آموزش رندر خارجی

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خوبید؟ میخوام تو این آموزش نورپردازی خارجی رو با هم تمرین کنیم.

:tavajoh:بروز رسانی 2 اسفند: از این آموزش یه فیلم ساختم.حجمش بالای 3 گیگ هست نمی تونم آپلود کنم.کسی راهی برای فشرده سازی مثل MKV داره.سایز اصلی فیلمبرداری 1440*900 هست.خیلی تلاش برای کانورت کردم اما باحال نمیشه.کیفیت خیلی پائین میاد.
اگرم کسی خواست پست خصوصی بزنه


فایل اصلی با تنظیمات پیش فرض وی ری

این میشه
1.jpg



زمان رندر3 دقیقه 41 ثانیه.
اولین نکته ای که باید انجام بدیم اینه باید کاری کنیم زمان رندرهای اسکیسی ما به حداقل برسه.پس تنظیمات اسکیسی رو فعال میکنیم.

2.jpg

زمان رندر 20 ثانیه.
3.jpg



حالا باید به کار Global Ilumination رو نسبت بدیم.
و تنظیمات GI رو به حالت تنظیمات طلائی که توی ترجمه کتاب جامع وی ری اشاره کرده بودم می بریم.

4.jpg

زمان رندر 29 ثانیه.
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
نور پردازی

حالا سراغ نور پردازی بریم.روش ها زیاد هستن.من روش daylight رو آموزش میدم.

5.jpg


حالا که نور روز رو کار گذاشتیم با زدن تیک yes در حقیقت 1 آسمون مجازی 3 بعدی مرتبط با خورشیدمون ساختیم که یه سری ویژگی خاص داره.مثلا اینکه وابسته به مکان خورشید توی آسمونه.مثلا موقع غروب رنگش قرمز میشه یا صبح آبی میشه.و...
اگه انیمیشن باشه دوربین هرجا بچرخه آسمون کاملا 3 بعدی هست و 1 فضای فیزیکی شبیه سازی میشه.

6.jpg


می بینیم که رندر ما خراب شده و علتش اینه که نور خورشید درحالت پیش فرض بشدت زیاده و باید مهار بشه.ساده ترین راهش اینه که عدد intensity از 1 به 0.05 تغییر کنه.

7.jpg


می بینیم تقریبا کار ما تموم شده.
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
نور پردازی و رنگ بندی

حالا بریم سراغ colot mappinig
خب کالر مپینگ خیلی مهمه.همیشه صحنه ها مثل این کار من بایه نور روز درست نمیشه و نیاز به یه سری تنظیمات بهتر داره.

معمولا برای کارهای خارجی از 2 تا color mappingبیشتر استفاده میشه.یکی همون liner که پیش فرض هست و یکی دیگه Expontital که گزینه مناسبی هست.

بین این 2 تا اختلاف عمده هست.
توی liner خیلی همه چی براق هست اما توی Expontitalتمامی کنتراست ها کنترل شده هست.خب بدی های Expontital اینه که رنگ مایه رو بشدت میکشه.پس باید از طرق دیگه رنگ و داستان رو کنترل کرد.

8.jpg


دوستان توجه کنن.عددهای color mapping کاملا براثر تکرار و خطا بدست میاد.برای هر پروژه ای با بقیه تفاوت داره.مثلا توی این پروژه اینطوره.
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
چمن!!

سلام.برای چمن مکس اصلا از vray Fur یا autograss و.. استفاده نکنین.بشدت کند هستن.با روش displacment‌خیلی خوب به نتیجه میرسین.به شرطی که به نکات زیر دقت کنین

1- باید اندازه uvw map که به جسم میدیم متناسب باشه.اگه بیش از اندازه کوچیک یا بزرگ باشه چمن 3 بعدی تشکیل نمیشه.
2- سعی کنین تکسچر چمن با تکسچر displacment از یه جور باشن.مثلا برای این تمرین از Archexteriors3_05_grass_bump استفاده کردم
3- وقتی چمن 3 بعدی درست بشه رنگ مایه 40 تا 50 درصد کاهش پیدا میکنه و تاریک تر میشه.پس وقتی چمن 3 بعدی میدیم حواسمون به میزان روشنی تاریکی تکسچر باشه.
4- برای تنظیماتش حتما از شکل زیر تبعیت کنیم.
9.jpg


اینم تفارت با چمن 3 بعدی و بی چمن 3 بعدی.

10.jpg
__________________
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
از اولین مراحل ساخت متریال تا رندر نهایی ...(یعنی گذاشتن درخت چمن آب مدل سازی برخی قطعات رندر و ... همه همه چند ساعت فیلم هم شده.دوستانی که مایل هستن پست خصوصی بزنن برای گرفتنش.چون حجمش زیاده نمی تونم آپلود کنم.با پست میفرستم.
 

Farrokh

Active Member
در مورد مموری لیمیت لطفا توضیح بده که چرا اینه و همچنین در مورد سایز باکت ها
من شنیدم که بهتره سایز باکت ها توانی از 2 باشن
128
256
512

و برای رندر های 1500 پیکسلی من روی 128 می ذارم و برای بالای 2500 روی 256
بهترین تایم رندر رو معمولا بهم می ده
البته مشکل رم ندارم من می دونی که :wink:
 

*farshid*

کاربر VIP
عارف جان ممنون به خاطر پستی که زدی
بسی حال بکردیم

منم مثل فرخ در مورد داینامیک مموری لیمیت سوال داشتم

چرا 0؟
مخصوصا وقتی دیسپلیسمنت هم داریم این عدد منطقی نیست

در مورد اندازه باکت ها و داینامیک مموری لیمیت من یه نکته ای رو تجربتا فهمیدم
1- سایز ریز باکت سرعت رندر رو شدیدا کاهش میده
2- اگه از نظر منابع سیستم دچار محدودیت هستیم باید سایز ریز تر باکت انتخاب کنیم (یعنی اگه سیستممون قویه بهتره از ابرسایز ها استفاده کنیم)
3-اگر تعداد هسته ها زیاذ باشن بهتره از باکت های ریز استفاده کنیم

5-وقتی پیغام uplouding unloading geometry رو صفحه ظاهر میشه باید عدد مموری لیمیت رو بالا ببریم (چون معمولا من این پیغام رو دریافت میکنم این عدد رو روی 1024 یا 2048 تنظیم میکنم ...الان که دیدم تو نوشتی 0 برق از سرم پرید)

6- خودت خوبی؟ خوش میگذره

موفق باشی
 

spr_3d

Member
ضمن سلام به همگی و خسته نباشی به عارف جون
من با توجه به تجربیاتم به این نتیجه رسیده ام که داینامیک مموری لیمیت ( مقدار پیش فرضش 400 هست )در صحنه های بزرگ بخصوص در دیسپلی ها و تکسچرهای بزرگ باید افزایش یابد
من پایان نامم 40 میلیون ورتکس داشت که حدود 35 میلیونش دیسپلی بود با تغییر 400 به 5000 تونستم رندر های با کیفیت عالی ازش بگیرم با کمترین زمان و بدون هنگ کردن
البته اگه مموریو ببریم بالا کار کردن با سیستم در حین رندر یه ذره اذیته
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
منم مثل فرخ در مورد داینامیک مموری لیمیت سوال داشتم

چرا 0؟
سلام مجدد.خوبید؟مرسی از نظرات همگی

و در مورد dynamic.
توی new feathr وی ری SP5 به بعد اومده وقتی شما این عدد رو روی صفر میزارین خود سیستم به اندازه لازم حتی شده باشه از 40 گیگ رم استفاده میکنه.این آبشن رو گذاشتن برای رندر فارم های بالای 100 گیگ اینها که دیگه عدد 100000000000000 رو تایپ نکنن!!

و در مورد اندازه رندر باکت یه چارتی توی کتاب جامع وی ری هست که میگه 100 بهترین هست.

i92922_2.jpg

i92921_1.jpg

 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
و نکته دیگه اینکه توی تست های خودم بهم اثبات شد حالت استاتیک 20 درصد سریع تر از داینامیک هست.نمی دونم چرا؟ اما استاتیک بهتر و پر سرعت تره
 

spr_3d

Member
اره عارف راست میگه استاتیک سریعتره ،دینامیک زمانی استفاده میشه که صحنه سنگین هست و احتمال داره مکس بپره در صورتی که صحنه سبک باشه استفاده از استاتیک معقول تره
****فکر کنم به خاطر این هستش که دینامیک از هاردهم کمک میگیره یه سری اطلاعاتی بین هارد و رم ردوبدل میشه که منجر به افزایش زمان رندر میشه:paint:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
به نظرم وقتی که مکس و وی ری 64 بیتی هستن امکان کرش به صفر یا یک درصد میرسه.پس کلا با استاتیک موافقم
 

spr_3d

Member
صحنه اگه خیلی سنگین باشه مکس 64 هم کاری ازش بر نمیاد، برا من پیش اومده
من هم کلا با استاتیک موافقم، دینامیک به ندرت استفاده میشه
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
بببین من مشکل داشتم.مثلا صحنه ای که خیلی خیلی درخت و چمن زیاد داشت.سیستم می ایستاد!! موس کند جابجا میشد.یعنی اونجور وقت ها dynamic بزارم؟
 

spr_3d

Member
دینامیک فقط تو زمینه رندر هستش رو ویپورت و تسریع چرخش در ویپورت تاثیری نداره
اگه احتمال میدی حین رندر مکست بپره استفاده کن:paint:
 
درود
جناب عارف میشه فایل تمرینی رو که باهاش رندر گرفتین رو آپلود کنید
سوال
اگر ما یک طرحی داشته باشیم که از reflect وrefract نداشته باشه در این تنظیماتی که آموزش دادید چه چیزهائی رو باید رعایت کنیم تا تایم خروجی کمتر بشه
سوال بعدی این تنظیمات vray اگر سیستممون قوی باشه کدوم یکی از گزینه ها رو میتونیم به صورت استاندارد بالا ببریم تا کیفیت خروجی بالا بره؟؟؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا