آموزش ساخت ذره بین و عدسی

edensayed

New Member
http://www.3dspro.net/old/amozesh/zare/zare.htm#
برنامه 3d max را اجرا کنید .سپس یک Cylinder به پارامترهای زیر رسم کنید
1.gif

سپس به پنل modify بروید و از Modifier list تابع FFD3*3*3 را انتخاب کنید
2.gif

سپس کلید های Ctrl +B رافشار دهید بعد وسط Cylinder را انتخاب کنید و کمی به سمت بالا بکشید. آن طرف را همانند این طرف درست کنید.
3.gif


دکمه M را بزنید سپس روی دکمه standard کلیک کنید در پنجره باز شده Architectural را انتخاب کنید نوع Templates را به Glass-Clear تغییر دهید و رنگ Diffuse Color را به سفید و مقدار Index of Refraction را به 2 تغییر دهید سپس روی دکمه assign material to selection کلیک کنید .

4.gif

حالا یک tube به پارامترهای زیر رسم کنید
5.gif

یک Cylinder به پارامترهای زیر رسم کنید .
6.gif

حالا ابتدای سیلندر را به انتهای حلقه متصل کنید .
7.gif

سپس به پنل modify بروید و روی سیلندر راست کلیک کنید و گزینه Editable Poly را انتخاب کنید .
8.gif


به کرکره Edit Geometry بروید رویه دکمه Attach کلیک کنید سپس روی حلقه کلیک کنید دوباره روی دکمه Attach کلیک کنید تا غیر فعال شود .حالا از Modifier list تابع TurboSmooth را انتخاب کنید و مقدار Iterations را به 2 تغییر دهید .
دکمه M را بزنید و یک گوی خام انتخاب کنید .حالا روی دکمه standard کلیک کنید و در پنجره باز شده Architectural را انتخاب کنید حالا مطابق شکل عمل کنید

9.gif


ذزبین ساخته شد و این ذربین همانند ذره بین واقعی خاصیت بزرگ نمای داره شما می توانید یک موضوع راجلوی آن قرار دهید و بزرگ نمای آن را مشاهده کنید


www.3dspro.net
 
آخرین ویرایش:

edensayed

New Member
اگه بخواهید فقط برای سرگرمی بسازیدش امکان داره چیز عجیب غریبی در بیاد .
اگه نه باید خیلی رو عدسیش کار کنین ....
 

SADES

New Member
با تشکر ، روشتون جالب بود :cool:، ولی کاش یه رندر هم کنارش میزاشتی تا دیگران میتونستن نتیجه کار رو ببینن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا