افزونه 2 آموزش کامل بوژو ( Boujou ) به زبان فارسی - Workflow کامل ترکیب صحنه

clickrast

Member
سلام. به نظر خودم این آموزش یکی از مهم ترین آموزش هایی هست که تا حالا آماده کردم چون مبنای کاری کلیه جلوه های ویژه ی رایانه ای هست که توی فیلم های روز دنیا میبینیم.

همونطوری که می دونید برای ترکیب صحنه های گرافیکی مجازی و صحنه های فیلم برداری شده نیاز به انجام یک سری عملیات خاص داریم. در شرایط ایده آل ( وقتی که خیلی پولدار باشید یا تهیه کننده پولداری داشته باشید) میتونید یکی از دستگاههای ذخیره کننده حرکات دوربین مکانیکی تهیه کنید. این دستگاه به شما این امکان رو میده که علاوه بر ایجاد یک حرکت نرم برای دوربین فیزیکی سر صحنه، حرکت دوربینتون رو ذخیره کنه تا بتونید توی نرم افزار های سه بعدی از اون استفاده کنید.

ولی اگه فرض کنیم اونقدرها شرایطتون ایده آل نباشه! باید با روش های نرم افزاری حرکت دوربینتون رو شبیه سازی کنید. در این شرایط هست که باید به سراغ تکنیک های موشن ترک ( Motion Track ) بروید. در مورد موشن ترکینگ ( Motion Tracking ) قبلا هم توی افتر افکت و هم توی بلندر صحبت کردم ولی توی این آموزش می خوام شما رو با قویترین و معروف ترین نرم افزار این حوزه (حداقل یکی از قویترین ها) یعنی بوژو ( Boujou ) آشنا کنم. البته برای استفاده از بوژو هم به شرایط نسبتا ایده آلی نیاز دارید! ( قیمت لیسانس نرم افزار ۱۰هزار دلاره!!!)
خب بریم سراغ آموزش. توی این سری آموزشی که در نظر دارم ۳ قسمت باشه می خوایم جلوه ای رو پیاده سازی کنیم که بازیگر ما با قدرت ذهنش مثلا یک شیء ( در اینجا سنگ ) رو به حرکت در میاره. این نکته رو بگم که توی این سری به مباحث متحرک سازی، نورپردازی و رندرگیری نمی پردازم هرچند که روش کار رو بطور کامل آموزش میدم ولی وقت زیادی رو این قسمت ها صرف نمی کنیم و در نهایت هم به دنبال یک ترکیب صحنه فوق العاده واقع گرایانه نیستیم. بلکه در این سری میخوایم با روندکاری این گونه پروژه ها آشنا بشیم و ببینیم چطور میشه نرم افزارهای مختلف رو با همدیگه استفاده کنیم.




در قسمت اول کاملا با بوژو کار می کنیم. قطعه فیلمی که داریم رو باز می کنیم، اون رو ترک می کنیم، حرکت دوربینمون رو در میاریم، صحنه سه بعدی ( ۳D Scene ) رو شبیه سازی می کنیم، نقاطی رو به عنوان راهنما برای خروجی گرفتن به نرم افزار سه بعدی سازمون مشخص می کنیم، یک شیء سه بعدی بعنوان تست توی صحنه قرار میدیم و نتیجه رو بررسی می کنیم و در آخر هم دوربین و صحنه سه بعدی رو خروجی میگیریم.

دانلود آموزش

دوستان نظراتتون روی آموزش ها چندچنده ؟
 
آخرین ویرایش:

hosseinttt

New Member
دمت گرم رفیق.
خیلی خوب بود.دستت درد نکنه.واقعا امثال شما دوستان(که در مجید آنلاین کم هم نیستند) با عشق و بدون چشم داشت مالی این کارهارو انجام میدید خیلی ارزش داره.من به نوبه خودم واقعا از شما تشکر میکنم و نمیدونم چه جوری میشه حق مطلب رو در این مورد ادا کرد و بسیار استفاده کردم از این آموزش.
 

clickrast

Member
دمت گرم رفیق.
خیلی خوب بود.دستت درد نکنه.واقعا امثال شما دوستان(که در مجید آنلاین کم هم نیستند) با عشق و بدون چشم داشت مالی این کارهارو انجام میدید خیلی ارزش داره.من به نوبه خودم واقعا از شما تشکر میکنم و نمیدونم چه جوری میشه حق مطلب رو در این مورد ادا کرد و بسیار استفاده کردم از این آموزش.

خواهش می کنم دوست من. لطف دارین. خوشحالم که مفید بوده. مرسی بابت نظر دلگرم کننده ات.
 

javad119

Member
آقا ایشالله موفق باشی
که این آموزش گذاشتی
کارمون کلی راحت شد
خدا خیرتون بده
 

*ANGEL*

Member
واقعا خسته نباشی و ممنون از زحمتات

اما من با لینک مشکل داشتم دانلود نشد وقت کردی چک کنی و بگی ممنونت میشیم .
 

gor4430699

New Member
سلام دوستان...........
با سپاس ویژزه از دوست خوب clickrast .............
به آدرس زیرین برای Pfhoe سری بزنید...البته همه با aetuts آشنایی دارند............
http://ae.tutsplus.com/?s=pfhoe
........................................ پیروز و سربلند باشد...
..............................................................................................
بیایم داشته هامون با هم تقسیم کنیم....
 

mgo625

Member
واقعا سپاس گزارم بابیت این اموزش.
اگر میشه نما های پیچیده رو هم اموزش بدین که چه طوری با بوژو تطبیق حرکت بدیم.
سپاس گزارم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا