ناراحت نشو عزیز
uv خیلی مشکل داره انتخاب تکسچر هم خوب نیست مدل اپن هم خیلی معمولیه
بین این رندرایی که گرفتی آخری بهتره ولی اون میز هم نیازی به این بامپ شدید نداشت
یه مقدار بامپ برا طبیعی شدن خوبه ولی شما اغراق کردی.
تکسچر ها مدیریت نشده. یعنی بعضی جاها کشیدگی پیدا کرده (در های زیر سینک و درهای بالاش رو دقت کن). به اجسامت uvw map اختصاص دادی؟
نور شدیدی که توی رندر اولی تابیده از کجاست؟ انگار نور خورشیده که از سقف تابیده. یعنی سقف نگذاشتی؟!
کل اجسام رو خودت مدل کردی؟ معمولا توی اینکارها از آبجکت های آماده که کیفیت بالایی دارن استفاده میشه. البته یه بخشی از زیبایی رندرهای مشابه که دوستان میذارن هم مدیون همین مدل های آماده ست.
تا حالا دوستانی بودن که گفتن متریال هایی که استفاده میکنم مشکل داره
من متریال هارو از سایت vray-material.de دانلود میکنم
قبلا هم دوستانی بودن که اونجارو پیشنهاد دادن
اگه اونا مورد قبول نیست پس باید چیکار کنم؟
یا من متریال های خوبی انتخاب نمیکنم؟
دوست عزیز، منظور از این که متریال ها مشکل دارن اینه که به اونها شاید UVWmap اختصاص داده نشده یا حداقل درست اختصاص داده نشده، بنابراین مثلاً در رندر اول، متریال کابینت جوری شده که انگار متریال رو گرفتن و مثل پارچه از دو طرف روی سطح کابینت کشیدن یعنی دچار کشیدگی شده متریال. که این کشیدگی متریال روی سطح کانتر واضح تر و مشخص تره. راه حل این مشکل اینه که جسمتون رو انتخاب کنید و مدیفایر UVWmap رو بهش اختصاص بدید، گزینه box رو انتخاب کنید و به پارامترهای U، V , W مقدار 1 متر رو اختصاص بدید ( به هر کدام به صورت جداگانه) که البته 1 متر یه عدد فرضیه و بسته به نوع جسم میتونه متغیر باشه. اینجوری متریال با حالت طبیعی تری روی جسم میشینه، در کل کار سختی نیس. برای کف من دلیلی نمی بینم که پارکت ها با زاویه 45 درجه کار بشن چون محیط کوچک هست خودشو خوب نشون نمیده و بهتره برای کف از پلاگین floor generator و تکسچرهای CGsource wood textures استفاده کنید.
امیدوارم کارهای بهتری ازت ببینم.
موفق باشی