آموزش سئو در تولید محتوا

mamerz

New Member
هدف بیشتر کسانی که مطلبی را در وب منتشر میکنند، دیده شدن و بازدید حداکثری آن مطلب است. اما بدون رعایت برخی نکات بهینه سازی سایت و سئو سایت در هنگام بارگذاری محتوا، این امر امکان پذیر نخواهد بود حتی اگر مطلب مشخصات یک محتوای کاملا خوب را دارا باشد. اما چطور میتوان هنگام تولید محتوا آن را بهینه سازی کرد طوری که آن محتوا برای موتورهای جستجو قابل فهم و شناسایی باشد و رتبه بالایی برای آن در نظر گرفته شود. ما در اینجا به برخی نکات که رعایت آنها باعث سئو محتوا خواهد شد اشاره میکنیم.
عنوان مطلب (Title)


یکی از مهمترین بخشهای هر مطلب عنوان آن است که باید وقت زیادی برای انتخاب آن صرف کرد.
- تعداد حروفی که در عنوان قرار میگیرد باید در بهترین حالت حداکثر 60کاراکتر باشد که حدود هفت یا هشت کلمه فارسی میباشد.
- از حروف اضافه نباید استفاده شود.
- عنوان باید مرتبط با محتوا باشد. یعنی کلمات کلیدی که در عنوان آمده است باید در محتوا وجود داشته باشد و تکرار شده باشد و از انتخاب عناوینی که کلمات آن در محتوا نیامده است خوداری کنید.
- برای انتخاب عنوان و کلمات کلیدی به کار رفته در آن حتما از ابزارهایی مانند Google trends استفاده کنید تا بتوانید کلمات پرکاربرد را انتخاب و در عنوان و متن از آنها استفاده نمایید.
متن (Content)


- محتوای صفحه حداقل باید 300 کاراکتر باشد تا گوگل آن را به عنوان محتوا بررسی کند. حتی اگر فیلم یا عکس بارگذاری میکنید برای آنها هم باید توضیحاتی حداقل 300کاراکتری را درج نمایید.
- حداکثر میزان کلمات 2000 کلمه و خط قرمز گوگل برای تعداد کلمات 3000 کلمه میباشد.
- از کلماتی که برای عنوان مطلب انتخاب شده است باید در متن هم استفاده شود. البته به طور طبیعی و از افراط و تفریط در این زمینه خوداری شود.
- لینک گذاری داخلی و لینک گذاری خارجی را از یاد نبرید. در محتوا دنبال کلمات و عباراتی باشید که قبلا در مورد انها محتوایی تولید شده. آن کلمات را به محتوای مربوط در سایت خود لینک نمایید به این کار لینک گذاری داخلی internal links گویند.اما اگر کلمات را به مطالب و صفحاتی در خارج از سایت خود لینک نمایید این لینکها، لینکهای خارجی یا external link گویند که این لینکها در صورتی که به سایتی با رنک پایینتر از خودتان اشاره میکند باید با rel="nofollow" لینک شوند.
کلمات کلید (Keywords)


- بهتر است کلمات کلیدی هر صفحه بین 3 تا 7 عبارت 3کلمه ای باشد.
- کلمات کلیدی انتخاب شده باید در متن تکرار شده باشد.
- کلمات کلیدی نباید تکراری باشد.
- کلمات کلیدی باید معنی دار و هدف دار انتخاب شوند.
- حروف اضافه باید با در نظر داشتن حفظ معنای عنوان، حذف شوند.
- در انتخاب کلمات کلیدی خود را جای کاربر و مخاطب سایت خود قرار دهید و ببینید ممکن است چه عبارت یا کلماتی را مورد جستجو قرار دهند.
توضیحات (Description)


- توضیحات بهتر است حداکثر 160 کاراکتر باشد.معادل 11 الی 14 عبارت کلیدی.
- جداسازی عبارات کلیدی باید توسط کاما صورت بگیرد و نه ویرگول
- در توضیحات هم باید سعی شود از کلمات کلیدی استفاده شود.
آدرس (URL)


- آدرس ها هم میتوانند فارسی باشند و هم انگلیسی، اما انگلیسی باشند بهتر است چون سریعتر ایندکس میشوند.
- بهتر است آدرس از 4 یا 5 کلمه بیشتر نباشد.
- در آدرس نباید از کاراکتر فاصله space استفاده شود و به جای آن باید از فاصله (- dash) استفاده شود.
- هنگام درج تصویر در مطلب به این نکات توجه داشته باشید
- تصاویر باید دارای عنوان و همچنین تگهای Alt و Title باشند (توجه داشته باشید که موتور جستجوی گوگل Alt تصاویر را میخواند)
- اگر در داخل یک مطلب از تصاویر استفاده میکنید عنوان عکس باید حداقل دارای 2 کلمه کلیدی که در عنوان مطلب به کار رفته باشد.
- در صورت استفاده از چند عکس باید توجه داشت که عناوین و هر تصویر با سایر تصاویر باید متفاوت باشد.
- توضیحات به کار رفته در Alt و Title باید باهم متفاوت باشند.

منبع : مقالات طراحی سایت | طراحی سایت هشت
 
آخرین ویرایش:

seomavi

New Member
بهترین روش برای ایجاد محتوا مقالات کامل با 3000 یا 4000 کلمه است اما کلا نوشتن تعداد کار درستی نیست.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا