Lifer
Active Member
یک تمرین آسان و زیبا بدون نیاز به هیچ پلاگینی:
سطح آموزش : متوسط
یک Plane در ابعاد lenght= 550 - 550 width= و segments= 50x50
واسم آن را Ground01 قرار دهید.
به قسمت Material Editor رفته و یه متریال smoke ساخته و تنظیمات آن را مانند شکل زیر قرار دهید
حال در قسمت modifier ، صفحه ای که ساختید Displace را انتخاب کنید. strenghth=180 قرار داده و برای map آن متریال smoke که ساختید رو انتخاب کنید. آن را می توانید در قسمت Mtl Editor پیدا کنید.(مانند شکل زیر)
حال segmentsهای Ground01 را از 50x50 به 200x200 تغییر دهید.
تا به اینجا شکل شما باید شبیه شکل زیر شده باشد.
می توانید در آخر کارتون از TurboSmooth در قسمت modifier برای طبیعی تر شدن استفاده کنید.
یک متریال جدید انتخاب کرده و برای آن mix را انتخاب کنید و برای Mix Amount آن Falloff را انتخاب کنید ، مانند شکل
زیر.
R:35 G:15 B:0
R:255 G:205 B:100
قسمت Fallof را مانند شکل زیر تنظیم کنید.
سپس متریال را برروی Ground01 اعمال کنید و یک رندر بگیرید. تا به اینجا باید همچین شکلی شده باشد.
حال برای Color1 Fallof ، Noise را انتخاب کرده و مانند شکل زیر تنظیم کنید.
و اینبار برای Color2 Fallof ، Noise را انتخاب کرده و مانند شکل زیر تنظیم کنید.
R:0 G:0 B:0
R:60 G:60 B:60
می توانید با دست کاری کردن متریال خود مثلا قرار دادن smoke در Bump در map و تغییرات آن به شکلهای مطلوب تری برسید.
حال از شکل خود یک رندر گرفته باید شبیه شکل زیر باشد.
حال یک دوربین با FOV=60 قرار داده و یک زاویه خوب را برای رندر نهایی انتخاب کنید.
به قسمت Rendering در بالا رفته و Environment... را انتخاب کرده.
برای background خود یک texture آسمان انتخاب کرده.
و در قسمت Atmosphere ، Fog را Add کنید.
و مانند شکل زیر آنرا تنظیم کنید.
R:165 G:150 B:135
حال می توانید TurboSmooth را بکار بندازید و به دلخواه کار را نور پردازی کنید و یک رندر بگیرید.
می توانید با دست کاری متریال کار خود را تغییر دهید.
شما می توانید با دست کاری کردن Displace و سگمنتها و متریال(مانند noise ، smoke) و یا قرار دادن تکسچر ها به کارهای زیبایی دست پیدا کنید.
مانند شکل زیر که یک فضای برفی رو شبیه سازی کردم.
by Cristian
www.3dtotal.com
سطح آموزش : متوسط
یک Plane در ابعاد lenght= 550 - 550 width= و segments= 50x50
واسم آن را Ground01 قرار دهید.
به قسمت Material Editor رفته و یه متریال smoke ساخته و تنظیمات آن را مانند شکل زیر قرار دهید
حال در قسمت modifier ، صفحه ای که ساختید Displace را انتخاب کنید. strenghth=180 قرار داده و برای map آن متریال smoke که ساختید رو انتخاب کنید. آن را می توانید در قسمت Mtl Editor پیدا کنید.(مانند شکل زیر)
حال segmentsهای Ground01 را از 50x50 به 200x200 تغییر دهید.
تا به اینجا شکل شما باید شبیه شکل زیر شده باشد.
می توانید در آخر کارتون از TurboSmooth در قسمت modifier برای طبیعی تر شدن استفاده کنید.
یک متریال جدید انتخاب کرده و برای آن mix را انتخاب کنید و برای Mix Amount آن Falloff را انتخاب کنید ، مانند شکل
زیر.
R:35 G:15 B:0
R:255 G:205 B:100
قسمت Fallof را مانند شکل زیر تنظیم کنید.
سپس متریال را برروی Ground01 اعمال کنید و یک رندر بگیرید. تا به اینجا باید همچین شکلی شده باشد.
حال برای Color1 Fallof ، Noise را انتخاب کرده و مانند شکل زیر تنظیم کنید.
و اینبار برای Color2 Fallof ، Noise را انتخاب کرده و مانند شکل زیر تنظیم کنید.
R:0 G:0 B:0
R:60 G:60 B:60
می توانید با دست کاری کردن متریال خود مثلا قرار دادن smoke در Bump در map و تغییرات آن به شکلهای مطلوب تری برسید.
حال از شکل خود یک رندر گرفته باید شبیه شکل زیر باشد.
حال یک دوربین با FOV=60 قرار داده و یک زاویه خوب را برای رندر نهایی انتخاب کنید.
به قسمت Rendering در بالا رفته و Environment... را انتخاب کرده.
برای background خود یک texture آسمان انتخاب کرده.
و در قسمت Atmosphere ، Fog را Add کنید.
و مانند شکل زیر آنرا تنظیم کنید.
R:165 G:150 B:135
حال می توانید TurboSmooth را بکار بندازید و به دلخواه کار را نور پردازی کنید و یک رندر بگیرید.
می توانید با دست کاری متریال کار خود را تغییر دهید.
شما می توانید با دست کاری کردن Displace و سگمنتها و متریال(مانند noise ، smoke) و یا قرار دادن تکسچر ها به کارهای زیبایی دست پیدا کنید.
مانند شکل زیر که یک فضای برفی رو شبیه سازی کردم.
by Cristian
www.3dtotal.com