آموزش css از سیر تا پیاز

سلام در جلسه چهلم css3 به پراپرتی و خاصیت border-radius که از پراپرتی های css3 است می پردازیم و تمام حالت ها و value هاي آن را معرفي مي کنيم و نشان مي دهيم که به راحتي با استفاده از اين خاصيت مي توان يک دايره را ايجاد کرد.

دانلود


منبع آموزش
 
سلام در جلسه چهل و یکم css3 به پراپرتی و خاصیت border-image که از پراپرتی های css3 است می پردازیم و تمام حالت ها و value هاي آن را معرفي مي کنيم و با استفاده از عکس يک border را به زيبايي ايجاد مي کنيم.

دانلود



منبع آموزش
 
در جلسه پنجاه و دوم css3 به ادامه مبحث گرادينت پرداخته و حالت دوم آن يعني radial-gradient را به صورت کامل بيان مي کنيم.سپس اختلاف بين syntax عمومي و syntax با پيشوند را بیان مي کنيم و تمام کلمات کليدي چه در حالت عمومي و چه در حالت با پيشوند را مطرح مي کنيم .انواع مقياس دهي براي مرکز گرادينت را بيان کرده و حالت دایره و بيضي آن را بررسي مي کنيم.سپس به سراغ يک حالت قديمي و خاص در هسته webkit رفته و تمام حالت ها را بررسي مي کنيم و اختلافات موجود را بيان مي کنيم.

دانلود


منبع آموزش
 
سلام در جلسه پنجاه و سوم css3 به طور مفصل در رابطه با چند مرورگري (cross browser) صحبت مي کنيم و اینکه چطور يک سايت را با چندين مرورگر سازگار کنيم و در ادامه راهکاري را معرفي مي کنيم تا حالت هاي مختلف Ie یا internet explorer را شبيه سازي کنيم.


دانلود


منبع آموزش
 
سلام در جلسه پنجاه و چهارم css3 به يکي از تکنيک ها در css يعني css sprite مي پردازيم و معایب و مزاياي اين تکنيک را بررسي مي کنيم و سپس منوي عمودي که قبلا طراحي کرده ايم را با استفاده از اين تکنيک اصلاح مي کنيم.

دانلود


منبع آموزش
 
در جلسه پنجاه و پنجم css3 به استايل دهي براي ورژن هاي مختلف ie مي پردازيم تا در صورت بروز مشکل بتوانيم براي ورژن های خاصي از ie استايل دهي را انجام دهيم و در اين رابطه پراپرتي هاي مختلفي را معرفي مي کنيم.


دانلود


منبع آموزش
 
در جلسه پنجاه و هفتم css3 همچنان مباحث css3 را ادامه مي دهيم و به سراغ backgorund ها در css3 مي رويم.ابتدا multiple backgrounds ها را معرفي مي کنيم و مثالي را در اين رابطه پياده سازي مي کنيم.سپس به سراغ پراپرتي جديد background-size مي رويم.پراپرتي که يکي از نياز هاي ما به فتوشاپ يعني تغيير سايز تصاوير را برطرف کرده است.تمام نکات مربوط به آن را مطرح مي کنيم و سپس به سراغ ۲ پراپرتي مهم background-clip و background-origin مي رويم.اشتباهات رايجي که در اين ۲ پراپرتي وجود دارد را مطرح مي کنيم و به طور کامل کاربرد اين ۲ پراپرتي را مي گوييم.





دانلود



منبع آموزش
 
در جلسه پنجاه و هشتم css3 به يکي از پراپرتي هاي جالب css3 يعني transition ها مي پردازيم در مورد transition-duration,transition-delay,transition-property صحبت مي کنيم و به طور مفصل به transition-timing-function مي پردازيم و انواع آن را بررسي مي کنيم و تفاوت step-start و step-end را مطرح مي کنيم و سايتي را براي ايجاد transition هاي زيبا معرفي مي کنيم و در پايان مثالي ساده را به کمک آن پياده سازي مي کنيم.

دانلود


منبع آموزش
 

sadaf1818

New Member
سلام ممنون از لطفتون من به دنبال مطلبی بودم که توی آموزش های شما پیدا کردم موفق باشید:oops:
 
در جلسه پنجاه و نهم css3 با استفاده از مطالبي که آموختيم يک منوي کشويي (dropdown menu) از نوع افقي را طراحي مي کنيم و به صورت گام به گام پيش مي رويم تا با نحوه ايجاد اين منو آشنا شويد و با بکارگيري transition در اين مثال تاثير اين پراپرتي براي شما به طور کامل آشکار خواهد شد. اين منو از جمله منو هاي دشوار هست چون ترکيب دو منو عمودي و افقي مي باشد تا منو کشويي حاصل شود.

منبع آموزش

دانلود
 
سلام
در جلسه شصت و یکم css3 به يکي ديگر از مباحث جذاب css3 يعني transform ها مي پردازيم و تمام تابع هاي مرتبط به آن را در حالت ۲ بعدي (۲d) يعني
translate
,translatex
translateY
scale
scalex
scaleY
rotate
skew
skewx
skewY
matrix

مي پردازيم و نکات مربوط به value هاي اين توابع را نيز مطرح مي کنيم و در پايان سايتي را براي استفاده از تابع matrix معرفي مي کنيم.

دانلود
 
سلام
در جلسه شصت و دوم css3 به ادامه transform ها در css3 مي پردازيم و حالت ۳d آن را یعنی
translate3d
translateZ
scale3d
scaleZ
rotate3d
rotateX
rotateY
rotateZ

به طور مفصل بيان مي کنيم و رايج ترين اشتباهاتي که در زمينه پراپرتي perspective و تابع perspective وجود دارد را بيان مي کنيم و به تفاوت اين دو مي پردازيم و در نهايت در رابطه به تعريف perspective صحبت مي کنيم و حالتي را براي شبيه سازي scalez ايجاد مي کنيم.

دانلود
 
در جلسه شصت و سوم css3 در رابطه با نحوه نمايش به صورت جدولي صحبت مي کنيم به صورتي که از تگ هاي جدول استفاده نکنيم اما عناصرمان به شکل جدول نمايش داده شود و در اين رابطه مقادير جديدي را براي display مطرح مي کنيم يعني
display:table
display:table-row
display:table-cell
display:table-column
و مزاياي استفاده از اين مقادير را مي گوييم.

دانلود
 

جدیدترین ارسال ها

بالا