آموزش کاشت بذر فلفل دلمه ی رنگی

nirvana6565

New Member

آموزش کاشت بذر فلفل دلمه رنگی​

راهنمای کاشت بذر فلفل دلمه ای رنگی گلخانه ای
فلفل دلمه ای یک محصول آب و هوایی گرم و یک خوراکی محبوب برای استفاده ی خام و پخت و پز است. گیاهان فلفل دلمه ای ترد و شیرین فاقد کپسایسین هستند، که به آنها تندی می بخشد.

فلفل دلمه ای رنگی پوست بیرونی صافی دارد که از گوشت تازه و ترد داخل آن محافظت می کند. میوه توخالی است ، دانه های بی شماری در مرکز جمع شده و به غشای سفید در امتداد دیوارها چسبیده است. بخشی از جنس فلفل دلمه ای ، که شامل طیف وسیعی از گونه های فلفل چیلی است ، فلفل دلمه ای (Capsicum annuum) بزرگتر ، گردتر ، تردتر و ملایم تر از خویشاوندان کوچک و تند آن است.

آموزش کاشت بذر فلفل دلمه ای​

نحوه کاشت فلفل دلمه ای



فلفل دلمه ای دارای فصل رشد طولانی است و بذرها اغلب در داخل خانه شروع می شوند (بسته به منطقه مقاومتی شما ، حدود دو ماه قبل از آخرین تاریخ یخبندان بهاری).



برای کاشت موفقیت آمیز بذر فلفل دلمه ای رنگی:​


ابتدا دانه ها را از داخل خانه شروع کنید. اگر آب و هوای شما برای پرورش فلفل ایده آل نیست ، جوانه زنی بذرها در داخل خانه توصیه می شود. برای جوانه زدن، یک سینی کاشت را با خاک پر کنید و دانه های فلفل دلمه ای خود را به عمق یک چهارم اینچ بکارید. آب دهید ، آفتاب بگیرید و آنها را گرم نگه دارید - در صورت لزوم می توانید دانه ها را در نزدیکی یک ناحیه گرم قرار دهید. دانه های خود را در دمای حداقل 70 درجه فارنهایت نگه دارید.


گیاه خود را سفت کنید پس از یک تا سه هفته جوانه زنی ، نهال های فلفل دلمه ای شما باید جوانه زده و برای پیوند در خارج آماده باشند. با این حال ، فلفل دلمه ای به ویژه در برابر شوک پیوند آسیب پذیر است و باید با محیط بیرون سازگار شود. حدود 10 روز قبل از کاشت ، به آرامی نهال های خود را برای مدت زمان کمی در روز با شرایط بیرونی آشنا کنید و به تدریج مدت زمانی را که در خارج از خانه می گذرانند افزایش دهید ، که به آنها کمک می کند تا بهتر تطبیق داده شوند و از پژمردگی یا توقف رشد جلوگیری شود و منجر به گیاهان سالم تری شود.


پیوند در فضای باز هنگامی که دمای خاک باغچه شما حداقل به 65 درجه فارنهایت (دمای شبانه باید حداقل 60 درجه فارنهایت) برسد ، فلفل دلمه ای شما آماده پیوند است. نهال های خود را بین 18 تا 24 اینچ از یکدیگر فاصله دهید و آنها را در خاکی با زهکشی خوب به اندازه کافی دفن کنید تا توپ ریشه آنها پوشانده شود ، اما برگهای نهال هنوز بتوانند روی لایه بالایی استراحت کنند.
برگرفته از وبسایت:

خرید بذر فلفل دلمه ای گلخانه ای و فلفل دلمه رنگی - ریحان سبز ایلیا
 

جدیدترین ارسال ها

بالا