افزونه 1 آموزش اصطلاحات تریدی مکس!

mohammad@er

Well-Known Member
سلام به همگی.

دوستان خیلی از ماها برای اینکه از روی خود آموز تریدی مکسو یاد گرفتیم متسفانه با اصطلاحات اون آشنایی نداریم.

مثلا خود من ریگ رو به صورت کامل بلدم ولی حتی نمی دونم ik چی هست!!!

چون همش رو از روی خود آموز ها خارجی اونم با زبون زبون نفهمی یاد گرفتیم.

اگر بیایم اصطلاحات رو آموزش بدیم.مصلماً پیشرفت خیلی خوبی تو کار می کنیم.

یا علی
 

mohammad@er

Well-Known Member
برای تشویق!!!

Rigging

در نرم افزار های سه بعدی و بصورت خلاصه به فرآیندی گفته میشه که طی اون با ایجاد رابطه بین موضوعات متفاوت سعی میشه پارامترها و یا Transformation یک موضوع و یا دسته ای از موضوعات توسط

پارامترها و یا Transformation موضوع یا موضوعات دیگه کنترل بشه... این رابطه میتونه بصورت یکسویه و یا دو سویه صورت بگیره ...

این فرآیند تنها محدود به کاراکتر ها ( Character riggging ) و رابطه بین استخوان بندی اونها و یا کنترلشون توسط موضوعات دیگه مثل Point helper و یا نظایر اون نمیشه و دامنه گسترده تری از موضوعات رو در بر میگیره

بعنوان مثال کنترل میزان Morph target در Morpher توسط Custom Ui ایجاد شده توسط کاربر برای تولید Facial rigging

و یا ایجاد ارتباط بین اجزاء یک خودرو برای کنترل سرعت چرخش تایر های ماشین نسبت به میزان حرکت اون و دیگر کنترلها در خودرو ( Car rigging )

و یا کنترل حرکت دوربین مشابه با دوربین های Motion control و یا ایجاد حرکتهای پیچیده همراه با کنترل پارامترهای دوربین از طریق موضوعات دیگه (Camera rigging )

و ...


با تشکر از Hidden Dragon .
 
آخرین ویرایش:

mohammad@er

Well-Known Member
pivot : به معنی لولا یا مفضل هست.
پیووت باعث میشه که وقتی می خایم یه آبجکت رو دوران بدیم از اون نقطه ای که پیووت را تعریف کردیم دوران بگیرد.( مثل دست ما : مفصل کتف یه پیووت هست).

هندل موو هم همان نقطه پیووت هست یعنی دقیقا اون قسمتی که ابجکت رو می گیریم و مووش می کنیم نقطه پیووت آبجکتمون هست.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا