آموزش تبدیل آبجکت به پروکسی در وی ری

شروع موضوع توسط .:BehzAd:. ‏7 اکتبر 2011 در انجمن مباحث آموزشي و مقالات

  1. gholamiinfo

    gholamiinfo Active Member

    ارسال‌ها:
    74
    تشکر شده:
    105
    امتیاز دستاورد:
    33
    بهزاد جان میخامت
    دستت طلا
     
    نوشته شده توسط gholamiinfo در ‏21 دسامبر 2011
    .:BehzAd:. از این پست تشکر کرده است.
  2. .:BehzAd:.

    .:BehzAd:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,751
    تشکر شده:
    4,069
    امتیاز دستاورد:
    36
    امید وارم دوباره بتونم از این آموزش ها درست کنم و در خدمت بچه ها باشم.
     
    نوشته شده توسط .:BehzAd:. در ‏22 دسامبر 2011
    *Sky* و parisaizadi از این پست تشکر کرده اند.
  3. nasiima

    nasiima New Member

    ارسال‌ها:
    1
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    salam.man taze ozv shodam.kheili na varedam......
    nemidoonam che tory file haei ro ke mikham danload konam..........
     
    نوشته شده توسط nasiima در ‏9 ژانویه 2012
    .:BehzAd:. از این پست تشکر کرده است.
  4. Yar.kh

    Yar.kh Member

    ارسال‌ها:
    308
    تشکر شده:
    506
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام
    یه سوال: من همه این کارها رو می کنم. اما پروکسی نمیشه جسمم. تعداد پلیگان ها ثابت میمونه و حتی میتونم شکل رو تغییر بدمش.
    تنظیمات رو پیوست کردم.
    مشکل چیه؟
     

    پیوست ها:

    • Untitled.jpg
      Untitled.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 55.3
      نمایش ها:
      12
    نوشته شده توسط Yar.kh در ‏25 ژانویه 2012
    .:BehzAd:. از این پست تشکر کرده است.
  5. gafarsydi

    gafarsydi Member

    ارسال‌ها:
    49
    تشکر شده:
    70
    امتیاز دستاورد:
    6
    سلام.
    بچها دستتون درد نکنه ولی فایل ماشین پراید فکر کنم Save مکس 2011 داره.اگه امکان داره یکی سیو2009 بزنه برای بقیه:snap:
     
    نوشته شده توسط gafarsydi در ‏25 ژانویه 2012
    .:BehzAd:. از این پست تشکر کرده است.
  6. .:BehzAd:.

    .:BehzAd:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,751
    تشکر شده:
    4,069
    امتیاز دستاورد:
    36
    به احتمال زیاد مراحل اموزش رو درست نرفتی یا اینکه جسم یکپارچه نیست کل جسم رو اتچ کن به هم بعد پروکسی کن.

    یه بار دیگه با یه ایجکت دیگه مراحل اموزش رو هم با دقت اجرا کن.
     
    نوشته شده توسط .:BehzAd:. در ‏25 ژانویه 2012
    parisaizadi و Yar.kh از این پست تشکر کرده اند.
  7. .:BehzAd:.

    .:BehzAd:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,751
    تشکر شده:
    4,069
    امتیاز دستاورد:
    36
    سیو 2009 نمیشه زد تنها ورژن مکسی که اجازه سیو به ورژن های مسک پایین تر یعنی 2011 و 2010 رو داره مکس 2012 هست.
     
    نوشته شده توسط .:BehzAd:. در ‏25 ژانویه 2012
  8. Yar.kh

    Yar.kh Member

    ارسال‌ها:
    308
    تشکر شده:
    506
    امتیاز دستاورد:
    16
    من مشکل رو فهمیدم.
    مراحل رو درست می رفتم و جسم پروکسی می شه اما توی تنظیمات (همون جایی که انتخاب می کنیم که حالت نمایش Box باشه یا نقطه) یه حالت داره که جسم اصلی رو نشون میده. با انتخاب باکس تعداد پلی گان توی صحنه کم میشه.
    اما این چجور پروکسیه که قابلیت تغییر روی جسم هست؟ از ویژگی های مکس2012 ست؟!
     
    نوشته شده توسط Yar.kh در ‏26 ژانویه 2012
    .:BehzAd:. از این پست تشکر کرده است.
  9. .:BehzAd:.

    .:BehzAd:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,751
    تشکر شده:
    4,069
    امتیاز دستاورد:
    36
    خوبه اگه مشکلی سوالی چیزی داشتی هستم.
     
    نوشته شده توسط .:BehzAd:. در ‏26 ژانویه 2012
  10. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    مخلصه آقا بهزاد گل... دستت درد نکنه مهندس جان از اینکه به تاپیک ما هم سر زدی ممنون (رانـــــــــــــــــدو با فوتوشاپ) اگر در مورد تنظیمات VRay در محیط Exterior هم آموزشی داری ممنون میشم تو تاپیک بگذاری... ایشاا... جبران میکنم. بازم از لطفت ممنونم...
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏6 فوریه 2012
    .:BehzAd:. از این پست تشکر کرده است.
  11. .:BehzAd:.

    .:BehzAd:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,751
    تشکر شده:
    4,069
    امتیاز دستاورد:
    36
    مرسی سروش جان تاپیک راندو خوبه و خواهان زیاد داره من جمله خوده من.

    والا یه چند وقتی هست که میخوام یه آموزش نورپردازی داخلی و خارجی درست کنم وقت نمیکنم ببینم بعد تحویل پروژه هام میرسم یه آموزش درست کنم.
    البته من هیچی بلد نیستم ها.
     
    نوشته شده توسط .:BehzAd:. در ‏6 فوریه 2012
    mortezaon و panoram از این پست تشکر کرده اند.
  12. erik1

    erik1 New Member

    ارسال‌ها:
    1
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    دستت درد نکنه عالی بود
     
    نوشته شده توسط erik1 در ‏7 فوریه 2012
    .:BehzAd:. از این پست تشکر کرده است.
  13. gafarsydi

    gafarsydi Member

    ارسال‌ها:
    49
    تشکر شده:
    70
    امتیاز دستاورد:
    6
    آموزش کار با Vray mesh export :


    مزایای Vray mesh export



    [​IMG]


    اول ـ آبجکتی که میخوایم اکسپورت کنیم انتخاب و روش راست کلیک میکنیم.

    [​IMG]

    دوم ـ گزینه Vray mesh export رو بزنید تا کادرش با گزینهای زیر بیاد :

    -Export as a single file : برای زمانی که آبجکت ما یکپارچه باشه و فقط از یه متریال ساخته شده باشه.

    - Export as a multi file : برای زمانی که آبجکت از چند قسمتی باشه(مثل الان).

    - Automaticlly create proxies : اگه تیک بخوره یعنی اون یک آبجکتی هم که الان توی صحنه است هم خودش تبدیل به پروکسی میشود.

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]


    پایان​


    :cool::cool::cool:
     
    آخرین ویرایش: ‏18 ژوئن 2014
    نوشته شده توسط gafarsydi در ‏7 مارس 2012
    مهدی روحانی، ::reza::، 2error و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  14. .:BehzAd:.

    .:BehzAd:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,751
    تشکر شده:
    4,069
    امتیاز دستاورد:
    36
    به نظر من نه ایراد میشه گفت نه محدودیت

    در مورد اولی که بگم:

    ما هدفمون از پروکسی کردن فقط سبک کرد فایل مکس و خلای کردن رم از فایل های سنگین هست پس آبجکت های رو که مطمئنیم دیگه هیچ ادیتی ندارند و فینال فینال هستن تبدیل به پروکسی میکنیم.

    در مورد دومی هم بگم اگه تو ستینگ مقدار لیمیت مموری رو درست تنظیم کنی موقع رندر چه رندر پروکسی چه غیر پروکسی از 100 سی پی یو استفاده میکنه اگه دقت کرده باشید تو صحنه های که پروکسی هم نیست اگه فایل سنگین باشه و مقدار لیمیت مموری هم رو همون 400 پیشفرض خودش باشه و این در حالی باشه که نیاز به رم بشتری داره با افت مصرف توان سی پی یو رو به رو میشیم و دیگه با توان 100 رندر نمیگیره.

    درسته هست که به ازای هر 4 گیگ رمی که دارید این عدد رو (حدودا میگم دقیقش رو یادم نیست) رو 1200 بذارید یعنی اگه 8 گیگ دارید 2400 و اگه 12 گیگ رم دارید 3600 همین جور تصاعدی بالا میره این مقدار.

    موفق باشی.
     
    آخرین ویرایش: ‏7 مارس 2012
    نوشته شده توسط .:BehzAd:. در ‏7 مارس 2012
    2error، mortezaon، gafarsydi و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  15. seous

    seous Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    139
    تشکر شده:
    320
    امتیاز دستاورد:
    63
    سپاس و درود برای لینک عالیت
     
    نوشته شده توسط seous در ‏28 آوریل 2012
    .:BehzAd:. از این پست تشکر کرده است.
  16. .:BehzAd:.

    .:BehzAd:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,751
    تشکر شده:
    4,069
    امتیاز دستاورد:
    36
    خوشحالم که تونستم کمکی به بچه های سایت در یادگیری کرده باشم.
     
    نوشته شده توسط .:BehzAd:. در ‏28 آوریل 2012
    2error و vahid1944 از این پست تشکر کرده اند.
  17. 2error

    2error Member

    ارسال‌ها:
    63
    تشکر شده:
    68
    امتیاز دستاورد:
    6
    ......................................................................
     

    پیوست ها:

    • vrmem.jpg
      vrmem.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 68.5
      نمایش ها:
      30
    • proxy.jpg
      proxy.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 77.3
      نمایش ها:
      27
    آخرین ویرایش: ‏12 ژانویه 2014
    نوشته شده توسط 2error در ‏10 ژوئن 2012
    مهدی روحانی و .:BehzAd:. از این پست تشکر کرده اند.
  18. .:BehzAd:.

    .:BehzAd:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,751
    تشکر شده:
    4,069
    امتیاز دستاورد:
    36
    خوب اول عذر خواهی میکنم که دیر جواب دادم که دلیلش رو گفتم.

    در مورد رنگ نمیدونم دقیقا منظظورت چیه ولی جسمی که به پروکسی تبدیل میشه دیگه هیچ ادیتی رو نمیتونی روش انجام بدی.

    خوب حالا بریم سراغ مقدار لیمیت مموری

    اکثر چیزای که در این مورد گفته شده متفق القئل هستن بعضی ها میگن که هر چقدر رم داری اون مقدار رو هم همون قدر بزن یعنی اگه 16 گیگ رم داری بذار رو 16000 و چیزای دیگه ای هم که گفته شده.

    خوب

    میشه گفت نوع و باس رم های مختلف تاثیری زیادی تو این قضیه داره پس باید به باس رم هم توجه کرد.

    خلاصه و مفید بگم اون مقداری های که گفته شد وحی منزل نیست و میتونه بیشتر و کمتر بشه.تو یه صحنه مقدار اون اگه کم باشه سی پی یو با تمام توان رندر نمیگیره و تایم رندر بالاتر میره البته ایتن تایم خیلی زیاد نیست و در حد چند ثانیه هست.

    یه تست کوچیک انجام داده بودم یادم نیست شات های که گرفته بودم رو کجا گذاشته و چند روزی تو این هاردم طول میکشه که پیدا بشه بودم و چون وقت نمیکنم دوبارره تست بگیرم یه توضیح میدم که دست بیاد چی به چی هست.

    یه صحنه ساده مقدار لیمیت مموری روی 50 بود زمان رندر 24 ثانیه

    مقدار لیمیت مموری روی5000 بود زمان رندر 23 ثانیه

    مقدار لیمیت مموری روی 10000 بود زمان رندر 23 ثانیه

    میبینی که اولی با دومی 1 ثانیه اختلاف زمان داشته البته تو صحنه ها سنگین تر این زمان بیشتر هم میشه ولی تو سومی هیچ تغییر زمانی حس نکردیم و فقط مقدار اون رو الکی بالا بردیدم.

    یه جایی دیگه ای هم میتونی که این مقدار رو کنترل کنی


    تو کاستومایز

    [​IMG]

    از مقادیر 512 و 1024 و بالاتر با توجه به صحنه میتونی استفاده کنی.

    مفق و پیروز باشی.
     

    پیوست ها:

    • memory.jpg
      memory.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 83.7
      نمایش ها:
      190
    نوشته شده توسط .:BehzAd:. در ‏14 ژوئن 2012
    مهدی روحانی، saloolix و 2error از این ارسال تشکر کرده اند.
  19. 2error

    2error Member

    ارسال‌ها:
    63
    تشکر شده:
    68
    امتیاز دستاورد:
    6
    :rose:
     
    آخرین ویرایش: ‏12 ژانویه 2014
    نوشته شده توسط 2error در ‏14 ژوئن 2012
    مهدی روحانی و .:BehzAd:. از این پست تشکر کرده اند.
  20. 66066

    66066 Member

    ارسال‌ها:
    51
    تشکر شده:
    28
    امتیاز دستاورد:
    6
    آقای بهزاد خیلی ممنون از مطلب مفیدتون من خیلی وقت بود دنبالش میگشتم
    در هر ضورت کمک بزرگی بود :rose:
     
    نوشته شده توسط 66066 در ‏19 ژوئن 2012
    .:BehzAd:. از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید