M
Mahmoodi
کاربر مهمان
با وجود همكاريهاي آموزش عالي به آموزش E-LEARNING باز هم با اين نوع آموزش به صورت جدي برخورد نميشود.
به گزارش بخش خبر سايت اخبار فنآوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، دكتر احمد غلامي، دانشيار دانشگاه و رييس دانشگاه مجازي علم و صنعت، گفت: آموزش عالي كشور، همكاريهاي كاملا سخاوتمندانهاي به آموزش مجازي كشور كرده است، ولي اين همكاريها نه صورت كافي و نه به صورت جدي انجام شده است.
وي تصريح كرد: تاثير آموزشهاي الكترونيكي در فرهنگ و اقتصاد جامعه بسيار زياد است، به طوريكه در هر مكاني كه يك موسسه آموزش مجازي در آن واقع باشد، پويايي علم، كسب مهارت، كسب تخصص، پرورش نيروي انساني و شكوفايي استعداد هم وجود دارد.
به اعتقاد وي، آموزش الكترونيكي علاوه بر توليد علم و دانش، عرصه و فاصله فيزيكي را كاهش ميدهد و همين موضوع باعث پويايي دانشجويان خواهد شد.
وي در ادامه به تخصصهاي جانبي در كنار آموزشهاي مجازي اشاره كرد و افزود: كسي كه به وسيله E-LEARNING مشغول به تحصيل ميشود، علاوه بر تخصص در رشته خود مهارتهاي اينترنتي، كامپيوتري، يادگيري زبان و مهارتهاي جانبي ديگري را هم در كنار درسهاي خود ميآموزد و اين خود ميتواند زمينه اشتغال و كارآفريني را براي جوانان جامعه، فراهم كند.
غلامي افزود: در حال حاضر ما سه نوع آموزش در كل جهان داريم، آموزش حضوري، آموزش مجازي دانشگاههاي مجازي و آموزش توسط شركتهاي كامپيوتري كه هر 3 در كوتاه مدت پرثمر هستند، ولي آموزش شركتها تاثيري بسيار كوتاه و بدون مهارتهاي جانبي دارد،همچنين آموزش حضوري با هزينههاي بالا و اتلاف وقت همراه است، در صورتيكه با آموزش مجازي هم در وقت و هم در هزينه صرفهجويي كردهايم و هم در بلند مدت، آثار آموزشهاي تخصصي مجازي را خواهيم داشت.
وي گفت: با وجود مثمرثمربودن آموزش مجازي، كشور ما نسبت به كشورهاي سراسر دنيا در رده خيلي پاييني قرار دارد و اين به دليل همكاري نكردن و مورد حمايت كافي قرار نگرفتن اين نوع آموزش از طرف آموزش عالي كشور و دولت است و تا زمانيكه اين شرايط بوجود نيايد ما شاهد هيچ گونه رشد و شكوفايي متخصصين در اين رشته نخواهيم بود.
منبع فناوري اطلاعات ايران
به گزارش بخش خبر سايت اخبار فنآوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، دكتر احمد غلامي، دانشيار دانشگاه و رييس دانشگاه مجازي علم و صنعت، گفت: آموزش عالي كشور، همكاريهاي كاملا سخاوتمندانهاي به آموزش مجازي كشور كرده است، ولي اين همكاريها نه صورت كافي و نه به صورت جدي انجام شده است.
وي تصريح كرد: تاثير آموزشهاي الكترونيكي در فرهنگ و اقتصاد جامعه بسيار زياد است، به طوريكه در هر مكاني كه يك موسسه آموزش مجازي در آن واقع باشد، پويايي علم، كسب مهارت، كسب تخصص، پرورش نيروي انساني و شكوفايي استعداد هم وجود دارد.
به اعتقاد وي، آموزش الكترونيكي علاوه بر توليد علم و دانش، عرصه و فاصله فيزيكي را كاهش ميدهد و همين موضوع باعث پويايي دانشجويان خواهد شد.
وي در ادامه به تخصصهاي جانبي در كنار آموزشهاي مجازي اشاره كرد و افزود: كسي كه به وسيله E-LEARNING مشغول به تحصيل ميشود، علاوه بر تخصص در رشته خود مهارتهاي اينترنتي، كامپيوتري، يادگيري زبان و مهارتهاي جانبي ديگري را هم در كنار درسهاي خود ميآموزد و اين خود ميتواند زمينه اشتغال و كارآفريني را براي جوانان جامعه، فراهم كند.
غلامي افزود: در حال حاضر ما سه نوع آموزش در كل جهان داريم، آموزش حضوري، آموزش مجازي دانشگاههاي مجازي و آموزش توسط شركتهاي كامپيوتري كه هر 3 در كوتاه مدت پرثمر هستند، ولي آموزش شركتها تاثيري بسيار كوتاه و بدون مهارتهاي جانبي دارد،همچنين آموزش حضوري با هزينههاي بالا و اتلاف وقت همراه است، در صورتيكه با آموزش مجازي هم در وقت و هم در هزينه صرفهجويي كردهايم و هم در بلند مدت، آثار آموزشهاي تخصصي مجازي را خواهيم داشت.
وي گفت: با وجود مثمرثمربودن آموزش مجازي، كشور ما نسبت به كشورهاي سراسر دنيا در رده خيلي پاييني قرار دارد و اين به دليل همكاري نكردن و مورد حمايت كافي قرار نگرفتن اين نوع آموزش از طرف آموزش عالي كشور و دولت است و تا زمانيكه اين شرايط بوجود نيايد ما شاهد هيچ گونه رشد و شكوفايي متخصصين در اين رشته نخواهيم بود.
منبع فناوري اطلاعات ايران