آموزش های CGNet

clickrast

Member
نقاشی کردن سه بعدی مپ های مختلف بروی مدل

یک آموزش کاربردی رو براتون در نظر گرفتم. خصوصا دوستان بازی ساز می تونن از این تکنیک استفاده های زیادی ببرند.
بلندر یک اد-آن ( Add-on ) یا به اصطلاح پلاگین داره که به صورت پیشفرض باهاش نصب میشه ولی غیر فعاله. با فعال کردن این پلاگین شما این قابلیت رو پیدا می کنید که با یک کلیک مپ های مختلفی مثل Diffuse Map , Specularity Map , Bump Map , Alpha Map , Emission Map و… رو ایجاد کنید و به مستقیما بروی آن ها نقاشی کنید! فقط به استفاده هایی که می تونید از این قابلیت ببرید فکر کنید. بعنوان مثال اگر میخواهید یک پنجره بسازید و قرار قسمت شیشه ای اون را شفاف ( Transparent ) کنید، دیگه نیازی نیس که یو وی مپ ( UV Map ) رو به فتوشاپ ببرید و اون کانال آلفا رو مثلا ویرایش کنید. کافیه همینجا یک آلفامپ ایجاد کنید و بروی آن نقاشی ( ۳D Paint ) کنید.



دانلود ویدئوی آموزش با لینک مستقیم
 

clickrast

Member
معرفی Bake کردن در بلندر

در این ویدئوی آموزشی مهم با مقدمات Bake کردن در بلندر آشنا می شویم. برای دوستانی که با این مقوله آشنایی ندارند عرض می کنم که امروزه Baking (یا همون پختن خودمون) جزء جدایی ناپذیر دنیای گرافیک سه بعدی شده و کاربردهای زیادی داره. بعنوان مثال شما برای اینکه بتونید کارایی بازی خودتون رو بالا نگه دارید باید اشیائی که جزئیتات زیادی دارند و به اصلاح Highpoly محسوب می شوند رو بروی اشیاء با جزئیات کمتر Bake کنید. (منظور از Bake کردن انتقال دادن ویژگی های نمایشی هست.) و در این شرایط موتور بازی شما نیاز به پردازش کمتری خواهد داشت. همینطور هنگام رندر کردن توی خود نرم افزار سه بعدی سازتون هم زمان زیادی رو برای شما صرفه جویی می کن. تمامی پکیج های سه بعدی سازی جدید این قابلیت رو دارند و امروز من می خوام این قابلیت رو توی بلندر به شما آموزش بدم. در ابتدا شیء خودمون رو اسکالپت می کنیم و با استفاده از اون نرمال مپ مورد نیاز رو خروجی می گیریم.
در این آموزش نگاهی به گزینه های مهم Sculpt Mode (نقاشی سه بعدی حجمی) در بلندر می اندازیم و بعد از آشنایی با Bake کردن نحوه استفاده از خروجی اون رو بررسی می کنیم . همینطور طریقه ساختن نرمال مپ از روی یک عکس ساده رو فراخواهیم گرفت.


دانلود ویدئوی آموزش با لینک مستقیم
http://cgnet.ir/معرفی-bake-کردن-در-بلندر/
 

Mr_lesani

Member
سلام ، بنده یکی از آموزشهاتون که ساختن اتش در مایا بود رو دانلود کردم و هیچی توش دیده نمیشد ، منوها ، تب ها و زیر منوها ، لطفا اگه میشه ویدیو هاتونو اول چک کنین بعد تو سایتتون آپلود کنین ، شایدم شما بگین که ای بابا من زحمت میکشم آموزش آپلود میکنم ولی شما تازه انتقاد هم میکنین ولی باید بگم شما دقیقا دارین تبلیغ سایتتون رومیکنین .
:mad:
 

clickrast

Member
سلام ، بنده یکی از آموزشهاتون که ساختن اتش در مایا بود رو دانلود کردم و هیچی توش دیده نمیشد ، منوها ، تب ها و زیر منوها ، لطفا اگه میشه ویدیو هاتونو اول چک کنین بعد تو سایتتون آپلود کنین ، شایدم شما بگین که ای بابا من زحمت میکشم آموزش آپلود میکنم ولی شما تازه انتقاد هم میکنین ولی باید بگم شما دقیقا دارین تبلیغ سایتتون رومیکنین .
:mad:

دوست عزیز توی سایت هم کامل توضیح دادم، هدف اصلی سایت تولید آموزش های فارسی زبانه،
آموزش های انگلیسی زبان رو ما آپلود نمی کنیم فقط بخاطر اینکه دوستانی که زبانشون بهتره بتونن از اونها استفاده کنن اونها رو لینک می کنیم. اگه توضیحات رو خونده بودین متوجه میشدید که گفتم چطور کیفیت hd آموزش ها رو دانلود کنید!
اگه توی آموزش های فارسی مشکلی مشاهده کردین، بگین، مطمئنا رسیدگی میشه.
 

clickrast

Member
کدنویسی عملکرد اسلحه و گلوله در یونیتی

چند روزی بود که دنبال یه موضوع خوب می گشتم تا بتونم یکمی در مورد کدنویسی توی یونیتی آموزش آماده کنم و فکر کنم بلاخره یه موضوع خوب و جالب توجه پیدا کردم.
Unity_Basic_Shooter.jpg

از اونجایی که اکثر ما وقتی بحث از بازی سازی میشه به تیر و تفنگ فکر می کنیم و همچنین این بحث میتونه برخی از مطالب اساسی در کد نویسی بازی ها مثل ایجاد اشیاء در زمان اجرا ( Instantiate ) ، تشخیص برخورد ( Collision Detection ) ، اجرای انیمیشن از طریق کد و… رو در خودش داشته باشه، گفتم که آموزش کدنویسی رو با این موضوع شروع کنیم.
در این سری آموزشی که در نظر دارم در ۴ قسمت تمومش کنم با همدیگه عمکردهای اصلی یک اسلحه رو پیاده سازی می کنیم. سطح آموزش ها مقدماتی خواهد بود و برای کسانی که آشنایی اولیه با محیط یونیتی دارند ولی هنوز دست بکار کدنویسی نشده اند مفیده.
Unity_Basic_Shooter1.jpg

مباحثی که در این سری آموزشی باهاشون آشنایی پیدا می کنیم :

  • استفاده از منبع اطلاعات کدنویسی در یونیتی ( Unity Scripting Reference )
  • ایجاد اشیاء جدید در زمان اجرا
  • استفاده از توابع کنترل کننده ورودی ( Input Class )
  • دسترسی به اجزاء اشیاء ( Component )
  • استفاده از فیزیک و اجسام سخت ( Physics and Rigidbody )
  • تشخیص برخورد با استفاده ( Collision Detection )
  • استفاده از مختصات برخورد مثل سطح نرمال اشیاء
  • متحرک سازی در یونیتی و دسترسی به انیمیشن ها از طریق کد
هدف از این سری آموزشی معرفی نحوه ارتباط کد و اشیاء در یونیتی است و در پایان این سری آموزشی حداقل اطلاعات لازم برای کدنویسی و چگونگی گسترش اون رو بدست خواهید آورد.

در قسمت اول محیط کاری ساده ای ایجاد می کنیم و اشیاء ساده ای رو بعنوان اسلحه و گلوله آماده می کنیم. به سراغ کدنویسی میریم و کدی رو می نویسیم تا با زدن کلیک ماوس اسلحه شلیک کنه و گلوله ایجاد شده در جهت صحیح به حرکت در بیاد.
دانلود ویدئوی آموزشی قسمت اول


در قسمت دوم خواهیم دید که چطور جلوه آتشی که از اسلحه هنگام شلیک خارج میشه ( Muzzle Flash ) رو ایجاد کنیم و برای کاری کنیم که در هر بار شلیک متفاوت با دفعه قبلی باشه.
دانلود ویدئوی آموزشی قسمت دوم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا