آموزش صلواتی فارسی و مصور برنامه UVLayout : آنرپ به همراه نکات تکسچرینگ

amirsadraii

Active Member
درخواست

سلام واقعا ممنون
میشه برای یه کار معماری مثلا نمای یه ساختمان هم توضیح بدیدونکاتشو بگید(مثلا مثل کارای آقاعارف وآقافرشید)؟
آخه همه مربوط به کارکتره.بازهم تشکر:):)
 

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
آقا در رابطه با نمای داخلیه یه ساختمن هم بنویسید
مدلهای بزرگ
ممنونم خیلی خفنه این بحث
فکر کنم تو رنک اول باشه : دی
 
نکاتی مقایسه ای راجع به آنرپ معماری و آنرپ ارگانیک

سلام

میشه برای یه کار معماری مثلا نمای یه ساختمان هم توضیح بدیدونکاتشو بگید
آقا در رابطه با نمای داخلیه یه ساختمن هم بنویسید
مدلهای بزرگ

درباره نکات مخصوص معماری که سوال شد میخوام با یه بررسی مقایسه ای و به کمک آنچه قبلا گفته شد یه صحبتی راجه به آنرپ کارهای معماری داشته باشم:

فرم های هندسی و صنعتی (منظور روی
خشک و کلاسیک صنعت هست) ممکنه بیشتر منظور باشه البته در سبک های فانتزی تر، چه در طراحی صنعتی استریم لاین و ارگانیک دیزاین و چه در معماری های خیال انگیز و غیر متعارف که با تکیه بر تکنولوژی هیولایی جدید از هیچ فرمی هراس نداره، منحنی ها میتونند محیط هایی ایجاد کنند که حتی تجسم دوباره اونها و یا تحلیل حجم اون برای مدل کردن بسیار پیچیده باشه.

اما چیزی که معمولا به عنوان تفاوت این دو مقوله در مدلینگ و تکسچرینگ هست بیشتر در این موارد خلاصه میشه به نظرم:

معماری غالب هست و محیط پیرامونی هست و بزرگتر پس کیفیت و دقت بیشتری در اعمال تکسچر میخواد.
ساده تر هست چون باید کارکرد فضای مسکونی یا تجاری یا ... چیزی در اون لحاظ بشه.

محیط های معماری رو میشه هم از بیرون و هم از
داخل تکسچر کرد که بر خلاف اشیا و کاراکتر های یک رو هست.
منحنی زبان طبیعت هست
و انشعاب و اختلاف نسبت ها و یک سری اصول کلی حالتی رو برای موجودات زنده اعم از گیاه یا حیوان و انسان و هیولا! بوجود میاره که سرجمع بهش میگن مدل های ارگانیک و زیستی. در مقابل ساخته های بشری هم به دلیل سلایق انسانی و هم برای کاربرد اونها و هم به دلیل نوع قدیمی استفاده آدم ها ساده تر و انتزاعی تر هستند: معمولا احجام به هم افزوده ای که گوشه های تیز و قسمت های تفکیک پذیر
دارند. در واقع همون سختی و محدودیتهای صنعتی به نحوی در معماری به چشم میخوره.
همه این داستانها کمک میکنه که ما هم مدل های صنعتی و معماری رو راحت تر بسازیم و هم با قواعد هندسی
اونها رو درک کنیم و هم مدل و آنرپ و تکسچر راحت تری داشته باشیم.
همونطور که قبلا گفتم یکی از فرق های اصلی مدل زنده با حجم یا فضای صنعتی در تفکیک قطعات هست. به این معنی که میشه مدل صنعتی رو به قطعات و اجزا تقسیم و جدا کرد و بعد بر حسب متریال و تکسچر به اون پرداخت اما در مدل ارگانیک به علت پیوستگی از یک سو و انحناهای متعدد از سوی دیگه در انتخاب برش و در ریلکس کردن و نوع فلت کردن اون باید دقت های زیادی انجام بدی تا تکسچر خوب و نسبتا آسونی داشته باشی.
فرق دیگه مدل زنده با کارهای معماری در تنوع و تکرار هست: معماری یک خانه یا فرودگاه بسیار راحت تر از یک انسان یا خرگوش یا حتی یک عنکبوت قابل آنالیز هست. عناصر تکرار و تشابه و تجانس همه به مفهوم مشابهت در آنرپ هستند. از سویی این خیلی وقتها حسن کار محسوب میشه که شما همه ستون هاتون به یک کیفیت تکسچر بشه و در رندر همانند دربیاد. امکان تقارن در عملیات آنرپ و مهمتر از اون امکان کپی و رو هم خور کردن قطعات همانند میتونه در بهر گیری از سطح بیشتر فایل تکسچر و در نتیجه کیفیت خروجی تصویری و از جهت دیگه در سرعت عملیات تکسچرینگ خودش رو به وضوح نشون بده.

نکته ای که ممکنه یه آنرپ رو سخت کنه ممکنه در
انتخاب راحت محل برش باشه اما در یک کار معماری هم تفکیک قطعات و هم لوپ های منظم کار رو آسون میکنه. جدا کردن قطعات مختلف هم از سویی به بهتر فلت شدن (سبز تر شدن یووی) و مطابق بودن تکسچر روی حجم با تکسچر توی فایل کمک میکنه. از طرفی پلت کردن که یه مهارت هست در قطعات یووی کوچکتر کامل انجام میشه و برش ها و حتی چاک ها هم اخلال در تکسچر زدن کار ایجاد نمیکنه.

از نکات جالب تر اینه که حتی
یووی های اتوماتیک که uvw map در مکس هم نوع بسیار محدود اونه میتونه به صورت موضعی در خیلی جاها هم سرعت رو بالا ببره و هم نیاز به آنرپ رو رفع کنه: شما وقتی با صفحات بزرگیجداگانه تکسچر کنید و تنها به سایز و نسبت او صفحه دقت کنید. در واقع ساده تر اونه که یک ساختمون رو به قطعات ساده و قطعات نیازمند به آنرپ کامل تقسیم کنید...
روبرو هستید میتونید هر کدوم رو
اگه معمار بودم احتمالا نکات دیگه ای هم به نظرم میرسید ولی اونچه مسلم هست آنرپ کاراکتر حالت پیچیده تری است و آنرپ معماری حالتی هندسی تر و ساده تر و اغلب شلوغ تر ...

یا علی
 
آخرین ویرایش:

Mandana

Active Member
شدیدن عالی بود.بسی لذت بردیم.بفقط یک سوال.این پی تکس همین AUVtiles هست که توی زی براش وجود داره؟اگر نه تفاوتشونو میشه بگین؟جالب بود برام
موفق بباشین:rose:
 

DIMO

Active Member
سلام...
جالب و کامل بود و نبودن این آموزش تو انجمن احساس میشد...
خسته نباشید میگم و ایشالا قدم های بزرگتری در آینده برداری....
 
آشنایی بیشتر با تکنولوژی برتر دیزنی "ptex "

سوال.این پی تکس همین AUVtiles هست که توی زی براش وجود داره؟اگر نه تفاوتشونو میشه بگین؟

سلام


سوال شما از دو جهت جواب سختی داره اول اینکه من به AUV و GUV تسلط ندارم و از جهت دوم در باب ptex هم هنوز در حد نتیجه گیری تحقیق نکردم.


attachment.php


خلاصه میتونم عرض کنم که با مقایسه و سرچی که کردم دیدم که از لحاظ شباهت در حالت چهل تکه از مربع های تکسچر که به صورت رمزی چیده شده و کل مدل و از طرفی یووی رو پوشونده شبیه هم هستند یعنی تخصیص مکانی مربعی خودکار و استفاده از حداکثر سطح فایل. اما در یک پلاگین زیبراش (proUV) حالت مپ انطباقی (adapted UV) رو با اون مقایسه کرده بود که توی چکرهاشون واضح بود که مپ AUV نقص زیادی داره.

attachment.php


اون پلاگین از لحاظ قطعات شبیه unwrella بود: قطعات ارگانیک و جدا از هم و گروهی از صفحات... در حالی که میدونیم این روش، بهترین حالتش میشه همون pelt موضعی. اگه بخواهیم موشکافی کنیم و به جزئیات توجه کنیم به علت پیوستگی مش امکان ریلکس کامل در پلت وجود نداره... از طرف دیگه شما در یک مپ نهایتا 8K کار میکنید اما این هم از لحاظ disney کمه! :

در مقایسه باید گفت که پیتکس نوعی فایل حجیم هست که میتونه با چندین تصویر دیگه معادل باشه: شما مثل حالت level های devide در زیبراش اینجا میتونید increase/decrease یا lower/upper level داشته باشید. میشه جایی رو انتخاب کرد و اون رو مثلا پنج برابر ظریفتر کرد بعد به اونجا نزدیک شد (زوم کنیم) و با ظرافت همون اسکیل قبلی روی یه جای ریزتر کار کنیم.

وقتی با این روش مثلا در تری دی کوت نقاشی یا بامپ و نرمال میزنید خواهید دید که قسمت های افزایش کیفیت یافته خود به خود دارای مربع های بزرگتری خواهند شد و از طرفی چندین سطح از رنگ یا نرمال به شما نشون میده که مثل لایه های یک psd هستند و البته ظاهرا هر کدوم مربوط به جزئیات یک قسمت.
از طرفی اگه یووی پیتکس رو بخواهید مطالعه کنید یک جدول از مربع های جدا از هم هست که از بالا به پایین به ترتیب و دقت بزرگ شدند. این لایه های چند گانه هم یه جوری مربوط میشن به حجم و ظاهرا با پسوند پیتکس اگه ذخیره بشن و در برنامه مقصد هم این پسوند شناسایی بشه مشکل کاربردیش هم حل بشه. البته در آموزش های پیتکس تری دی کوت این نکته رو میگه که میتونید از نتیجه پیتکس برای یووی های معمولی هم استفاده کنید(در مثالش نتیجه رو میبره و در lightwave رندر میگیره)

آپدیت
:oops:
با چند تا تست ابتدایی موفق شدم یه مدل رو حالت پیتکس توی تری دی کوت رنگ بزنم و ببرم توی مکس رندر کنم.چون کامل قلق هاش رو هنوز نمیدونم خلاصه رو بگم:
اول مدل رو با تعداد پلیگون افزایش یافته و بر حسب مپ مثلا 2K باز میکنه که ظاهرش شبیه کار روی مدل آنرپ شده معمولی هست ولی مپ که نمایش داده میشه تقریبا خالی و در حالت وایرفریم از پایین با مربع های ریز پوشیده شده. یه ابزار در toolbox رنگ آمیزی هست که میشه باهاش جاهایی رو انتخاب کرد و رزولوشن اون رو بالا برد که نتیجه اش بزرگ تر شدن اون مربع ها توی تکسچر هست. اگه چند بار یا چند جارو افزایش کیفیت بدیم میشه با ظرافت بیشتر و دقت بسیار بالاتر حتی در کلوز کلوز! آپ اونجا پیکسله نمیشه ولی بقیه جاها که نشدن کیفیت پایین تر دارند. بعد از افزایش و بزرگتر شدن مربع ها به حپ اول یه مپ دوم و سوم و همینطور اضافه میشه ... بعد از رنگ زدن اکسپورت میگیریم و مپ ها رو کنار obj کار خروجی میده همراه MTL .
اگه این مدل رو در مکس ایمپورت کنیم و متریال اون رو با قطره چکان بندازیم توی متریال ادیتور میبینیم که یه multi sub objects داره به تعداد مپ های پیتکس. اگه مپ ها رو نتونست بگیره دستی خودمون بهش میدیم. در ویوپورت ظاهرا تکه تکه دیده میشه ولی در رندر seamless هست!
:oops:
متوجه شدید چه اتفاقی افتاد: خلاصه اش این شد که مدل رو بردیم و به روش پیتکس بدون هیچ آنرپی رنگش کردیم و از مپ ها در برنامه ای که پیتکس رو نمیشناخت استفاده کردیم. اینقدر ساده بود که خودم هم تعجب کردم. همونطور که گفتم برای کسانی که از آنرپ فرار میکنند بهترین جواب و بهترین کیفیت رو هم میده فقط انطباق فتوشاپی نداره و باید با ابزارهای برنامه ای مثل تری دی کوت یا در آینده بقیه نرم افزار های تری دی پینتینگ کار کنیم که امکانات کمی هم ندارند.
علاوه بر این در تری دی کوت امکاناتی برای تبدیل مپ به پیتکس وجود دارد یعنی ظاهرا میشه با روش دیگه ای و با آنرپ هم اگه کار کردیم بیاریم و بعد از پیتکس شدن از امکاناتش استفاده کنیم.
:oops:


راستی درباره کیفیت انطباقی اون هم ظاهرا بر اساس یک کیفیت ریلکس موضعی هر تک صفحه و ارتباط ساختار ترکیبی و اون هم بدون نقص ! کار میکنه. منظورم از اختراع همون قطره های جادویی پروفسور بالتازار هست. واقعا عجیبه!

به هر حال یقینا AUV یک حالت اتوماتیک و بسیار ساده تر و محدود تر و پایین تر از پیتکس هست و پیتکس هم از نظر کیفیت موضعی بسیار قدرتمنده و هم از لحاظ ذخیره سازی هزاران تکسچر مربوط به یک فایل و هم از جهت مهمتر بر خلاف همه آنرپ های اتوماتیک از جمله AUV بهترین سازگاری و انطباق رو داره.

البته یه عیب اون پیچیدگی اولیه برای یادگیری و نداشتن تصویر منطبق دو بعدی در فتوشاپ هست اما ظاهرا این ها در بین مزایای بسیار این اختراع گم خواهد شد.


attachment.php


بعد از تری دی کوت برنامه های هودینی و سینمافوردی و بلندر و مودباکس 2012 هم به این قافله خودشون رو رسوندند.
فیلم های دیزنی از 2008 به بعد با این روش کار شدند از جمله BOLT.

فعلا یه مقاله اسلاید که توش تاریخ آنرپ! بررسی شده و تا رسیده به پیتکس رو از خود دیزنی پیوست میکنم تا بعد اگه تست های تری دی کوت که دارم کار میکنم جواب داد توضیحات کاملتری همراه با آموزش ابتداییش بذارم.


یا علی
 

پیوست ها

  • ptex-slides.rar
    3.9 مگایابت · بازدیدها: 279
  • comparison rhino checker.jpg
    comparison rhino checker.jpg
    318.2 کیلوبایت · بازدیدها: 366
  • ZMapper_head_UV_Morph.jpg
    ZMapper_head_UV_Morph.jpg
    38.1 کیلوبایت · بازدیدها: 349
  • ptex for 2012 softwares !.jpg
    ptex for 2012 softwares !.jpg
    232.8 کیلوبایت · بازدیدها: 358
آخرین ویرایش:
خودآزمایی - بیایید شروع کنید!

خودآزمایی - بیایید شروع کنید!

سلام! خب شاید بعد از این همه صحبت یه مقدار سکوت خوب باشه!
برای اونهایی که بهانه ای برای شروع میخوان بهترین چیز یه مثال ساده و قدم به قدم هست.
من اون مثال رو میذارم اما بدون شرح. نکته هاش قبلا گفته شده ...

مدل (creature.obj) رو هم به همراه چندین مدل دیگه پیوست میکنم تا شروع کنید به تمرین های مختلف.(مجموعه ای از sample های تری دی کوت با فرمت obj که آنرپ شدند اکثرا، با کمی حوصله میتونید بهترشو آنرپ کنید)
دو مدل هم که خود سازنده یووی لی اوت آنرپ کرده میذارم. (یه سر که در فیلم تاتوریال بود و یه کانگورو که هر دو به خوبی آنرپ شدند) باز کنید عبرت بگیرید! و خودتون دوباره از نو بسازید

تجربه بزرگترین استاده و حتی ارزش شکست با پیروزی برابره. بسم الله:
 

پیوست ها

  • creature_unwrap simple tutor_AtoZ.png
    creature_unwrap simple tutor_AtoZ.png
    365.3 کیلوبایت · بازدیدها: 60
  • Sample Layouts [uvl_files].rar
    328.4 کیلوبایت · بازدیدها: 250
  • OBJ models for unwrap.rar
    632.6 کیلوبایت · بازدیدها: 263
آخرین ویرایش:
یک داستان مصور: خرسی که دوست داشت آنرپ شود! (1)

یک داستان مصور: خرسی که دوست داشت آنرپ شود! (1)
:oops:

به نام خدای بخشنده و مهربون!


...روزی روزگاری یه خرسی که تازه مدل شده بود دوست داشت تا سریع تر تکسچر بشه و رنگ بخوره تا شبیه خرسهای زنده بشه.
یووی لی اوت مهربون بهش گفت باید اول آنرپ بشی فرزندم.
خرس کوچولو گفت من آمادم!
یووی لی اوت گفت پس بیا تا عجایبی رو بهت نشون بدم!
این سفرنامه تصویری خرس کوچولو هست که با بازی حالات مختلفی رو تجربه کرده...

در طول این سفر، خرس کوچولو اول یه جور ساده آنرپ میشه ولی به علت شدت علاقه روشهای مختلف رو آزمایش میکنه و با تجربیات جدیدی مجبور میشه آشنا بشه. فکر میکنه و ابتکار میزنه و با بازی و ورشهای مختلف سعی میکنه تفاوت رو هم تجربه کنه.
اگه با اون همسفر بشید یه تور آموزشی متنوع رو پشت سر خواهید گذاشت انشاءالله.

attachment.php


(مدل این خرس توسط دوست عزیز حمید جان انجام شده که ما با هم روش یه آزمایشاتی انجام دادیم... این هم گزارش! خدمت علاقمندان مبحث:)

مدل هم در حالات مختلف آنرپ پیوست شده که اگه دوست داشتید تجربه ها رو خودتون تکرار کنید یا حداقل مطالعه!
 

پیوست ها

  • unwrap games - models.rar
    326.4 کیلوبایت · بازدیدها: 244
  • unwrap games - models.png
    unwrap games - models.png
    86 کیلوبایت · بازدیدها: 350
یک داستان مصور: خرسی که دوست داشت آنرپ شود! (2)

از راست به چپ 1 تا 5

 

پیوست ها

  • UV Games ! 01.jpg
    UV Games ! 01.jpg
    238.9 کیلوبایت · بازدیدها: 61
  • UV Games ! 02.jpg
    UV Games ! 02.jpg
    291.9 کیلوبایت · بازدیدها: 66
  • UV Games ! 03.jpg
    UV Games ! 03.jpg
    397.9 کیلوبایت · بازدیدها: 62
  • UV Games ! 04.jpg
    UV Games ! 04.jpg
    472.9 کیلوبایت · بازدیدها: 56
  • UV Games ! 05.jpg
    UV Games ! 05.jpg
    348.2 کیلوبایت · بازدیدها: 57
آخرین ویرایش:
یک داستان مصور: خرسی که دوست داشت آنرپ شود! (3)

از راست به چپ 6 تا 10

 

پیوست ها

  • UV Games ! 10.jpg
    UV Games ! 10.jpg
    510.2 کیلوبایت · بازدیدها: 47
  • UV Games ! 09.jpg
    UV Games ! 09.jpg
    468.3 کیلوبایت · بازدیدها: 47
  • UV Games ! 08.jpg
    UV Games ! 08.jpg
    277.6 کیلوبایت · بازدیدها: 47
  • UV Games ! 07.jpg
    UV Games ! 07.jpg
    309.8 کیلوبایت · بازدیدها: 46
  • UV Games ! 06.jpg
    UV Games ! 06.jpg
    340.7 کیلوبایت · بازدیدها: 47
یک داستان مصور: خرسی که دوست داشت آنرپ شود! (4)

از راست به چپ 11 تا 15

 

پیوست ها

  • UV Games ! 11.jpg
    UV Games ! 11.jpg
    455.9 کیلوبایت · بازدیدها: 71
  • UV Games ! 12.jpg
    UV Games ! 12.jpg
    285.3 کیلوبایت · بازدیدها: 74
  • UV Games ! 13.jpg
    UV Games ! 13.jpg
    262.1 کیلوبایت · بازدیدها: 54
  • UV Games ! 14.jpg
    UV Games ! 14.jpg
    405.4 کیلوبایت · بازدیدها: 50
  • UV Games ! 15.jpg
    UV Games ! 15.jpg
    761.1 کیلوبایت · بازدیدها: 53
آخرین ویرایش:
یک داستان مصور: خرسی که دوست داشت آنرپ شود! (5)

از راست به چپ 16 تا 20

 

پیوست ها

  • UV Games ! 20.jpg
    UV Games ! 20.jpg
    216.4 کیلوبایت · بازدیدها: 51
  • UV Games ! 19.jpg
    UV Games ! 19.jpg
    300.3 کیلوبایت · بازدیدها: 41
  • UV Games ! 18.jpg
    UV Games ! 18.jpg
    497.3 کیلوبایت · بازدیدها: 71
  • UV Games ! 17.jpg
    UV Games ! 17.jpg
    476.6 کیلوبایت · بازدیدها: 66
  • UV Games ! 16.jpg
    UV Games ! 16.jpg
    721.3 کیلوبایت · بازدیدها: 69
یک داستان مصور: خرسی که دوست داشت آنرپ شود! (قسمت آخر)

یک داستان مصور: خرسی که دوست داشت آنرپ شود! (قسمت آخر)

از راست به چپ 21 تا 23

:oops:
 

پیوست ها

  • UV Games ! 21.jpg
    UV Games ! 21.jpg
    375.3 کیلوبایت · بازدیدها: 58
  • UV Games ! 22.jpg
    UV Games ! 22.jpg
    247.1 کیلوبایت · بازدیدها: 77
  • UV Games ! 23.png
    UV Games ! 23.png
    194.7 کیلوبایت · بازدیدها: 53

alirakhshani

New Member
سلام
خسته نباشید.ناشنوام .پس من قبلا نصب کردم ولی کرک ندارد .
امروزکرک پیدا کردم تا خوشحال شدم .خدا شکر.
من می خواستم فقط نرم افزار مایا 32 بیت2012 پلاگین vray , unwrella دانلود بگیر
از شما متشکرم
 
عزیزم در جای مناسبش بگرد و بپرس

سلام
خسته نباشید.ناشنوام .پس من قبلا نصب کردم ولی کرک ندارد .
امروزکرک پیدا کردم تا خوشحال شدم .خدا شکر.
من می خواستم فقط نرم افزار مایا 32 بیت2012 پلاگین vray , unwrella دانلود بگیر
از شما متشکرم

سلام دوست جدید.
ببینید برای اینکه زودتر به جواب برسید بهتره در انجمن مایا بگردی و اگه نبود اونجا درخواست کنی تا بچه ها برات لینک پیدا کنند. من مایا کار نیستم. امیدوارم موفق باشی
اینجا برو و بگرد. اگه پیدا نشد یه مبحث تازه درست کن با عنوان مثلا درخواست unwrella و vray برای مایا 2012 - 32 بیت
http://forum.majidonline.com/forumdisplay.php?f=155

یا علی
 
سلام
خسته نباشید.ناشنوام .پس من قبلا نصب کردم ولی کرک ندارد .
امروزکرک پیدا کردم تا خوشحال شدم .خدا شکر.
من می خواستم فقط نرم افزار مایا 32 بیت2012 پلاگین vray , unwrella دانلود بگیر
از شما متشکرم
سلام من پلاگینش را دارم می خوای برات آپ کنم ؟
معذرت واسه اسپم:-?
 
یک جمع بندی آفلاین از کل مباحث

سلام دوستان

به سفارش یکی از عزیزان و برای اینکه دوستان بتونند راحت تر مطالب رو آفلاین استفاده کنند مطالب و پیوست ها رو یکجا تو این پست قرار میدم که به امید اینکه مفید باشه ...
میخواستم PDF بگذارم ولی هم نداشتم و باید میساختم و هم این نظم رو توش نمیشد ایجاد کرد. صفحات رو کامل ذخیره کردم و پیوستها رو هم جمع کردم و هر چی آفلاین باید میگرفتین هم اینجا لیست و لینک داده شده...

++جدید++ چهار صفحه شامل همین آموزش که دو صفحه اول مهمتر و اصلی و صفحه سوم و چهارم یه سری نکته اضافی و تمرین هست به صورت وب پیج همراه با عکسهای کامل و لینک شناسی. عکسها با سایز بزرگ داخل پوشه ها موجود بوده و درون متن بارگذاری میشوند! از اینکه چندین و چند بار مجبور به دیدن من هستید خوشحالم و معذرت میخوام:)
بعضی از پیوست ها دوپارت دارند که همنام و شماره 1 و 2 هستند و باید با هم دانلود شده و با هم انتخاب و راست کلیک و اکسترکت شود
UVLayout _Farsi illustrated Learning webpages
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=62057&stc=1&d=1309054902
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=62058&stc=1&d=1309054902

+ پیوست های دیگر:

پارت اول و دوم جهت دانلود مستقیم برنامه از پست 2
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=54421&d=1299533681
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=54422&d=1299533681

پلاگین اصلاحی لبه ها در فتوشاپ xN plugins for photoshop 32bit از پست 11
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=54467&d=1299542624

عکسهایی تقریبا معرف از ویدیوهای آموزشی سایت اصلی نرم افزار که رایگان و مستقیم قابل دانلود هستند
quick start / tutorial / advanced pack - guides از پست 17
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=54468&d=1299556862
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=54469&d=1299556862
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=54470&d=1299556862

برنامه مستقل آنرپ RoadKill 1_1_RC3 از پست 18
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=54466&d=1299542192

مقاله ptex-slides که به معرفی روش پیتکس و سیر تاریخی تحولات آنرپ میپردازه از پست 26
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=54546&d=1299763050

یک شروع و خودآزمایی : چند مدل برای شروع یادگیری از پست 27
Sample Layouts [uvl_files]
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=55042&d=1300554237
OBJ models for unwrap
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=55043&d=1300554977

خرسی که دوست داشت آنرپ شود : نکات متنوع و آزمایش روی یک مدل واحد از پست 28
unwrap games - models
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=55045&d=1300555670

++جدید++ تصاویر پیوستی آنرپ خرس و خودآزمایی (یکجا)
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=62059&stc=1&d=1309054902
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=62060&stc=1&d=1309054902

++جدید++ برنامه unfold 3d ورژن 4 که توسط هادی جان در پست دیگری پیوست شده بود قدیمی هست اما آخرین نسخه مستقل کرک شده همینه لینک
Unfold3D_v4.0_Magic_Edition-Inferno.rar
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=61828&d=1308668222

___________________
در مورد اینکه بعد از آنرپ حالا چطور تکسچرینگ انجام بشه یه اشاره کوچولو:
شما با هر برنامه 3d-texturing ممکنه بتونید کار کنید فقط باید گروه خونیتون بهش بخوره.. برنامه زیاده .. چیزی که الان در خاطرم هست:
bodypaint قدیمی ترین برنامه قدرتمند تکسچرینگ و منتخب خیلی از هنرمندان
mudbox سبک و جدید و حرفه ای و استاندارد
zbrush امکان پلی پینت و نرمال پینت و اسپات لایت این برنامه واقعا ممتاز هست
3d-coat امکانات تکسچرینگ همزمان روی مپ یا حجم و تعامل کامل با فتوشاپ
mari 64bit قویترین برنامه و تکسچرینگ برای فیلم آواتار
photoshop اکستندد و قابلیت نقاشی مستقیم یا امکان تعامل با حجم فریز شده مثل zapplink در زیبراش و تری دی کوت یا خود تکسچرینگ مستقیم روی مپ به کمک مپ cavity ...
...
روشهای رنگ زدن معمولا خط کشی، اسپری ، اسپات (هاله ای ) هستند. ابزار ها معمولا تقارن ، تنظیم براش، سطل رنگ، ماسک، فریز یا هاید(مخفی سازی موقت)، ... هستند. از تکسچر های آماده یا عکس های مشابه معمولا میشه به روش انداختن تصویر (project) استفاده کرد که در موباکس و زیبراش مثلا با تنظیمات دلخواه قابل انجام هست. خیلی وقتها هم ما تکسچرینگ رو از مپ معادل با یووی تهیه شده آغاز یا اصلاح میکنیم و از تصاویر آماده یا رفرنس موجود مستقیما مپ رو ساخته و در دید سه بعدی در برنامه مقصد اون رو اصلاح میکنیم.
داستان تکسچرینگ کمی مفصل تره اما به علت کاربردی بودنش بسیار ساده هست. در سخت ترین وضعیت شما با دیدن اولین فیلم آموزشی از هر برنامه میتونید تکسچرینگ رو توی اون آغاز کنید....
:rose:
یا علی
 

پیوست ها

  • UVLayout _Farsi illustrated Learning webpages.part1.rar
    4.3 مگایابت · بازدیدها: 418
  • UVLayout _Farsi illustrated Learning webpages.part2.rar
    4.1 مگایابت · بازدیدها: 394
  • my tutors.part1.rar
    4.6 مگایابت · بازدیدها: 300
  • my tutors.part2.rar
    4.1 مگایابت · بازدیدها: 312
آخرین ویرایش:

edlin

New Member
سلام

تشكر بابت آموزشتون ولي پلاگين كار نمي كنه
در صفحه اول قرار دادين ولي صفحه uv layut رو نداره

يا من بلد نيستم كه لطفا راهنمايي كنيد

من بعد از اين كه فايل obj مدلم رو درگ كردم روي( نرم افزاري كه در صفحه 1 قرار دادين ) اين صفحه باز شد و خبري از صفحاتي كه شما عكسش رو قرار دادين نبود

6kuqj4648xum15etv2l8.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا