آموزش پلاگین HairFX ( ساخت مو )

s_mostafa_h

Well-Known Member
با سلام
این مبحث را با توجه به کمبود شدید آموزشی های منابع فارسی ، بر آن شدم که راهنمای این پلاگین رو بخونم و آن را به فارسی برگردانم .
نصب این پلاگین بسیار راحت است . کرک این پلاگین رو اینجا قرار می دهم . ضمنا این پلاگین را در مسیری که مکس نصب هست ، ادامه دهید . به نظرم کار کردن با این پلاگین به دلیل انعطاف پذیری فوق العاده اون بسیار بهتر مودیفایر خود مکس ( hair & fur ) می باشه . خوب این هم یه بازار گرمی هست برای برنامه نویسان پلاگین مکس !
امیدوارم مفید واقع شود .
( وای این سرعت اینترنت چقدر ضعیف است . برای قرار دادن یه آموزش هم این قدر باید صبر کرد :mad: )
 

پیوست ها

  • Crack_Hairtrix.rar
    20.1 کیلوبایت · بازدیدها: 84

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
اینه اینه مازندرانی میگن اینه.آخرش ما مازندرانیها باید بخش آموزش رو آباد کنیم!!!مرسی.توی لباس می دونم Sim Cloth بهترینه ولی تو مو واقعا کدوم بهترینه.ماله خود مکس یا این که شما میخواین ترجمه کنین. موی وی ری هم خیلی سنگینه هم انیمیشن به اون معنا نمی شه باهاش درست کرد. تو کتاب وی ری راه های زیادی از طربق تکسچر یاد داده که چطور مو رو انیمیت کنیم ولی ما تو ایران بخاطر داشتن سخت افزارهای فوق حر فه ای باید دور انیمیشن با وی ری رو یه خط قرمز بکشیم!
 

s_mostafa_h

Well-Known Member
شرمنده مون می کنی :green: :)
واقعیت اینه که مکس خودش یه دریایی است و ما هم یه توپ فوتبال هم نیستیم و همیشه آماده یاد گیری هستیم
اما ادامه ماجرا :

1 - یک کره یا یه سر یه آدمک( یا هر چیزی که دوست داریدآن به سر تبدیل شود ! ) ایجاد کرده و آنرا به Editable Poly تبدیل نمایید . بخشی را که می خواهید مو در آن قسمت رشد کرده انتخاب کرده ( در ساب آبجکت پولی گون ) متریال ID مثلا 1 را برای این قسمت انتخاب نمایید . قسمت دیگر را یک ID دیگر مثلا 2 به آن تخصیص دهید .
( متریال را باز کرده دکمه Standard و سپس گزینه Multi/Sub Object را انتخاب نمایید .)
2 – چند Line ، مطابق شکل ذیل برای کرده ایجاد کنید . قبل از ایجاد Line مطمئن شوید که Drag Type و Initial Type بر روی گزینه Smooth انتخاب شده باشد . ( به فرمی که می خواهید مو به صورت مدل خواسته شما درآید در سطح کره ایجاد نمایید . )
برای ایجاد لاین ها کافی است که یک سمت اون ( یعنی سر ) را ایجاد کرده و کلیه لاین ها را انتخاب و مطمئن شدن از اینکه pivot لاین ها در حالت Coordinate Center است و کامبوباکس در حالت World است ابزار Mirror / Copy انتخاب و گزینه کپی را انتخاب نمائید . ( مطمئن باشید که در نمای Front قرار دارید . ) تا سمت دیگر مدل موی سر ایجاد شود .
3- به منوی Rendering > Environment رفته و در بخش Atmosphere دکمه Add را زده و hairfx را انتخاب کنید . با انتخاب این گزینه ، hairfx Renderer هم به طور خودکار به لیست باکس اضافه می شود .
4 – در حالیه از لیست باکس گزینه hairfx را انتخاب می نمایید ، نوار سمت چپ پنجره را به پائین کشیده که در آن گزینه مختلفی از جمله دکمه Pick در آن وجود دارد .
 

پیوست ها

  • Front_Model.jpg
    Front_Model.jpg
    8.7 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • top_model.jpg
    top_model.jpg
    8.7 کیلوبایت · بازدیدها: 8

pclord

کاربر متخصص
سلام
آموزش خوبی بود دستت در نکنه،فقط کسایی که اون فایل کرک که در پست اول هست رو میخوان دانلود کنن،حتما آنتی ویروس روی کامپیوترشون نصب باشه چون ویروسی هست.
موفق باشید.
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام...
به به نمردیم یه بابلی هم دیدیم تو سایت....
آقا خیلی 4کریم
ممنون بابت آموزش .....
آقا شما کجای بابل میشینی..؟؟ بگو بیام یه عرض ادبی بکنیم...
 
سلام
آموزش خوبی بود دستت در نکنه،فقط کسایی که اون فایل کرک که در پست اول هست رو میخوان دانلود کنن،حتما آنتی ویروس روی کامپیوترشون نصب باشه چون ویروسی هست.
موفق باشید.

یعنی چی !؟
یعنی کرکش ویروسیه پس کرک نداره ؟ :-?
 

pclord

کاربر متخصص
اینم یه پلاگین دیگه ساخت مو برای 3d max 2009 همراه با کرک:

0be8718f51cb.jpg


http://www.filefactory.com/file/a00chf0/n/HAIRTRIX_V1.0_FOR_3DS_MAX_32BIT-XFORCE.rar

اینجا میتونید پلاگین HairFX رو برای تمام نسخه ها دانلود کنید.

http://www.ddag.org/hair/builds/latest_build.html
 
آخرین ویرایش:

s_mostafa_h

Well-Known Member
بله داشتیم عرض می کردیم ....
راجع به کرک برنامه همان طور که دوستان اشاره داشتن ، بعد از نصب برنامه در مسیری که مکس نصب هست ، شما باید شماره سریال و کد رجیستری را در آن وارد نمایید . کرک برنامه یک فایل exe هست و آنتی ویروس اونو به عنوان یک ویروس می شناسه (در صورتی که برنامه یک ویروس نمی باشه و هیچ مشکلی برای کامپیوتر به وجود نمی آد . کلا کرک ها اینجوری اند ). بهتره برای رجیستری کردن ، آنتی ویروس را موقتا Stop کرده فایل را Extact نمایید . سپس بر اساس دستور العملی که داخل فایل نوشته عمل نمایید .
ضمنا توجه داشته برای پیدا کردن این پلاگین ابتدا به منوی Rendering سپس Environment رفته در تب Environment ، در بخش Atmosphere دکمه Add رو زده و از لیست ، گزینه HairFx رو انتخاب نمایید . البته اگر رجیستری نباشه ، شما نمی توانید با این پلاگین کار کنید . به همین دلیل کرک برنامه رو اینجا قرار دادم . خود پلاگین جهت نصب حدود 16 مگابایت است .
 
آخرین ویرایش:

s_mostafa_h

Well-Known Member
و اما ادامه ماجرا ...
5 – دکمه Pick را انتخاب نموده و شی head را انتخاب نمایید . دوباره دکمه را زده تا از حالت انتخاب خارج گردد
شما هنوز هیچ مویی را در هیچ یک از نما ها نمی بینبد تا زمانیکه Hair Model را ابتدا به آن اضافه نکنید .
قبل از انجام این کار شما باید به hairfx بگویید که کدام Material ID را انتخاب تا کجاهای صورت یا سر باید مو رشد کند .
همانطوریکه که در تصویر بالا در پنجره Environment می بینید ، دکمه Face Level را کلیک کرده تا پنجره دیگری به نام Pick Face Selection Set مطابق تصویر ذیل ظاهر شود .
در این پنجره گزینه Sub-Material ID را انتخاب نموده و عدد درست شناسه متریال را در آن وارد نمایید .
من در این جا متریال 1 را برای این فایل انتخاب نموده ام . چون این شناسه همان جایی است که قرار است مو در آن باید ظاهر شود ( موی سر ) . دکمه ok را کلیک نمایید .

در همین بخش ( Objects, Copy/Paste, Load/Save ) و در گروه مدل مو Model Hair دکمه select را انتخاب کنید . Spline هایی را که برای مدل مو طراحی کردید رو انتخاب نمایید .
در نمای پرسپکتیو میتونید مدل مو را ببینید .
توضیح اینکه من هیچ فایل را اینجا قرار ندادم . شما می تونید یک کره ایجاد کرده و بخشی رو که می خواهید در آن مو رشد نماید ( در ابتدا به اون اشاره کردم ) یک متریال دلخواه به اون نسبت بدید .
 

پیوست ها

  • Hair_01.jpg
    Hair_01.jpg
    104.8 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • Hair_02.jpg
    Hair_02.jpg
    69.1 کیلوبایت · بازدیدها: 13

جدیدترین ارسال ها

بالا