آموزش وصل کردن اجزای ربات به هم (bones)

MeeGo

New Member
سلام دوستان
کسی میتونه کمک کنه که اجزای روبات رو بهم وصل کنم؟ مثل biped که تو 3D MAX هست؟ (create>systems>Biped)
یعنی وقتی دستش رو حرکت میدم کنده نشه و وصل باشه به بدن اگه متوجه منظورم نشدید همون biped رو امتحان کنید
من این آموزش رو پیدا کردم ولی نتونستم درست انجامش بدم

ممنون
 

nc_hamid

Member
سلام
شما داری در مورد ریگینگ صحبت می کنی
ریگینگ مقوله نسبتا پیچیده ایه و نیاز به کار داره.
دونستن ریاضیات برای کار ریگینگ خیلی اهمیت داره.
آموزشی که گذاشتی یه IK Solver ه که خیلی هم ابتدایی اما بسیار مهمه .
آموزش های Digital Tutorials برای شروع یادگیری ریگینگ خیلی خوبه .
 

MeeGo

New Member
یعنی وصل کردن دست و پای یه روبات اینقدر دردسر داره؟
خب داداش یه آموزشی چیزی میزاشتی
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
یعنی وصل کردن دست و پای یه روبات اینقدر دردسر داره؟

انقدر نه خیلی بیشتر از انقدر دردسر داره ریفیق.

یه آموزشی هست برای ساخت و ریگ یه ربات ولی نه اسمش یادمه نه نمیدونم کجا گذاشتمش، اگه پیداش کردم اسمش رو برات میذارم تا بگیردی و دانلودش کنی.

حق یارت
 

nc_hamid

Member
سلام
نمی دونم دقیقا چی می خوای اگه فایلی داری بزار تا رو همون بهت بگم.
روش های ریگ خیلی زیاده .
تو Youtube سرچ کنی نمونه های خوبی پیدا می کنی .
این لینکم به صورت پایه خوب توضیح داده .
 

nc_hamid

Member
راستی اینم تو پرانتز بگم بهترین ریگ ربات انسان نمایی که دیدم کار یه پسر ایرانیه خیلی خیلی باحال به نام فراز صیادی ه که توی مایا کار کرده .
کارش تو Vimeo هست . واقعا توپ کار می کنه
ویرایش:
لینک کار فراز صیادی :
http://vimeo.com/user3036326
 
آخرین ویرایش:

MeeGo

New Member
ممنون دوستان


راستی اینم تو پرانتز بگم بهترین ریگ ربات انسان نمایی که دیدم کار یه پسر ایرانیه خیلی خیلی باحال به نام فراز صیادی ه که توی مایا کار کرده .
کارش تو Vimeo هست . واقعا توپ کار می کنه
لینک میدادی ببینیم دیگه داداش


نمی دونم دقیقا چی می خوای اگه فایلی داری بزار تا رو همون بهت بگم.
اگه بتونی یکم تو ریگ کردن این کمکم کنی واقعا ممنونت میشم اگه یه فیلم کوتاه هم بگیری که دیگه محشر میشه :oops:
یه ربات بدرد بخوره :)
 

پیوست ها

  • CylonCenturion.rar
    930.4 کیلوبایت · بازدیدها: 41

nc_hamid

Member
سلام
این فایل آماده ها برای کار ریگ اصلا مناسب نیستن.به چند دلیل .
یکی اینکه پر از باگن . دیگه اینکه مثل همین فایل به شدت مدل داغونه و توپولوژی درستی ندارن در صورتی که یکی از مهمترین نکات توی ریگ (به خصوص اگه بخواد Skin داشته باشه) اینه که مدل ساختار درستی داشته باشه .
واقعیتش سیستم من که جواب نمی ده حتی مدل رو تو viewport بچرخونم !!!!!
مدل باید خیلی سبکتر از این حرفا باشه
 

MeeGo

New Member
سلام
این فایل آماده ها برای کار ریگ اصلا مناسب نیستن.به چند دلیل .
یکی اینکه پر از باگن . دیگه اینکه مثل همین فایل به شدت مدل داغونه و توپولوژی درستی ندارن در صورتی که یکی از مهمترین نکات توی ریگ (به خصوص اگه بخواد Skin داشته باشه) اینه که مدل ساختار درستی داشته باشه .
واقعیتش سیستم من که جواب نمی ده حتی مدل رو تو viewport بچرخونم !!!!!
مدل باید خیلی سبکتر از این حرفا باشه
مشکلی نیست برادر
من فقط میخوام یاد بگیرم شما خودت یکی انتخاب کن
اصلا دو سه تا معکب رو ریگ کن مهم نیست
البته اگه وقت داری :wink:
 

MBTCG

Member
برای یه Pose و رندر گرفتن می تونی اجزاری مختلف رو به هم لینک کنی البته باید حتما Pivot رو جای درست قرار بدی تا وقتی Rotate می کنی به هم نخوره. هایراکی هم خیلی مهمه، مثلا انگشتها باید چایلد دست باشن و دست هم چایلد forearm (ساعد) و همین طور ادامه پیدا کنه.

اما برای انیمیشن باید ریگینگ بلد باشی.

برای استفاده از biped هم می تونی اجزای رباتت رو به قسمت های مختلف biped لینک کنی، البته اینکه درست کار کنه یا نه به مدلت بستگی داره و واضحه که با این روش Deformationی در کار نیست.

اگر بعضی از اجزا رباتت به deformation احتیاج داشته باشه میتونی فقط همون قسمت ها رو skin کنی. مثلا اگر بین شانه و دست یه قسمت مثلا پلاستیکی وجود داره می تونی همون قسمت رو با دو تا bone بینشون skin کنی که کار سختی نیست.
 
آخرین ویرایش:

MeeGo

New Member
آره جایی خوندم که با Biped میشه اینکارو انجام داد
ولی تو پست بالا هم گفتم من میخوام ریگ کردن رو یاد بگیرم نه اینکه از Biped استفاده کنم
هر چقدر هم مبتدیانه باشه
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
عزیز پس من به شما پیشنهاد میکنم که یه آموزشی ریگ کاراکتر ببینی، چون تو همشون از bone, IK FK , spline IK , constraint ـها استفاده میکنن، و شما برای ریگ هر چیزی به اینها نیاز داری تا بدونی روش عمل کردشون چجوریه بعد خودت بشینی با چیزایی که یاد گرفتی روی روباتت اعمال کنی. ولی چیزی که هست برای ریگ یه روبات باید دقت و برنامه ریزی خوب داشته باشی اگه روباتت پیچیدست و میخواد حرکات خاص بکنه، یعنی قبلش روند کار رو روی کاغذ بیار و خوب ارتباط ها و چینش ها رو خوب طراحی کن تا توی کار دچار مشکل نشی عزیز.

حق یارت
 

MeeGo

New Member
ممنون دوستان عزیز
این سی دی های آموزشی که تو بازار هست توش آموزش ریگینگ هم وجود داره؟ (البته من بیشتر به مایا علاقه دارم میدونم پیچیده تر هست اما در کل فکر نکنم ریگینگ این دوتا باهم زیاد فرق داشته باشه)
اگر مورد خاصی به ذهنتون میرسه لطفا راهنمایی کنید (هم مایا و هم 3dMAX)
پیشاپیش تشکر
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
(البته من بیشتر به مایا علاقه دارم میدونم پیچیده تر هست اما در کل فکر نکنم ریگینگ این دوتا باهم زیاد فرق داشته باشه)
سلام
تو بحث ریگ مایا قوی تر از مکسه و XSI از این دو بیشتر ولی من خودم به شخصه نیازی ندیدم سمت XSI برم
آره مایا برای ریگ بهتره ولی در کل بیشترین چیزی که توی Rig استفاده میشه Constraint ـها هستند و فرقی نمیکنه که شما درای با چه نرم افزاری کار میکنی همشون انواع constrain ـها رو دارن ولی یه مقدار توی تنظمیات با هم فرق دارن بهتر یا ضعیف تر نصبت به هم عمل میکنن.
درضمن توی ریگ باید نوشتارت هم خوب باشه ،Script منظورمه. خیلی خیلی خیلی بهت کمک میکنه.

آموزشی برای ریگ هم ریخته شما یه سرچ بزن و سر فصل ها رو در بیار اگه میخوای دانلود کنی که هیچ باز باید بگردی و دنبال لینک دنلود وگرنه با همون سرفصل ها تو فروشگاه ها باید دنبالش بگردی

Digital tutors هم چیزای خوبی داره برو بخش مایا و ریگ میبینی.
 

MBTCG

Member
من با مکس کار می کنم و با ریگینگ تو مایا هم کمی آشنایی دارم . می شه توضیح بدید مایا چه برتری هایی نسبت به مکس داره.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا