Recent content by Barnara

  1. Barnara

    پاسخ به سوالات مبتدی 3D Max

    سلام متریال Matte/Shadow
  2. Barnara

    uvw map

    یک الگو هست که برای نرم افزار مشخص میکنه هر قسمت از تصویر (تکسچر) رو روی کدوم قسمت از جسم قرار بده، نکته های قابل توجه هم اینه که تکسچر ها از چهار طرف قابلیت تکرار شدن دارن و ورتکس های جسم هم میتونن تعیین کننده ی کشش یا فشردگی بخشی از تصویری بشن که روی چهار سطح اطراف قرار گرفته.
  3. Barnara

    استقاده از deforming mesh در massfx

    سلام جسم رو انتخاب کنید و مدیفایر MassFX Rigid Body رو بهش بدید، بعد از همون پنل تنظیمات Shape Type رو روی Concave بذارید و روی دکمه ی Generate که کمی پایین تر هست کلیک کنید. اگر جسم پیچیدگی زیاد داشت و شکل مطلوبی به شما نداد میتونید MeshDetail رو زیاد کنید و سایر تنظیمات همون بخش.
  4. Barnara

    مشکل با Weld

    هر سگمنتی قابلیت Weld شدن نداره، شما از بخشی که مشکل دارید عکس بذارید تا بشه راه حل داد، آداب سوال پرسیدن هم داره از بین میره دیگه...
  5. Barnara

    یه سوال از جناب aref

    دوست عزیز این حرف رو باید بصورت پیام خصوصی به خود جناب عارف میفرستادید
  6. Barnara

    نیاز به کمک برای تکسچر گذاری..خیلی واسم مهمه

    یه عکس ازش بذارید نوع اون رو Box بذارید و ابعاد گیزموی اون رو تنظیم کنید. نمیدونم واقعی در نمیاد یعنی چی
  7. Barnara

    نیاز به کمک برای تکسچر گذاری..خیلی واسم مهمه

    مشکلتون رو بگید قبلش یه UvwMap از نوع Box به دیوار بدید اگر مشکل حل نشد در خدمت هستیم.
  8. Barnara

    تکسچرهای 3D Total یا CG Textures ؟؟

    یکی از بهترین روش ها ساخت تکسچر مورد نیاز خودت توسط یک یا چند تکسچر دیگه ست که حرفه ای ها معمولا این کارو انجام میدن یا توی نرم افزار کامپوزیت میکنن، برای پیدا کردن تکسچر مناسب هم میتونی توی گوگل سرچ کنی اما مسلما وقتی یک آرشیو خوب تکسچر داشته باشی کمتر احتیاج پیدا میکنی مزاحم گوگل بشی. توی بعضی...
  9. Barnara

    چندتا سوال ...ویوپورت..رندر....

    اضافه میکنم برای رندر چند دوربین از Batch Render و Video Post هم میتونید استفاده کنید که توضیحشون یکم طولانیه اما Batch render خیلی آسونه کافیه دوربین ها و رنج فریم ها رو مشخص کنید ولی رندر هر دوربین بصورت جدا ذخیره میشه.
  10. Barnara

    بنظرتون چطور این جور سازه ها رو تو نرم افزار بسازیم به این تمیزی و دقت ؟

    از اونجایی که مکس یک نرم افزار مخصوص معماری نیست پس اون دقتی که فکر میکنید در معماری مورد نیازه رو نمیشه ازش توقع داشت، اما اگر صرفا مدلسازی اینجور سازه ها مد نظرتونه زیاد هم سخت و پیچیده نیست و کافیه مدلسازی خوبی داشته باشید. به عنوان مثال همین عکسی که گذاشتید توی چهار مرحله ی بسیار آسون ساخته...
  11. Barnara

    چندتا سوال ...ویوپورت..رندر....

    دقیقا در این عکس از همون روش Backface cull استفاده شده تا اونجایی که من میدونم در آن واحد شما میتونید از یک نما یا دوربین برای رندر استفاده کنید و برای اینکه عملیاتی شبیه تغییر دوربین رو شبیه سازی کنید باید دوربین رو در یک فریم انیمیشن جابجا کنید و به مکان دوربین دوم ببرید یا اینکه انیمیشن رو...
  12. Barnara

    چندتا سوال ...ویوپورت..رندر....

    سوال اول زیاد واضح نبود و باید یه عکس بذارید تا واضح تر بشه چون چند تا راه وجود داره 1: با کلید ترکیبی Alt+X اون رو شفاف کنید 2: در صورتی که دیوار مکعبی هست (یعنی Plane نیست و حجم داره) توسط Edit poly بخش خارجی دیوار رو انتخاب کنید و از پنل modify دکمه ی Flip رو بزنید، بعد کل جسم رو انتخاب...
  13. Barnara

    تکسچرهای 3D Total یا CG Textures ؟؟

    تکسچر های 3dTotal رو من دارم و خوب نیست زیاد مخصوصا برای کار معماری اصلا توصیه نمیشه. تکسچر های CG و Arrow-Way و Tuts+ رو دارم که بهتر هستن و با کیفیت تر.
  14. Barnara

    معرفی گرافیک برای View port مکس

    رم شما برای کارهای سنگین حداقل باید 32گیگ باشه و با فرکانس بالا، یک هارد ssd و اضاف کردن داینامیک مموری. در مرجله ی بعد ارتقاع cpuو gpu هم تاثیر زیادی داره.
  15. Barnara

    معرفی گرافیک برای View port مکس

    شما باید رم سیستم رو اضاف کنید گرافیک حرفه ای برای کار گرافیک هم سری Quadro از NVIDIA رو پیشنهاد میکنم که قیمتش بسته به بودجه ی شما از یک میلیون تا چندین میلیون متغیره. quadro 600 قیمت حدود 900 تومن و quadro 200 حدود 1.500.000 تومن جزء ارزون تر ها و در صورتی که مشکلی با هزینه ندارید quadro 5000...
بالا