CG-Student
امتیاز واکنش
388

ارسال های پروفایل آخرین فعالیت ارسال ها درباره

  • سلام

    نه متاسفانه قبلا از خود آقای نصیری میگرفتم که دیگه خبری ازشون نیست و هسچ راه تماسی باهاشون ندارم، توی بازار تهران باید بگردین پیدا کنید.

    موفق باشید.
    سعی می کنم یه کتاب پیدا کنم چون یادمه همین 4 ماه پیش یه کتاب Mental ray برای مایا دیده بودم حالا چر از DvD Traning استفاده نمی کنید
    اقا حسین فکر کنم کتاب منتال ری مایا هم باشه اما چرا می خواهید با منتال ری مکس کار کنید گرچه هیچ فوقی نداره اما اینطوری مجبور می شید خروجی پروژه ها رو بفرستید درون مکس چون مکس برای مدیریت پروژه به نظر من جواب نمی ده
    سلام
    ببخشید مسافرت بودم.
    1. normal گرفتن تو ZBrush یه مقدار پیچیده ست شما دو جسم high و low رو بیار تو مایا به همون صورتی که تو تاپیک گفته بودم نرمال بگیر راحت تری.
    2. تو اون نرم افزارهای هم که گفتی باید دو جسم low و high وارد بشه تا سطح مقطع رو تشخیص بده برای دادن عمق تو تکسچر normal ولی حتما حتما باید UV شده باشن.
    اون آخرش هم متوجه نشدم، سوالی بود؟ اگه سوالی بود نه فرقی تو خروجی ندارن فقط تو ابزارهاشونه و این که تعدد توی خروجی گرفتن map ـهای دیگه مثل AO یا displacement و ...
    اگه سوالی رو جواب ندادم بتز تکرار کن تا ببینم چیزی به عقلم میرسه یا نه رفیق
    حق یارت
    وقتی آبجکتی رو از زبراش وارد مکس میکنی uv سروته میشه از اون ور نرمال هماهنگ با uv سروته نشده درست شده به خاطر همین نرمال تو مکس درست سرجاش نمیشینه. کافی فقط نرمال رو سر و ته کنی.
    اگه میتونی نرمال و آبجکت low poly رو up کن ببینم میتونم کاری انجام بدم.
    در مورد uv تو حالت پیش فرض هیچ تغییری تو شکل uv ایجاد نمیشه فقط به نسبت divide سگمنت اضافه میشه (فرض کن جسمی تو زبراش داری بعد divide بهش میدی بدون اینکه گزینه smooth روشن باشه)
    اما یه گزینه داره (روبروی همون divide ) به اسم Suv ا (smooth uv ) که با هر بار divide کردن، uv رو smooth میکنه البته من خودم یه تست زدم چندان تغییری نسبت به حالتی که خاموش بود نداشت! فقط یه بار رو یه باکس با حداقل segment تست زدم دو تا از vertex های uv تغییر کرد بقیه uv دست نخورده باقی موند.
    در مورد ریتوپ
    1. فکر کنم باید دوباره uv بشه
    2. خوب احتمالا باید uv ها با هم یکی باشن
    ولی کلا واسه نرمال گرفتن من دو تا روش میدونم شاید راحت تر باشه:
    1. بیس کارو که ساختی(طوری که نیاز به ریتوپ نباشه)بعد uv رو درست کن بعد رو جزییات کار کن.
    2. آبجکتی ساختی حالا نیاز به ریتوپ داره، ریتوپ انجام میدی بعد با ابزاری به اسم project (تو قسمت sub tools یا projection ) جسم ریتوپ شده به جسم قبلی تبدیل میکنی بعد نرمال میگیری.
    دوره مقدماتی 200 و پیشرفته 250
    از صفر تا انیماتوری
    سلام.آره تمامی انجین ها پروکسی دارن.والا مایا باز نیستم.اما مطمئنا داره.توی مکس توی فسمت Create برای منتال نوشته mr object و وی ری vray object
    اهل کجایین شما ؟
    یه دوره کلاس مایا تهران گذاشتم ، اگه میتونید تشریف بیارید
    برنامه زیاد هست بهترین ها : Fresh RAM و Magic Memory Optimizer و FinitySoft Memory Manager و Ram Saver Pro
    [h=1][/h]
    اگر اختصاص داده باشید نباید مشکلی بوجود بیاد اگر یه برنامه مدیریت و یکپارچه ساز رم روی سیستم داشته باشید فکر کنم مشکلتون حل شه
    پیشنهادی که من می تونم بگم اول اینکه یه برنامه مدیریت حافظه دانلود کنید این گونه برنامه ها خیلی مفید هستند و می تونن مشکلات شما رو حل کنند و راه دومی که می تونم بگم اینه که به حافظه اصلی خودتون به اندازه 3 گیگ حافظه مجازی استفاده کنید
    اولین دور مسابقات مدلینگ و رندرینگ / موضوع : دوربین عکاسی اغاز شد.
    کالیژنه دیگه ، میذاریش جای صورت که موها نره داخل صورت
    البته اگه موها رو زیاد لخت نکنی بهتره
    دوست عزیز خیلی وقته سویچ کردم روی هودینی و از داینامیک اون استفاده می کنم برای همین اصلا با Hair مایا کار نکردم که بدونم از هودینی سوالی داشتی در خدمتم
    سلام
    شرمنده که نبودم، رفته بودم دَدَر :green:
    فعلا جواب اونایی که میدونستم رو دادم عزیز و یه مورد که I like your avatar :rose:
  • بارگذاری,
  • بارگذاری,
  • بارگذاری,
بالا