آموزش یک صحرای کوهستانی

Lifer

Active Member
یک تمرین آسان و زیبا بدون نیاز به هیچ پلاگینی:

سطح آموزش : متوسط

tut_t_00.jpg




یک Plane در ابعاد lenght= 550 - 550 width= و segments= 50x50
واسم آن را Ground01 قرار دهید.

tut_t_01.jpg



به قسمت Material Editor رفته و یه متریال smoke ساخته و تنظیمات آن را مانند شکل زیر قرار دهید

tut_t_02.jpg



حال در قسمت modifier ، صفحه ای که ساختید Displace را انتخاب کنید. strenghth=180 قرار داده و برای map آن متریال smoke که ساختید رو انتخاب کنید. آن را می توانید در قسمت Mtl Editor پیدا کنید.(مانند شکل زیر)

tut_t_03.jpg



حال segmentsهای Ground01 را از 50x50 به 200x200 تغییر دهید.
تا به اینجا شکل شما باید شبیه شکل زیر شده باشد.

tut_t_04.jpg



می توانید در آخر کارتون از TurboSmooth در قسمت modifier برای طبیعی تر شدن استفاده کنید.

یک متریال جدید انتخاب کرده و برای آن mix را انتخاب کنید و برای Mix Amount آن Falloff را انتخاب کنید ، مانند شکل
زیر.

R:35 G:15 B:0
R:255 G:205 B:100

tut_t_05.jpg



قسمت Fallof را مانند شکل زیر تنظیم کنید.

tut_t_06.jpg



سپس متریال را برروی Ground01 اعمال کنید و یک رندر بگیرید. تا به اینجا باید همچین شکلی شده باشد.

tut_t_07.jpg



حال برای Color1 Fallof ، Noise را انتخاب کرده و مانند شکل زیر تنظیم کنید.

tut_t_08.jpg



و اینبار برای Color2 Fallof ، Noise را انتخاب کرده و مانند شکل زیر تنظیم کنید.
R:0 G:0 B:0
R:60 G:60 B:60

tut_t_09.jpg



می توانید با دست کاری کردن متریال خود مثلا قرار دادن smoke در Bump در map و تغییرات آن به شکلهای مطلوب تری برسید.

حال از شکل خود یک رندر گرفته باید شبیه شکل زیر باشد.

tut_t_12.jpg



حال یک دوربین با FOV=60 قرار داده و یک زاویه خوب را برای رندر نهایی انتخاب کنید.

tut_t_13.jpg



به قسمت Rendering در بالا رفته و Environment... را انتخاب کرده.
برای background خود یک texture آسمان انتخاب کرده.
و در قسمت Atmosphere ، Fog را Add کنید.
و مانند شکل زیر آنرا تنظیم کنید.
R:165 G:150 B:135

tut_t_14.jpg



حال می توانید TurboSmooth را بکار بندازید و به دلخواه کار را نور پردازی کنید و یک رندر بگیرید.

tut_t_15.jpg



می توانید با دست کاری متریال کار خود را تغییر دهید.

tut_t_16.jpg


شما می توانید با دست کاری کردن Displace و سگمنتها و متریال(مانند noise ، smoke) و یا قرار دادن تکسچر ها به کارهای زیبایی دست پیدا کنید.
مانند شکل زیر که یک فضای برفی رو شبیه سازی کردم.

tut_t_17.jpg



by Cristian
www.3dtotal.com
 

ehsan_3dmax

Active Member
خسته نباشی lifer جان. دستت درد نکنه.
انشالله که همیشه موفق و پاینده باشی. بازم از این کارها بکن عزیز.
بازم ممنونم.
 

hamed-ddd

Well-Known Member
سلام
خیلی عالی و خلاقانه بود ممنون
راستی شما همون لایفر (که اواتارش crazy frog بود )نیستی ؟
 

doomann

New Member
از كار قشنگت ممنون . منظورم مكس نيست . منظورم كمك به ياد گرفتن مكس بقيه است . زنده باشي .
 

ryafb

New Member
باااااااااااااااااااااااااااااا دمممممممممممممممممممممممممممممممممت خیییییییییییییییییییییییییییلی گگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگرم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا