خيلي ممنون
حرف با شماست روي تكسچر ها زياد كار نكردم. عكس زمينه رو هم زياد گشتم اما عكس خوبي پيدا نكردم و...
ممنون از نظرت
تكسچر ها بامپ دارن اما چون كمه تو قسمتهايي كه نور كمه ديده نمي شه
ممنون از نظرت
از مسابقه خبر ندارم من اين فايل رو چند ماه پيش از اينترنت دانلود كردم
نورپردازي...
بستگي به تنظيماتت داره
مثلا اگه مقدار Ray Depth Limit در منبع نورت رو بالا ببري سايه هاي اجسام پشتي هم حساب مي شه يا مثلا اگه مقدار هاي Raytracing در پنجره ي Render Settings رو بالا ببري رفلكتها و رفركتها رو تا چند مرحله حساب مي كنه.
مربع مشكي!!!
مي شه يك عكس بزاري
من فكر مي كنم كه توي صحنه ي شما آبجكت يا تكسچر يا hdri يا ... وجود داره كه رم زيادي رو به خودش اختصاص داده براي همين هم ارور مي ده البته اين نظر منه
چون من توي يك نماي خارجي تعداد زيادي درخت ساختم و اونو توي مايا 32 بيت رندر كردم ديدم كه موقع رندر حدود 95 درصد رم رو اشغال كرده و بعد همين اروري...
اول اينكه از مايا 64 بيت در ويستا 64 بيت استفاده كن.چون براي من هم گاهي مواقع از اين ارور ها مي ده كه وقتي تو ويستا امتحان مي كنم در ست مي شه.
برو به آدرس Maya2009\scripts\others و فايل mentalrayUI.mel رو تو نت پد باز كن و مقدار miMemoryLowerLimit رو افزايش بده ببين چي مي شه...
دستورات فايل mentalrayCustomNodeClass.mel براي دسته بندي متريالها در پنجره ي Render Node هست
// Internal MentalRay Nodes. Not meant to be used with Maya.
int $enableMIPShaders = (`optionVar -query "MIP_SHD_EXPOSE"`== 1);
if ((($nodeType == "mip_rayswitch" ||
$nodeType ==...
سلام
اين آموزشي رو كه تهيه كردم مربوط به نورپردازي با HDRI در منتال ري هست.
شما در اين آموزش كار با مجموعه ي Production Shader Library، استفاده از Lens Shader، ساخت متريال براي براي پس زمينه و نورپردازي نماي خارجي و داخلي با HDRI رو ياد مي گيريد.
اگه وقت داريد حتما دانلود كنيد.
اميدوارم كه...
البته من نگفتم كه GI در نماي خارجي استفاده نمي شه من اين حرف رو از رو تجربم زدم چون هيچ تفاوتي بين فعال يا غير فعال بودن GI در رندر نماهاي خارجي نديم و براي شكست نور از Caustics استفاده مي كنم كه توي عكسهاي بالا Caustics غير فعال بود... به هر حال شما اصولي كار مي كنين و من از روي تجربم...
باید...
سلام
من هم با منتالري رندر مي كنم....
منظورتو نفهميدم
مي توني 90 درصد نور محيط رو از يك hdri بگيري (در محيطهاي ابري) و از منبع نور جهت دار(مثل directionalLight) براي نور خورشيد يا جهت دادن به سايه ها(بايد تا جايي كه مي توني Light Angle نور تو ببري بالا تا سايه ها نرم بشه ) استفاده مي شه...
واقعا ناراحت شدم وقتی که فهمیدم می خوای از اینجا بری و 3d رو بزاری کنار...
آخه چراااااا تو که می خواستی 3d رو بذاری کنار رفتی وقت گذاشتی یاد گرفتی..
می تونستی یک کار دیگه بکنی که به درد رشته ای که می خوایی بری بخوره.
اما خوشحالم که تصمیمت رو گرفتی و هدفت رو مشخص کردی :)
امیدوارم بتونی به...