آموزش رندر بصورت جدا از هم

mahd2d3d

Member
سلام دوستان من یک شهر تک فریم رندر گرفتم حالا می خوام رندر کاراکتر و ماشین که بصورت انیمیشن بگیرم پس شهر را hide کردم تا سرعت رندرم بیشتر شود ولی می خواستم سایه کاراکتر و محل که اجسام مقابلشون مثل یه درخت و انعکاس شیشه ماشین و ... همه در رندر انیمیشن من بیاد کسی میدونه با موتور vray چطور میشه نا گفته نمونه دوسال پیش روش رفتم شهر Hide نمی کردم بلکه سفید می کردم ولی میگم فراموش کردم لطفا کمک کنید
 

3dmad

Well-Known Member
سلام
متاسفانه درست متوجه منظورتون نشدم
اگه منظورتون کامپوزیت کردنه، دو راه وجود داره

1. از متریال استاندارد matte shadow استفاده کنید

به همه آبجکتاتون و اتول زیباتون ازین متریالی که عرض کردم بدین
حالا ماشنتونو بذارید حرکت کنه (تو این مرحله فقط سایه ها هستن که رندر میشن) دست آخر سیوشون کنید با فرمت png

و اینبار همه آبجکتا غیر از اتول زیباتون رو اتنخاب کنید و به پراپرتیزشون برید و ...

a01.JPG

همونطور که میبینید همه تیک ها رو از قسمت rendering control بردارید، بغیر از renderable و visible toreflection

حالا موقعشه که ماشینتون حرکت کنه و ازش رندر بگیرید (تو این مرحله فقط ماشین رندر میشه + رفلکت هایی که روش می افته )

حالا اون رندرهارو (سایه ها ) تو برنامه مثلا افتر افکت بندازید روی رندر ماشینتون


2. از vray mtl wrapper استفاده کنید
اون زمینی که قراره روش سایه بیفته رو ازین متریالا بش بدید از پارامترش تیک سه گزینه matte surfaace /shadow / affect alpha رو بزنید و بیس متریالتون هم مثلا یه استاندارد بدید.



چون من نمیدونستم تا اینجای کار شما چیکار کردید و منظورتون از رندر شهر چیه شاید براتون این توضیحات نامفهوم باشه اگه سوالی بود درخدمتم
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا