Fry vs Maxwell

Maxtonian

Member
سلام دوستان

بعد از مدتی بالاخره فرصت کردم خدمتتون برسم.
راستش اول قرار نبود این یک مقایسه بین دو موتور رندر باشه ولی بعد از اینکه نسخه جدید مکسول رو دانلود کردم تصمیم به این کار گرفتم.
مدل سازی در نرم افزار راینو انجام شده و توسط پلاگین های هر دو موتور وارد نرم افزار رندر کننده شده .سعی کردم که متریال ها بسیار شبیه هم باشند و همینطور از دو تا منبع نور استفاده کردم.
این توضیح رو بدم که زمان رندر با فرای در حدود 3 ساعت بود و با مکسول در حدود 5 ساعت البته بخاطر همون دلیلی که عرض کردم.در نهایت هم باید بگم که از نتیجه فرای خیلی راضی هستم واقعا موتور قدرتمندیه.

وایر:
Wire.JPG

فرای:
Liliput_Both%20Light.jpg

مکسول:
Liliput_Maxwell_Both.jpg
 

Mandana

Active Member
یکی ئه مکسول ئه نازتر شده:D رفلکشن های روش هم شارپ تر ئه، مقداره رفلکشن هم بیشتره.اما موافقم مکسول ایراد زیاد داره، از جمله سرعته پایینش ، عدم قابلیته رندر کردنه hair و امثالهم.یک مقدار در مورد این فرای رندر توضیح میدین؟
 

Maxtonian

Member
Fry Render محصول شرکت اسپانیایی Feversoft هستش که مثل مکسول شبیه ساز دنیای واقعیه و تقریبا تمام ویژگی های مکسول رو داره به جز اینکه هنوز نمیشه مثل مکسول مدل رو مستقیما وارد محیط برنامه کرد و حتما باید به وسیله پلاگین باشه.
در مقایسه با مکسول (البته به نظر من) کیفیت خیلی بهتری رو ارائه می ده و ویزگی متمایز کننده اون که البته هنوز وارد نرم افزار اصلی نشده RC4 هستش یک موتور واقعیت مجازی که این امکان رو به شما می ده تا تو محیط رندر شده با کیفیت خروجی گشت و گذار کنید. این لب مطلبی بود که در مورد این قابلیت تو خود سایت رسمی اون هم اومده ، نمی دونم چقدر طول می کشه تا به مرحله تجاری برسه یا کیفیت نهایی محصول چطوره ، چون تا به حال که چیزی ازش منتشر نکردن ولی اگر همونطور باشه که میگن حسابی سر و صدا می کنه.

اینم ادرس سایت سازنده:http://www.Fryrender.com
 

Farrokh

Active Member
خیلی جالب بود
می شه در مورد این امکان گشت و گذارش بیشتر توضیح بدید؟
 

Maxtonian

Member
خیلی جالب بود
می شه در مورد این امکان گشت و گذارش بیشتر توضیح بدید؟
راستش اطلاعات من در همین حده چون چیز بیشتری منتشر نشده. حتی یه نمونه ازمایشی هم معرفی نشده.البته این موتور مجازی با توجه به اسمش (rc4) نسخه چهارم از موتوری هست که برنامه نویس های کمپانی روش کار کردن و طبق گفته خودشون چند ساله که دارن روی این فناوری کار می کنن . هر موقع که توی فرام از زمان انتشار نسخه ازمایشی سوال میشه تنها جواب اینه : هر موقع کامل شد منتشر می شه
 

amin2001

Active Member
هر دو خیلی قوی هستن . تقریبا میشه گفت اگه کسی یه موتور رندر رو به خوبی بلد باشه میتونه نتیجه ی مشابه موتور رندر های دیگه رو بدست بیاره . تفاوتهای خیلی کمی بینشون وجود داره . مهم خود فرد هست که چقدر بلد باشه
من با مکسول و فری رندر هر جفتش کار کردم . تفاوت زیادی توی سرعت هاشون احساس نکردم . به نظرم هر جفتش رو یاد گرفتن خیلی خوبه . یعنی اکه کسی وقتشو داشته باشه و هر دو حرفه ای بشه خیلی خوبه . هر کدوم در یه زمینه ای مورد استفاده هستن

مکسول خوبی ای که داره اینه که میشه توی maxwell studio مدل رو ایمپرت کرد و کار رو از اونجا ادامه داد . ولی فری همچین قابلیتی نداره . که ,maxtonian هم بهش اشاره کرد
 

h.khafan

Active Member
هر دو عالین . ولی من قبلا یه تست از این دو موتور گرفتم نتیجه برعکس بود ! مکس ول خیلی زود تر به نتیجه ی قابل قبول رسید تا فرای. که این زمان زیاد هم برای Caustics گوی شیشه ایم بود ! که بعد از 14/15 ساعت رندر هنوز اثری ازش نبود به جز چند تا نقطه.
در صورتی که مکس ول از همون ابتدا شروع به محاسبه ی کاستیکس ها میکنه :).

توی این تست شما هم من مکس ول رو بیشتر میپسندم .البته فکر کنم به خاطر تفاوت متریالها و نور ،مکس ول کارش جذابتر شده وگر نه هر دو در یه حدن .

ترغیب شدم دوباره تستشون کنم. احتمالا اون موقع مشکل از تنظیمات من بوده .


ممنون از وقتی که گذاشتی
 

Farrokh

Active Member
وای بچه ها این رندر تایما به نظر من اصلا ارزش برق هدر دادن نداره
خیلییییییییییییییییییییییییی زیاده
اگه دو تا کار اینطوری بکنیم بدبخت می شیم که

هر دو خیلی قوی هستن . تقریبا میشه گفت اگه کسی یه موتور رندر رو به خوبی بلد باشه میتونه نتیجه ی مشابه موتور رندر های دیگه رو بدست بیاره . تفاوتهای خیلی کمی بینشون وجود داره . مهم خود فرد هست که چقدر بلد باشه


صد در صد موافقم
آدم سراغ دارم که با اسکن لاین کاری انجام می ده که فکر می کنید ویری هست
رندر تایمش هم اینقدر کمه که آدم دهنش واز می مونه :shock:

راستش اطلاعات من در همین حده چون چیز بیشتری منتشر نشده. حتی یه نمونه ازمایشی هم معرفی نشده.البته این موتور مجازی با توجه به اسمش (rc4) نسخه چهارم از موتوری هست که برنامه نویس های کمپانی روش کار کردن و طبق گفته خودشون چند ساله که دارن روی این فناوری کار می کنن . هر موقع که توی فرام از زمان انتشار نسخه ازمایشی سوال میشه تنها جواب اینه : هر موقع کامل شد منتشر می شه


میگم این امکان اینجوریه که مثل یه شبح می تونی توی فضا بچرخی؟
اگه رندر تایمش خیلی زیاد نباشه کولاک می کنه
ولی اگه زیاد باشه فایده نداره عین زنبور بی عسله :D

من از رندر تایم متنفرم
به امید آن روز که رندر ها ریل تایم باشند
آمین :D
 

Maxtonian

Member
وای بچه ها این رندر تایما به نظر من اصلا ارزش برق هدر دادن نداره
خیلییییییییییییییییییییییییی زیاده
اگه دو تا کار اینطوری بکنیم بدبخت می شیم که


البته توی انجین هایی مثل مکسول و فرای یه سری موارد هست که باید رعایت بشه تا زمان رندر یه صحنه معمولی خیلی زیاد نشه . مثلا نباید از رنگ سفید خالص (rgb - 255) استفاده کرد چون اولا یه همچین رنگی در دنیای واقعی وجود نداره و ثانیا باعث میشه رندر خیلی طول بکشه و نویز زیادی داشته باشه و یا مثلا تا اونجا که ممکنه نباید دو تا جسم متفاوت با جنسیت متفاوت همدیگر رو قطع کنن و یا نقطه طلاقی بی مورد داشته باشند و همینطور اگر از جسم نورانی در صحنه استفاده می شه تا حد ممکن باید از لحاظ تعداد پلی گون ساده تر باشه.
اینا چند تا نکته است که باعث میشه زمان رندر خیلی عجیب و غریب نشه.


میگم این امکان اینجوریه که مثل یه شبح می تونی توی فضا بچرخی؟
اگه رندر تایمش خیلی زیاد نباشه کولاک می کنه
ولی اگه زیاد باشه فایده نداره عین زنبور بی عسله :d

من از رندر تایم متنفرم
به امید آن روز که رندر ها ریل تایم باشند
آمین :d
من هم منتظر کولاکم ولی فکر کنم خیلی طول بکشه تا آرزوت محقق بشه.
 

Farrokh

Active Member
منون از توضیحت رفیق :rose:


ا مثلا تا اونجا که ممکنه نباید دو تا جسم متفاوت با جنسیت متفاوت همدیگر رو قطع کنن و یا نقطه طلاقی بی مورد داشته باشند

نفهمیدم ینی چی؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا