آموزش نورپردازي با hdri

Mohammad-3d

Member
سلام
اين آموزشي رو كه تهيه كردم مربوط به نورپردازي با HDRI در منتال ري هست.
شما در اين آموزش كار با مجموعه ي Production Shader Library، استفاده از Lens Shader، ساخت متريال براي براي پس زمينه و نورپردازي نماي خارجي و داخلي با HDRI رو ياد مي گيريد.
اگه وقت داريد حتما دانلود كنيد.
اميدوارم كه بتونم تو زمينه ي نور پردازي كمكتون كنم.

Untitled-3.jpg



http://mohammad-3d.parsaspace.com/Maya-HDRI.rar

يا

http://mjs7721.persiangig.com/other/Maya-HDRI.rar
 
آخرین ویرایش:

.:. soroosh .:.

Active Member
واو . . .
عالی بود .
شاید بتونم به جرات بگم حدود ۷۰ درصد مطالب برام تازگی داشت .
خیلی نیاز داشتم به این آموزش ( خودتون که در جریان بودید ، الان رو ماشینم تست میکنم .:rose:)
حالا این متریال ها چرا مخفی هستن ؟!
اگر واقعا نیاز میشه چرا مخفی ؟!
اون هم برای نمایششون باید بریم اون فایلها را تغییر بدیم !!!
خیلی عجیبه .
 

Mohammad-3d

Member
واو . . .
عالی بود .
شاید بتونم به جرات بگم حدود ۷۰ درصد مطالب برام تازگی داشت .
خیلی نیاز داشتم به این آموزش ( خودتون که در جریان بودید ، الان رو ماشینم تست میکنم .:rose:)
حالا این متریال ها چرا مخفی هستن ؟!
اگر واقعا نیاز میشه چرا مخفی ؟!
اون هم برای نمایششون باید بریم اون فایلها را تغییر بدیم !!!
خیلی عجیبه .

دستورات فايل mentalrayCustomNodeClass.mel براي دسته بندي متريالها در پنجره ي Render Node هست
// Internal MentalRay Nodes. Not meant to be used with Maya.
int $enableMIPShaders = (`optionVar -query "MIP_SHD_EXPOSE"`== 1);

if ((($nodeType == "mip_rayswitch" ||
$nodeType == "mip_rayswitch_advanced" ||
$nodeType == "mip_rayswitch_environment" ||
$nodeType == "mip_card_opacity" ||
$nodeType == "mip_motionblur" ||
$nodeType == "mip_matteshadow" ||
$nodeType == "mip_cameramap" ||
$nodeType == "mip_mirrorball" ||
$nodeType == "mip_grayball" ||
$nodeType == "mip_gamma_gain" ||
$nodeType == "mip_render_subset" ||
$nodeType == "mip_matteshadow_mtl" ||
$nodeType == "mip_motion_vector" ||
$nodeType == "mip_binaryproxy") &&
$enableMIPShaders == 0 ) ||
$nodeType == "misss_physical_phen" ||
$nodeType == "mi_metallic_paint_output_mixer" ||
$nodeType == "surfaceSampler" )

return "rendernode/mentalray/internal";

return "";
}
دستور بالا همين دستوري هست كه در فايل mentalrayCustomNodeClass.mel براي دسته بندي متريالهاي mip آورده شده
return "rendernode/mentalray/internal";​
اين قسمت از دستور بالا به اين معنا هست كه متريالهاي mip رو در پنجره ي رندر ند در قسمت منتال ري و در تگ internal نمايش بده.



فايل mentalrayCustomNodeUI.mel براي ساختن تك در پنجره ي رندرند و فايل mentalrayCustomNodeUI.res.mel براي نمايش دادن تگها در پنجره ي رندر ند هست. اكه فايل mentalrayCustomNodeUI.mel رو توي notepad باز كني مي بيني كه دستوري براي ايجاد تگ internal وجود نداره و اگه فايل mentalrayCustomNodeUI.res.mel رو توي notepad باز كني مي بيني كه دستوري براي نمايش تگ internal وجود نداره كه اگه
$mrNodeTypeInfo[$index++] = (uiRes("m_mentalrayCustomNodeUI.kinternals"));
$mrNodeTypeInfo[$index++] = "internal";
$mrNodeTypeInfo[$index++] = "rendernode/mentalray/internal";
$mrNodeTypeInfo[$index++] = "-asUtility";

رو به فايل mentalrayCustomNodeUI.mel و دستور
displayString -replace -value "internal" m_mentalrayCustomNodeUI.kinternals;
رو به فايل mentalrayCustomNodeUI.res.mel اضافه كني تگ internal ايجاد شده و در پنجره ي رندر ند نمابش داده مي شه و ديگه نيازي به تغيير دستورات فايل mentalrayCustomNodeClass.mel نيست(همونايي كه تو آموزش گفتم).
حالا چرا اين تگ اصلا در پنجره ي رندر ند وجود نداره شايد شركت Autodesk يادش رفته اين كار رو بكنه :Dيا شايد به خاطر اينكه ما از نسخه ي غير اصل استفاده مي كنيم يا ...
 

DIMO

Active Member
سلام آقا محمد بابت آموزش خیلی ممنون ولی مثل اینکه لینکی که واسه دانلود گذاشتین کار نمیکنه...میشه به روزش کنین..ممنون


پیروز باشید
 

Mohammad-3d

Member

جدیدترین ارسال ها

بالا