VFX With Houdini

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
هودینی که قدیمی تره . منبعش هم ویکی پدیا . ما یه عمر 3d کار کردیم بعد به همون میگن مایا قدیمی تره . هودینی از مکس هم قدیمی تره . حالا کی 10 سال دیگه میاد این پست رو بینه . ممکنه هودینی رو autodesk بخره همون طور که maya و naiad را خرید

اگه چنین اتفاقی بیوفته برای من بدترین خبر سال میشه هر چند تا جایی که خبر دارم طبق قوانین آمریکا Autodesk نمیتونه چنین کاری بکنه چرا که در حال حاضر هم سه نرم افزار با کارکرد یکسان رو در اختیار داره و البته Side Effects هم به Autodesk هشدار داده که حتی به این موضوع فکر هم نکنه وگرنه .....:lol:
 
آخرین ویرایش:

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
آقا در مورد VEX آموزش خوبی وجود داره . لطفاً معرفی کنید . تازه چرا هودینی انقدر پیچیده است . بعضی از node ها رو هر چقدر واردش میشیم انتها ندارن . لطفاً اگه کسی یک آموزش حرفه ایی برای هودینی داره معرفی کنه . gnomon که یه آموزش خیلی قدیمی داره digital هم آموزش های هودینیش خیلی جذاب نیست . تازه هودینی 12 خیلی تغییر کرده خیلی از آموزش ها رو نمیشه باهاش ارتباط داد . مثل آموزش pyro از fxphd

شرکتی که بیشترین آموزشها رو برای houdini ساخته cmiVFX هست که همه ی آموزشهاشم تو اینترنت پیدا میشه ، اینم سایتش http://cmivfx.com/

Fxphd هم آموزشهای خیلی خوبی برای Houdini ساخته ولی به جز دو-سه تا، بقیه رو من نتونستم تو اینترنت پیدا کنم.

آموزش های سایت خود Houdini هم آموزشهای خوبی هست و البته رایگان. http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=14&Itemid=132

Digital Tutors هم همونطور که گفتی آموزش زیاد ساخته واسش ولی اکثرا برای ورژن های قدیمی تر هست.
-----------------------------------------
دلیل پیچیده گی ای که گفتی اینه که تو Houdini خیلی وقت ها برای ساخت ابزار جدید نیاز به کد نویسی نداری و فقط با وصل کردن تعدادی گره به صورت منطقی میتونی

اون رو به وجود بیاری، سازنده Houdini هم خیلی از قابلیت ها رو اینجوری ایجاد کرده.مثلا شما اگه بری داخل گره دوربین میبینی که از سه تا گره ی File - Add - Transform

ساخته شده! یا متریال های که در قسمت Material Palette قرار دارن همشون با VEX ساخته شدن.
 
آخرین ویرایش:
شرکتی که بیشترین آموزشها رو برای houdini ساخته cmiVFX هست که همه ی آموزشهاشم تو اینترنت پیدا میشه ، اینم سایتش http://cmivfx.com/store/

Fxphd هم آموزشهای خیلی خوبی برای Houdini ساخته ولی به جز دو-سه تا، بقیه رو من نتونستم تو اینترنت پیدا کنم.

آموزش های سایت خود Houdini هم آموزشهای خوبی هست و البته رایگان. http://www.sidefx.com/index.php?opti...=14&Itemid=132

Digital Tutors هم همونطور که گفتی آموزش زیاد ساخته واسش ولی اکثرا برای سخته های قدیمی تر هست.
-----------------------------------------
دلیل پیچیده گی ای که گفتی اینه که تو Houdini خیلی وقت ها برای ساخت ابزار جدید نیاز به کد نویسی نداری و فقط با وصل کردن تعدادی گره به صورت منطقی میتونی اون رو به وجود بیاری، سازنده Houdini هم خیلی از قابلیت ها رو اینجوری ایجاد

کرده.مثلا شما اگه بری داخل گره دوربین میبینی که از سه تای گره ی File - Add - Transform ساخته شده! یا متریال های که در قسمت Material Palette قرار دارن همشون با VEX ساخته شدن.
آقا شدید دمت گرم . خیلی لطف کردی . حتماً لینک هایی که گفتید رو بررسی می کنم . یه دنیا ممنون :rose:
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
شما با houdini کار کردید ؟ اگه آره چه نقاط مثبت یا منفی تو بخش شبیه سازی یا Dynamic یا Particle system و ... نسبت به مایا داره (شاید مقایسه درستی هم نباشه !!! )

من خیلی دوست دارم با Destruction توی مایا آشنا بشم ، اما تعریف زیادی از این مقوله توی Houdini شنیدم !؟

برای شبیه سازی مایعات Realflow بهتره یا Houdini ؟

تو بحث Dynamic کاری نیست که Houdini نتونه انجام بده ، ولی برای رسیدن به نتیجه ی مناسب باید به اون ابزار تسلط داشته باشی.الان شاید اکثرا با دیدن یه آموزش و

تقلید کردن ازش بتونن یه چیزی بسازن ولی وقتی شما به یه چیز مشخص و خاص نیاز داری ،برای رسید بهش باید دقیقا بدونی هر پارامتری چه تاثیری روی کارت میزاره که

فهمیدن این موضوع به همین سادگی نیست و نیاز به تمرین و مطالعه ی خیلی زیادی داره. در رابطه با شبیه سازی مایعات هم به نظر من اگه به Houdini تسلط پیدا کنی

انعطاف پذیری خیلی بیشتری داری و حتی به نتایج خیلی بهتری نسبت به نرم افزار های شبیه ساز مایعات ممکنه برسی چرا که همه چیز رو به صورت یک پارچه در اختیار

داری نه مثل Real flow که برای وارد کردن مش باید پلاگین نصب کنی و همینطور برای درست رندر کردنش هم باید یه پلاگین دیگه نصب کنی! و وقتی متوجه مسخره بودن

این روند میشی که نیاز داشته باشی در شبیه سازی تغییر ایجاد کنی.

اگه تو سایت https://vimeo.com/ جست و جو کنی نمونه های زیادی از شبیه سازی مایعات داخل Houdini پیدا میکنی ،الان چون سرعت اینترنتم خیلی کند شده نمیتونم

واست لینک بزارم
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام بر شهریار عزیز ، آقا شما چقدر ، چند سال و در چه سطحی الان Houdini کار میکنی ، من از 2 سال پیش بود فکر کنم دارم باهاش کار میکنم اما در حدی که لازم بشه ، مشتاق شدم بدونم چقدر شما کار میکنی ؟
کارهات رو دیدم ، اما نتونستم درک کنم ، چقدره سطحش ؟
 

mixepilm

Member
مرسی شهریار جون،خیلی استفاده کردم،اصلا دیدم داره به دینامیک و این شاخه عوض میشه .

کارای جالبی بود،منم پیشنهاد میدم Demo Reel 2012 خود سایت sidefx رو حتما نگاه کنید،پایین صفحه اصلی خود سایت هستش.

http://www.sidefx.com/
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
من بعد از 3 سال دوباره نصبش کردم ، 200 مگ بود شد 1 گیگ ، واقعا سرعتش فوق العادست ، دوستان میخواهید شروع کنید Help ــش خیلی خوب و راحت از مبتدی به متوسط درس داده ...
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
سلام بر شهریار عزیز ، آقا شما چقدر ، چند سال و در چه سطحی الان Houdini کار میکنی ، من از 2 سال پیش بود فکر کنم دارم باهاش کار میکنم اما در حدی که لازم بشه ، مشتاق شدم بدونم چقدر شما کار میکنی ؟
کارهات رو دیدم ، اما نتونستم درک کنم ، چقدره سطحش ؟

کلا من شاید نزدیک 3 سال باشه که دارم 3d کار میکنم ،قبلا با نرم افزار After Effetcs کار میکردم و الانم کار میکنم .با اکثر نرم افزارهای 3d هم ور رفتم! اول شدید دنبال

یادگیری 3ds max بودم ،حدود 1 سال در حال یادگیریش بودم که کم کم دیدم به درد من نمیخوره چون هم با اینترفیسش نتونستم اصلا کنار بیام و هم اینکه دیگه حالم از اون همه نصب کردن پلاگین داشت به هم میخورد:mad: بعدش تقریبا Houdini - Maya رو با هم شروع کردم ولی کم کم بیشتر به سمت Houdini متمایل شدم! با اکثر قسمتهای Houdini

کار کردم ولی بیشتر با Dynamic هودینی کار کردم برای انجام جلوه های ویژه.

در کل هر کی باید راه خودش رو پیدا کنه،منم دیگه راهم رو پیدا کردم و قصد دارم تو این نرم افزار حرفه ای بشم و دیگه زیاد تو نرم افزار های دیگه وقتم رو تلف نکنم.
 
آخرین ویرایش:

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
مرسی شهریار جون،خیلی استفاده کردم،اصلا دیدم داره به دینامیک و این شاخه عوض میشه .

کارای جالبی بود،منم پیشنهاد میدم Demo Reel 2012 خود سایت sidefx رو حتما نگاه کنید،پایین صفحه اصلی خود سایت هستش.

http://www.sidefx.com/

مرسی رفیق

قبلا دیدم ، فکر کردم شما هم دیدی واسه همین نگفتم برو ببین! :green:
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
حمید جان گفتی 2 ساله داری باهاش کار میکنی ولی الان بعد سه سال تازه نصبش کردی :lol: آقا ما نفهمیدیم چی شد!

اره اشتب شد حواسم نبود 2 ، 3 نزدیک بهمن :green: 2 سال ...
اقا میشه یه توضیح بدی ... که Houdini FX با Houdini چه فرقی میکنه ...
 

yas_d

Member
من تقریبا تمام نرم افزار هارو نصب کردم رو سیستم این هودینی رو هم همینطور:lol:damn it
یکی‌ دوبار اجرا کردم اما دیدم تمه نرم افزار سفیده
این رنگش رو به تمه سیاه چطور می‌شه تغییر داد؟ سیاه جذابتره:paint:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
من تقریبا تمام نرم افزار هارو نصب کردم رو سیستم این هودینی رو هم همینطور:lol:damn it
یکی‌ دوبار اجرا کردم اما دیدم تمه نرم افزار سفیده
این رنگش رو به تمه سیاه چطور می‌شه تغییر داد؟ سیاه جذابتره:paint:

دمت گرم حسین منم عشفق تم دارکم فتوشاپ و مایا و افتر و ... همه رو سیاه کردم !
شهریار جان من نصب کردم اما تمام ایکون های نرم افزار سفید شده ! چرا اینطوریه در ضمن الان Houdini کرک نمیشه لایسنس میخواد ولی Houdini FX اجرا میشه اما کلش سفیده ایکون ها
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
اقا میشه یه توضیح بدی ... که Houdini FX با Houdini چه فرقی میکنه ...

Houdini FX نسخه ی کامل هست ولی Houdini کلا داینامیک رو نداره ( مثل شبیه سازی مایعات -دود- آتش - ذرات - پارچه و ......) .ما چون از کرک استفاده میکنیم هر دو رو

میتونیم اجرا کنیم ،شما از همون Houdini FX استفاده کن
 
آخرین ویرایش:

yas_d

Member
eeee چه جالب اصلا فکر نمیکردم تو Color Setting باشه من همش توی Preferences می‌گشتم دنبالش
مرسی‌ شهریار جان :rose: most regard
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
LinkinForEver گفت:
اقا چقدر عوض شده ، الان یک مشکل خیلی بد دارم نمیدونم چرا ایکون هاش نمیاد هیچکدوم
بعد چند سوال داشتم عزیز لطف کنی جواب بدی ، اگه تو بقیه نرم افزار ها به جز این سوالی داشتی جبران میکنم ...
1 - الان این رندر من روش کامله ...
2 - با سیستم کلودش چقدر کار کردی ؟
3 - به ویو میرسه گالریش رو دیدم تعریفی نداره که ...
4 - خیلی نرم افزار نرمی میدونی چجوری میشه به مکس خروجی داد ؟

:rose::-?

شاید درست نصب نشده یا فایل مشکل داره،نمیدونم!هر چی هست مشکل از Houdini نیست :)

1-برای استفاده از Render man مثل اینکه یه سری کد نویسی باید انجام بشه،یه آموزش از CmiVFX هست اگه اشتباه نکنم با عنوان 3delight interoperability اونو یه
نگاه بنداز،ولی در کل پیشنهاد میکنم از موتور Mantra خود Houdini استفاده کن چون هم خیلی قدرتمنده و همه چی رو ساپورت میکنه هم اینکه همه ی آموزشها درباره ی همین موتور هست.

2-با Cloud کار نکردم . با نرم افزارهای کرکی که ما استفاده میکنیم فکر نکنم اصلا بشه کار کرد ، تازه این سیستم واسه شرکت آمازون هست و باید پول اشتراک بدی.اگه تو بعدا استفاده کردی منم در جریان بزار

3-نفهمیدم چی گفتی!

4-خروجی fbx یا Alembic میتونی بگیری یا میتونی فقط آبجکتی رو که میخوای اگه انیمیت شده باشه خروجی obj sequence بگیری برای استفاده تو نرم افزار After Effects
------------------------------------------------------------------
حمید جان پستهات رو اینجا بزار تا مطالب جمع شه،شاید به درد کس دیگه ای هم خورد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا