سلام خدمت دوستان گرام.
داشتم اتفاقی تو وب می گشتم که یکدفعه چشمم خورد به این :http://www.proof-inc.com/
این ادرس سایت کمپانی هستش که موزیک ویدئو رو ساخته . البته تو سایت ُSoftimage دیدم . تو یه بخشی از سایت لیست موزیک ویدئو هایی که با XSI ساخته بودن قرار داشت و این هم جزوشون بود
عذر می خوام . تکرار نمی شه.
پیدا کردن مطلب مناسب مثل پشت صحنه های فیلمها برای یه موزیک ویدئو سخته.چون بیشتر توجه همه معطوف به موزیک و خواننده ست و خیلی توجهی به ظرافت های ساخت کلیپ نمیشه . برای همین مطلب راجع بهش کمه.
استودیو یی که کلیپ رو ساخته اسمش چیه ؟ میدونی؟
البته توی انجین هایی مثل مکسول و فرای یه سری موارد هست که باید رعایت بشه تا زمان رندر یه صحنه معمولی خیلی زیاد نشه . مثلا نباید از رنگ سفید خالص (rgb - 255) استفاده کرد چون اولا یه همچین رنگی در دنیای واقعی وجود نداره و ثانیا باعث میشه رندر خیلی طول بکشه و نویز زیادی داشته باشه و یا مثلا تا...
با این ویژگی کار کردم. یه اموزشی خوب از شرکت سازنده مودو در مورد همین قابلیت فوتوشاپ تقریبا یک ساله که منتشر شده. تو سایتهای تورنت هستش حجمش در حدود 150 مگه تو بازار تهران هم می تونین تهیه اش کنین .از روی همین قضیه بود که من گفتم برای Texture Painting خیلی عالیه.
راستش اطلاعات من در همین حده چون چیز بیشتری منتشر نشده. حتی یه نمونه ازمایشی هم معرفی نشده.البته این موتور مجازی با توجه به اسمش (rc4) نسخه چهارم از موتوری هست که برنامه نویس های کمپانی روش کار کردن و طبق گفته خودشون چند ساله که دارن روی این فناوری کار می کنن . هر موقع که توی فرام از زمان انتشار...
زمان رندر در حدود یک ساعت و نیم بود . در مورد المانی که گفتی امتحان کردم نتیجه خیلی خوب نبود .باز هم امتحان می کنم البته این کار هنوز تکمیل نشده باید نقشه کره زمین رو روی سطح شیشه به صورت حکاکی شده در بیارم که فعلا کار داره.
قرار هم نیست سه نقطه ای باشه ، چون اصلا نورهای استاندارد مکس تو محیط Maxwell تعریف نشده اند .
این انجین ها اصطلاحا Physicaly Based هستند و برای داشتن یک منبع نور باید یک جسم تعریف کنید و متریال نور به اون نسبت بدید تا مثل دنیای واقعی بازتابها و سایه ها و ... شبیه سازی بشند.
در مورد تکنیک نور...
Fry Render محصول شرکت اسپانیایی Feversoft هستش که مثل مکسول شبیه ساز دنیای واقعیه و تقریبا تمام ویژگی های مکسول رو داره به جز اینکه هنوز نمیشه مثل مکسول مدل رو مستقیما وارد محیط برنامه کرد و حتما باید به وسیله پلاگین باشه.
در مقایسه با مکسول (البته به نظر من) کیفیت خیلی بهتری رو ارائه می ده و...
gigamax عزیز هر چیزی رو بهر کاری ساختند. اگر قرار باشه فوتوشاپ هم کار منتال ری یا وی ری رو انجام بده که همه کمپانی های درگیر با رندرینگ باید جمع کنن برن پی کارشون.
این قابلیت برای Texture Painting راحت تر تو فوتوشاپ گنجونده شده و قرار نیست مثل موتور های رندر خروجی بده.