اختیاری است که . این دستور اجازه میدهد که فانکشنی غیر از استاندارد در این متد را دخیل کنیم .
مقادیر بازگشتی این فانکشن باید اینگونه باشد :
مقدار 1- را در مقایسه A<B
مقدار 0 در مقایسه A==B
مقدار 1 در مقایسه A<B
-------------------------------
فرم این فانکشن باید اینگونه باشد :
(fn(a,b
optional:
untitled.JPG

مثال1:
کد:
onSelfEvent (load) {
     myNumbers = new Array("5","2","1","3","10");
     myNumbers.sort();
     trace(myNumbers.join());
 }
خروجی :
نمایش چیدمان اعداد :1,10,2,3,5
مثال2:
کد:
onSelfEvent (load) {
     team = new Array("John","Brian","Alison","Stephan");
     team.sort();
     trace(team.join());
 }
خروجی:
نمایش چیدمان حروف Alison,Brian,John,Stephan
مثال3:
کد:
onSelfEvent (load) {
     myNumbers = new Array("one","two","three","five","six");
     myNumbers.sort(order);
     trace(myNumbers.join());
 }
 function order(a,b)
 {
     // sort strings according to length, if same length, sort alphabetically.
     if (a.length < b.length)
     {
         return -1;
     }
     if (a.length > b.length)
     {
         return 1;
     }
     return (a > b);    // alphabetic sort. 
 }
خروجی:
نمایش one,six,two,five,three

----------------------------------------------
مختصر:
چیدن ارایه به وسیله علامت > کوچکتری . از این متد میتوان برای چیدن آرایه های عددی و الفبایی استفاده کرد .
در این روش آراایه های عددی به صورت الفبایی چیده میشوند مثلا 10 قبل از 5 قرار میگیرد زیرا 1 کوچکتر از 5 است .
()Array.sortOn
ترکیب:
کد:
[I]arrayName[/I].sortOn([I]field, options[/I]);
نشانوندها:
field: حرفی برای شناسایی رشته ای از عنصر آرایه.
optional:
untitled.JPG

مثال:
کد:
onSelfEvent (load) {
  person = new Array;
  person.push({first:"Tom", last:"Baker"});
  person.push({first:"Andrew", last:"Smith"});
  
  person.sorton("first");         // sorts the array by first names
  for (i=0; i<person.length; i++) {
          trace("First: " add person[i].first add " Last:" add person[i].last);
  }
  
  for (i=0; i<person.length; i++) {
          trace("First: " add person[i].first add " Last:" add person[i].last);
  }
  
  person.sorton("last");                 // sorts the array by last names
 }
خروجی:
نمایش پیغام زیر :
کد:
First: Tom Last:Baker
First: Andrew Last:Smith
First: Tom Last:Baker
First: Andrew Last:Smith
مختصر:

اگر هیچکدام از گزینه های مرتب سازی(option) مشخص نشوند در چیدمان Z قبل از a خواهد بود.
دسته بندی سعودی a قبل از b
دسته بندی الفبایی 10 قبل از 2
()Array.splice
ترکیب:
کد:
[I]arrayName[/I].splice([I]start,deletecount,{value...}[/I]);
نشانوندها:
start: ارزش عنصری از آرایه که باید از آنجا اتصال انجام گیرد.
deletecount: ارزش عنصری از آرایه که باید حذف گردد . ( از جمله عنصر مشخص شده توسط start )

اگر این مقدار برابر صفر قرار گیرد هیچ عنصری حذف نمیشود .
(value(s: مقدار یا مقادیری که باید اضافه گردد .
مثال1:
کد:
[FONT=Courier New]onSelfEvent (load)  [/FONT][COLOR=#000080][FONT=Courier New][I]{[/I][/FONT][/COLOR]
 [COLOR=#000080][FONT=Courier New][I]    nickNames = new Array("Snookie","Piggy","Shorty","Slim");[/I][/FONT][/COLOR]
 [COLOR=#000080][FONT=Courier New][I]    nickNames.splice(3,0,"Tiny");[/I][/FONT][/COLOR]
 [COLOR=#000080][FONT=Courier New][I]    trace(nickNames.join());[/I][/FONT][/COLOR]
 [COLOR=#000080][FONT=Courier New][I]}[/I][/FONT][/COLOR]
خروجی:
نمایش Snookie,Piggy,Shorty,Tiny,Slim
مثال 2:
کد:
[FONT=Courier New]onSelfEvent (load)  [/FONT][COLOR=#000080][FONT=Courier New][I]{[/I][/FONT][/COLOR]
 [COLOR=#000080][FONT=Courier New][I]    nickNames = new Array("Snookie","Piggy","Shorty","Slim");[/I][/FONT][/COLOR]
 [COLOR=#000080][FONT=Courier New][I]    nickNames.splice(3,1);[/I][/FONT][/COLOR]
 [COLOR=#000080][FONT=Courier New][I]    trace(nickNames.join());[/I][/FONT][/COLOR]
 [COLOR=#000080][FONT=Courier New][I]}[/I][/FONT][/COLOR]
خروجی:
نمایش Snookie,Piggy,Shorty​
مختصر:
افزودن یا حذف عنصری از آرایه.
()Array.toString
ترکیب:

کد:
arrayName.toString();
مثال:
کد:
[FONT=Courier New]onSelfEvent (load)  [/FONT][COLOR=#000080][FONT=Courier New][I]{[/I][/FONT][/COLOR]
 [COLOR=#000080][FONT=Courier New][I] days  = new Array("Sunday","Monday","Tuesday","Wednesday");[/I][/FONT][/COLOR]
 [COLOR=#000080][FONT=Courier New][I] trace(days.toString());[/I][/FONT][/COLOR]
 [COLOR=#000080][FONT=Courier New][I]}[/I][/FONT][/COLOR]
خروجی:
نمایش پیغام Sunday,Monday,Tuesday,Wednesday
مختصر:
خروجی رشته تک تک عناصر آرایه است.


()Array.unshift
ترکیب:
کد:
[I]arrayName[/I].unshift([I]value1, value2, ...[/I]);
نشانوند:
value: مقدار یامقادیری برای افزودن به اول آرایه.
مثال:
کد:
onSelfEvent (load) {

   days = new Array("Wednesday","Thursday","Friday","Saturday");

   trace(days.length);

   // displays '4' in the debug window

   week = days.unshift("Sunday","Monday","Tuesday");

   trace(week); 

   // displays '7' in the debug window

}
خروجی:
نمایش عدد 4و 7

مختصر:
افزودن مقادیر جدید به اول آرایه و بعد از آن بازگشت تعداد عناصر آرایه.


 

پیوست ها

  • All_in_one_V3.zip
    17.4 کیلوبایت · بازدیدها: 55

idy36

New Member
جهت استفاده از این آموزش ها می توانید از این نرم افزار استفاده کنید

1289835356swishmax4.jpg
حجم 51 مگابایت

لینک اصلی
http://hotfile.com/dl/104863554/df07f48/swish-max-4.0.2010.11.02-incl-crack.rar.html


مستقیم شده
http://s515.hotfile.com/get/a796fac...44579/swish max 4.0.2010.11.02 incl crack.rar

الان یک آموزش رو ترجمه و قرار می دهم آموزش مهشری هستش

سلام. لینک ها خرابه.
 

(reza)

Member
آبجکت Button

ابتدا رویدادهای این آبجکت رابررسی میکنیم:
dragOut
dragOver
(keyPress(key
press
release
releaseOutside
rollOut
rollOver
-------------------------------------------
دستورات press و release قبلا توضیح داده شده اند.
-------------------------------------------
dragOut
مثال:
دکمه ای به نام Button_1 بسازید و کد زیر را در داخل آن جاگذاری کنید:
کد:
onSelfEvent (dragOut) {

    _xscale -= 10;

    _yscale -= 10;

}
سپس پروژه را اجرا کنید .
موس را بر روی Button_1 ببرید و حالت Press ( کلید چپ موس را نگه دارید ) حال در همان حالت سعی کنید نشانگر موس را به خارج از دکمه حرکت دهید مشاهده میکنید که اندازه دکمه با این کار کوچک میشود.
dragOver
مثال:
دکمه ای به نام Button_2 بسازید و کدهای زیر را در داخل آن جاگذاری کنید:
کد:
onSelfEvent (dragOut) {

    _xscale -= 10;

    _yscale -= 10;

}
onSelfEvent (dragOver) {

    _xscale += 10;

    _yscale += 10;

}
سپس پروژه را اجرا کنید .
موس را بر روی Button_1 ببرید و حالت Press ( کلید چپ موس را نگه دارید ) حال در همان حالت سعی کنیدنشانگر موس را به خارج از دکمه حرکت دهید مشاهده میکنید که اندازه دکمه با این کار کوچک میشود. و در همان حالت Press دوباره نشانگر موس را به داخل آبجکت حرکت دهید با این کار دکمه بزرگتر میشود.
---------------------------------------------------------
(keyPress(key
این رویداد برای زمانی است که یک کلید از صفحه کلید را برای کار خود تعریف کنید.
untitled.JPG

برای تعریف کلید های دیگر اینگونه عمل میکنیم :
برای مثال برای تعریف کلید a ان را میان "" قرار میدهیم.
کد:
on (keyPress("a")) {
دستور
       }
نکته:
نمیتوانیم برای همه آبجکت ها یک کلید تعریف کنیم ( مثل تعریف کلید b برای دو آبجکت ) که این مسئله به باگهای فلش پلیر بازمیگردد این باگ در تمام نسخه های فلش پلیر ها وجود دارد .
به صورت پیشفرض این دستور برای آبجکتی تعریف میشود که در تب(Tab) اول تری نسبت به سایر آبجکت ها قرار گرفته باشد.
مثال1:
کد:
onSelfEvent (keyPress("a")) {
     _xscale += 10;
     _yscale += 10;
 }
تعریف دو کاراکتر برای یک آبجکت:
مثال2:
کد:
onSelfEvent (keyPress("a")) {

    _xscale += 10;

    _yscale += 10;

}

onSelfEvent (keyPress("<Tab>")) {

    _xscale += 10;

    _yscale += 10;

}
releaseOutside
رویدادی که وقتی روی آبجکت کورد نظر حالت press را انجام میدهیم ولی در خارج از محیط آن آبجکت کلید موس را ها میکنیم releaseoutside .
مثال:
کد:
onSelfEvent (releaseOutside) {
     _xscale += 10;
     _yscale += 10;
 }
rollOver
حالتی که نشانگر موس را بر روی آبجکت مورد نظر میبریم.
مثال:
کد:
onSelfEvent (rollOut) {
     _xscale += 10;
     _yscale += 10;
 }
rollOut
حالتی که نشانگر موس را از روی آبجکت به خارج ازآن حرکت میدهیم.
مثال:
کد:
onSelfEvent (rollOver) {
     _xscale += 10;
     _yscale += 10;
 }
--------------------------------------------
فایل پیوست شامل تمامی این مثالهاست.

 

پیوست ها

  • test.zip
    13.4 کیلوبایت · بازدیدها: 70

(reza)

Member
color And Button

enabled
tabEnabled
tabIndex
useHandCursor
trackAsMenu
---------------------------
enabled
ترکیب:
کد:
buttonName.enabled
مثال:
کد:
onFrame (10) {

    button1.enabled = false; // disables the specified 

button at Frame 10

}



onFrame (20) {

    button1.enabled = true; // re-enables the specified 

button at Frame 20

}
مختصر:
این متد یک مقدار بولی است که وضعیت فعال بودن یا غیر فعال بودن دکمه را تعیین میکند.
tabEnabled
ترکیب:
کد:
buttonName.tabEnabled
مثال:
کد:
onSelfEvent (load) {

    button1.tabEnabled = false;

}
مختصر:
به صورت پیش فرض با کلید tab نیز میتوانیم دکمه ها را انتخاب کنیم با این متد این قابلیت غیر فعال میشود.
tabIndex
ترکیب:
کد:
buttonName.tabIndex
مثال:
کد:
onSelfEvent (load) {

    button1.tabIndex = 1;

    button2.tabIndex = 2;

    button3.tabIndex = 3;

    myMovieClip1.tabIndex = 4;

    myTextField1.tabIndex = 5;

}
مختصر:
چیدمان tab آبجکت ها را تعریف میکند.

useHandCursor
ترکیب:
کد:
buttonName.useHandCursor
مثال:
کد:
onSelfEvent (load) {

    buttonName.useHandCursor = false;

}

// uses the standard mouse pointer when over the named 

button



onFrame(10) {

    buttonName.useHandCursor = true;

}

// displays the hand cursor when over the named button
مختصر:
وقتی مقدار برابر false قرار بگیرد هنگامی که نشانگر موس را بر روی دکمه مورد نظر میبرید دیگر کروسر موس به شکل دست ظاهر

نمیشود.

trackAsMenu

ترکیب:

کد:
buttonName.trackAsMenu

مختصر :

این مقدار میتواند برابر true یا false قرار بگیرد در حالت true اگر در stage حالت press

را انجام دهید و سپس نشانگر موس را بر روی دکمه مورد نظر ببرید و عمل release را انجام دهید فرمان موجود در حالت

release انجام میشود.
-------------------------------------------------------
color
باcolor میتوانید برای آبجکتها رنگ (RGB) تعیین کنید .

()new Color

()setRGB

()getRGB

-------------------------------------------------------

---

()new Color

ترکیب:

کد:
new Color(target);

نشانوندها:

target: آبجکت (هدف) مورد نظر .

مثال:

کد:
myColor = new Color(_parent.myMovieClip);

مختصر:

ایجاد یک شی رنگ جدید است که با آن بتوان رنگ هدف را تغییر داد.

()setRGB
ترکیب:
کد:
colorObject.setRGB(0xRRGGBB);
نشانوند:
0xRRGGBB: رنگ بر مبنای هگزادسیمال red/green/blue
0x میگوید که این یک مقدار هگزادسیمال
مثال:
کد:
onSelfEvent (load) {

  myColor = new Color(myMovieClip);

  myColor.setRGB(0xFF6600);

}

red=255
green=102
blue=0
رنگ حاصل شده = نازنجی
شما میتوانید این کد ها را در خود نرم افزار تولید کنید .
به طور مثال تصویر زیر کد رنگ قرمزرا نشان میدهد که برابر ff0000
untitled.JPG

مختصر :
تعریف رنگ RGB برای آبجکت هدف.
()getRGB
ترکیب:
کد:
colorObject.getRGB();
مثال:
کد:
onSelfEvent (load) {
  myColor = new Color(myMovieClip);
  myColor.setRGB(0xFF6600);
  trace(myColor.getRGB())
}
مختصر:
مقدار عددی رنگ ساخته شده در آبجکت که با متد setRGB مشخص شده را بازمیگرداند .
 

پیوست ها

  • colorAndButton.zip
    9.6 کیلوبایت · بازدیدها: 54

(reza)

Member
Date

این دستور به شما اجزاره میدهد تا به خواص تاریخ و ساعت دسترسی پیدا کنید.
با استفاده از new Date شما میتوانید به تاریخ محلی و جهانی دسترسی پیدا کنید یا یک تاریخ منحصر بفرد برای خود ایجاد کنید.
localTime
زمان محلی بر اساس زمان سیستمی است که فلش پلیر در آن اجرا میشود.
متدهای مختلف آبجکت date را در جدول زیر مشاهده میکنید :
untitled.JPG


()new Date

ترکیب:

کد:
DateObj = new Date(year, month {, date {, hour {, min {, sec {, ms }}}}});

نشانوندها:


year: عددی چهار رقمی برای تعیین سال.

month: عددی از 0 تا 11 به نمایندگی از ماه ها (0 ژانویه ، 1 فوریه و ... )

date:عددی از 1 تا 31 برای نشان دادن روزهای ماه . ( این یک مقدار اختیاری است)

hour:عددی از 0 تا 23 برای نشان دادن ساعت ( این یک مقدار اختیاری است)


min: عددی از 0 تا 59 برای نشان دادن دقیقه ( این یک مقدار اختیاری است)

sec: عددی از 0 تا 59 برای نشان دادن ثانیه ( این یک مقدار اختیاری است)

ms: عددی از 0 تا 999 برای نشان دادن میلی ثانیه ( این یک مقدار اختیاری است)

مختصر :

مقادیر بازگشتی به صورت integer است.

این گزینه برای ایجاد یک تاریخ جدید است .

میتوان از آن برای ایجاد زمان محلی استفاده کرد.

یا میتوان یک تاریخ مرجع برای دسترسی ایجاد کرد.

--

()getDate

ترکیب:

کد:
DateObj.getDate()

مثال:

کد:
onSelfEvent (load) {

   theDate = new Date();

   trace(theDate.getDate());

}

مختصر:


بازگشت روز ماه.( بر اساس زمان محلی )

--

()getDay
ترکیب:
کد:
DateObj.getDay()
مثال:
کد:
onFrame (1) {

   theDate = new Date();

   trace(theDate.getDay());

}
مختصر :
دریافت روز هفته.( بر اساس زمان محلی )
--

()getFullYear

ترکیب:
کد:
DateObj.getFullYear()
مثال:
کد:
onFrame (1) {

   theDate = new Date();

   trace(theDate.getFullYear());

}
مختصر:
دریافت سال ( بر اساس زمان محلی )
--

()getHours
ترکیب:
کد:
DateObj.getHours()
مثال:
کد:
onFrame (1) {

   theDate = new Date();

   trace(theDate.getHours());

}
مختصر:
دریافت ساعت ( بر اساس زمان محلی )
--

()getMilliseconds
ترکیب:
کد:
DateObj.getMilliseconds()
مثال:
کد:
onFrame (1) {

   theDate = new Date();

   trace(theDate.getMilliseconds());

}
مختصر:
دریافت میلی ثانیه ( بر اساس زمان محلی )
--

()getMinutes
ترکیب:
کد:
DateObj.getMinutes()
مثال:
کد:
onFrame (1) {

   theDate = new Date();

   trace(theDate.getMinutes());

}
مختصر:
دریافت دقیقه ( بر اساس زمان محلی )
--

()getMonth
ترکیب:
کد:
DateObj.getMonth()
مثال:
کد:
onFrame (1) {

   theDate = new Date();

   trace(theDate.getMonth());

}
مختصر:
دریافت ماه ( بر اساس زمان محلی )
--

()getSeconds
ترکیب:
کد:
DateObj.getSeconds()
مثال:
کد:
onFrame (1) {

   theDate = new Date();

   trace(theDate.getSeconds());

}
مختصر:
دریافت ثانیه ( بر اساس زمان محلی )
--

()getTime
ترکیب:
کد:
DateObj.getTime()
مثال:
کد:
onFrame (1) {

   theDate = new Date();

   trace(theDate.getTime());

}
مختصر:
دریافت میلی ثانیه گذشته از زمان جهانی ( نیمه شب ژانویه، 1، 1970 )
--
 

پیوست ها

  • Date_Part1.zip
    17.7 کیلوبایت · بازدیدها: 54

(reza)

Member
Date

()getTimezoneOffset

ترکیب:

کد:
DateObj.getTimezoneOffset()
مثال:
کد:
onFrame (1) {
   theDate = new Date();
   trace(theDate.getTimezoneOffset());
}

مختصر:

نمایش تفاوت زمان محلی و زمان جهانی.
()getUTCDate
ترکیب:
کد:
DateObj.getUTCDate()
مثال:
کد:
onFrame (1) {
   theDate = new Date();
   trace(theDate.getUTCDate());
}
مختصر:
عددی از 1 تا 31 نمایش روز جاری ماه با توجه به زمان جهانی.
()getUTCDay

ترکیب:

کد:
DateObj.getUTCDay()
مثال:
کد:
onFrame (1) {
   theDate = new Date();
   trace(theDate.getUTCDay());
}
مختصر:
عددی از 0 تا 6 نمایش روز جاری هفته با توجه به زمان جهانی.
()getUTCFullYear

ترکیب:

کد:
DateObj.getUTCFullYear()
مثال:
کد:
onFrame (1) {
   theDate = new Date();
   trace(theDate.getUTCFullYear());
}
مختصر:
نمایش عددی 4 رقمی به نماینگی سال جاری با توجه به زمان جهانی.
()getUTCHours

ترکیب:


کد:
DateObj.getUTCHours()
مثال:
کد:
onFrame (1) {
   theDate = new Date();
   trace(theDate.getUTCHours());
}
مختصر:
عددی از 0 تا 23 نمایش ساعت جاری با توجه به زمان جهانی.
()getUTCMilliseconds

ترکیب:

کد:
DateObj.getUTCMilliseconds()
مثال:
کد:
onFrame (1) {
   theDate = new Date();
   trace(theDate.getUTCMilliseconds());
}
مختصر:
عددی از 0 تا 999 نمایش میلی ثانیه جاری با توجه به زمان جهانی.
()getUTCMinutes
ترکیب:
کد:
DateObj.getUTCMinutes()
مثال:
کد:
onFrame (1) {
   theDate = new Date();
   trace(theDate.getUTCMinutes());
}
مختصر:
عددی از 0 تا 59 نمایش دقیه در ساعت جاری با توجه به زمان جهانی.
()getUTCMonth
ترکیب:
کد:
DateObj.getUTCMonth()
مثال:
کد:
onFrame (1) {
   theDate = new Date();
   trace(theDate.getUTCMonth());
}
مختصر:
عددی از 0 تا 12 نمایش ماه جاری با توجه به زمان جهانی.
()getUTCSeconds

ترکیب:

کد:
DateObj.getUTCSeconds()

مثال:
کد:
onFrame (1) {
   theDate = new Date();
   trace(theDate.getUTCSeconds());
}
مختصر:
عددی از 0 تا 59 نمایش ثانیه در دقیقه جاری با توجه به زمان جهانی.
 

پیوست ها

  • Date_Part2.zip
    17.9 کیلوبایت · بازدیدها: 54

ahmaddll

New Member
سلام
بابت آموزشهای جالبتون تشکر میکنم .
یک سوال داشتم ممنون میشم کمکم کنید آخه خیلی بهش احتیاج دارم .
همانطور که میدونید تو ورژن 4 نرم افزارسوکس مکس گزینه های زیادی بهش اضافه شده ....
یک نمونه همون کنترل پلیرها ..
من میخام تو پروژه که با مولتی مدیا بلیدر دارم درست میکنم فیلمهای آموزشی رو بهصورت فلش بکار ببرم که حجم کمتری داره
حالا تو سوکس مکس اومدم فایل تصویری رو گذاشتم و میخام یک کنترلر برای نمایش و عقب و جلو بردن فیلم ، و.. درست کنم
ولی این نمونه هایی که خود نرم افزار داره کار نمیکنه ممنون میشم یک نمونه بذارید.
 

پیوست ها

  • media122.rar
    38 کیلوبایت · بازدیدها: 75

rahnemoun

New Member
سلام و خسته نباشید
من میخوام توی Swish یک Box درست کنم که توی اون یک Text باشه ولی این نوشته یا متن، مستقیما در برنامه Swish نوشته نشه بلکه از یک فایل Text که آدرس اون به برنامه داده میشه، خونده بشه (مثلا یک فایل Text رو در جایی آپلود کنم و این برنامه فلش، متن مورد نظر رو از اون فایل بخونه) و حالا هر بار که من متن اون Text رو عوض کردم، برای تغییر متن ظاهر شده در فایل فلش، نیازی به اعمال تغییرات در سورس فایل نباشه و متن جدید از همون فایل جدید Text (که با اسم و در همون آدرس فایل اولی که در فلش معرفی شده) خونده بشه.

مرسی - رامین (ساری) :rose:
 

massoudn

کاربر فعال
سلام و خسته نباشید
من میخوام توی Swish یک Box درست کنم که توی اون یک Text باشه ولی این نوشته یا متن، مستقیما در برنامه Swish نوشته نشه بلکه از یک فایل Text که آدرس اون به برنامه داده میشه، خونده بشه (مثلا یک فایل Text رو در جایی آپلود کنم و این برنامه فلش، متن مورد نظر رو از اون فایل بخونه) و حالا هر بار که من متن اون Text رو عوض کردم، برای تغییر متن ظاهر شده در فایل فلش، نیازی به اعمال تغییرات در سورس فایل نباشه و متن جدید از همون فایل جدید Text (که با اسم و در همون آدرس فایل اولی که در فلش معرفی شده) خونده بشه.

مرسی - رامین (ساری) :rose:

دوست عزیز در همین پست جواب سؤال شما داده شده است،
به پست صفحات قبل مراجعه فرمائید،
دوست عزیز، آقای (reza) یا mrbmohammad نیز مجدداً به این موضوع اشاره نموده است،
موفق باشید.
 

massoudn

کاربر فعال
کامپوننت جدید: 3dCube

cap-2012-07-10_02.png

مشاهده پیوست 3dCube.zip

مکعب متشکل از 6 قطعه عکس بصورت دورانی توسط حرکت مؤس بچرخش در می آید،
New Component: 3dCube
EmailShareThis Pinterest
This SWiSH Max4 component displays 6 images in a rotating cube. The cube rotates towards the current mouse position. Parameter options exist to change the size, alter the speed, border color / width and to load different images.











The actual rotating cube is shown below. Mouse over the image to start the cube rotating. In this example, a size of 250 was chosen with a speed of 25. The border lines are colored white with a width of 0 (minimum width line). A drop shadow filter has been added to provide the shadow effect on the bottom left edges
 

massoudn

کاربر فعال
بازی های جدید: حافظه



New Game: Memory
June 27th, 2012
This game will test and improve your memory. Tiles are animated in a random sequene. Once the sequence is complete, the player attempts to re-create the sequence. Points are scored for each tile that is selected in the correct sequence. If the sequence is remembered correctly, the next sequence is made longer. If the sequence is incorrect, the next sequence is made shorter.



The game runs over 10 “sequence frames”. This means a maximum possible score of 55.​
 

michealwiper

Active Member
این مکعب که گزاشتیش مسعود جان جزء خود کامپوننتای سوئیش مکسه یا نه؟

درمورد اون پلیری که قبلن ساختی میخاستم بدونم که مسلن من اگه چنتا فیلم داشته باشم یا آهنگ چجوری باید فراخونیشون کنم؟

ینی دستور خاصی داره

مرسی
 
آخرین ویرایش:

massoudn

کاربر فعال
این مکعب که گزاشتیش مسعود جان جزء خود کامپوننتای سوئیش مکسه یا نه؟

درمورد اون پلیری که قبلن ساختی میخاستم بدونم که مسلن من اگه چنتا فیلم داشته باشم یا آهنگ چجوری باید فراخونیشون کنم؟

ینی دستور خاصی داره

مرسی

http://blog.swishzone.com/?p=9536

مکعب یا هر کامپوننت جدیدی که در http://blog.swishzone.com قرار داده می شود، معمولاً در صورت تأیید از طرف تولید کننده ها، در نسخه های جدید قابل ارائه است

کدام پلیر؟
 

michealwiper

Active Member
قبلن درست کرده بودیش گزاشتی تو همین صفحات بود یادم نیست ولی میخام بدونم که اگه چنتا فیلم یا آهنگ داشته باشم دستور العمل چجوریه؟
 

rahnemoun

New Member
مشاهده پیوست 86200

مشاهده پیوست 86201

مکعب متشکل از 6 قطعه عکس بصورت دورانی توسط حرکت مؤس بچرخش در می آید،
New Component: 3dCube
EmailShareThis Pinterest​

دستت درد نکنه، بسیار عالی بود.

می‌خواستم ببینم آیا میشه اینو یک تغییری توش داد که مثلا اگه روی هر عکسی کلیک کردی، اون عکس بزرگ بشه تا بشه کامل دیدش و با کلیک مجدد برگرده به حالت اول و یک عکس دیگه انتخاب کنیم؟
یا اصلا فایل دیگه‌ای برای Swish هست که این کار مورد نظر منو بتونه انجام بده؟

مرسی
رامین - ساری
 

massoudn

کاربر فعال
[/LEFT]

دستت درد نکنه، بسیار عالی بود.

می‌خواستم ببینم آیا میشه اینو یک تغییری توش داد که مثلا اگه روی هر عکسی کلیک کردی، اون عکس بزرگ بشه تا بشه کامل دیدش و با کلیک مجدد برگرده به حالت اول و یک عکس دیگه انتخاب کنیم؟
یا اصلا فایل دیگه‌ای برای Swish هست که این کار مورد نظر منو بتونه انجام بده؟

مرسی
رامین - ساری

دوست عزیز،
این کامپوننت ها قابل گسترش می باشند،
شما با تغییراتی که در بخش پارامتر و یا اسکریپت می توانید اعمال کنید، کامپوننت را به دلخواه گسترش خواهید داد،
دو نمونه از گالری های تصاویر که بعنوان پروژه ساخته شده از شرکت سازنده بهمراه نرم افزار ارائه گردید،
به شرح تصویر ذیل قابل دسترسی می باشد،
موفق باشید.

Untitled-2.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا