clickrast
Member
سلام. به نظر خودم این آموزش یکی از مهم ترین آموزش هایی هست که تا حالا آماده کردم چون مبنای کاری کلیه جلوه های ویژه ی رایانه ای هست که توی فیلم های روز دنیا میبینیم.
همونطوری که می دونید برای ترکیب صحنه های گرافیکی مجازی و صحنه های فیلم برداری شده نیاز به انجام یک سری عملیات خاص داریم. در شرایط ایده آل ( وقتی که خیلی پولدار باشید یا تهیه کننده پولداری داشته باشید) میتونید یکی از دستگاههای ذخیره کننده حرکات دوربین مکانیکی تهیه کنید. این دستگاه به شما این امکان رو میده که علاوه بر ایجاد یک حرکت نرم برای دوربین فیزیکی سر صحنه، حرکت دوربینتون رو ذخیره کنه تا بتونید توی نرم افزار های سه بعدی از اون استفاده کنید.
ولی اگه فرض کنیم اونقدرها شرایطتون ایده آل نباشه! باید با روش های نرم افزاری حرکت دوربینتون رو شبیه سازی کنید. در این شرایط هست که باید به سراغ تکنیک های موشن ترک ( Motion Track ) بروید. در مورد موشن ترکینگ ( Motion Tracking ) قبلا هم توی افتر افکت و هم توی بلندر صحبت کردم ولی توی این آموزش می خوام شما رو با قویترین و معروف ترین نرم افزار این حوزه (حداقل یکی از قویترین ها) یعنی بوژو ( Boujou ) آشنا کنم. البته برای استفاده از بوژو هم به شرایط نسبتا ایده آلی نیاز دارید! ( قیمت لیسانس نرم افزار ۱۰هزار دلاره!!!)
خب بریم سراغ آموزش. توی این سری آموزشی که در نظر دارم ۳ قسمت باشه می خوایم جلوه ای رو پیاده سازی کنیم که بازیگر ما با قدرت ذهنش مثلا یک شیء ( در اینجا سنگ ) رو به حرکت در میاره. این نکته رو بگم که توی این سری به مباحث متحرک سازی، نورپردازی و رندرگیری نمی پردازم هرچند که روش کار رو بطور کامل آموزش میدم ولی وقت زیادی رو این قسمت ها صرف نمی کنیم و در نهایت هم به دنبال یک ترکیب صحنه فوق العاده واقع گرایانه نیستیم. بلکه در این سری میخوایم با روندکاری این گونه پروژه ها آشنا بشیم و ببینیم چطور میشه نرم افزارهای مختلف رو با همدیگه استفاده کنیم.
در قسمت اول کاملا با بوژو کار می کنیم. قطعه فیلمی که داریم رو باز می کنیم، اون رو ترک می کنیم، حرکت دوربینمون رو در میاریم، صحنه سه بعدی ( ۳D Scene ) رو شبیه سازی می کنیم، نقاطی رو به عنوان راهنما برای خروجی گرفتن به نرم افزار سه بعدی سازمون مشخص می کنیم، یک شیء سه بعدی بعنوان تست توی صحنه قرار میدیم و نتیجه رو بررسی می کنیم و در آخر هم دوربین و صحنه سه بعدی رو خروجی میگیریم.
دانلود آموزش
دوستان نظراتتون روی آموزش ها چندچنده ؟
همونطوری که می دونید برای ترکیب صحنه های گرافیکی مجازی و صحنه های فیلم برداری شده نیاز به انجام یک سری عملیات خاص داریم. در شرایط ایده آل ( وقتی که خیلی پولدار باشید یا تهیه کننده پولداری داشته باشید) میتونید یکی از دستگاههای ذخیره کننده حرکات دوربین مکانیکی تهیه کنید. این دستگاه به شما این امکان رو میده که علاوه بر ایجاد یک حرکت نرم برای دوربین فیزیکی سر صحنه، حرکت دوربینتون رو ذخیره کنه تا بتونید توی نرم افزار های سه بعدی از اون استفاده کنید.
ولی اگه فرض کنیم اونقدرها شرایطتون ایده آل نباشه! باید با روش های نرم افزاری حرکت دوربینتون رو شبیه سازی کنید. در این شرایط هست که باید به سراغ تکنیک های موشن ترک ( Motion Track ) بروید. در مورد موشن ترکینگ ( Motion Tracking ) قبلا هم توی افتر افکت و هم توی بلندر صحبت کردم ولی توی این آموزش می خوام شما رو با قویترین و معروف ترین نرم افزار این حوزه (حداقل یکی از قویترین ها) یعنی بوژو ( Boujou ) آشنا کنم. البته برای استفاده از بوژو هم به شرایط نسبتا ایده آلی نیاز دارید! ( قیمت لیسانس نرم افزار ۱۰هزار دلاره!!!)
خب بریم سراغ آموزش. توی این سری آموزشی که در نظر دارم ۳ قسمت باشه می خوایم جلوه ای رو پیاده سازی کنیم که بازیگر ما با قدرت ذهنش مثلا یک شیء ( در اینجا سنگ ) رو به حرکت در میاره. این نکته رو بگم که توی این سری به مباحث متحرک سازی، نورپردازی و رندرگیری نمی پردازم هرچند که روش کار رو بطور کامل آموزش میدم ولی وقت زیادی رو این قسمت ها صرف نمی کنیم و در نهایت هم به دنبال یک ترکیب صحنه فوق العاده واقع گرایانه نیستیم. بلکه در این سری میخوایم با روندکاری این گونه پروژه ها آشنا بشیم و ببینیم چطور میشه نرم افزارهای مختلف رو با همدیگه استفاده کنیم.
در قسمت اول کاملا با بوژو کار می کنیم. قطعه فیلمی که داریم رو باز می کنیم، اون رو ترک می کنیم، حرکت دوربینمون رو در میاریم، صحنه سه بعدی ( ۳D Scene ) رو شبیه سازی می کنیم، نقاطی رو به عنوان راهنما برای خروجی گرفتن به نرم افزار سه بعدی سازمون مشخص می کنیم، یک شیء سه بعدی بعنوان تست توی صحنه قرار میدیم و نتیجه رو بررسی می کنیم و در آخر هم دوربین و صحنه سه بعدی رو خروجی میگیریم.
دانلود آموزش
دوستان نظراتتون روی آموزش ها چندچنده ؟
آخرین ویرایش: