آموزش تبدیل آبجکت به پروکسی در وی ری

Yar.kh

Member
سلام
یه سوال: من همه این کارها رو می کنم. اما پروکسی نمیشه جسمم. تعداد پلیگان ها ثابت میمونه و حتی میتونم شکل رو تغییر بدمش.
تنظیمات رو پیوست کردم.
مشکل چیه؟
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    55.3 کیلوبایت · بازدیدها: 13

gafarsydi

Member
سلام.
بچها دستتون درد نکنه ولی فایل ماشین پراید فکر کنم Save مکس 2011 داره.اگه امکان داره یکی سیو2009 بزنه برای بقیه:snap:
 

.:BehzAd:.

Active Member
سلام
یه سوال: من همه این کارها رو می کنم. اما پروکسی نمیشه جسمم. تعداد پلیگان ها ثابت میمونه و حتی میتونم شکل رو تغییر بدمش.
تنظیمات رو پیوست کردم.
مشکل چیه؟

به احتمال زیاد مراحل اموزش رو درست نرفتی یا اینکه جسم یکپارچه نیست کل جسم رو اتچ کن به هم بعد پروکسی کن.

یه بار دیگه با یه ایجکت دیگه مراحل اموزش رو هم با دقت اجرا کن.
 

.:BehzAd:.

Active Member
بچها دستتون درد نکنه ولی فایل ماشین پراید فکر کنم save مکس 2011 داره.اگه امکان داره یکی سیو2009 بزنه برای بقیه

سیو 2009 نمیشه زد تنها ورژن مکسی که اجازه سیو به ورژن های مسک پایین تر یعنی 2011 و 2010 رو داره مکس 2012 هست.
 

Yar.kh

Member
من مشکل رو فهمیدم.
مراحل رو درست می رفتم و جسم پروکسی می شه اما توی تنظیمات (همون جایی که انتخاب می کنیم که حالت نمایش Box باشه یا نقطه) یه حالت داره که جسم اصلی رو نشون میده. با انتخاب باکس تعداد پلی گان توی صحنه کم میشه.
اما این چجور پروکسیه که قابلیت تغییر روی جسم هست؟ از ویژگی های مکس2012 ست؟!
 

.:BehzAd:.

Active Member
مرسی سروش جان تاپیک راندو خوبه و خواهان زیاد داره من جمله خوده من.

والا یه چند وقتی هست که میخوام یه آموزش نورپردازی داخلی و خارجی درست کنم وقت نمیکنم ببینم بعد تحویل پروژه هام میرسم یه آموزش درست کنم.
البته من هیچی بلد نیستم ها.
 

gafarsydi

Member
آموزش کار با Vray mesh export :


مزایای Vray mesh export





اول ـ آبجکتی که میخوایم اکسپورت کنیم انتخاب و روش راست کلیک میکنیم.



دوم ـ گزینه Vray mesh export رو بزنید تا کادرش با گزینهای زیر بیاد :

-Export as a single file : برای زمانی که آبجکت ما یکپارچه باشه و فقط از یه متریال ساخته شده باشه.

- Export as a multi file : برای زمانی که آبجکت از چند قسمتی باشه(مثل الان).

- Automaticlly create proxies : اگه تیک بخوره یعنی اون یک آبجکتی هم که الان توی صحنه است هم خودش تبدیل به پروکسی میشود.







پایان​


:cool::cool::cool:
 
آخرین ویرایش:

.:BehzAd:.

Active Member
تنها دو ایراد و به عبارت درست تر بگویم محدودیت
به نظر من نه ایراد میشه گفت نه محدودیت

در مورد اولی که بگم:

ما هدفمون از پروکسی کردن فقط سبک کرد فایل مکس و خلای کردن رم از فایل های سنگین هست پس آبجکت های رو که مطمئنیم دیگه هیچ ادیتی ندارند و فینال فینال هستن تبدیل به پروکسی میکنیم.

در مورد دومی هم بگم اگه تو ستینگ مقدار لیمیت مموری رو درست تنظیم کنی موقع رندر چه رندر پروکسی چه غیر پروکسی از 100 سی پی یو استفاده میکنه اگه دقت کرده باشید تو صحنه های که پروکسی هم نیست اگه فایل سنگین باشه و مقدار لیمیت مموری هم رو همون 400 پیشفرض خودش باشه و این در حالی باشه که نیاز به رم بشتری داره با افت مصرف توان سی پی یو رو به رو میشیم و دیگه با توان 100 رندر نمیگیره.

درسته هست که به ازای هر 4 گیگ رمی که دارید این عدد رو (حدودا میگم دقیقش رو یادم نیست) رو 1200 بذارید یعنی اگه 8 گیگ دارید 2400 و اگه 12 گیگ رم دارید 3600 همین جور تصاعدی بالا میره این مقدار.

موفق باشی.
 
آخرین ویرایش:

.:BehzAd:.

Active Member
خوب اول عذر خواهی میکنم که دیر جواب دادم که دلیلش رو گفتم.

در مورد رنگ نمیدونم دقیقا منظظورت چیه ولی جسمی که به پروکسی تبدیل میشه دیگه هیچ ادیتی رو نمیتونی روش انجام بدی.

خوب حالا بریم سراغ مقدار لیمیت مموری

اکثر چیزای که در این مورد گفته شده متفق القئل هستن بعضی ها میگن که هر چقدر رم داری اون مقدار رو هم همون قدر بزن یعنی اگه 16 گیگ رم داری بذار رو 16000 و چیزای دیگه ای هم که گفته شده.

خوب

میشه گفت نوع و باس رم های مختلف تاثیری زیادی تو این قضیه داره پس باید به باس رم هم توجه کرد.

خلاصه و مفید بگم اون مقداری های که گفته شد وحی منزل نیست و میتونه بیشتر و کمتر بشه.تو یه صحنه مقدار اون اگه کم باشه سی پی یو با تمام توان رندر نمیگیره و تایم رندر بالاتر میره البته ایتن تایم خیلی زیاد نیست و در حد چند ثانیه هست.

یه تست کوچیک انجام داده بودم یادم نیست شات های که گرفته بودم رو کجا گذاشته و چند روزی تو این هاردم طول میکشه که پیدا بشه بودم و چون وقت نمیکنم دوبارره تست بگیرم یه توضیح میدم که دست بیاد چی به چی هست.

یه صحنه ساده مقدار لیمیت مموری روی 50 بود زمان رندر 24 ثانیه

مقدار لیمیت مموری روی5000 بود زمان رندر 23 ثانیه

مقدار لیمیت مموری روی 10000 بود زمان رندر 23 ثانیه

میبینی که اولی با دومی 1 ثانیه اختلاف زمان داشته البته تو صحنه ها سنگین تر این زمان بیشتر هم میشه ولی تو سومی هیچ تغییر زمانی حس نکردیم و فقط مقدار اون رو الکی بالا بردیدم.

یه جایی دیگه ای هم میتونی که این مقدار رو کنترل کنی


تو کاستومایز

attachment.php


از مقادیر 512 و 1024 و بالاتر با توجه به صحنه میتونی استفاده کنی.

مفق و پیروز باشی.
 

پیوست ها

  • memory.jpg
    memory.jpg
    83.7 کیلوبایت · بازدیدها: 191

66066

Member
آقای بهزاد خیلی ممنون از مطلب مفیدتون من خیلی وقت بود دنبالش میگشتم
در هر ضورت کمک بزرگی بود :rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا