آموزش اصلاح رنگ با ColorMatrixFilter

yaa110

کاربر فعال
درصورتی که در زبان برنامه نویسی Actionscript 3.0 نیاز دارید بر روی یک شی نمایشی مثل MovieClip, Video, BitmapData, TextField, SimpleButton و ... اصلاح رنگ یا Color Correction انجام دهید، می توانید از ColorMatrixFilter استفاده کنید. برای مثال با استفاده از این کد می توان افکت های رنگی Sepia (رنگی که برای نمایش فیلم ها و عکس های قدیمی استفاده می شود)، Black & White (سیاه و سفید) و invert (رنگ های معکوس) را به صورت live روی تصاویر و اشیا اعمال کرد.

در واقع این کد یک ماتریس با 4 سطر و 5 ستون را به مولفه های رنگی شی مورد نظر (که یک ماتریس با یک سطر و 4 ستون است) اعمال می کند و به کمک این ماتریس می تواند hue (فام یا رنگِ رنگ)، Saturation (غلظت رنگ) و Luminance (روشنایی) را تغییر می دهد. جواب این ضرب خارجی ماتریس ها یک ماتریس با یک سطر و 5 ستون است که مقادیر آن شامل مقادیر جدید مولفه های Red (قرمز)، Green (سبز)، Blue (آبی) و Alpha (شفافیت) و Offset (مقادیر اضافی برای تاثیر بیشتر) می شود. برای درک بهتر این ضرب ماتریسی به مثال زیر دقت کنید:

matrix.gif


در این مثال، مقادیر R1, G1, B1, A1 مولفه های اولیه شی مورد نظر هستند، درحالیکه R2, G2, B2, A2 مقادیر نهایی شی مورد نظر هستند که بعد از اعمال ماتریس رنگی تغییر کرده اند (البته در این مثال این مقادیر با مقادیر اولیه یکسان هستند). مقدار W از ستون 5 ماتریس رنگی حاصل می شود که مربوط به مقادیر اضافی هست و به هر کانال اضافه می شود. در ستون های اول تا چهارم ماتریس رنگی معمولا از اعداد بین صفر تا یک استفاده می شود، اما در ستون پنجم اعداد بین 255 و 255- قابل استفاده هستند. برای آشنایی با روش استفاده از کد ColorMatrixFilter در Actionscript 3.0 به مثال های آمده در این لینک دقت کنید.

ادامه در http://flashcenter.ir/fa/1392/07/18/اصلاح-رنگ-با-colormatrixfilter/
 

جدیدترین ارسال ها

بالا