آموزش حرکت ماشین ...

3DTotal

Well-Known Member
آقا مصطفی اگر دانلود کرده اید لطفا بگید آموزشی ها چه طوری هستند چون من آموزشی های دیگری به حجم 40 مگابایت ( Pdf ) دارم می خواستم ببینم همین ها هستند یا آموزشی های دیگری هستند ؟

با تشکر
 

s_mostafa_h

Well-Known Member
البته آموزشی هایش خوب هستند به همراه خود فایل ها . ضمنا حجم فایل ها هم 9.5 مگابایت هستند . اگه حجم فایل آموزشی ات 40 مگ است ، قاعدتا باید کاملتر و بهتر باشد و اگه ممکنه اینجا بگذارید تا همه استفاده کنند . باور کن سه چهار روزی فقط داشتم داخل اینترنت می گشتم و حقیقتا نفس گیر بود .
در صورت امکان ترجمه اش خواهم کرد و همین جا قرار می دهم . البته آموزشش هایش تصویری نیست .
 

s_mostafa_h

Well-Known Member
حال ، اولین قسمت آموزشی حرکت ماشین :
1 – روی بدنه ماشین کلیک نمایید .
2 – به آن مدیفیایر NPChassis اضافه می کنیم .
3 – به پنل Hierachy>Pivote>Affect Pivot Only رفته و این دکمه را کلیک کنید . سپس با روشن نمودن Angle snap Taggle ، محورx Pivot را که قرمز رنگ است را به سمت جلوی ماشین ( 90-) درجه بچرخانید .
4 – برای هر یک از چرخ ها :
الف – هر یک از چرخها را انتخاب و به آن مدیفایر NPWheel اضافه کنید .
ب – پس از اضافه کردن مدیفایر فوق ، در بخش Chassis Link ، روی دکمه None کلیک و سپس بدنه ماشین را انتخاب نمایید .
5 - در بخش wheel/Tire برای هر یک از چرخ های جلو ، زاویه حرکت را Steer Angle Limit را به 35 درجه تغییر دهید .
6 – حال زمین را که در این جا یک Box است را انتخاب و به آن مدیفایر NPScenery اضافه نمایید .
7 - از طریق Helper ها یک Dummy دور از ماشین و کف زمین ایجاد نمایید و به آن مدیفایر NPGravity اضافه نمایید .
8 – محور Z نقطه اتکای Dummy یا Affect Pivot Only را که به رنگ آبی است ، به سمت پائین با زاویه 90- درجه حرکت دهید . بهتر است این کار را در نمای چپ انجام دهید . محور Z ، جهت جاذبه را نشان می دهد .
9 – به پنل Utility یا افزار ها رفته و در صورتی که Physics Calculator در این بخش نبود ، با استفاده از دکمه سمت راست به نام Configure Butom Sets ، این ابزار را وارد این بخش نمایید .
10 – پس از وارد نمودن Physics Calculator به لیست ، به بخش Timing رفته و روی دکمه Set To Anim Segment را فشار دهید .
11 – با استفاده از دکمه Ctrl+A تمام اشیاء صحنه را انتخاب و داخل لیست بخش Objects Involved ببرید . اشیاء صحنه باید Default Chassis (4), Default L Grav, and Default Scenery باشند .
12 – به بخش Globals رفته و دکمه Auto Units را فشار دهید .
13– به بخش manual Driving رفته دکمه AutoKey را روشن کرده و ، سپس بدنه ماشین را انتخاب کرده و به فریم 20 برید .
14– نوار لغزان سرعت را کمی به سمت راست جابجا کرده و سپس روی آن راست کلک کنید تا به حالت اول برگردد .
15– در فریم 60 ، مقدار سرعت را به صورت دستی به عدد 80 km/h وارد نمایید .
16– مجددا به پنل Utility رفته و اینبار در بخش Action از ابزار Physics Calculator رفته و دکمه Go را فشار دهید .
17– انیمیشن را اجرا کنید .
 

پیوست ها

  • Car_000.rar
    70.5 کیلوبایت · بازدیدها: 21
  • 5.JPG
    5.JPG
    129 کیلوبایت · بازدیدها: 12
  • 4.jpg
    4.jpg
    33.5 کیلوبایت · بازدیدها: 11

Sherlock_Holmes

Active Member
ميگم يه پلاگين هست كه ميگن براي ساخت حركات دقيق و طبيعيه اتوموبيله اون چيه؟ بدرد نميخوره؟
راستي آقاي مصطفي ممنون از اين آموزش.
شما پيداست از اون آدمهايي هستيد كه يه چيزيو كه نياز داريد تا ته دنبالش ميگرديدتا بيابيد!! نه؟
ا
 

s_mostafa_h

Well-Known Member
امیدواریم که این آموزش ها بکار آید ، راستش به مکس بسیار علاقه دارم و با اینکه 7 تا 8 ماهی نیست که با مکس دارم کار می کنم و البته دنبال یه فرصت بودم که مایا را هم یاد بگبرم اما به هر حال هر کس یه جور سلیقه ای دارد ......
اما حقیقت ماجرا اینه من این فروم را واقعا ارزشمند دیدم ، حداقل در بخش مکس ، بچه بسیار فعالند و به همدیگر کمک می کنند . من در چندین فروم فارسی و انگلیسی عضو هستم ولی جذاب تر از این فروم تا حالا ندیم و حداقل روزی دو بار به این فروم می آیم امیدوارم که این همکاری ها ادامه داشته باشد ....
اما در مورد این پلاگین بگم چیزهای خوبی داره ... . ضمنا پلاگین های مختلفی برای کار با حرکات ماشین وجود داره .
http://www.turbosquid.com و http://www.newplugins.com
اما ادامه ماجرا ...
وظیفه عناصر و اصلاح کننده های VS 1.7
1 – NPWheel : برای انتقال قدرت ، ترمز و هدایت به چرخ ها استفاده می شود . بدون آن مدیفایر NPChassis هیچ عملی را نمی تواند انجام دهد .
2 – NPObstacle : یک شی ساده فیزیکی است . آن می تواند ایجاد یک آشفتگی ، تصادم و ... و هر چیزی که یک توده جامد می تواند انجام دهد ، باشد . با آن می توانید وزن و آشفتگی را کنترل کنید .
3 – NPHitch :با این می توانید دو NPChassis یا NPObstacleبا نقطه اتکا تریلی تریلر بهم متصل کنید .
4 – NPHook : با این اصلاح کننده می توانید یک نوع اتصال پویا با اسیاء مکس ایجاد کنید . اصلاح کننده مفیدی برای اتصال ماشین با اشیاء یا کرکتر هایی از این قبیل است .
5 – NPScenery : برای استفاده با اشیایی که نقش زمین ، دیوار و ... بکار می رود . این اصلاح کننده خواص شیی را که خود تحت تاثیر قرار نمی گیرد اما اصلاح کننده های NPChassis و NPObstacleرا تحت تاثیر قرار می دهد ، بکار می رود.
6 – NPGravity : این اصلاح کننده همانطوریکه از نامش پیداست ، اشیایی را که داری خواص انیمیت را دارند را تحت تاثیر قرار می دهد . این اصلاح کننده می تواند میزان و جهت اشیاء را انیمیت شده را تحت تاثیر قرار دهد .
7 - Physics Calculator : نقطه نهایی تولید انیمیشن اتومبیل دراینجاست . تمام عناصر داخل صحنه که به نحوی در انیمیشن اتومبیل دخالت دارند ، در اینجا باید پردازش شوند . این توانایی را هم دارد تا 2400 فریم در پانیه را شبیه یازی کند .
در صحنه ممکن است همه چیزی را با واحد هایی اندازه گیری مشخص نمایید . مثلا یک متر برابر 39 اینچ یا 100 سانتی متر . اما در صحنه چیزی هایی وجود دارد که با مقیاس ها نمیوانند مورد بررسی قرار گیرد . از این رو در قسمتی ازاین ابزار باید از دکمه Auto Units برای تخمین این مقیاس ها استفاده باید کرد . البته برای ماشین های استاندارد . اگر ماشینی باشد که چرخهای آن بسیار بلند یا خیلی عریض باشد ، نتیجه صحیحی از این طریق نخواهیم گرفت .
در بخش Global ، لزومی به تغییر در بخش ماکزیمم سرعت نداریم . به طور پیش فرض ماکزیمم سرعت 384 متر بر ثانیه در نظر گرفته شده که معادل 858 مایل در ساعت یا 1382 کیلومتر بر ساعت . این بدان معنی نیست که چرخ ها تا این سرعت را می توانند طی کنند ، بلکه صرفا به خاطر دقت در محاسبه به طور پیش فرض انتخاب شده است .
در جهان طبیعت هر چیزی یک حد و مرزی دارد . همه پارامتر های صحنه در نقطه شروع حرکت تاثیر دارند . اگر در ابتدای شروع حرکت ، چرخها سقوط کردند ، باید resultion صحنه را زیاد کرد .

ادامه دارد ...:)
 

s_mostafa_h

Well-Known Member
[تمرین رانندگی ، گواهینامه پایه دوم !!!
( مدت اعتبار از تاریخ صدور ، در صدور عدم خلافی ، یکسال است !؟ )
دور زدن دستی وسیله نقلیه
1 – بدنه ماشین را انتخاب کرده و دکمه AutoKey را روشن کنید .
2 – به فریم 40 رفته ، سرعت را به 35 مایل بر ساعت برسانید .
3 – در همین فریم ، به صورت دستی فرمان هدایت ( Steering ) را به سمت صفر هدایت برسانید ( می توانید روی غلتک لغزان راست کلیک کنید ) . هدف اینکه شما تا این فریم فرمان را ثابت نگه داشته باشید و کلیدی ایجاد شود .
4 – در فریم 50 ، فرمان را به طور کامل به سمت چپ حرکت دهید .
5 – در فریم 60 ، مجددا فرمان را به طور کامل به سمت راست حرکت دهید .
6 - در قسمت Physic calculator ، دکمه Go فشار دهید تا شبیه سازی صورت بگیرد
7 – انیمیشن را اجرا کنید .
( راستی فایل ، از نوع مکس 8 می باشد و لاستیک ها کمی این ور و آن ور می ره . خوب من یک ماشین قدیمی ساختم ، دست و بال ما کمی تنگ بود :lol:)
تا ........ :cool:
 

پیوست ها

  • 7.JPG
    7.JPG
    28.6 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • Car_Turning_manually.rar
    55.2 کیلوبایت · بازدیدها: 45

s_mostafa_h

Well-Known Member
یدک کش یا چنگگ ( HOOK )

1 – یک Dummy یا هر شی دیگر را در کنار ماشین ایجاد نمایید .
2 – یک مدیفایر NPHook به آن اضافه نماید .
3 – ماشین را به عنوان لینک مدیفایر انتخاب نمایید .
4 – یدک کش یا Dummy را انیمیت نمایید .
5 – تمام ابزار داخل صحنه را با CTRL+A انتخاب نمایید و در داخل لیست باکس Objects involved از ابزار Physic calculator قرار دهید .
6 - در قسمت Physic calculator ، دکمه Go فشار دهید تا شبیه سازی صورت بگیرد
7 – انیمیشن را اجرا کنید .
:)
 

پیوست ها

  • Car_Hook.rar
    57.6 کیلوبایت · بازدیدها: 44

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
moshkel dar Vs 1.7

salam man mnemiitoonam farsi type konam mazerat mikham lotfan javabe mano bebid...in plugin be sorate demo kar mikone kasi fulle oono nadare mostafa khan in tamrinatoon hame amade hast vaghti man mikham pardazesh bokonam va va dokhmeye go ro mizanam error demo mide va mige shoma bayad az noskheye demo estefade konin .man fori javab mikham ta in matlabo didin javabamo bediin.....mer30:sad::sad::shock:
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
moshkel dar Vs 1.7

salam man mnemiitoonam farsi type konam mazerat mikham lotfan javabe mano bebid...in plugin be sorate demo kar mikone kasi fulle oono nadare mostafa khan in tamrinatoon hame amade hast vaghti man mikham pardazesh bokonam va va dokhmeye go ro mizanam error demo mide va mige shoma bayad az noskheye demo estefade konin .man fori javab mikham ta in matlabo didin javabamo bediin.....mer30:sad::sad::shock:
 

s_mostafa_h

Well-Known Member
آقای محترم ، فروم فارسی است . در چند تا از پست هایی که دادی متاسفانه مشاهده شده که جنابعالی تماما کلمات را به صورت Finglish تایپ می کنید . لطف بفرمایید رعایت نمایید و ارزش تاپیک و فروم را پائین نیارید .
 
سلام
آقا آموزشاتون خیلی خوبه .. دمتون گرم ....
یه چندتایی سوال دارم :

1- من وقتی دکمه ی Go در آموزش اولتون رو می زنم این با این ارور رو برو می شم : sorry, you must use the demo and tutorial car exactly as is.
you can change everything else though.
البته بقیه ی آموزشها رو هنوز انجام ندادم
2- آیا باید ماشینمون قبل از استفاده از پلاگین متحرک شده باشه ؟
3- از کجا باید مشخص کنیم کدوم چرخهای جلو ( برای فرمان دادن) هست؟
4- دامی برای چی هست؟ چرا باید ازش استفاده کنیم؟

سپاسگذارم
یا حق
 
آخرین ویرایش:
سلام
آقا آموزشاتون خیلی خوبه .. دمتون گرم ....
یه چندتایی سوال دارم :

1- من وقتی دکمه ی Go در آموزش اولتون رو می زنم این با این ارور رو برو می شم : sorry, you must use the demo and tutorial car exactly as is.
you can change everything else though.
البته بقیه ی آموزشها رو هنوز انجام ندادم
2- آیا باید ماشینمون قبل از استفاده از پلاگین متحرک شده باشه ؟
3- از کجا باید مشخص کنیم کدوم چرخهای جلو ( برای فرمان دادن) هست؟
4- دامی برای چی هست؟ چرا باید ازش استفاده کنیم؟

سپاسگذارم
یا حق

الآن دو جا سوال خیلی مهم (البته برای خودم) پرسیدم اما هیچ کس جوابم رو نمی ده یکی توی رآکتور بود ( که البته توی رآکتور بهم گفتند که جوابت رو می دیم ولی ...) و یکی همین جا ....:neutral:
خواهشا یکی جوابم رو بده .....
:sad:


ممنونم ... و شرمنده که دوباره پست دادم ..... آخه خیلی برام مهم هست....:cry:
 

3DTotal

Well-Known Member
1- من وقتی دکمه ی Go در آموزش اولتون رو می زنم این با این ارور رو برو می شم : sorry, you must use the demo and tutorial car exactly as is.
you can change everything else though.
البته بقیه ی آموزشها رو هنوز انجام ندادم
2- آیا باید ماشینمون قبل از استفاده از پلاگین متحرک شده باشه ؟
3- از کجا باید مشخص کنیم کدوم چرخهای جلو ( برای فرمان دادن) هست؟
4- دامی برای چی هست؟ چرا باید ازش استفاده کنیم؟

سپاسگذارم
یا حق

سلام

در مورد سوال اولی : شما دقیقا همان کار ها را انجام داده اید ؟ در ضمن شیء شما همان شیء توی مثال هست یا شئ دیگه ایی هست چون باید یک تنضیمات اولیه بدهید .
جواب دوم : اگر با پلاگین Vehicle Studio کار می کنید خیر نیازی به متحرک بودن نیست .
جواب سوم : شما باید تنضیمات NPWheel را انجام بدهید .
جواب چهارم : شما با ایجاد Dummy و سپس با ایجاد Gravity یک جاذبه ایی ایجاد می کنید و کار دومی این هست که شما با تنضیمات hierarchy می توانید تعادل را برقرار کنید . یکبار این کار را انجام دهید دقیقا متوجه منظورم می شوید .
 
سلام

در مورد سوال اولی : شما دقیقا همان کار ها را انجام داده اید ؟ در ضمن شیء شما همان شیء توی مثال هست یا شئ دیگه ایی هست چون باید یک تنضیمات اولیه بدهید .
جواب دوم : اگر با پلاگین Vehicle Studio کار می کنید خیر نیازی به متحرک بودن نیست .
جواب سوم : شما باید تنضیمات NPWheel را انجام بدهید .
جواب چهارم : شما با ایجاد Dummy و سپس با ایجاد Gravity یک جاذبه ایی ایجاد می کنید و کار دومی این هست که شما با تنضیمات hierarchy می توانید تعادل را برقرار کنید . یکبار این کار را انجام دهید دقیقا متوجه منظورم می شوید .

خیلی خیلی ممنونم از جوابتون ....

1- نه من یه آبجکت دیگه ای روش کار کردم .....یعنی باید تنضیمات خاصی انجام بدم ؟ ( من دقیقا همون کارهایی که ایشون فرموده بودند رو انجام دادم)
3- چه تنظیماتی ؟ راستش من چیز خاصی نظرم رو جلب نکرد ؟!!!
 

3DTotal

Well-Known Member
خب شما به وسیله پلاگین Vehicle Studio می توانید به راحتی روی ماشین انیمیت بدهید .

موفق باشید .
 

3DTotal

Well-Known Member
من دقیق متوجه نشدم شما با Reactor ها کار می کنید یا با پلاگین . چون سوال اولی تون در مورد هر دو بود .
حالا شما دقیقا سوال تون را بپرسید .

موفق باشید .
 
من دقیق متوجه نشدم شما با Reactor ها کار می کنید یا با پلاگین . چون سوال اولی تون در مورد هر دو بود .
حالا شما دقیقا سوال تون را بپرسید .

موفق باشید .

من فقط با پلاگ کار می کنم .....
و سوالم این بود که :
من چطور می تونم مشخص کنم کدوم یکی از چرخها به عنوان چرخهای جلو محسوب می شن ؟
و اینکه شما گفتید آیا شما یه ماشین جدید ساختید و دارید روش کار می کنید یا اینکه ازهمون آبجکتی که در تمرین داده شده استاده می کنید من گفتم که خودم یه آبجکتی ساختم و می خوام متحرک کنم . ؛ چون شما گفتید یه تنظیمات خاصی هم باید انجام بدم برای آبجکت جدیدی که ساختم

اگه باز بد توضیح دادم و بد سوالم را پرسیدم بهم حتما بگید ....
خیلی خیلی از لطفتون ممنونم:-?
 

جدیدترین ارسال ها

بالا