آثار نهايي براي داوري - مسابقه "وقتي كه كودك بودم" - نوروز 1390

شروع موضوع توسط Sherlock_Holmes ‏28 می 2011 در انجمن مسابقه نوروزی 1390

وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.
  1. Sherlock_Holmes

    Sherlock_Holmes Active Member

    ارسال‌ها:
    2,692
    تشکر شده:
    4,943
    امتیاز دستاورد:
    36

    سلام به همه دوستان شركت كننده و دوستاني كه شركت نكردند اما دوستانش رو قويا حمايت كردند..
    به همه دوستان خسته نباشد ميگم..

    توي اين تاپيك تمام كارهاي نهايي شركت كننده ها قرار ميگيره تا اگر سوالي، نقدي، يا بررسي قراره از طرف دوستان انجام بشه اينجا اتفاق بيفته..

    ترتيب قرار گرفتن كارها به ترتيب قرار گرفتن تاپيكها در بخش مسابقه هست و اولين و آخرين طرح در اين ليست از نظر ارزش كار تفاوتي ندارند..

    فقط آثاري كه در پست اول قرار گرفته بودند بعنوان اثر نهايي انتخاب شدند..

    كارهايي كه چند شات مختلف داشتند، از تمامي شاتهاي اونها در اين تاپيك استفاده شده.. در صورتي كه يكي از رندرها رو رندر اصلي و نهايي ميدونيد و مابقي رو خير، براي حذف اون از ليست به من پيغام خصوصي بزنيد..


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    اينم از كارها:


    *فرشید هاشمی*رضا ماله میر*علی دشتی زاده*(خاطراتی دور اما نزدیک)3dsmax+vray+fryrender


    همونطوری که از متن موضوع متوجه شدین کاری که میخوایم انجام بدیم در مورد خاطرات دوران بچگیمونه ولی به شیوه ای نسبتا متفاوت
    ما نمیخوایم برگردیم به 20 سال پیش و اون لحظات رو براتون به تصویر بکشیم ... ایده ای که داریم اینه:
    میخوایم با نشون دادن وسایلی که یه گوشه ای افتادن شما رو به یاد گذشته بندازیم
    شما رو برگردونیم به 20 سال پیش
    میخوایم قلبتونو با خلق یه صحنه ی دراماتیک از اشیا قدیمی که رنگ بوی دوران بچگیمون رو دارن بلرزونیم
    یه تلوزیون قدیمی
    یه آتاری (از اون قدیمی هاش!)
    یه اسب چوبی
    و کلی اسباب بازی های جورواجور دربوداغون و دور ریختنی
    و یه پسر جوان که با حسرت به این صحنه نگاه میکنه

    سعیمون اینه که یه صحنه با تعلیق فراوان و سورئال ایجاد کنیم.

    کاراکتری که ما تو مسابقه استفاده کردیم نقشش اینه
    یه فردیه که به دلیل بیماریش (سرطان) که مدتی بیشتر زنده نخواهد ماند و تو اوج ناامیدی از زندگی، یه گوشه نشسته و داره به اسباب بازیهای قدیمیش نگاه میکنه. (اونم با حسرت) وسایلی که تو دوران بچگیش قشنگترین ، بهترین و شادترین لحظاتش رو با اونا سپری کرده. لحظاتی که حتی حاضره برای دوباره دیدنشون جونشم فدا کنه.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    تاپيك مربوط به اثر: http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=165459



    ======================================




    ! KU KU KA LA / سید محمد برهانی / sculptris - zbrush - max -photoshop

    ک مثل پرنده : کو کو که له (قو قو لی لی) یه معما نیست یه راز سرگشادس؛ یه اسم و خاطره ... پرنده بادبادکی عشق و آرزوی پسرک هست ؛ پرواز و پاکی . البته اون یه یادآور و یه مترسکه ! حتی تو آسمون کوچیکی، میشه سیاره هایی رو به شکل کو کو که له دید ... صحنه نامتعادله؟ امان از مثلث های عشقی! ... لحظه قبل از تعادل هم زیبایی خاصی داره. لحظه ای که اسباب بازی رو ترک میکنی بزرگ میشی . لحظه ای که با دوستت ملاقات میکنی . لحظه ای که عروسک ها رو رها میکنی و اصل جمال رو پیدا میکنی ... میبینی که دست و پاش شل شده ! اشک و احساسو تو صورت پسرک نمیبینی ؟! دلم به حالش میسوزه و براش خوشحالم. داره عشقی پاک و کودکانه رو با اسیر شدن تجربه میکنه. بادبادک خودش میدونه که دیگه جایی تو کادر نداره. بدرود! پرنده هم دلیل صحت علاقه رو میفهمه و این تعجب بعدش خوشحالی ها داره ... یه لحظه موندگار برای من و دوستم !

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    تاپيك مربوط به اثر: http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=165066



    ======================================



    بنفشه غفرانی / حباب بازی / Max و Photoshop

    "حباب ها، نماد لطافت و ناپایداری هستند، و لذا می توان افکار کودکان را نیز به ناپایداری و لطافت تشبیه کرد! کودک در حین بازی، با هر حبابی که می سازد، تصویری از فضای دور و اطرافش، آرزوها و لحظه های بیاد ماندنی کودکی اش را در ذهن می سازد! دمیدن در حباب ها، می تواند تجسم خاطراتی از دوران خوش کودکیش باشد، خاطراتی از بازی در یک روز بارانی، عشق به خواندن در اوج بیسوادی، لمس کردن خرگوش در آغوشی کودکانه، نشستن در آب و آب بازی و حباب بازی کردن، تماشای قاصدک های سپیدی که در فضا شناورند! همه ما وقتی کودک بودیم، به ریزترین و کوچکترین اتفاق زندگی مان با تصوری بزرگ و همیشگی نگاه میکردیم، حتی در حلقه های سفید حباب، به تصوری لذت بخش از آنها، می پرداخیتم! اما افسوس با مرور زمان..."

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    تاپيك مربوط به اثر: http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=163889


    ======================================



    مجید کریم زاده/میکرو/3d max . photoshop


    نمیدونم چند نفر از شما یا شاید هم خیلی از شما ها با میکرو و انواع

    و اقسام دستگاهای شبیه اون بازی کرده باشید و احتمالا اگه خواهر برادری داشتید که اونم همسن شما بود

    با اونا سر بازی کردن دعوا میکردید و شایدم مامانتون دستگاه رو برا یه هفته توقیف میکرد برا دعواتون

    و احتمالا اینکه حق نداشتید بیشتر از 1 ساعت با دستگاه بازی کنین چون چشاتون ضعیف میشدن

    شایدم پدرتون یا برادر بزرگتون میخواست یه برنامه ای رو رو تلویزیون نگاه کنه و خیلی چیزای دیگه ...

    شایدم شما از اون دسته بودید که توی جوب اب قلط میخوردید و فوتبال بازی میکردید

    و ماماناتون هر موقع که میومدید خونه از یقه بلندتون میکرده مینداخته تو حموم

    ولی موضوع من همون اولی هست یعنی بازی با میکرو


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    تاپيك مربوط به اثر: http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=165251



    ======================================




    مرتضی عقیلی / The Hard Jump ( پرش سخت) / Maya - VUE - PSop

    تامي 12 ساله عاشق دووچرخه سواري و پريدن از موانعي هست كه خودش و دوستاش درست ميكنن ، پدر تامي به اون قول داده كه براي مسابقات Free Style يا حركات نمايشي كه همه ساله با عنوان The Hard Jump برگزار ميشن ببره . امشب تو دل تامي غوغايي هست ، زود مي خوابه كه فردا براي اولين بار مسابقات رو از نزديك ببينه و شب ...

    [​IMG]

    تاپيك مربوط به اثر: http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=163787


    ======================================




    حسین مکس / خواب /3dsmax_brazil_deep_zb_ps


    رار بود یه کودک رو در حال ترقه بازی درست کنم که ایده عوض شد و قرار بر این شد که موضوع خواب باشه /یک کودک که از فرط خستگی بخاطر بازی فوتبال خوابش برده ..

    [​IMG]

    تاپيك مربوط به اثر: http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=163964


    ======================================



    .: برهان طيبی -/- انباری زير پله -/- 3D Studio Max, Photoshop :.

    همونطور كه از عنوان تاپيك معلومه، قراره انباری خونمونو كه تو زمان بچگی خيلی باهاش ارتباط داشتمو بسازم

    :green:


    به 2 دليل اونجارو انتخاب كردم:

    1- اينكه همه‌ی وسايلم تقريبآ گرفته از توپ و تنيس و اسباب بازيام و مخصوصآ دوچرخم توی انباری بود...
    2- نورپردازی و حالت خاصی داره و ميشه تا بی نهايت بهش جزييات داد...


    [​IMG]

    تاپيك مربوط به اثر: http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=164841


    ======================================



    رویای خوشمزه /محمد افضل حق بین / 3ds max. Photoshop

    من بخاطر اینکه در دوران کودکیم خیلی پرخور بودم، همیشه آرزوم این بود که یه خونه یا یه قلعه ای داشته باشم که تمامش از کیک و بستنی درست شده باشه .:green:

    [​IMG]

    [​IMG]

    تاپيك مربوط به اثر: http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=165013


    ======================================


    محمد حسین عطاران/آرزوی پرواز/3dsmax

    [FONT=&quot]پروژه آرزوی پرواز بنوعی تجربه کودکی خود من است، در آن سالها من در تنهاییم به دنیاهایی که ساخته تخیلم بودند وارد میشدم و ساعتها در آن غوطه میزدم. اسباب بازی هایم آنهایی نبودند که دیگران میدیدند بلکه هر کدام پیش من دارای شخصیت و ماجراها بودند. یکی از علاقه مندیهایم در آن زمان و حتی در زمان حاضر هواپیماهایند، بهمین سبب سعی کردم تمام مطالب مذکور را در قالب یک اثر تک فریم بگونه ای بیاورم که در عین قابل فهم بودن برای اکثریت عوام از زیبایی های بصری نیز بی نصیب نماند . پس تلاش کردم بخوبی از فنون ترکیب بندی ، رنگ و روایتگری استفاده کنم.[/FONT]​
    [FONT=&quot]بعنوان مثال تقابل رنگهای سرد و گرم ،خود یک جلوه زیبا و چشم نواز را فراهم کرده و به اثر زندگی میبخشد.[/FONT]​
    [FONT=&quot]همچنین تیلت دوربین ، حالت تعلیق و برآشفته لحاف و یا اسباب بازی های پراکنده در فضا ، حس دینامیک و پویایی را برای ما به ارمغان می آورند.[/FONT]​
    [FONT=&quot]یا اینکه نوع البسه کودک،حالت هواپیماگونه تخت، حالت چهره هواپیما ، فرمان، بوق و...همگی گویای تخیل قوی کودک و دنیای مخصوصش هستند.[/FONT]​
    [FONT=&quot]همینطور با آوردن دفتر تعاونی 100برگ و کاغذهای مچاله شده در گوشه و کنار چیدمان فضا قصد داشتم علاوه بر یادآوری خاطرات گذشته روایتی از نقاشی های دوران کودکی ام هم داشته باشم.[/FONT]​
    [FONT=&quot]معمولا سعی میکنم در آثارم یک سری سرنخهای جنبی یا بقول خودم هدیه هایی برای بینندگان مخفی کنم. مثلا پوسترهای روی دیوار،دفتر نقاشی و کاغذهای مچاله شده و یا هواپیما با آن چهره خبیث و نور قرمز شیطانیش ممکن است ما را به این فکر وادارد که تمام اتفاقات پیش رو از اثر جادوی آن باشد.[/FONT]​
    [FONT=&quot]و یا از کلاه کودک اینگونه برآید که پدرش خلبان باشد![/FONT]​
    [FONT=&quot]در مورد ترکیب بندی و نورپردازی لازم به ذکر است که طراحی آن بگونه ای است که چشم بیننده در همان نگاه اول و بدون آنکه در پهنه فریم سرگردان شود، بسمت قسمت های اصلی و کلیدی اثر هدایت شود و بعدا با دقت بیشتری هدایا را دریابد. [/FONT]​
    [FONT=&quot]از توجهتان متشکرم[/FONT]​
    [FONT=&quot]محمد حسین عطاران[/FONT]​



    [​IMG]

    [​IMG]


    تاپيك مربوط به اثر: http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=164748


    ======================================



    بازی در دهکده / محسن دانیالی / Max_Vray_Photoshop_mudbox


    من در بچگی عاشق روستا و خونه های روستایی با طراوت بودم و این صحنه مثالی از یکی از صحنه های بچگی خودمه که توی حیاط یک خونه روستایی با این چوب در حال بازی کردن هستم
    در همین حال یکی منو خبر میکنه که میخواد ازم عکس بگیره
    همون لحظه که من رومو به طرف دوربین میگیرم عکس گرفته میشه و این همون عکسه
    -----
    اگه یکم طولانی شد ببخشید

    [​IMG]


    تاپيك مربوط به اثر: http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=165367


    ======================================



    مهدی حسنی حلم/شیطنت/3da max , photoshop

    شیطنت:
    محور اصلی کار : ایرانی , کودکی , سادگی
    تو این کار از فضاسازی و المان های ایرانی (آبجکتهای موجود در صحنه) استفاده شده و حتی المقدور سعی کردم سبک کار و رنگبندی اون خارجی از آب در نیاد
    موضوع هم به تناسب فضا خاک بازیه که همه ی ما به نوعی در بچگی اونو تجربه کردیم . از اسباب بازی خاصی استفاده نشده چون میخواستم همه با دیدن صحنه یاد کودکی خودشون بیفتند و عمومیت مخاطب حفظ بشه . امیدوارم هر چند خیلی کم یه لبخند رو لب همه نشونده باشم . با تشکر از همه دست اندرکاران اجرا و دوستان شرکت کننده در مسابقه.


    [​IMG]


    تاپيك مربوط به اثر: http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=165366


    ======================================



    امیر نعمتی-علی نعمتی- بازی کودکانه-3dsmax



    راستش بازیهای کودکی برای من همیشه جزء بهترین خاطرات بوده.
    این فضایی که قصد دارم به تصویر بکشم، بیشترین سهم رویا پردازی کودکی من رو به خودش اختصاص میده.
    ساختن ماشین و درشکه با وسایل ابتدایی و رویای رانندگی یا اسب سواری.

    [​IMG]


    تاپيك مربوط به اثر: http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=163975
     
    آخرین ویرایش: ‏28 می 2011
    نوشته شده توسط Sherlock_Holmes در ‏28 می 2011
    mostafa8، akp_german، .:BehzAd:. و 37 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    بچه ها این تاپیک برای نظر دادن شما هستا
    نکنه دسترسیشو ندارید ؟

    بحث کنید و نظر بدید و امتیاز بدید
    البته توی نتایج داوری تاثیری نخواهد داشت و اما برای تجریه کسب کردن خیلی خوبه
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏28 می 2011
    hamed.f، Hi MAJID، :Mohsen: و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام و تشکر از همه.

    اینجا یه جور هیئت خودمونی در مقابل هیئت منصفه هست. پس هر چی بگین علیه خودتون استفاده نمیشه.
    از طرفی چون همه کارها جمع هستن کارهای زیادی میشه انجام داد.
    خب من فکر میکنم از امیر شروع کنید چون کارش جدیده.
    راجع به کلیت کارها و اینکه چه مفاهیمی بیشتر به مسابقه میخورد.
    راجع به قدرت هر کار. به کیفیت نما. ریزه کاریهایی که شاید همه نبینن. از خودتون دفاع کنین. همدیگه رو به چالش بکشین . . . .
    من مثل همیشه مین میکارم و این برام جذابیت داره.:lol:
    خب من به عنوان یه شاگرد وظیفم شروع کردن نیست. من باید یاد بگیرم. پیشکسوت ها بفرمایید ...

    یا علی
     
    نوشته شده توسط borhani59 در ‏28 می 2011
    hamed.f، AREF، Hi MAJID و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. 3D Art

    3D Art Member

    ارسال‌ها:
    464
    تشکر شده:
    1,292
    امتیاز دستاورد:
    16
    درود
    خسته نباشید به همه دوستان
    انصافا کارهای خوبی هستند و کانسپت های خوبی هم پشت کار هاست
    نظر من
    توی کار فرشید هاشمی*رضا ماله میر*علی دشتی زاده که یکی از بهترین کارهاست
    کف کار خیلی من رو اذیت میکنه :دی
    و اینکه کار یکم زیاد شلوغ شده و بعضی از آبجکت ها با توجه به کار زیاد و مدلینگ خوب و ... زیاد تاثیری ندارن توی صحنه
    و اون کاراکترکه اگر با تکسچر و یک مش براش مو گذاشته میشد بهتر از این میشد
    ولی در کل خیلی خوبه تبریک به دوستان


    کار آقای ! KU KU KA LA / سید محمد برهانی / sculptris - zbrush - max -photoshop

    یک کار پرفکت !
    کاراکتر فوق العاده عالی
    کانسپت فوق العاده
    مدلینگ و رندر هم فوق العاده عالی
    فقط اگر بک گراند یکم بیشتر عمق داشت واقعا دیگه از نظر من هیچ مشکلی نداشت
    کاراکتر فوق العادس بازم تبریک میگم برهانی جان
     
    نوشته شده توسط 3D Art در ‏28 می 2011
    hamed.f، AREF، Hi MAJID و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    من متاسفانه نمیتونم همه کارا رو ببینم ... نمیدونم مشکل از منه یا از تاپیک ...
    ولی در کل کار برهانی جان و مجید رو بیشتر دوست داشتم ...
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏28 می 2011
    hamed.f، Hi MAJID، ali3dm و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. deli2

    deli2 Member

    ارسال‌ها:
    126
    تشکر شده:
    253
    امتیاز دستاورد:
    16
    کییه ؟ کیییییییییییییییییییییی یییه ؟ کیییه ؟؟؟
    ما که نبودیم ، چه فایده
    به بهونه درس زدیم کنار ( اونم که هیچ .... ) ای کاش حداقل درست و حسابی درس میخوندم :lol:
    ما هم جزو اون بزارگانی که انصرافیدند ( داری میخندی .... ، چی اخم کردی .... )

    همه کارا خوبند، من از کار آقای عطاران خیلی خوشم میاد - هم ایده ، هم اجرا
    ایشالا دفعه بعد :green:
    همگی موفق تر باشید
     
    نوشته شده توسط deli2 در ‏28 می 2011
    mhattaran، hamed.f، Baloot3D و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. ali3dm

    ali3dm کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    300
    تشکر شده:
    709
    امتیاز دستاورد:
    16
    واقعا آدم لذت میبره از این سایت

    ازهمه چیزش ،بیشتر به خاطر هدف مشخصی که داره

    همین الان برید مسابقاتی که این سایت برگزار کرده از آخر تا الان پیگیری کنید

    ببینید مجید آنلاین چه پیشرفتی به کارها داده
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    نوشته شده توسط ali3dm در ‏28 می 2011
    hamed.f، Baloot3D، AREF و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  8. M O R T E Z A

    M O R T E Z A Son of South Darkness

    ارسال‌ها:
    342
    تشکر شده:
    1,083
    امتیاز دستاورد:
    16
    همه كارها رو دوست داشتم به جز كار خودم :( اصلاً راضي نيستم از كارم ولي واقعاً ديگه در توانم نبود كه ادامه بدم

    :rose:
     
    نوشته شده توسط M O R T E Z A در ‏28 می 2011
    hamed.f، Baloot3D، AREF و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. sidsid

    sidsid Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    228
    تشکر شده:
    551
    امتیاز دستاورد:
    93
    بسم الله الرحمن الرحیم

    بسم الله الرحمن الرحیم

    با عرض سلام و خسته نباشد خدمت دوستانی که زحمت کشیدند و مدیران که برای حرفه ای تر شدن دوستان این موقعیت رو فراهم کردند:rose:
    همه زحمت کشیدند اما بعضی ها بیشتر و بعضی ها کمتر:paint:
    اما به نظر من KU KU KA LA فوق العاده بود:oops:
    من که قسمت نشد شرکت کنم شاید ساله دیگه:cry:
    امیدوارم کار هر کی بهتره به حقش برسه:rose:
     
    نوشته شده توسط sidsid در ‏28 می 2011
    hamed.f، Hi MAJID، borhani59 و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. HOSSEIN.D

    HOSSEIN.D Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    755
    تشکر شده:
    1,219
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام.
    به به.
    چه خبره اینجا.
    چه حالی میده یهو چند تا کار توپ تو یه تاپیک دید خداییش.
    تمام کارا به نظرم شاهکار شده.
    هرکدوم یه معنی قشنگ و بچه گونه ای داره.
    خیلی حال کردم بخدا.
    ولی از نظر مفهوم به نظرم برهانی و تیم فرشید جان(خسته نباشید واقعا. کاره سنگینی بود:rose:)
    مجید جان و کار محمد افضل حق بین و مهدی حسینی حلم بیشتر مفهوم دنیای کودکی رو رسوندن.
    همه بچه ها گل کاشتن.
    من که شرکت نکردم.
    آخراش هوس کردم شرکت کنم که ...:-?
    خیلی مسابقه خوبی بود.
    کلا حال و هوای فروم عوض شده بود.
    همگی خسته نبااااشید:rose::rose::rose:
     
    نوشته شده توسط HOSSEIN.D در ‏28 می 2011
    hamed.f، m3d، Hi MAJID و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  11. ::reza::

    ::reza:: کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    979
    تشکر شده:
    4,145
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام
    منم به نوبه خودم به کل گروههای شرکت کننده خسته نباشید میگم.
    برای من خیلی تجربه خوبی بود گرچه قبلا هم تو مسابقه بودم اما این یکی فرق میکرد. چون گروههای حرفه ای خیلی خوبی شرکت کرده بودند و این باعث افتخار بود که منم در این مسابقه شرکت کنم.
    همه گروههایی که شرکت کردند میدونن که کل کار خیلی مشکلاتی رو در بر داشت. از جمله مشکلات فنی و شخصی.
    من هم به همچین مواردی برخورد کردم برام کمی سخت بود گاهی وقتها اصلا وقت کار کردن رو مدل رو نداشتم اما شور و حالی که توی مسابقه بود باعث میشد تا من از بعضی وقتهای استراحتم بزنم تا مدلها رو برای کارمون برسونم.
    راستی اینم میدونم همه ایده های خیلی خوبی تو ذهنشون بود مثل ما. ولی بعضی از این ایده ها و فکرهای خوشکل رو نمیشد روی یک صحنه پیاده کرد. اگه میبینید که ما مدلهای بیشتری رو ساختیم دلیلش داشتن خاطرهای خیلی خوب و خوشکل از این وسایل بازی بود.
    اما چون قرار بود که به صورت یه فایل عکس باشه ناگزیر به گذاشتن و چیدن پیش هم بود.
    ولی در کل همه این وسایل نشوندهنده زمانهای خیلی خوب و نازی بودند که همه اونها رو به گذر زمان سپردیم.
    گاهی میشد که به خاطر این وسایل بازی روزها و هفته ها کنار خانواده هامون باشیم حتی الان هم با یک نگاه اون مهر و سادگی آدمهای اون دوره رو حس کرد.

    یا مثل این آهنگ وقتی من برای اولین بار اینو دانلود کردم وگوش دادم باورتون نمیشه انگاری تو یه گوشه ای از اتاقمون نشستم و دارم این کارتون رو میبینم حتی روشنایی و بوی محیط رو هم برام قابل لمس بود.

    در کل میخوام بگم که کار همگی واقعا قشنگه ، چون همشون حس و بوی دوران بچگی رو درونشون دارند حالا چه کم و یا چه زیاد.
    اینجا از همه دوستانی که شرکت کردند تشکر ویژه میکنم چون واقعا زحمت کشیدند.
    برای من همه کارها عالیه و واقعا زیبا درست شده اند.:rose::rose::rose:
    امیدوارم همه موفق باشیم.
     

    پیوست ها:

    • cartoon.rar
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 366.3
      نمایش ها:
      38
    نوشته شده توسط ::reza:: در ‏28 می 2011
    .:BehzAd:.، hamed.f، Baloot3D و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  12. Violet89

    Violet89 کاربر مهمان

    سلام

    سلام
    در ابتدا به همه اساتید خسته نباشید میگم
    یک توضیح که لازم میدونم همین ابتدا بدم، اول اینکه من در حدی نیستم که بخوام کاری رو نقد یا بررسی کنم، فقد نظر شخصی خودم رو درباره این کار دارم میگم، دوم اینکه امیدوارم کسی از من نرنجه
    ======================================
    کار اول:
    *فرشید هاشمی*رضا ماله میر*علی دشتی زاده*(خاطراتی دور اما نزدیک)3dsmax+vray+fryrender
    با 3D Art موافقم، با توجه به آبجکت هایی که این گروه توانمند و پرتلاش آمده کرده بودند، این رندر نشان دهنده تمام تلاش این گروه نمیتونه باشه، ولی به تک تک اعضای این گروه خسته نباشید میگم، مطمئنن کار این گروه میتونه جزء سه کار برتر باشه، البته نظر شخصیه
    ======================================
    کار دوم:
    ! KU KU KA LA / سید محمد برهانی / sculptris - zbrush - max -photoshop
    راستش ایده جالبی بود، کارم قشنگ شده، اما من نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم، کارکتر و پرنده خوبه، اما بادبادک رو نمیدونم چرا حس منفی در من ایجاد میکنه
    ======================================
    کار سوم:
    بنفشه غفرانی / حباب بازی / Max و Photoshop
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ======================================
    کار چهارم:
    مجید کریم زاده/میکرو/3d max . photoshop
    نمیتونم نظری بدم، چون احساس میکنم کار نصفه مونده
    ======================================
    کار پنجم:
    مرتضی عقیلی / The Hard Jump ( پرش سخت) / Maya - VUE - PSop
    کار قشنگی شده، من به شخصه دوستش دارم، اما میتونست از نظر رندر بهتر از این هم باشه
    ======================================
    کار ششم:
    حسین مکس / خواب /3dsmax_brazil_deep_zb_ps
    به نظر من واضح نیست، یعنی یه جورایی صحنه خالیه
    ======================================
    کار هفتم:
    .: برهان طيبی -/- انباری زير پله -/- 3D Studio Max, Photoshop :.
    قشنگه و باز هم جای کار داره
    ======================================
    کار هشتم:
    رویای خوشمزه /محمد افضل حق بین / 3ds max. Photoshop
    به نظر من میتونه جزء سه کار برتر باشه
    ======================================
    کار نهم:
    محمد حسین عطاران/آرزوی پرواز/3dsmax
    کار قشنگی هست، اما مثلا از نمای بیرون پنجره نشون داده میشد که بچه به سمت بیرون پنجره میاد بهتر بود، البته بازم میگم نظر شخصیه منه
    ======================================
    کار دهم:
    بازی در دهکده / محسن دانیالی / Max_Vray_Photoshop_mudbox
    کار فوق العاده زیباییه، واقعا خسته نباشید، لیاقت این رو داره که جزء سه نفر اول باشید، من که به شخصه از تماشای این تصویر لذت می برم
    ======================================
    کار یازدهم:
    مهدی حسنی حلم/شیطنت/3da max , photoshop
    کار شما زیباست، اما از نظر نورپردازی و کمی هم تکسچر اگر روش کار کنید بنظر من عالیتر از این میشه
    ======================================
    کار دوازدهم:
    امیر نعمتی-علی نعمتی- بازی کودکانه-3dsmax
    کارتون زیباست و ساده
     
    نوشته شده توسط Violet89 در ‏28 می 2011
    hamed.f، amir.nemati63، Hi MAJID و 8 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  13. CG_Master

    CG_Master کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,625
    تشکر شده:
    2,524
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام سلام...

    کارا رو دیدم...

    کار ها در توان بچه ها بوده و قابل تقدیر هست ...

    دوست دارم در مورد چند تا کار صحبت کنم...

    اولین کار کار فرشید و دوستاش ( :دی) هست که میخوام ایراد بگیرم

    به نظر من تو این کار مفهوم خاصی دیده نمیشه... یعنی اگه به عنوان یه بیننده ای که تا حالا تو تاپیک Wip فرشید نرفته باشه مسلما از این تصویر چیزه خاصی به ذهنش نمیره

    به نظرم تنها شاخصی که کار داره و میتونه مفهوم بچگی رو برسونه اون پسرکی هست که در دور دست به صورت بلار دیده میشه و امتداد پای او مشخص نیس چون همتراز با فرفره شده و تشخیص حجم و فیگو گویا نیست( یه شاخص داشت که میشد ذهن مخاطب به یه سمتی حرکت کنه اما اون رو خیلی کوچیک جلوه دادین)
    حتما حتما به نظرم باید مو داشت این کاراکتر... چون اینجوری با این حالت آدم فکر میکنه اون یه بچه سرطانی هست که شیمی درمانی شده یا چه میدونم کچلی داره ... خلاصه با اون استایل زیاد حالت فکر کردن رو نمیتونه منتقل کنه

    به نظرم اگه رو ایده و زاویه دوربین و محیط بیشتر کار میشد بدون شک عالی میشد

    من زیاد تاپیک هایی که Wip بود و بجه ها زدن رو مطالعه نکردم و میخواستم فقط رندر نهایی رو ببینم ..
    به نظرم کار فرشید از نظر تکنیکی عالی شده ولی از نظر مفهومی چیز خاصی رو نمیرسونه...

    --------------

    کار جناب برهانی هم شاخص مهمی داره...

    واقعا کاراکتر دوست داشتی و محشری شده... یه کاراکتری که عموما و اکثرا دوسش دارن و فیگو زیبایی هم داره و حس خاصی میده به آدم که واقعا دوست داره نگاش کنه
    اگه بگم یه کاراکتر هنری و زیبا شده دروغ نگفتم... آفرین

    اما در مورد مفهوم...

    بازم ضعیف... ما باید به عنوان بیننده ای که هیچی از تاپیک مربوط به Wip نمیدونه نظر بدیم نه اینکه اول بیام تاپیکتو بخونم بعد بفهمم که ااوووو ابن بچه ه دوران کودکی به پرنده میگفنه کو کو له ؛ پس این پرنده واسه اینه که تو کارش دیده میشه...چ.ن حقیقتا باید بدونیم این عناصری که وجود داره به چه دلیل ایجاد شده و داستانش چیه..
    وگرنه باید میشد کمیک استریپ یا همون داستان های مصور که همراه ارئه تصویر باید و الزاما چند کلمه ای درباره کار نوشته بشه
    اینجوری هیچی نمیرسونه.... اما از لحاظ کاراکتر و انتقال حس دوست داشتنی بودن و کوچولو بودن 20 هست کارت

    ------------

    کار مفهومی به ترتیب به کارای جناب عطاران , جناب عقیلی و آقای حق بین میگن که بدون نیاز به مراجعه به تایپک WIP آدم متوجه میشه که قضیه از چه قرار هست

    کار آقای محسن دانیالی و حسین هم تا حدودی یه حس قشنگ و آرومی داره (اما متفاوت) که از یه دید دیگه مفصل در موردش بحث میکنم

    -----------

    کار محسن دانیالی رو خیلی دوست دارم... به نظرم میتونم بگم یه رندر چشم نواز داره
    دیتیل زیاد کنتراست مناسب تکسچر های زیبا همراه بامپ های به اندازه و دقیق میتونه چند تا از نقاط قوت این کار باشه
    دوست دارم بیشتر در موردش بگم...

    به نظرم کاری که ذهن آدم رو به یه مکان و یا یه زمان خاص یا حتی یاد یه صحنه ای بندازه کار ازشمندی هست
    ایشون خیلی خوب تونستن محیط سازی کنن .. حس روستایی بودن؛ خوش آب و هوا بودن ؛سرسبزی و معصومیت پسر بچه رو تونستن منتقل کنن واقعا آدم دوست داره بدونه پشت دیوار چه محیطی هست و این نشون میده محسن از محیط سازی واقعا چیزایی میدونه که با ارزش واسه همه ... مخصووصا واسه خودش .. به شخصه تبریک میگم

    از لحاط تکنیکی و رندر چیزی کم نداره ولی کاراکترش یه جوری به نظرم میرسه شاید به خاطر فیگورش باشه
    ولی ...

    دوست دارم بیشتر حرف بزنم در مورد کار محسن اما تا اینجا بسنده میکنم...

    ------------
    کار آقای حق بین هم مثل محسن دانیالی از نظر محیط سازی زیبا شده با این تفاوت که از نظر بار مفهومی بیشتر میتونه حس رو منقل کنه
    تناسب توی کار آقای حق بین به خوبی دیده میشه میتونیم به عنوان مثال شکم پسر بچه با قصر رو مثال بزنیم که شاخص بزرگی هست که میتونه به غیر از زیبا بودن رندر به با ارزش بودن کار کمک بزرگی بکنه و کرده
    توی کار اقای حق بین حرکت های زیبایی دیده میشه
    حرکت هایی شاد و جذاب از دوران بچگی که آدم به راحتی و بدون نیاز به نوشته و یا مراجعه به تاپیک مربوطه میتونه متوجه اون بشه که این حرکت ها متناسب با رنگ و طعم کار هستن و تبریک میگن به این ایده

    از نظر کمپوزیت و کار تکنیکی یه کار ساده و فوق العاده تمیز کار شده

    ----------

    در مورد بقیه کارا هم باید بگم خوب شده شاید بعضی ها تجربه اولشون بوده و چیزای زیادی یاد گرفتن و هدفشون برنده شدن نبوده
    به اون هم خدا قوت و خسته نباشید میگم

    ولی به نظرم ماهیت اصلی دور هم بودن هست و اینی که من دارم رو کار بچه ها نقد میکنم چون دوستشون دارم و میخوام بهترین باشن و دوست دارم به دوست بودن باهاشون احساس افتخار بیشتری داشته باشم کما اینکه دارم

    بازم از همهگی ممنون و خسته نباشید

    موفق باشید
     
    نوشته شده توسط CG_Master در ‏28 می 2011
    mhattaran، hamed.f، Baloot3D و 9 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  14. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    :green:
    مرسی به خاطر وقتی که برای تایپ کردن این همهههه مطلب گذاشتی.
    کاش تو مراحل انجام کار هم کار ها رو دنبال میکردی
     
    آخرین ویرایش: ‏29 می 2011
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏29 می 2011
    hamed.f، Hi MAJID، ali3dm و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  15. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلامی دوباره

    من یادم رفت یه مطالبی رو بنویسم!!!:there:
    ********
    اینجانب همینجا از شرکت کنندگانی که کار رو شروع کردند اما نشد که تا آخر بیان میخوام یاد کنم. از اساتیدی که حتما بالاتر از ما بودن ولی مشغله های مهم و تخصصی امکان همراهیشون رو از ما ستاند. کسانی که اگر نبودند من از این تنهایی بیشتر میترسیدم و ممکن بود اصلا شروع نکنم. همینجا براشون شمع روشن میکنم و یادشون رو زنده میکنم.
    از دوستانی که زود کاراشون رو آماده کردند و منتظر ما موندن متشکرم.
    از دوستانی که خیلی متواضعانه غرغرهای ما رو گوش میکردند سپاسگذارم.
    از دوستانی که بعدا هم به جمع اضافه شدن تا شور و رونق جدیدی ایجاد کنن هم قدردانی میکنم.
    ********
    در مورد کارها ما بیشتر دوست داریم نظرا رو بدونیم. خب با تعارف یا با یه دید احتمالی و مشکوک نظرهایی میدادیم اما الان دیگه یه کار تموم شده رو میشه بهتر بررسی کرد.
    از دوستانی که بیشتر ما رو میتکونن و نکته های گرفتنی کار رو گوشزد میکنن استقبال میکنم. من قصد اصلی از شرکت رو آینه های رنگی میدونستم و میدونم. سلایق استادانه و آزادی که هر کدوم با رنگی متفاوت گوشه های خالی قاب ما رو تکمیل میکنن. این سر با هر گلی که شما میزنید زیباتر میشه. دوست داشتم بیشتر نقش یه سر رو داشته باشم که اون سیب روی اون فراموش بشه. اگر ایرادها رو بدونیم از حیرتمون کاسته میشه. از غرورمون کم میشه. از جهلمون هم کم میشه. سرنخ های پیشرفت رو پیدا میکنیم و جای جدیدمون رو راحت تر پیدا میکنیم.
    من حاضرم نقدهای سازنده رو با تحسینهای عاریه ای عوض کنم.
    ********
    خب این یه خودشناسی ناقص هست که دوست دارم شما کاملترش کنید:
    ایرادایی که تا حالا به کارم گرفته شده رو مرور میکنم:
    توضیح نام عنوان که باعث ترمز در کار میشه و بدون شرح بودنشو کنسل میکنه!
    ایرادات فرمی: دیتیل هایی که وقتی دنبال میکنیم میبینیم که قاعده و حرکات ریتمیک ندارند
    نقص آشکار محیط مصنوعی که نه احساس درستی از عمق رو میده و نه خلا حسابی هست
    داستان او بادبادک که هنوز برای خیلی ها مشکل فلسفی ایجاد کرده.
    مشکلات مدلینگ پسرک که به خاطر تابلو نشدن روش رو برگردوندم و از جلو هم جراحی پلاستیک شده تا قابل تحمل بشه.
    ...
    چه اشکالی داره مشکلات رو با گوش بشنویم تا اگر شد بار دیگه اونها رو نشون ندیم...
    ********
    و اما چند تا نکته تو این کلاس به ذهنم اومد که میپرسم:
    اولا میخواستم صادقانه بگم که تو مسابقه فهمیدم چقدر کار گروهی خوبه و چقدر هم سخته. اون امتیاز کمکی بازم کمه. مدیریت سلایق و امکانات از رانندگی یکنفره به مراتب سخت تره. هر چند که قوت و انرژی چند برابر داره اما به همون راحتی هم خستگی و سردرگمی توش منتشر میشه و بهانه شاید به حق بعضی انصرافی ها هم همین بود.
    ---------------
    درباره نظریه مولف! و کارهای خودسخنگو و خودمدافع هم حق با دوستانه اما یه نکاتی هم هست که میشه در نظر گرفت. وقتی ما یه خط مینویسم باید خونده بشه اما یه لوگو لزومی نداره راحت خونده بشه. من به نظرم کارهای این چنین مسابقاتی نوعی کاریکاتورهای مفهومی هستند نه تابلوهای تبلیغاتی. مفاهیمی مثل صمیمیت، پاکی، شیطنت، بازیگوشی، خاطرات و از این قبیل مفاهیم نرم و پیچیده ای هستند. یک کاریکاتور خوب درسته یک فریم هست و زبانش بستس اما یه ظاهر داره و یه باطن حداقل. اگه ظاهر و باطن رو به هم نزدیک کنیم عمق معنایی کار کم خواهد شد که بعضی اوقات ما نیاز به سرعت انتقال داریم. اما مفاهیم خاطره برانگیز میتونن با یه ابهام آغاز بشن و با رمزگشایی نکات مربوط و دلپذیر هویتی باطراوت تر و شیرین تر از قبل در ذهن ما پیدا کنن. نکاتی که ما باید اونها رو پیدا کنیم. نکات غیر مستقیمی که اگر باشن قابل اشاره هستند.
    برای داستانگویی و توجیه نگفتم بلکه وقتی یه داستان صحنه ای رو خلق میکنه اجزای صحنه هم اون داستان رو یادآوری میکنن:
    کار فرشید رضا علی جانان یه ارتباط گنگ تنها نیست. یه چیزی هست که تو گذشته گمشده. یه احساس تعلق و نیاز .. خیلی رمانتیکه
    کار خانم غفرانی آرزوی دیروز و خاطره فرداست. لحظه ایجاد یک حباب صابون چیزی از داستان دخترک کبریت فروش کم نداره...
    کار مجید جان لذت خالص مرحله رد کردن و پول تو جیبی مستقیم و درک کودکی ما از تکنولوژیه. زیبایی بازی خیلی بالاست
    کار مرتضی جان نکاتی داره که اگه اونها رو گم کنیم میشه یه عکس. مسابقه - شب - پرش میشه یه داستان مهیج که خواب رو از آدم میگیره.
    کار حسین جان هم دنیای فوتبال و بعد از ظهر بچه های کوچه س. فوتبال مشغولیت هنوزه حتی بزرگتراس
    کار برهان جان یه کار زیرخاکیه (شوخی فامیلی بود!) توی انباری. خونه دوست عزیزم دوچرخه. خاطره ای نزدیک تر؟
    کار محمد جان هم یه کار خوشمزس. کافی نیست؟چرا همش لولو. با چیزهای دلپذیر میشه انگیزه هایی در حد سفر های ژول ورن ایجاد کرد
    کار محمد حسین جان یه جادوی قشنگه یه سفر اسرار آمیزه یه خیال زنده هست و یه امید زیبا
    کار محسن جان یه حس فضای غالب داره که هر چی بره اونجا خود به خود ترجمه میشه
    کار مهدی جان با حجمهاش حرف میزنه و خودمونو یاد آوری میکنه. احساس حس شده دیگه قابل انکار نیست.
    کار امیر جان اساس خیالبافی و خلاقیت رو هدفگرفته. بی تکلفی. نقش بازی کردن. متفاوت دیدن. دل خوش بودن. دنیای شخصی
    ---------------
    دفعه بعد میخوام از اون دنده مزاحم بشم پس بهتره خودتون زودتر و بیشتر نظر بدین. میدونین که من وراجی بیش نیستم. این یه تهدید قابل اجراست.
    از بیمزگی هام یکجا متشکرم!
    ---------------
    ... و اما کار من تنها؟...! کار ما هم عاشقیه! اگه روی پسره رو میتونستم خوب در بیارم سادگی رو حتی تو خلاء باور میکردین!

    ********
    یا علی
     
    آخرین ویرایش: ‏29 می 2011
    نوشته شده توسط borhani59 در ‏29 می 2011
    mhattaran، hamed.f، Baloot3D و 9 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  16. AREF

    AREF مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c

    ارسال‌ها:
    5,785
    تشکر شده:
    20,968
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام

    سلام خدمت همه دوستان پر تلاش.
    این نقد تقریبا چند ساعتی وقتمو گرفت.واقعا سعی کردم منصافه نقد کنم.از بین شرکت کننده ها صمیمی ترین دوستام (فرشید- محسن - سیدمحمد ) هستن اما واقعا موقع قضاوت فقط بیننده بودم.
    به ترتیب رتبه خودم دسته بندی میکنم.

    مقام اول:
    رویای خوشمزه

    نقاط قوت:
    - فضای بسیار بسیار فانتزی موفق.
    - مدل سازی خوبه.خیلی خوبه
    - کادر بندی عالی و استثنائی
    - نور پردازی خیلی عالی
    - چمن استثنائی:lol:
    نقد:
    - رنگ بندی خوبه.اما فضا رو با پست پروداکشن مرده و بی روح کردی.چنین کاری میطلبید که واقعا رنگ بندی شاد و مفرح با یه سری افکتهای Bloom که کارو زنده و واقعی کنه
    - مدل سازی بچه عالی شده اما اگه براش موی واقعی میزاشتی خیلی بهتر میشد.با Hair خود مکس درست میکردی.تبدیل به Primitiv میکردی و بعد باقی داستان
    - قلعه خوشمزه ای نیست.یه خورده باید روی اینکه قراره چی باشه بیشتر فکر میکردی.الان نه شکلاته نه بستنی و نه ....
    - افکت خورشید خوب نشده.با نرم افزار Know light factori میتونستی خیلی خوب کار کنی

    هنری = 10 از 10
    اجرای تکنیکی= 9 از 10

    مقام دوم
    (خاطراتی دور اما نزدیک)
    نقاط قوت:
    - مدل سازی بسیار عالی
    - متریال ها خیلی خوب.روی کثیفی هاخیلی خوب کارشده و حس متریال رو میده به آدم نه یه تکسچر خشک و خالی
    - پیگیری کل اعضای گروه
    - نور پردازی واقعا جالب (البته پست پروداکشنتش خیلی جالب نشد)
    نقد:
    - هدفتون چی بود؟ بازی کودکانه یا هر چیزی که مربوط به گذشته بود.اما الان مثل سریال های ایرانی شده(بزرگداشت جنگ-دستگیری قاچاق چی-دزدی-عشق-عروسی-....) همه رو چی رو با هم دارن!
    کار شما هم چندتا حرفه ای دور هم جمع شدین اما چون کارها همش خوب بود مجبور شدین همه رو کنار هم میزاشتین.چیدمان خوب نشده.شلوغه خیلی.
    آدم توی تصویر سردرگم میشه.
    متریال ها تناقض دارن.تلویزیون شکسته- قطار شیک و تمیز...فضای کهنه متروکه اما بادکنک های تازه باد شده
    بچه ها کارتون هدف نداشت...........یه کار با رندر عالی مدل سازی عالی.یه کار تکنیکی حرفه ای واقعا حرفه ای .
    کارتون شده مثل نقاشی کردن با گرون ترین رنگ ها و کاغذها.اما نقاشی متوسط
    اندازه رندر خیلی کوچیکه..برای چنین کاری باید ابعاد تصویر بالای 3000 پیکسل میشد.اگه فرای اذیت میکرد خب وی ری که داشتین.
    هنری = 7 از 10
    اجرای تکنیکی= 10 از 10


    مقام سوم
    ! KU KU KA LA
    نقاط قوت:
    - مدل سازی بسیار عالی
    - متریال ها بسیار عالی
    - نورپردازی خوب

    نقد:

    - رندراولیه خوبه اما رندر دومی خوب نشده.
    - اینکه فضات رو شبیه گل و خشت و اینا کردی جالب شده.اما فضا یه خورده گنگ شده.طول میکشه تا آدم بفهمه داستان چیه
    - پرنده خیلی با مزه شده مخصوصا نوع نگاه کردنش.اما بچه خیلی شق و رق وابستاده و خشک شده
    - اگه مثل رویای خوشمزه رنگ بندی میکردی کارو خیلی بهتر میشد
    هنری = 5 از 10
    اجرای تکنیکی= 9 از 10


    مقام چهارم
    بازی در دهکده
    نقاط قوت:
    - مدل سازی خوب شده
    - متریال ها بسیار عالی شدن..معلومه واقعا روش وقت گذاشتی.
    - نورپردازی زنده شده.
    - مدل درخت آفرین شده!!!

    نقد:

    - متریال ها خیلی خوب شده اما انصافا پوست صورت هدف کار یعنی پسر بچه اصلا خوب نشده.
    - متریال های کلا شبیه فضای بازی ها شده.من اول فکر کردم کارشو با اون نرم افزاره که ایستگاه قطار رو درست کردی رندر گرفتی.برای اینکه دیوارها بهتر میشد میتوستی خزه و کثیفی های غیر خاکی روی کار بیاری.
    - اگه میخواستی فضات بترکون بشه واقعا عالی میشد روی جزئیات یه روستا بیشتر کار کنی.مثلا پشه های توی هوا .مکسها - پرنده توی آسمون

    هنری = 6 از 10
    اجرای تکنیکی= 8 از 10

    مقام پنجم
    آرزوی پرواز
    نقاط قوت:
    - کانسبت عالی
    - مدل سازی و متریال ها خوب شدن.
    - افکت Beam Effect خیلی خوب شده.

    نقد:

    - نور پردازی زیاد جالب نشده.خیلی فضای تاریک زیاد داریم.

    هنری = 9 از 10
    اجرای تکنیکی= 5 از 10

    مقام ششم
    شیطنت
    نقاط قوت:
    - کانسبت خیلی بامزه.دوست دارم.ای جا من ....بچه رو میخوای بخورم!!گل بازی ...هی یادش بخیر....
    - مدل خیلی خوب شده.بچه رو خیلی خوب درست کردی.آفرین.
    - متریال ها خوب شدن.یه خورده اگه کثیف کاری میشد عالی میشد.

    نقد:

    - نور پردازی خوب شده. اما دیتیل کمه.یعنی اینکه میشد مثلا ابرها - پرنده - موزائیک کف بهتر کار میشدن.
    - کار باید با فتوشاپ پست پروداکشن میشد.خیلی توی دید بصری تاثیر میزاشت.
    هنری = 7 از 10
    اجرای تکنیکی= 5 از 10


    مقام هفتم
    پرش سخت
    نقاط قوت:
    - کانسبت عالی
    - مدل خیلی خوب شده.ورزشگاه از نقاط قوته کاره.اما اصلا توی کار نیست!!! چرا؟
    - متریال ها خوب شدن.اما خیلی جای کار دارن

    نقد:

    - نور پردازی زیاد جالب نشده.خیلی فضای تاریک زیاد داریم.توی تاریک ترین فضا باید دیتیل ها کاملا دیده بشن.
    - راستش من بعد از کارت مشتاق شدم مایا رو نصب کردم.انصافا نرم افزار سختیه.البته شاید چون 8 سال مکس کار میکنم سخته یه دفعه ای یه چیز دیگه رو یاد بگیرم.
    مایا توی بحث مو و پارچه استثنائیه. فکر کنم میتونستی با این قابلیت ها خیلی کارتو زنده تر کنی.حالا از پرز فرش....... چمیدونم.... دیتیل کارت کمه

    هنری = 7 از 10
    اجرای تکنیکی= 4 از 10

    مقام هشتم
    خواب
    نقاط قوت:
    - کانسبت معمولی شده.
    - مدل خوب شده.جزئیات کار خیلی خوب شده.مثل آشغالها.متریال های کثیف
    - فضای شهریه دیگه!! خروسه هم خیلی خوب شده!!

    نقد:

    - نور پردازی خوب شده .اما اگه پست پروداشکن بود شاید خیلی کار بهتر میشد.
    - شاید یکی از علتهایی که خیلی به دل نمیشینه انتخاب زاویه هست.مثلا چنین کاری باید از زاویه خاصی گرفته میشد و توش حتما فوکوس رعایت میشد.
    - بچه جالب شده اما متریال هاش خوب نشده.

    هنری = 4 از 10
    اجرای تکنیکی= 5 از 10

    مقام نهم
    انباری زیر پله
    نقاط قوت:
    - کانسبت معمولی شده.اما جالب هست.انباریه دیگه!
    - مدل خوب شده.جزئیات کار خوب شده.دوچرخه اینها ... اما نتونستی خوب با هم عناصر رو اسمبل کنی.

    نقد:

    - نور پردازی خوب نشده .برای تو چنین کاری قابل قبول نیست.هرچی باشه توی بحث استدیو رندر صاحب سبکی
    - رندرت باید به ابعاد بزرگ میبود.
    - معلومه وقت نکردی کارو به پایان برسونی.کار در حقیقت WIP هست.اما همینقدر همتی که داشتی عالی شد.مرسی

    هنری = 3 از 10
    اجرای تکنیکی= 3 از 10

    مقام دهم
    بازی کودکانه
    نقاط قوت:
    - کانسبت با مزه شده.خیلی باحاله!!انصافا با دیدن یه نگاه کل داستان دست آدم میاد.توی اجرای مفهوم خیلی موفق بودی
    - مدل خوب شده.معلومه واقعا وقت گذاشتی.از دوچرخه گرفته تا آدم...
    - متریال های در و آسفالت خوب شدن
    - برای متریال خیلی حرف دارم.خب ببین برای پارچه شلوار بچه وقت گذاشتی اما برای آجردیوار وقت نذاشتی.دیوار اگه کثیف تر میشد خیلی بهتر میبود.برای شلوار جینت بامپ بده خیلی خوب میشه.


    نقد:

    - نور پردازی خوب نشده .سایه ها خیلی شارپ هستن.فضا معلومه غیر از نور خورشید با نورهای الکی روشن شدن.اگه از وی ری استفاده کردی با physical sky وی ری و نور روز خیلی کار عالی میشه.
    - رندرت باید به ابعاد بزرگ میبود.
    از داورها هم ممنونم که کارتو گذاشتن توی مسابقه.خداروشکر

    هنری = 8 از 10
    اجرای تکنیکی= 4 از 10


    مقام یازدهم
    میکرو
    نقاط قوت:
    - کانسبت با مزه شده.یاده میکرو افتادم!!! یادش بخیر....
    - مدل سازی عالی شده.متریال ها هم کامل شده.استدیو هم خوب شده

    نقد:

    - کار ناقصه.همین!... عناصر عالی شدن.نمره من به مدل سازی کار بالا هست.اما علت اینکه مقام دهمی رو دادم کار ناتموم هست.

    هنری = 3 از 10
    اجرای تکنیکی= 9 از 10


    مقام دوازدهم
    حباب بازی
    نقاط قوت:
    - کانسبت خوب شده .اما خب برای ما پسر ها درک این چیزا سخت بود..ما فقط به فکر سر و صدا بودیم...
    - معلومه برای مدلینگ آدمه خیلی دردسر کشیدین.چون اول ساختین بعد اسکین گذاری کردین.
    -
    نقد کار:
    - اولین مشکل کارتون اینه که زیادی آبی شده و این به خاطر نور روز با منتال ری هست.راه حلشم خیلی ساده توی فتوشاپ میشه برطرفش کرد یا اینکه توی نرم افزارهای Adobe lighting Room درستش کرد.
    - مدلسازی آدمه ساده شده.البته قبول دارم مدل سازی آدم واقعا کار پیچیده ایه.من خودم شخصا هیچ وقت نمی تونم یه آدم رو بسازم.شما باید با تکسچر خیلی کار میکردین.تکسچر پوست توی نرم افزار پوزر هست.
    مشکل اصلی آدمه بحث Skin گذاری هست.به نظرم خیلی کارتون سخت بود که یه آدم رو ساختید بعد رفتین سراغ انیمیشنش.اگه فقط یه زاویه ساخته میشد شاید ساده تر میشد.اما شما راه سخته رو انتخاب کردین که جای تقدیر داره.
    - ابعاد رندرتون کوچولو شده.
    - من از وقتی cdهای آموزشی منتال ری شرکت Gnomon رو دیدم خیلی منتالم پیشرفت کرد.به طرز استثنائی منتال ری رو براتون باز میکنه.خیلی با امکانات این انجین هیولا آشناتون میکنه.در مورد منتال ری هم یه چیزایی میدونم.خوشحال میشم کمکی بتونم بکنم.
    -برای اینکه سایه هاتون نرم بشه باید از سایه raytrace استفاده کنین.
    اما بهترین کار استفاده از Daylight هست.یه daylight بسازین روی حالت mr sun و mr sky قرار بدین تونظیمات Expose توسط منوی کلید 8 هم روی حالت mr Expose قرار بدید و اونجا با تنظیمات دوربین دیجیتال مثل دیاف نور سنجی و... مواجه میشین.

    به نظرم کار شما نشون دهنده همت شماست.شما با کارتون به خود من که جرات شرکت توی مسابقه رو به بهانه کارو درس و اینها ندادم الگو هستین.


    هنری = 5 از 10
    اجرای تکنیکی= 3 از 10
     
    آخرین ویرایش: ‏29 می 2011
    نوشته شده توسط AREF در ‏29 می 2011
    hamed.f، ali3dm، amir.nemati63 و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  17. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    من فقط نقاط مثبت کارها رو میگم :
    1- کار خودمون که هیچ ( دست رضا و علی درد نکنه واقعا سنگ تموم گذاشتن ... فکر کنم مهمترین حسن کار ما گروهی بودنشه ... واقعا کار سختی بود ولی با همراهی خوب علی و رضا آسون شد!)

    2- کوکو کله! ... ایده ی نازی داشت ... رندر تکی پرنده خیلی خوب شده ... رندر اصلی هم عالیه

    3- حباب بازی... شروع خوبی بود . آفرین بنفشه حتما ادامه بده استعداد خوبی داری .

    4- میکرو ... یادش بخیر . متاسفم که نتونستی تمومش کنی

    5- پرش سخت...ایدشو خیلی دوست دارم ... کاش فرصت بیشتری برای رندر گرفتن داشتی

    6- خواب ... کار خوبیه .دیتیل صحنه خوبه .رندر خوبی هم گرفتی ... در کل آوورین

    7-انباری زیر پله ... کارتو مثل همیشه دوچ دارم... این فقط 20 % توانت بود ... میدونم

    8- رویای خوشمزه ... رندر تروتیمزی داره ... آسمونش باشکوه و تکاندهندس . در کل یکی از بهترین هاس

    9- آرزوی پرواز ... ایده ی بسیار خوبی داره ... من بچگیام خیلی خواب پرواز میدیدم ... تجدید خاطره شد

    10- بازی در دهکده ... یکی از بهترین رندر ها رو گرفتی ... واقعا عالیه . کاراکترشم بینهایت پسندیدم

    11-شیطنت ... بهترین کاراکتر مسابقه مال این کاره ... رندرشم خیلی خوبه . در کل عالیه

    12- بازی کودکانه ... کار خوبیه ... مدل های صحنت عالین ... کاش زمان بیشتری برای رندرینگ داشتی


    بچه ها همگی خسته نباشین ...
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏29 می 2011
    hamid_iranmann، hamed.f، amir.nemati63 و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  18. ali3dm

    ali3dm کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    300
    تشکر شده:
    709
    امتیاز دستاورد:
    16
    همه فقط تو اولین تصویر دنبال ایراد میگردن!

    :lol:
    فرض میکنیم چیزی به ذهنت نرفته

    اتفاقا اینو درست گفتین
    ببین !
    پس یه چیزی تو ذهنتون رفت!
    اگه تو تاپیک رفته باشین میبینی که ما مو رو هم واسه کارکتر طراحی کردیم
    اما بعدا تصمیم گرفتیم که بدون مو بذاریم که نشون بده این شخصیته یه سرطانیه
    که فقط به امید ....
     
    نوشته شده توسط ali3dm در ‏29 می 2011
    hamed.f، borhani59 و *farshid* از این ارسال تشکر کرده اند.
  19. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    مشکل اینجاس که ... این کار نوروزی مثل بقیه کارا نیست ... من تو این مورد استثنایی رو انتقادایی که به کارها میشه حساس تر شدم .در مورد کار خودمون همباید بگم که: چون کار گروهیه میخوام هوای همگروهی هامو داشته باشم ... از طرف دیگه باید نقد پذیر هم باشم ... و این منو :cry: میکنه...
    علی جان زود عصبانی میشیا
    ریلکس ریلکس آرومتر

    هر کسی از ظن خود شد یار من

    من با دیدن کار برهانی 100 تا سناریو به ذهنم میرسه که یکی از یکی قشنگ تر و باحالتره
    چجوری میتونی به همین راحتی ایده ی این کار رو ضعیف توصیف کنی؟
    در کل ...
    از بچه هایی که کلا نبودن و ییهویی اومدن و کارا رو به چالش کشیدن میخوام که یه مقدار هوای بچه هایی که شرکت کردن رو داشته باشن ... الان همه خسته و عصبانین :) تو این وضعیت نقد های تند آمپر آدم رو بالا میبره ... رعایت کنین خواهشا :rose:
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏29 می 2011
    borhani59، Mandana، AREF و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  20. ali3dm

    ali3dm کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    300
    تشکر شده:
    709
    امتیاز دستاورد:
    16
    عصبانیت چیه؟!
    ار قهقه زدنم معلومه

    من فقط ثابت کردم که کار بی هدف نبوده

    که فکر بچه ها به بی راهه نره(چی شد!)
     
    نوشته شده توسط ali3dm در ‏29 می 2011
    hamed.f و borhani59 از این پست تشکر کرده اند.
وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.

به اشتراک بگذارید