آزمون آزمایشی آیلتس - ایران اروپا

iraneurope01

New Member
زبان آموزانی که خود را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده می‌کنند، نیاز مبرم دارند که به صورت پیوسته و منسجم خود را محک بزنند تا بتوانند توانایی های خود را در آزمون بسنجند، از نقاط قوت و ضعف خود باخبر شوند و سیر پیشرفت دانش و عملکرد خود را ارزیابی کنند.

بهترین راه برای سنجش عملکرد و آشنا شدن قوانین و سبک برگزاری آزمون آیلتس، شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس است که سوالات و شرایط آزمون را شبیه سازی کرده و با هزینه‌ای ناچیز در مقایسه با هزینه 6،151،040 تومانی امتحان اصلی، این امکان را به داوطلب می‌دهند که تجربه‌ای مشابه تجربه شرکت در آزمون اصلی کسب کند.

به اینگونه آزمون‌ها، آزمون ماک (Mock Test) گفته می شود و هم اکنون توسط موسسات و مراکز آزمون مختلف و در سطوح کیفی گوناگون برگزار می‌شوند.


چرا ایران اروپا را برای ماک آیلتس انتخاب کنیم؟
سیستم برگزاری آزمون ماک در موسسه ایران اروپا به گونه ای طراحی شده است که به حرفه‌ای‌ترین نحو ممکن و با لحاظ کردن ریزترین جزئیات، آزمون اصلی آیلتس را برای شما شبیه سازی کرده و تجربه‌ای بسیار بسیار نزدیک به تجربه شرکت در آزمون اصلی آیلتس را به شما ارائه می‌دهد.


امتیازات ویژه آزمون آزمایشی آیلتس در موسسه ایران اروپا چیست؟
سوالات آزمون کتبی: سوالات بخش های Reading و Listening مورد استفاده در آزمون های ماک آیلتس در موسسه ایران اروپا از معتبرترین سایت های اروپایی خریداری شده و برای داوطلبان ایرانی کاملا Unseen هستند (به این معنا که این سوالات در کتاب های آیلتس موجود در بازار یا منابع PDF اینترنتی موجود نبوده و احتمال اینکه داوطلبان آنها را قبلا دیده باشند صفر است). پس از خریداری، این سوالات بر روی یک جامعه آماری 147 نفره مورد پایلت قرار گرفته‌اند و مولفه‌های روانسنجی آنها (Psychometrics) از قبیل پایایی (Reliability)، روایی (Validity)، میزان دشواری (Item Facility) و میزان تمایزگرایی (Item Discrimination) با آمارهای روان سنجی مندرج در سایت ielts.org برابری می‌کند.
پاسخ نامه: برگه های پاسخ نامه بخش ریدینگ، لیسنینگ و نیز برگه های تسک ۱ و ۲ بخش رایتینگ تشابه صددرصدی با برگه های آزمون اصلی دارند و از لحاظ رنگ، جنس کاغذ، ابعاد و فاصله خطوط و باکس ها هیچ تفاوتی با برگه‌های آزمون اصلی ندارند. این به داوطلبان امکان می‌دهد که با چگونگی پر کردن و وارد کردن پاسخ ها آشنا شوند و نیز تعداد کلمات خود را در بخش نگارش بر اساس دست خط خود در هر سطح بسنجند. در صورت چند مرتبه شرکت در آزمون ماک و آشنایی با چگونگی پر کردن پاسخنامه های ریدینگ لیسنینگ و تنظیم تعداد کلمات در برگه‌های بخش رایتینگ، کاهش چشمگیری در میزان استرس خود در آزمون اصلی را تجربه خواهید کرد.
موضوعات بخش نگارش: موضوعات بخش نگارش (Writing) آزمون آزمایشی آیلتس در موسسه ایران اروپا (هم در ماژول آکادمیک و هم در ماژول جنرال) از سوالات دوره های پیشین آزمون اصلی انتخاب می‌شوند (از سال های 2018 و 2019). سعی می‌شود سوالات دشوار که غالب داوطلبان در درک و ایده پردازی در آنها با چالش مواجه هستند انتخاب شوند تا داوطلبان به بهترین نحو ممکن مهارت امتحانی خود را محک بزنند.
توضیحات انتهای آزمون آزمایشی آیلتس: بر خلاف آزمون های ماک سایر موسسات، ماک ایران اروپا در انتهای بخش رایتینگ به پایان نمی‌رسد، بلکه پس از جمع آوری برگه های رایتنگ و اعلام پایان آزمون، تمام نکات کلیدی تاپیک های تسک 1 و 2 ماژول های آکادمیک و جنرال و ایده های جالب برای نگارش آنها به مدت 50 دقیقه برای داوطلبان تحلیل می‌شود. علاوه بر تحلیل موضوعات رایتینگ، جهت ارتقاء مهارت داوطلبان در حوزه Task Response، مطالبی نیز درخصوص پیوستگی ایده ها و شکل دادن قالب کلی نگارش به داوطلبان ارائه می شود. این قسمت با استقبال گسترده داوطلبان روبرو شده است، زیرا به آنها این امکان را می‌دهد که ایده‌ها و سبک بسط دادن عقاید خود را با ایده های مطرح شده توسط یک استاد آیلتس مجرب مقایسه کنند و درک خود از موضوع را به صورت حرفه ای و عملی ارتقا دهند. این بخش، خود کارگاهی بسیار مفید و موثر در پیشرفت مهارت نگارش داوطلبان محسوب می‌شود.
سیستم صوتی: سیستم صوتی که در بخش لیسنینگ در آزمون های ایران اروپا استفاده می شود توسط صدابرداران حرفه‌ای تیونینگ شده و واضح ترین و بهترین کیفیت صدا را به داوطلبان ارائه می کند. میزها و صندلی‌های تعبیه شده در سالن آزمون از بهترین برندهای موجود در بازار خریداری شده‌اند و تمام آنها دارای استانداردهای بالا از لحاظ ارگونومی هستند، به نحوی که خستگی ناشی از سه ساعت نشستن مداوم به حداقل رسیده و به عملکرد امتحانی داوطلب آسیبی نرسد. سالن برگزاری آزمون آزمایشی آیلتس در موسسه ایران اروپا، با مشاوره متخصصین حرفه ای حوزه صدا، آکوستیک شده است و کوچکترین صدای آزاردهنده‌ای از بیرون سالن به داخل نفوذ نمی کند. همچنین، کفپوش سالن از جنسی تهیه شده که صدای پای مراقبین هنگام قدم زدن به هیچ عنوان به گوش نمی‌رسد. این بدان معناست که داوطلبان می توانند به تمرکز صد درصدی در حین آزمون دست یابند.
مراقبین آزمون: مراقبین در آزمون های ماک ایران اروپا به صورت کاملا حرفه ای و مطابق با استاندارد های آیلتس به اجرای پروسه های آزمون می پردازند. تمامی آموزش های تخصصی که مراقبین در مراکز اصلی برگزاری آزمون می‌بینند به مراقبان ایران اروپا نیز ارائه داده شده است. تمامی فرآیندهای آزمون آیلتس با ریزترین جزئیات توسط آنها اجرا می‌گردد؛ حتی پروسه هایی که معمولا در آزمون های ماک به آنها توجه نمی شود (از جمله باز کردن برچسب دور بطری های آب معدنی جهت حصول اطمینان از بر هم نخوردن تمرکز داوطلبان).
آزمون شفاهی: آزمون شفاهی در ماک ایران اروپا مطابق با استاندارد های مراکز برگزاری آزمون اصلی برگزار می‌گردد. ممتحنین آزمون شفاهی از میان اساتیدی انتخاب شده‌اند که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته آموزش زبان انگلیسی بوده و همگی حداقل ده سال سابقه تدریس حرفه ای در زمینه آموزش داوطلبان آیلتس را داشته‌اند. این ممتحنین توسط ممتحنین ماک در مراکز آزمون اصلی آموزش دیده‌اند و بر روی شیوه مدیریت مصاحبه، نمره دهی و دادن بازخورد آنها نظارت مستمر صورت می گیرد.
سوالات بخش شفاهی (Speaking) نیز تماما از سوالات رایج در آزمون های اصلی آیلتس انتخاب می‌شوند تا حس شبیه سازی آزمون آیلتس به بهترین نحو در داوطلب ایجاد شود.
بلافاصله پس از اتمام آزمون شفاهی، ممتحن نمره داوطلب را در ۴ پارامتر روان و پیوسته صحبت کردن، تلفظ، دایره واژگان و کاربرد درست و متنوع ساختارهای دستوری به او اعلام کرده و توضیحات جامعی را در خصوص هر نمره ارائه می‌دهد. به علاوه، ممتحن تکنیک ها و روش های تمرینی مختلفی را بر اساس اختلاف نمره داوطلب با نمره مد نظر او در آزمون اصلی ارائه می کند.
این سبک ارائه نمره و فیدبک آموزشی بلافاصله پس از آزمون شفاهی مورد استقبال گسترده داوطلبین واقع شده است چرا که داوطلب کاملا عملکرد و پاسخهای خود را در آزمون به یاد دارد و تحلیل ممتحن در درک او از نقاط ضعف و قوتش بسیار موثر است.
تحلیل حضوری بخش نگارش: این بخش بلافاصله پس از آزمون شفاهی انجام می‌شود تا داوطلبین با یک بار حضور در موسسه از نقاط ضعف و قوت خود در هر دو مهارت اسپیکینگ و رایتینگ آشنا شوند. در این بخش بیست دقیقه ای، ممتحن متن نوشتاری داوطلب در تسک ۱ و تسک ۲ را در حضور داوطلب خط به خط خوانده و ایرادات داوطلب را در حوزه انتخاب واژگان (Word Choice)، هم آیی (Collocation)، دستور زبان و نیز در حوزه ایده پردازی مرتبط با موضوع (Task Response) و پیوستگی بین جملات و ایده ها (Cohesion and Coherence) برای او بازگو می‌کند. سپس در هر چهار معیار مورد سنجش بخش نگارش نمره داوطلب را به اعلام نموده، بر اساس اختلاف بین نمره کنونی و نمره مد نظر داوطلب در آزمون اصلی، اولویت های تمرینی او را طبقه بندی کرده و راهکارهای لازم را جهت ارتقاء نمره به او ارائه می دهد.
انتخاب تایم دلخواه برای آزمون شفاهی و تحلیل حضوری بخش نگارش: لازم به ذکر است که آزمون شفاهی ماک ایران اروپا در روز و ساعت های مختلف ارائه می شود. دو روز قبل از تاریخ آزمون کتبی پورتال اختصاصی هر داوطلب در دسترس قرار می گیرد و داوطلبین با مراجعه به این پورتال می توانند روز و ساعت دلخواهشان را انتخاب نمایند.
سیستم اطلاع رسانی خودکار: پس از ثبت نام در پورتال اختصاصی آزمون ماک آیلتس در موسسه زبان ایران اروپا، تمامی مراحل آزمون از جمله ثبت نام، باز شدن پورتال جهت انتخاب زمان های آزمون های اسپیکینگ، تاریخ و ساعت شروع آزمون و تاریخ و ساعت اعلام نتایج به صورت هوشمند و خودکار از طریق پیام کوتاه برای شما ارسال خواهد شد.
ارسال فایل های صوتی: پس از انجام مصاحبه شفاهی و تحلیل حضوری رایتینگ، فایل های صوتی مصاحبه شفاهی، تحلیل مصاحبه شفاهی و تحلیل رایتینگ با فرمت MP3 در پورتال اختصاصی شما آپلود شده و برای دانلود در اختیار شما خواهد خواهد گرفت.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا