?!Houdini or Maya

yasharFM

Member
ببخشید اگر تازه واردم ولی نظر میدم من خودم 5 سال پیش سه بعدی رو کار کردم با مایا و مکس و سینمافردی و پوزر و......
از همه اینا یه چیزی فهمیدم و گزاشتم کنار. اگر پوزر کار میکنیذ لازم نیست کامل بدونید فقط بتونید مدل ازش export کنید.
اگر مکس بلدید لازم نیست انیمیشنش رو هم بلد باشید یا ذرات یا رندر یا.... کافیه برید یه مدلای خاص ساختمون رو بسازید و بعد export کنید. ابزاری مثل latic مثلا برای ساخت خرپا یا زدن رمپ پارکینگ یا ساخت ....
اگر برایس بلدید لازم نیست همه چیزشو بدونید کافیه مدلتون رو بسازد و export کنید. مدل که ساخته شد دیگه فقط دست شما برای انیمیت کردن و جلوه ویژه با یک برنامه بازه اونم مایا هست.
این که میگم دستتون بازه واسه اینه هم منابع مطالعاتی دارید هم منابع عملی میشه کسایی پیدا کرد بلد باشن. در ضمن پلاگین های خوبی داره. برنامه های دیگه راحت باهاش هماهنگ میشن مثل bodypaint مثل zbrush مثل motionbuilder یا هزار تا برنامه دیگه.
خلاصه هودینی شاید خوب باشه ولی وقتی میخوایید یه آدمو حرکت بدید حرفه ای تر از motionbulder «دارید که تمام و کمال در خدمت مایا هست. برای تغییرات ریز مدل زیبراش باهاش هماهنگه برای ....
منظور اینکه شما یه تصور ذهنی دارید میخواهید اونو پیاده کنید نتیجه شما فقط و فقط یک فایل ویدیوو یا یک عکی هست. کسی کار نداره عکس رو با چی ساختید مهم اینه خوب ساختید یا بد.واسه همین اگر هزار برنامه کامل بلد باشید شاید بتونید کتاب بنویسید ولی حتی نمیتونید یک کار عملی بکنید پس به درد نمیخوره
نتیجه.: برنامه یا د گرفتن خوبه ولی با هدف. کامل ترین برنامه در همه ابعاد اگر نمره بدیم مایا هست هرچند مکس داره نزدیک میشه. و بقیه برنامه هارو باید با هدف خدمت به مایا یاد گرفت. هودینی خوبه ولی تمام ابعد کامل نیست. یک هودینی کار و یک میای کار اگر بخواهند یک ماشین بسازند کدوم سریعتر هست؟ همه میدونیم مایا کار. حالا ساخت آب چقدر سریعتره چی؟ کمی در موردش اختلاف داریم. قاطعانه توی خیلی از جهات مایا بهتره ولی توی جاهایی که ضعیفه حرف و حدیث داریم. میگید رندر خوب نداره؟ رندر من پس چیه؟
یادمون باشه ما هدفمون ساخت یک عکس یا فیلمه . شاید اسالی یک بار نیاز به طراحی آب پیدا کنیم ولی مدل سازی نیاز هر روزه . من قاطعانه میگم یک مایا کار حرفه ای با صرف کردن یک ماه وقت برای مکس و یک ماه موشنبولدر و... هر برنامه یک ماه خیلی راحت میتونه گلیمشو از آب بکشه.
ولی برعکس اون خیلی زمان بر هست.
مایا اولین و مهمترین برنامه هست. بعد از اون بر حسب نیاز میشه برنامه کمکی یاد گرفت. اما یادمون باشه شما بهترین هودینی کار . خوب باید کار گروهی بکنید ایا همکاران شما بلدند؟
دوست عزیز مقایسه ما بیشتر در مورد ساخت جلوه های ویژه و پارتیکلها و داینامیک بود نه مدل سازی وانیمیشن .قبلا هم گفتم ما زیاد درست نیست که در مورد این نرم افزارها نظر قطعی بدیم .ما فقط میتونیم بگیم هرکدوم چی دارن یا ندارن همین.حالا که صحبت از مدل سازی وانیمیشن شد من یکم این دوتا رو موردی مقایسه میکنم.
در مورد مدل سازی به نظر من مایا یکم قویتره فقط به یک دلیل اونم اینه که مایا به شما اجازه میده با زدن کلید 3 روی کیبورد مستقیم روی مدل smooth شده کار کنید که این کار در هودینی انجام شدنی نیست یعنی در هودینی شما یک نود subdivid به نودها اضافه میکنید وبعد هودینی تقسیمات مدل شما رو دو برابر میکنه که کار کردن رو مدل سخت میشه.کاری که اینجا میشه انجام داد اینه که شما نود قبلی رو فعال کنید و روی مدل قبل از smooth شدن کار کنید و همزمان مدل smooth شده رو ببینید.اگر توضیحاتم واضح نیست اینجوری بگم که مثل این میمونه که در مایا بجای دکمه 3 از دکمه 2 استفاده کنید.بقیه ابزار در هودینی دقیقا مثل مایا هستش و هیچ فرقی نداره.جالبی هودینی اینجا اینه که شما متونید یک شبکه نود پیچیده که برای ساخت یک ابجکت استفاده شده رو جدا کنید و به در ابجکتهای دیگه استفاده کنید.دوستانی که در محیط هودینی کار کردن متوجه منظور من میشوند.
در مورد کار با zbrush و bodypaint هیچچچ فرقی بین دو نرم افزار وجود نداره هردو OBJ ایمپورت و اکسپورت میکنن.فقط بزرگترن مشکل هودینی اینه که اگر از شیدر sss استفاده مکنین در هودینی این شیدر توانایی استفاده از displacement map رو نداره .
من نمیدونم کی گفته مایا رندر خوبی نداره ? mental ray که داخل خودش هست .renderman ,vray و final render هم پلاگین دارن پس مشکل چیه ?
رندر خود هودینی mantra هستش که با تحقیقاتی که من کردم در کنار رندرمن و برزیل بهترین رندر تجاری برای فیلم و جلوههای ویژه هستش.سه نوع رندر رو هم ساپورت میکنه (ray trace,physical base ,micropolygan) .در ضمن هودینی renderman و mental ray رو ساپورت میکنه.
در مورد ریگ کردن که علاقه اصلی منم هست باید بگم که ابزارهای هردو کامله. bone ها در هردو مثل هم کار میکنن ik/fk blend در هردو به طور پیشفرض وجود داره و اجازه ساخت کنترل کننده های جدید هم در هردو هست.هردو نرم افزا ر اجازه عوض کردن ترتیب محورها رو به شما میدهند .set driven key در مایا در هودینی به اسم blend pose وجود داره .morph ها هم در هردو نرم افزار هستن .در مایا یک نوع ik به نام spring ik هست که اگه در mel اسمشو تایپ کنید در اختیار شما قرار میگیره که من اینو در هودینی ندیدم.muscle در هودینی وجود داره ولی کلا کامل ترین muscle system رو به نظر من مایا داره که بینظیره.در مقابل هودینی بعد از xsi کاملترین biped وquadroped رو داره که این به نظر من نقطه قوت هودینی هستش.در مورد motion builder من تا حالا با این نرم افزار کار نکردم ولی حدس میزنم برای ایمپورت از این نرم افزار باید از فورمت fbx استفاده کرد که اگه اینجور باشه هودینی نباید مشکلی داشته باشه.
در مورد انیمیشن همه چیز مشترکه graph editor, dope sheet و trax editor در هردو هست.یک سیستم انیمیشن جدا در هودینیوجود داره که فقططط مخصوص خودشه به اسمه CHOPs من زیاد باهاش کار نکردم ونمیدونم دقیقا چقدر کاربرد داره .ولی خود شرکت sidefx و کاربرای هودینی که خیلی به اون می نازن .مثلا یکی از کارایی که من دیدم میشه با اون انجام داد اینه که شما یک curve در صفحه درست میکنید بعد در chops از اون curve به عنوان نمودار حرکت یکی از محورها استفاده میکنید.
در composite هودینی همیشه قوی بود .و دوستمون 1835ali در مورد maya live اطلاعاتی داد.دیروز autodesk اعلام کرد که toxik و match mover رو به مایا و face robot رو به xsi اضافه کرده که اگه اینجوری باشه توانایی composit مایا خارق العاده میشه.
ولی بحث اصلی ما در مورد پارتیکلها و dynamic بود که هردو در این زمینه بهترین هستن ولی منطقا اگه شما هردو رو بلد باشین کار در هودینی سرعتر از مایا انجام میشه چون در هودینی کا ر شما همش وصل کردن نودها بهم هستش و در مایا نوشتن کدها.هر چند منطق کار و روش کار یکیه فقط محیط فرق میکنه.راستی اگر با realflow کار می کنید دور هودینی رو خط بکشید که اصلا با هم کار نمیکنن.
من فکر میکنم امین جان کار خوبی میکنه که dynamic رو انتخاب کرده چون اینده خوبی داره .حالا کدوم نرم افزار رو انتخاب کنه میل خودشه ولی به نظر من مثل یه عالمه dynamic کاره دیگه تو این دنیا جفتشو یاد بگیره بهتره.
 
آخرین ویرایش:

mg_mahyar

Member
دوست عزیز مقایسه ما بیشتر در مورد ساخت جلوه های ویژه و پارتیکلها و داینامیک بود نه مدل سازی وانیمیشن .قبلا هم گفتم ما زیاد درست نیست که در مورد این نرم افزارها نظر قطعی بدیم .ما فقط میتونیم بگیم هرکدوم چی دارن یا ندارن همین.حالا که صحبت از مدل سازی وانیمیشن شد من یکم این دوتا رو موردی مقایسه میکنم.
در مورد مدل سازی به نظر من مایا یکم قویتره فقط به یک دلیل اونم اینه که مایا به شما اجازه میده با زدن کلید 3 روی کیبورد مستقیم روی مدل smooth شده کار کنید که این کار در هودینی انجام شدنی نیست یعنی در هودینی شما یک نود subdivid به نودها اضافه میکنید وبعد هودینی تقسیمات مدل شما رو دو برابر میکنه که کار کردن رو مدل سخت میشه.کاری که اینجا میشه انجام داد اینه که شما نود قبلی رو فعال کنید و روی مدل قبل از smooth شدن کار کنید و همزمان مدل smooth شده رو ببینید.اگر توضیحاتم واضح نیست اینجوری بگم که مثل این میمونه که در مایا بجای دکمه 3 از دکمه 2 استفاده کنید.بقیه ابزار در هودینی دقیقا مثل مایا هستش و هیچ فرقی نداره.جالبی هودینی اینجا اینه که شما متونید یک شبکه نود پیچیده که برای ساخت یک ابجکت استفاده شده رو جدا کنید و به در ابجکتهای دیگه استفاده کنید.دوستانی که در محیط هودینی کار کردن متوجه منظور من میشوند.
در مورد کار با zbrush و bodypaint هیچچچ فرقی بین دو نرم افزار وجود نداره هردو obj ایمپورت و اکسپورت میکنن.فقط بزرگترن مشکل هودینی اینه که اگر از شیدر sss استفاده مکنین در هودینی این شیدر توانایی استفاده از displacement map رو نداره .
من نمیدونم کی گفته مایا رندر خوبی نداره ? Mental ray که داخل خودش هست .renderman ,vray و final render هم پلاگین دارن پس مشکل چیه ?
رندر خود هودینی mantra هستش که با تحقیقاتی که من کردم در کنار رندرمن و برزیل بهترین رندر تجاری برای فیلم و جلوههای ویژه هستش.سه نوع رندر رو هم ساپورت میکنه (ray trace,physical base ,micropolygan) .در ضمن هودینی renderman و mental ray رو ساپورت میکنه.
در مورد ریگ کردن که علاقه اصلی منم هست باید بگم که ابزارهای هردو کامله. Bone ها در هردو مثل هم کار میکنن ik/fk blend در هردو به طور پیشفرض وجود داره و اجازه ساخت کنترل کننده های جدید هم در هردو هست.هردو نرم افزا ر اجازه عوض کردن ترتیب محورها رو به شما میدهند .set driven key در مایا در هودینی به اسم blend pose وجود داره .morph ها هم در هردو نرم افزار هستن .در مایا یک نوع ik به نام spring ik هست که اگه در mel اسمشو تایپ کنید در اختیار شما قرار میگیره که من اینو در هودینی ندیدم.muscle در هودینی وجود داره ولی کلا کامل ترین muscle system رو به نظر من مایا داره که بینظیره.در مقابل هودینی بعد از xsi کاملترین biped وquadroped رو داره که این به نظر من نقطه قوت هودینی هستش.در مورد motion builder من تا حالا با این نرم افزار کار نکردم ولی حدس میزنم برای ایمپورت از این نرم افزار باید از فورمت fbx استفاده کرد که اگه اینجور باشه هودینی نباید مشکلی داشته باشه.
در مورد انیمیشن همه چیز مشترکه graph editor, dope sheet و trax editor در هردو هست.یک سیستم انیمیشن جدا در هودینیوجود داره که فقططط مخصوص خودشه به اسمه chops من زیاد باهاش کار نکردم ونمیدونم دقیقا چقدر کاربرد داره .ولی خود شرکت sidefx و کاربرای هودینی که خیلی به اون می نازن .مثلا یکی از کارایی که من دیدم میشه با اون انجام داد اینه که شما یک curve در صفحه درست میکنید بعد در chops از اون curve به عنوان نمودار حرکت یکی از محورها استفاده میکنید.
در composite هودینی همیشه قوی بود .و دوستمون 1835ali در مورد maya live اطلاعاتی داد.دیروز autodesk اعلام کرد که toxik و match mover رو به مایا و face robot رو به xsi اضافه کرده که اگه اینجوری باشه توانایی composit مایا خارق العاده میشه.
ولی بحث اصلی ما در مورد پارتیکلها و dynamic بود که هردو در این زمینه بهترین هستن ولی منطقا اگه شما هردو رو بلد باشین کار در هودینی سرعتر از مایا انجام میشه چون در هودینی کا ر شما همش وصل کردن نودها بهم هستش و در مایا نوشتن کدها.هر چند منطق کار و روش کار یکیه فقط محیط فرق میکنه.راستی اگر با realflow کار می کنید دور هودینی رو خط بکشید که اصلا با هم کار نمیکنن.
من فکر میکنم امین جان کار خوبی میکنه که dynamic رو انتخاب کرده چون اینده خوبی داره .حالا کدوم نرم افزار رو انتخاب کنه میل خودشه ملی به نظر من مثل یه عالمه dynamic کاره دیگه تو این دنیا جفتشو یاد بگیره بهتره.
خوبه ولی مقایسه داینامیک بدون بقیه مواد معنی نداره. شما وقتی به داینامیک میرسی که یک سری مدل ساختی مواد دادی قابل رندر هست حالا میخوای داینامیک کنی.این که میگی فرقی نداره غلطه شاید همون معادل دستور داشته باشیم ولی بازم فرقی هست. بحث منم اینه که ما میخواهیم یک کار عملی بکنیم پس نیاز به چند مورد داریم:

1- منبع برای افزایش اطلاعات
2- همکار
3- برنامه مناسب
منبع مایا بیشتره یا هودینی؟ توی کار گروهی نه تنها ایران بلکه همه دنیا مایا کار بیشتر از هودینی کاه. حالا اگر فرض بگیریم هودینی از مایا یه کم بهتره به نطر شما خوبه ما با اطلاعت کم و ابزار بسیار بریم توی یک محیط که کسی کمکمون نمیکنه؟ یا بهتره با یک ابزار کمتر با اطلاعات بیشتر توی محیطی باشیم با کلی کمک؟
 
دوست خوبمون ياشار اينقدر با معلوماته كه من مي ترسم پيش ايشون اظهار نظر كنم.:sad:
اما فقط يك مساله من پشت صحنه اسپايدر من و ارباب حلقه ها رو كه ديدم يكي از دلايل استفاده شون از مايا رو مل گفته بودن.بنابراين استفاده از كد نويسي در يك پروژه جز جدايي ناپذير هستش.فكر كنم لينكهاشو هنوز هم بتونم پيدا كنم.

منظورم اينه كه دايناميك در حد فوق العده حرفه اي (نه در حدي كه من و بسياري ديگه از دوستان كار مي كنيم)با كد نويسي بهتره.

منظورم اينه كه نون ما كد نويسها رو آجر نكنين ديگه بابا.:wink:
 

yasharFM

Member
مهیار جان حرف شما کاملا درسته .ولی من مفصل توضیح دادم که هودینی یک نرم افزار کامله و اگر احتیاج به نرم افزار دیگه ای مثل zbrush دارین هودینی خیلی خوب با اون کار میکنه.من یادم نمیاد گفته باشم که هودینی از مایا حتی یکم بهتره.من کیم که بگم کدوم بهتره من فقط خیلی کلی اینارو با هم مقایسه کردم.این که میگم هودینی سریعتره دلیلشم گفتم اینه که هودینی نودبیس هست.در مورد نودها توی یکی از پستهای قبلی توضیح دادم که همون کدزنی فقط با رابط گرافیکی.اینکه کارهودینی تو دنیا کمه درسته ولی هودینی کارم کمه در نتیجه اگر هودینی بلد باشید معمولا کار هم پیدا میکنید.هودینی در شرکتهای بزرگ هم زیاد استفاده می شه در نتیجه همیشه همکار باسواد و تیمهای خوب برای یادگیری هست.خود شرکت sidefx هم همیشه ساپورت خوب اموزشی برای مشتریاش داره.هودینی نرم افزار گرونیه ولی یک مدل ارزون هم داره که تنها فرقش اینه که که کیفیت رندر پایینه و فورمت خروجی غیر تجاری.اما تو ایران اگر ما فقط از مایا و مکس استفاده این دیگه ضعف ماست و باید برطرف بشه .به خاطر همینه که وقتی امین می خواد هودینی یاد بگیره من تشویقش میکنم.
درمورِد اموزش حق باشماست اموزش برای مایا خیلی بیشتره ولی وقتی شما یک اموزش برای ساخت ماشین در مایا میگیری همون تکنیکارو میتونی تو هودینی یا هر نرم افزار 3d دیگه استفاده کنی .چون ابزار همونه extrude ,edge loop,subdivide و....همش توی همه نرم افزارها هست .می مونه جاهایی که محدودیت نرم افزار وجود داره که در مدل سازی ,انیمیشن یا ریگ همیشه یه راهی برای دور زدن محدودیت هست.
یکی از خوبی های کار کردن با چند تا نرم افزار همینه که شما محدودیت نرم افزارتون رو میفهمید.و سعی می کنید راهی برایه حلش پیدا کنید .مثلا یه max کار صرف,هیچ وقت نمیفهمه که در ریگ ik/fk blend یعنی چی تا موقعی که با مایا کار میکنه اون slider ik/fk رو در تنظیمات bone های مایا میبینه .
به هر حال این نظره منه.دوستایی که می خوان هودینی یاد بگیرن منابع خوب dvd های digital tutors هستش .اموزشهای مفصل در سایت خود sidefx ,دوتا dvd از gnomon واموزشهای 3dbuzz .فرومهای خوب هم یکی خود sidefx ,فرومهای digital tutors ,فرومهای 3dbuzz و این سایت http://forums.odforce.net/index.php?/forum/34-houdini
مسعود جان من از لطف شما بینهایت ممنونم .در مورد اسپایدر من درسته از mel زیاد استفاده شده .ولی هودینی هم python رو کامل ساپورت میکنه و یه عالمه هم کدزنی نیاز داره.شما که کدزنی بلدی مطمیُن باش که از هودینی خیلی خوشت میاد چون نودها همون python هستن فقط رابط گرافیکی دارن و دیگه نمیخواد نگران syntax ها باشی همین .هودینی رو نصب کن وارد یکی از نودها بشو خودت منظوره منو کامل متوجه میشی.تا وقتی برنامه نویسی بلد نباشی از نودها هم نمیتونی استفاده کنی .در ضمن داخل خود نودها هم معمولا جاهای خالی وجود داره که باید کاربر کد بنویسه.کلا هودینی برخلاف max یا maya یک نرم افزار low ware هستش.نگرانم نباش تا انیمیشن هست کد زنی هم لازمه :wink:
 

mg_mahyar

Member
کاملا داریم از ماجرا پرت میشیم

یه نفر میخواد بین xsi و میا و هودینی یکی رو انتخاب و یاد بگیره. پس نیاز به منابع آموزشی داخل کشور داره. اینجا اینترنت کنده نمیشه فیلم زیاد دید . باید فیلم بخره فیلم آموزش مایا هست ولی هودینی نه. در ضمن اون که میگی روش کار یکیه بله یکیه ولی واسه همه چیز یکیه؟ مثلا latic رو توی مکس به کار ببریم توی برنامه های دیگه هم هست؟ یا paintefect مایا؟ یا metaball سینامه فوردی؟ خوب الگوریتم کاریه یکیه نه روش انجام کار . به هر حال اگر کسی میخواد بین اون سه برنامه یکی رو یاد بگیره اول بره سراغ مایا بعد بقیه. کسی نمیگه فقط یکی رو یاد بگیر ولی اموزش اولیه مایا بهتره
 

Member
من یه روز با تراکتور از سر زمین برمیگشتم که دیدم قل مراد گاو آهن بسته به ملوس داره زمینشو شخم میزنه . پیاده شدم و بهش گفتم چرا با تراکتور شخم نمیزنی ؟ گفت : هان؟
سوئیچ تراکتور رو دادمش و گفتم بیا با این شخم بزن بهتره ! یه نگاه به من و تراکتور کرد نشست و شروع کرد سوئیچ رو توی زمین فرو کردن
-----------------
نتیجه اخلاقی :
ملوس هرچی به سرش بیاد حقشه
ابزار بهتر هیچ برتری بر تخصص بیشتر نداره
شما به اینکه کدوم رو بیشتر تبلیغ میکنند نگاه نکنید . محاسبه کنید که کد.م رو بهتر میتونید یاد بگیرید ، بیشتر میتونید استفاده کنید و از همه مهمتر با کدوم کمتر مشکل خواهید داشت
 

yasharFM

Member
مهیار جان من قصدم بحث کردن نبود .من با خیلی حرفات موافقم فقط اینکه میگی مایا کاملترین برنامه هستش رو با اطلاعات خودم نمی تونم قبول کنم.به خاطر همین اینارو موردی مقایسه کردم .مایا خیلی کامله ولی هودینی هم همه ابزار رو داره .اینکه فقط هودینی رو میگم چون اینجا حرف مایا و هودینی هست نه نرم افزارهای دیگه.در مورد اموزش هم من در پست قبلی همه منابع هودینی رو نوشتم .همه رو از بازار می تونید بخرید .درسته منابع مایا بیشتره ولی خوب همونا میتونن برا شروع و تا حد متوسط کافی باشن.در مورد ابزاری که گفتی من میدونم فقط مثال زدی ولی من یه توضیح کوچیک بدم شاید به درد بچه ها بخوره.paint effect درسته فقط در مایا هست .meta ball در cinema houdini و modo به همین سم وجود داره در modo برای مدل سازی و در cinema برای مدل سازی و پارتیکلها و در هودینی برای مدل,پارتیکل و انیمیشن بکار میره .در maya و xsi وmax اسمه متابال blobmesh هستش و کاربرده اونم در پارتیکلها هستش.lattice در max هم درسته من تو هیچ نرم افزار دیگه ای ندیدم بجز هودینی کی اسمش اونجا wire poly هستش.ببخشید اگه بحث رو ادامه دادم گفتم شاید این اطلاعات بدرد کسی بخوره.
 
با سلام.
يك نكته به ذهنم رسيد كه بهتره بگم.
سليقه ها فرق مي كنه و بهتره براي سليقه ديگران هم احترام قايل بشيم.
من هم گفتم بنظر من اينقدر وسواس خوب نيست كه كدوم بهتره كدوم بدتره اما اين دليل نميشه كه بگم همه اين محصولات يكي هستند.

يك مثال واضح مي زنم ماشين فراري تقريبا يك ميليارد قيمت داره و خوب خيلي ها هم توي آرزوهاشون مي بينن كه فراري سوار شدن.خوب پرايد هم يك ماشين ديگست كه قيمتش چند ميليون تومان بيشتر نيست.
خوب هر دوشون هم يك كار رو انجام مي دن قطعات فراري كمتره و كسي اگه توي ايران فراري بياره بلاي جونش ميشه با اين همه دزدي و حسودي و رانندگي بد مردم و ...
اين دو تا ماشين يك كار رو انجام مي دن با چند تا تفاوت يكي اينكه ظاهر فراري قابل قياس با پرايد نيست دوم اينكه سرعت فراري بالاتره و سوم اينكه اگه اين ماشين و توي ايران داشته باشي ديگه نمي خوام وارد جزئيات بشم كه چه كارايي مي توني باهاش بكني...
اما پرايد شايد توي ايران بهتر باشه چون هم ارزون تره و هم نمي خواد نگران اين باشي كه خط بيفته و در ضمن توي ترافيك ايران سرعت پرايد اگه از فراري بيشتر نباشه كمتر نيست.پس دو تايي يك كار رو انجام مي دن.

حالا 2 تا سوال از شما دارم:
1-شما خودت اگه پول داشته باشي بين فراري و پرايد كدومو انتخاب مي كني.
2-اگه فرض كنيم راننده يك فراري زن باشه و راننده يك پرايد يك مرد باشه بنظر شما كدوم ماشين برنده ميشه؟:lol:

نتيجه اخلاقي:
ما ها توي خريد روزانه مون هم برامون مهمه كه لباس يا كفشي كه مي خريم چينيه يا ايتالياييه يا تركه يا ايراني پس چرا نرم افزار مهم نباشه.
البته نبايد ديگه اينقدر اين مساله مهم باشه كه انسان استفاده از محصول رو فداي وسواس بكنه.
من خيلي از دوستانم ساديسم گوشي مبايل دارن.با يكي 2 تا 3 ماه كار مي كنه بعد ميره يك گوشي جديد مي خره.(خوب پول داره نوش جانش)اما بنظر من كار درستي نيست.

آقاي ياشار خيلي با معلومات همه چيز رو داره ميگه و اين معلوماتش رو نشون ميده ولي خوب شيوه كاري من و خيلي هاي ديگه با اين روش يكي نيست اين دليل نميشه كه بخودم اجازه بدم بگم آقا ياشار داري اشتباه مي كني.

تذكر:منظور من از فراري و پرايد نرم افزار خاصي نيست.اگه بخوايم در Maya و hudini صحبت كنيم بهتره لامبورگيني رو با فراري مقايسه كنيم

با تشكر از همه
 
آخرین ویرایش:

yasharFM

Member
با سلام.
يك نكته به ذهنم رسيد كه بهتره بگم.
سليقه ها فرق مي كنه و بهتره براي سليقه ديگران هم احترام قايل بشيم.
من هم گفتم بنظر من اينقدر وسواس خوب نيست كه كدوم بهتره كدوم بدتره اما اين دليل نميشه كه بگم همه اين محصولات يكي هستند.

يك مثال واضح مي زنم ماشين فراري تقريبا يك ميليارد قيمت داره و خوب خيلي ها هم توي آرزوهاشون مي بينن كه فراري سوار شدن.خوب پرايد هم يك ماشين ديگست كه قيمتش چند ميليون تومان بيشتر نيست.
خوب هر دوشون هم يك كار رو انجام مي دن قطعات فراري كمتره و كسي اگه توي ايران فراري بياره بلاي جونش ميشه با اين همه دزدي و حسودي و رانندگي بد مردم و ...
اين دو تا ماشين يك كار رو انجام مي دن با چند تا تفاوت يكي اينكه ظاهر فراري قابل قياس با پرايد نيست دوم اينكه سرعت فراري بالاتره و سوم اينكه اگه اين ماشين و توي ايران داشته باشي ديگه نمي خوام وارد جزئيات بشم كه چه كارايي مي توني باهاش بكني...
اما پرايد شايد توي ايران بهتر باشه چون هم ارزون تره و هم نمي خواد نگران اين باشي كه خط بيفته و در ضمن توي ترافيك ايران سرعت پرايد اگه از فراري بيشتر نباشه كمتر نيست.پس دو تايي يك كار رو انجام مي دن.

حالا 2 تا سوال از شما دارم:
1-شما خودت اگه پول داشته باشي بين فراري و پرايد كدومو انتخاب مي كني.
2-اگه فرض كنيم راننده يك فراري زن باشه و راننده يك پرايد يك مرد باشه بنظر شما كدوم ماشين برنده ميشه؟:lol:

نتيجه اخلاقي:
ما ها توي خريد روزانه مون هم برامون مهمه كه لباس يا كفشي كه مي خريم چينيه يا ايتالياييه يا تركه يا ايراني پس چرا نرم افزار مهم نباشه.
البته نبايد ديگه اينقدر اين مساله مهم باشه كه انسان استفاده از محصول رو فداي وسواس بكنه.
من خيلي از دوستانم ساديسم گوشي مبايل دارن.با يكي 2 تا 3 ماه كار مي كنه بعد ميره يك گوشي جديد مي خره.(خوب پول داره نوش جانش)اما بنظر من كار درستي نيست.

آقاي ياشار خيلي با معلومات همه چيز رو داره ميگه و اين معلوماتش رو نشون ميده ولي خوب شيوه كاري من و خيلي هاي ديگه با اين روش يكي نيست اين دليل نميشه كه بخودم اجازه بدم بگم آقا ياشار داري اشتباه مي كني.

تذكر:منظور من از فراري و پرايد نرم افزار خاصي نيست.اگه بخوايم در Maya و hudini صحبت كنيم بهتره لامبورگيني رو با فراري مقايسه كنيم

با تشكر از همه
مسعود جان مقایسه جالبی بود . البته من قبلا دیده بودم نم افزارها با ماشینا مقایسه بشن .از همه جالبترم یه یارو بود که میگفت fire fox مثل هامر میمونه ,opera استون مارتین و internet explorer گاری! این بحثم عالمی داره ,پس بذار من از دید خودم نرم افزارهای 3d رو با ماشینا مقایسه کنم.
برای طرفدارای 3ds max : شما صاحب یک پورشه هستید.کلا در مقابل یک پورشه دو احساس به مردم دست میده ,یا عاشقش میشن یا متنفر .ماشین شما تقریبا گرونه ,عملکرد خیلی خوبیم داره ولی خوب مشکل اینه که زشته.سالهاست قیافش تغییر نکرده و وقتی کمپانی لطف میکنه بعد از قرنی یه ذره تغییرش میده اینقدر ذوق زده میشین که یادتون میره زشت تر شده .با اینکه خودتونم ته دلتون میدونین که اینکار خیلی رو میخواد ,ولی همیشه کل کلتون با طرفداریه فراری به راهه. وقتی هم کم میارید از کمپانیهای بیرونی مایه میذارید ,البته شانس با شماست ,چون هر کمپانی که با خونه قهر کرده یه چیزی واسه ماشینه شما ساخته .یکی ترمزشو تقویت میکنه یکی موتورشو یکیم یه چیزه دیگشو.وقتی همه این کارارو کردید ممکنه بتونید روی فراری رو کم کنید,ولی مشکل اینجاست که به اندازه یه جمبو جت پول خرج کردید.شما ممکنه افسردگی هم بگیرید چون بعد از این همه پول خرج کردن کسی ماشینه شما رو نگا هم نمیکنه اخه همه جا چیزی که ریخته پورشه هستش.خوبی ماشینه شما اینه که همه جا میشه باهاش رفت, رانندگی باهاش راحته ,همه جا نمایندگیش ریخته و روغنشو بقالی سر کوچه هم عوض میکنه.
برای طرفدارایه maya: شما صاحبه یک فراری هستید.ماشینه شما از نظره بعضیا خوشگله از نظره بعضیا زشت ,ولی بدون شک هرکس با هر نظری به یک فراری احترام میذاره.پول زیادی برایه ماشینتون پرداخت کردید ولی خوب ارزششو داره .هرجا میرین نگاهها رو جلب میکنید هرچند جدیدا ماشینه شما هم یه ذره داره خز میشه .رانندگی بایه فراری خیلی سخته ولی خوب کمپانی یه دوره اموزش برا شما می ذاره و تقریبا راه میفتین .ماشینه شما قابلیته اینو داره که برایه هر کاری استفاده بشه ولی خود شما باید عقلتون برسه که هرجایی نبریدش.نمایندگی برایه ماشینه شما تقریبا کمه ولی پیدا میشه.ضمناهمیشه با طرفدارایه پورشه دعواتون میشه .کم نیارید ,گیره مغلطه اونا هم نیفتید.
برایه طرفدارایه xsi:شما صاحبه یک استون مارتین هستید.ماشینه شما بدون شک شیکترین ماشینه اسپرتیه که پیدا میشه.استون ماشینه گرونیه ولی به شدت پیشرفتست و تواناییها ش هم بالاست.همه جا به شما احثرام میذارن و به اندازه کافی جلبه توجه میکنید.رانندگی با این ماشین خیلی راحته ولی خوب یک سری کمبودهای فنی هم داره.مواظب باشید ماشینه شما هم داره یه ذره جواد میشه.
برایه طرفدارایه houdini :شما صاحبه یک لامبورگینی هستید.خیلی پولدارید خوش بحالتون! دوست و دشمن قبول دارن که ماشینه شما خیلی خفنه.هر جا هم میرید واستون فرش قرمز پهن میکنن .ولی خوب اونا از بدبختیه شما خبر ندارن .کار کردن با ماشینه شما واقعا سخته جوری که حتی برایه روشن کردنه ضبطشم باید دو ترم کلاس برین ,اخرشم چیزی یاد نمیگیرین.اگه ماشینتون خراب شد بیخیالش بشین چون باید یه کشتی اجاره کنید و بفرستیدش کارخونه .کلا یه ماه ذوقه ماشینتون رو دارین و بعد از یه ماه به غلط کردن میفتین و پژویی چیزی میندازین زیره پاتون.ضمنا ماشینه شما حالا حالا ها خز نمیشه خیالتون راحت.
برای طرفدارایه cinema4d : شما صاحبه یک کوروت هستید.ماشینه شما در حالت پایه زیاد سریع نیست قیمتشم ارزونه.ولی کافیه یه ذره بیشتر خرج کنید و مدل بالاتر رو بخرید اون وقت با یه ذره تلاش رویه هر ماشینی رو کم میکنید.رانندگی با ماشینه شما اسون و لذت بخشه.مشکله شما اینه که اینقدر به خودتون تلقین کردید که ماشینتون قشنگه که خودتونم توهم زدید.خودتون رو گول نزنید و خیالات رو بزارین کنار.ماشینه شما هیچ ربطی به قشنگی نداره.در ضمن انتظار توجه از کسی نداشته باشید,کوروت که این حرفا رو نداره.
برایه طرفدارایه lightwave:شما صاحبه یک tvr هستید.هیچ کی اسمه ماشینه شما رو تا حالا نشنیده .ماشینه شما ارزونه خیلی هم تند میره ولی مشکل اینجاست که بجز تند رفتن کاره دیگه ای نمیکنه.ممکنه چند دوره هم کلاسه اموزشی برید ولی خوب فرقی نمیکنه ماشین کاری با شما نداره و کاره خودشو میکنه .سوار شدنه شما با خودتونه ولی پیاده شدنتون با خدا.مردم به شما و ماشینه زشتتون توجه میکنن اما این توجه همراه با دلسوزیه.دلتون خوشه که متفاوتین ولی نظره مردم در مورده شما چیزه دیگه ای هست.کلا ماشینه شما ماشینه جالبیه.ایر بگ? ترمز ای بی اس?فرمونه هیدرولیک?برو بابا این سوسول بازیا چیه?
برایه طرفدارایه blender :شما یه عشقه اسپورته بی پول هستید. شما صاحبه یک نیسان 350z هستید . ماشینه شما سریعه, ارزونه وبه شدت زشت.نیسان همه کار میکنه ولی به هر کی می گید باورش نمیشه .کلا یه سرخورده واقعی هستید و کسی شما را جدی نمیگیره.
برایه طرفدارایه carrara :شما واقعا ادم شادی هستید.206 رو تیونینگ کردید و اسمشو گذشتید اسپورت .خدا شفاتون بده.
حالا فکر کنید یه جایی زندگی می کنید که همه این ماشینا با خدماته بعد از فروششون مفتن.من که همرو میخرم.
 
خيلي باحال بود كلي خنديدم.
:lol:

مخصوصا بلندر و لايت ويو خيلي باحال بود.از خودت نوشتي يا از جايي گفتي؟
در ضمن فكر كنم قيمت فراري از لامبورگيني بيشتره.(جفتشون هم ايتاليايي هستند.)
 

reza_1001

Well-Known Member
سلام
yasharFM جان در اين كه همشو ميخريد شكي نيست
نكته اينجاست كه ايا از همشون استفاده ميكنين يا مثل ما همو رو ميزارين تو پاركينگ

سپاس
 
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام به همگی، ببخشید من نبودم یه چند روز. ماشاا... بچه ها خوب بحث رو ادامه دادن.
همون طوری که بچه ها هم گفتن علاقه هم توی انتخاب نرم افزار دخیله. مثل خود من با اینکه مایا رو دوست دارم و با اون هم کار می کنم ولی باز هم چون زیاد از اینترفیسش خوشم نمیاد بعد از یه مدت ازش دلگیر می شم و بازم با هودینی و XSI کار می کنم. هر چند بالاخره توی بعضی موارد مجبورم به مایا برگردم و کارمو با اون انجام بدم.
مسعود جان در مود این حرفت هم:
"اما فقط يك مساله من پشت صحنه اسپايدر من و ارباب حلقه ها رو كه ديدم يكي از دلايل استفاده شون از مايا رو مل گفته بودن.بنابراين استفاده از كد نويسي در يك پروژه جز جدايي ناپذير هستش.فكر كنم لينكهاشو هنوز هم بتونم پيدا كنم.
منظورم اينه كه دايناميك در حد فوق العده حرفه اي (نه در حدي كه من و بسياري ديگه از دوستان كار مي كنيم)با كد نويسي بهتره."
باید بگم که اگه مایا MEl رو داره هودینی سه راه برای استفاده از برنامه نویسی توی خودش داره. اولیش پایتون، بعد Hscript، و در آخر هم Vex. هر کدوم از اینها قدرت بالایی داره. هودینی علاوه بر این موارد یه کار جالب دیگه هم کرده که من نه توی مایا نه توی هیچ نرم افزار دیگه ندیدمش و یه چیزه به نظیره و اونم اینه که شما توی هودینی حتی می تونی به جای پارامترهای یه شی می تونی از کدنویسی استفاده کنید. مثلا شما می تونید به جای موقعیت فعلی یه آبجکت یا همون Coordinates اون از کد نویسی استفاده کنید. یکی دیگه از پرکاربردترین کدهایی که توی هودینی استفاده می شه از اون عبارت بسیار کوتاه "$F" هست. چه کارهایی رو با این عبارت انجام می شه داد که اگه بخوای بدون اون اونا رو انجام بدی باید خیلی بیشتر وقت صرف کنی و با روش های مختلف مثل KeyFrame و چیزای دیگه این کارا رو با اونا انجام بدی. مثلا همین فایلی که من اینجا می ذارم انیمیت اون کره ای که متساعد کننده ی ذرات هست بدون هیچ گونه کی فریم و فقط با نوشتن اون دو تا کدی که توی عکس می تونید ببینید انیمیتش کردم. علاوه بر اون هودینی توی آبجکت های پیشفرضش هم یه چیزی داره به اسم LSystem که اون هم کامل برنامه نویسی هستش و زبان برنامه نویسی مختص خودش رو دار که فکر کنم بهش می گن mathematical language و قابلیت مدلسازی گیاهان و درختان و اشکال هندسی خیلی پیچیده را به وجود آورده است. در مورد Vex هم باید بگم که زبانی بر پایه ی C و C++ است و کاربرد و قدرتش همانند RenderMan shading language است. علاوه بر استفاده از Vex برای shading از آن در تمام نقاط هودینی امکان پذیر است و در زمینه compositing، Particles، Modeling، Fur و... نیز استفاده و کار با آنها را راحت تر و لذتبخش تر می کند. در کل باید بگم که برای کسایی که از کدنویسی زیاد استفاده می کنن هودینی از مایا به نظر من بیشتر روی کد نویسی مانور داده.
مهیار جان در مورد این حرف شما هم:
" اینجا اینترنت کنده نمیشه فیلم زیاد دید"
باید بگم من خودم تموم آموزش های هودینی رو از اینترنت گرفتم مثل سی دی های آموزشی Digital-Tutors.
یاشار جان شما هم که همه ی حرفات درسته و معلوماتت معلومه که خیلی زیاده در این زمینه ها اما شما هم معلومه در بعضی زمینه ها در هودینی اشنایی زیادی نداری و اینم طبیعی. اگه درس فهمیده باشم گفتید علاقه شما بیشتر توی ریگ کردن کاراکتره و هودینی هم توی این زمینه به دارا بودن Autorig Tools یه کار جالب واسه افراد علاقه مند به ریگ کرده. راستی گفتید هودینی از XSI در زمینه ریگ عقب تره می شه یه کم بیشتر در مورد بگید، می دونستم XSI توی زمینه کاراکتر ریگینگ و انیمیت خیلی قویه و اینکه اینقدر قوی باشه رو نفهمیده بودم. در مورد مقایسه نرم افزار ها با ماشین هم خیلی جالب بود.
 

پیوست ها

  • Test 01.rar
    105.6 کیلوبایت · بازدیدها: 18
  • Test Screenshot 01.jpg
    Test Screenshot 01.jpg
    55.1 کیلوبایت · بازدیدها: 16
هودینیی علاوه بر این موارد یه کار جالب دیگه هم کرده که من نه توی مایا نه توی هیچ نرم افزار دیگه ندیدمش و یه چیزه به نظیره و اونم اینه که شما توی هودینی حتی می تونی به جای پارامترهای یه شی می تونی از کدنویسی استفاده کنید.
منظورت رو نمي فهمم.اينكه توي مايا و مكس و فكر كنم توي همه برتامه ها هست(به اون مي گن Expression).مثلا مي توني يك جسم رو روي يك موج سينوسي حركت بدي با استفاده از تابع Sin.

مايا هم علاوه بر مل پايتون رو ساپورت مي كنه.حتي Visual C++ يك اينترفيس براي كد نويسي در مايا داره كه حرفه اي ها از اون استفاده مي كنن.
تازه يك چيز جالب ديگه.مايا يك اينترفيس ژاپني داره كه سبب شده مشتريهاي ژاپني از اين نرم افزار استفاده كنن.من خودم يك تاپيك ديدم كه ژاپني ها از كمپاني الياس بابت اين موضوع تشكر كرده بودند.
 
آخرین ویرایش:

Miladbat

Well-Known Member
بحث ها در سطح این دو نرم افزار نیستن .
بحث از لحاظ فنی به نتیجه نمیرسه همون که بنده گفتم.
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
آقایون به نظر من این بحث رو خیلی الکی ادامه میدید. اول ما باید توی این دو نرم افزار حرفه ای بشیم بعد اینطوری بحث کنیم. از بحث ها معلومه که هر کسی داره سلیقه ای نظر میده. اگر اینطوری باشه منم میگم فقط مایا.
هیچ نرم افزاری کامل نیست. اگر یه نرم افزار کامل باشه دیگه چرا امکان ایمپورت و اکسپورت رو توش جا دادن. خوب معلومه به خاطر اینکه اگر نرم افزار توی یک قسمت کم آورد به نرم افزارهای دیگه رجوع کنیم.
به نظر من ما به جای این بحث ها باید بریم نرم افزار رو اصولی یاد بگیریم، بعد نظر بدیم.
البته این نظر من بود.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
مسعود جان در مورد Expression می دونم ولی من همون طوری که گفتم ما توی هودینی می تونیم مثلا به جای موقعیت یه شی از کد نویسی استفاده کنیم. مثلا بجای مقدار X یک شی میام می نویسیم $F و اون شی در جهت مثبت محور x ها به طور صعودی به حرکت میافته.
توی هودینی می تونیم به جای خیلی از پارامترها از کد نویسی استفاده کنیم در صورتی که فکر کنم توی مایا اینجوری نیست.
HSN_MAYA جان اینکه هر کسی سلیقه حرف می زنه درسته. همیشه سلیقه توی حرف آدمها دخیله. شما هم بگو فقط مایا مشکلی نداره که. در مورد کامل نبودن نرم افزارها هم منم موافقم باهات.
 

reza_1001

Well-Known Member
مسعود جان در مورد Expression می دونم ولی من همون طوری که گفتم ما توی هودینی می تونیم مثلا به جای موقعیت یه شی از کد نویسی استفاده کنیم. مثلا بجای مقدار X یک شی میام می نویسیم $F و اون شی در جهت مثبت محور x ها به طور صعودی به حرکت میافته.
توی هودینی می تونیم به جای خیلی از پارامترها از کد نویسی استفاده کنیم در صورتی که فکر کنم توی مایا اینجوری نیست.
HSN_MAYA جان اینکه هر کسی سلیقه حرف می زنه درسته. همیشه سلیقه توی حرف آدمها دخیله. شما هم بگو فقط مایا مشکلی نداره که. در مورد کامل نبودن نرم افزارها هم منم موافقم باهات.

تو مايا واسه انتخاب هم ميشه كد نوشت چه برسه به حركت جسم
اصلا وقتي مايا جلوتون بازه يه ليوان آب بخورين اون وقت يه نگاهي
به پنجره script editor بندازين براتون ثبتش كرده:lol:
من چون با مزاياي نودها از طريق پنجره هايپرشد مايا آشنا شدم در مورد قدرت هوديني حرفي ندارم
اما مطمئن هستم اگه اتودسك ساربونه كه در ورژنهاي بعدي مايا اين يكي هم اضافه ميشه
اتودسك كه پول اضافي نداشت بياد مايا رو بخره بعدشم بزارش كنار
جهت اطلاع دوستان وقتي الياس صاحب مايا بود در همه زمينه ها گروه هاي متخصصين براي پيشبرد مايا مشغول بودند
البته مطلع شديم اتودسك مايا را همراه با تمامي مهندسانش گرفته و گروهاي كاري بهم نخوردن
با اضافه شدن ماسل مايا در ورژن 2009 كه تقريبا رقيب نداره همه فهميدين اون گروههاي كاري هنوز مشغولن
من يه عالمه فيلم از كار اين گروهها دارم مثلا دارن روي مخلوط شدن رنگ آبي و قرمز در مايعات كار ميكنن
البته الان قديمي شده ولي چند سال پيش يه كار چشمگير علمي بوده

درود
 

yasharFM

Member
مسعود جان من از لطفت در مورد اون پست ماشینا ممنونم.من اون پستو از خودم نوشتم .هرچند الان باید عذر خواهی کنم اگر که کسی دلخور شده.اون پست بیشتر برای شوخی بود .من خودم به عنوانه یک عشقه ماشینه عشقه 3d از همه اون نرم افزارها و ماشینا خوشم میاد.در مورد مطلب دیگه شما من خیلی وقته که اخبار ماشینا رو چک نکردم ولی به خاطر حرف شما چک کردم.لامبورگینی در مدلهای هم کلاس از فراری گرونتره.www.rsportscars.com اینجا gallardo و f430 رو در مدل پایه چک کن.هردو هم ایتالیایی هستند.هرچند یه چند سالی میشه فلکس واگن لامبو رگینی رو خریده.
reza 1001 جان من اگه همرو داشته باشم هرکدوم رو اونجایی که بیشتر کاربرد داره استفاده میکنم.در ضمن شکسته نفسی نکن شما که خودت فراری سواری.:wink:
اقا امین در مورده vex حسابی منو به شک انداختی. قبلا مطمين بودم که vex همون محیط نود بیس شیدر نویسی در هودینی هستش که البته جاهایه دیگه هم کاربرد داره .الانم حدس میزنم حرفم درست باشه چون اگه وارد shops بشی یه محیطه نود بیس میبینی که کنارش نوشته شده.vex builder داخله نودها هم اگر بخوای اگر کد بزنی از همهن python یا hscript باید استفاده کنی .کلا اگه اموزش برایه vex می خوای 3dbuzz چند تا اموزشه خوب داره.در مورد کد نوشتن برایه حرکت پارامتر مایا و xsi و max وcinema و هر نرم افزار دیگه ای همین قابلیت رو دارن .مثلا تو مایا رو هر پارامتری بری و راست کلیک کنی یک انتخاب در اختیار شما قرار میده برای کد نویسی یا create new expression .اون کدی هم که نوشتی در مایا هم فکر کنم همون کار رو انجام بده چون مایا python ره ساپورت میکنه.با mel هم فکر نکنم زیاد فرق بکنه هرچند من زیاد کد زنی بلد نیستم.lsystem رو من تو مایا ندیدم ولی منطق جالبی داره که اگه بخوام تضیح بدم طولانی میشه ولی اگه خواستی اموزشه cmivfx رو در همین مورد نگاه کن جالبه.در مورده حرفه دیگه شما ,کاملا درسته من واقعا خیلی چیزا رو در مورده هودینی نمی دینم مثلا چند تا پست قبل نوشتم شیدر sss هودینی displacement map رو ساپورت نمی کنه .چون اینو در help هو دینی خونده بودم .ولی الان دارم استفاده میکنم .اونجا هم منظورش این بود که به طورمستقیم ساپورت نمیکنه.یا یه جا دیگه گفتم grid base liquid فقط در هودینی هست ولی الان فهمیدم که blender هم یه همچین چیزی داره.
ابزارهایه ریگ ابزاره استاندارده و در همه نرم افزارها تقریبا به یک شکل وجود داره .ولی بعضی نرم افزارها autorig دارن مثله catو character studio برای max .یا biped وquadroped برای مایا.ولی هودینی و xsi از این نظر واقعا عالین چون بعد از تنظیمات rig خودشون همه کنترلهایه لازم رو درست میکنن که از این نظر xsi کنترل بیشتری در اختیا ر شما میذاره .کلا autorig در هر نرم افزاری استفاده محدودی داره چون ریگر ها ترجیح میدن ریگه شخصی خودشون ر و بسازن .در مورده autorig در xsi اگر اطلاعات بیشتر میخوای digital tutors یه اموزشه خوب داره .داخله خود ه xsi هم باید بری قسمته انیمیشن منویه character اونجا biped یا quadroped رو انتخاب کن بعد به یه کاراکتر نسبتش بده ببین چکار میکنه.! در مورده خوده bone ها هم xsi یه سری امکانات در اختیارت میذاره مثله shodow object ها که باز میتونی چک کنی ببینی چقدر کار سریعتر انجام میشه.عیبه xsi به نظره من اینه که چه بخوای چه نخوای bone ها رو با ik در اختیار شما میذاره.که به نظر من این بعضی وقتا اذیت میکنه.راستی xsi جدید قراره داخله خودش نرم افزاره face robot رو داشته باشه که این خودش یه مزیته بزرگه.مساله اخر اینکه میگن سیستمه انیمیشن xsi خیلی قویه بیشتر به خاطر اینه که xsi اولین نرم افزاری بود که سیستمه animation mixer رو معرفی کرد.الان دیگه همه نرم افزارها این سیستم رو با اسمهایه دیگه دارن مثلا مایا بهش میگه trax editor یا max میگه motion mixer .اینا تو cinema و هودینی هم هست.
 

yasharFM

Member
تو مايا واسه انتخاب هم ميشه كد نوشت چه برسه به حركت جسم
اصلا وقتي مايا جلوتون بازه يه ليوان آب بخورين اون وقت يه نگاهي
به پنجره script editor بندازين براتون ثبتش كرده:lol:
من چون با مزاياي نودها از طريق پنجره هايپرشد مايا آشنا شدم در مورد قدرت هوديني حرفي ندارم
اما مطمئن هستم اگه اتودسك ساربونه كه در ورژنهاي بعدي مايا اين يكي هم اضافه ميشه
اتودسك كه پول اضافي نداشت بياد مايا رو بخره بعدشم بزارش كنار
جهت اطلاع دوستان وقتي الياس صاحب مايا بود در همه زمينه ها گروه هاي متخصصين براي پيشبرد مايا مشغول بودند
البته مطلع شديم اتودسك مايا را همراه با تمامي مهندسانش گرفته و گروهاي كاري بهم نخوردن
با اضافه شدن ماسل مايا در ورژن 2009 كه تقريبا رقيب نداره همه فهميدين اون گروههاي كاري هنوز مشغولن
من يه عالمه فيلم از كار اين گروهها دارم مثلا دارن روي مخلوط شدن رنگ آبي و قرمز در مايعات كار ميكنن
البته الان قديمي شده ولي چند سال پيش يه كار چشمگير علمي بوده

درود
رضاجان خوش بحالت که اینقدر در مورد autodesk خوشبینی.من که دیگه حالم از کارایه این شرکت به هم میخوره.
max 2009 :امکانات جدید:اول : ورژنه جدیده منتال ری که ربطی به autodesk نداره و کاره شرکت mental image هستش.دوم:یه سیستم جدیده بدرد نخور برایه ساخته uv که اینو خود autodesk انجام داد.سوم سیستم جدیده navigation wheel برایه حرکت در صفحه که اینم کار autodesk بود و کلا به یه درد میخوره :حذف شدن.اگر بخواهیم نتیجه گیری کنیم autodesk تو یکسال فقط یه روشه جدیده uv اضافه کرده بود.
maya 2009 :این یکی تو دوسال گذشته بهترین محصول AD بوده.امکانات:اول :mental ray جدید که ربطی به AD نداشت و کاره شرکت Mental image بود.دوم:Muscle system که بازیک پلاگینه قدیمی maya بود و ربطی به AD نداشت .سوم:nDynamics که اینم شرکت alias قبلا ساخته بود و قرار بود با maya 8 منتشر بشه که به لطف autodesk کشید تا 2009 .چهارم :softselection در مدلینگ که کاره AD بود . یعنی یکسال فقط رویه softselection کار میکردن.
xsi 7.5 :این یکی همش کار شرکت softimage بود و فقط به اسمه AD متشر شد.امکاناثشم سیستمه جدید uv بود.
max 2010 مثلا بهترین ورژن مکس تا الان.اول mental ray که قبلا توضیح دادم که ربطی به AD نداره.دوم اضافه کردن پلاگین مدل سازی poly boost تنها کاری که AD کرد عوض کردن interface پلاگین با استفاده از سیستم ribon در نرم افزار office بود.اسمشم عوض کرد وگذاشت grafite modeling tools .سوم اضافه کردن چند تا نود به particle flow که باز فکر کنم کاره خوده AD نبود چون Particle flow هم یه پلاگینه که احتمالا این امکانات رو همون شرکت سازنده اضافه میکنه.چهارم هم عوض کردن چند تا ایکون که احتمالان AD همه این یکسال رو صرف همین کار کرده.جالبه با این همه ابزاره مدلسازی که اضافه شده مشکلات اصلی مکس تو مدل سازی هنوز از بین نرفته.
maya 2010 :مایا کارا امیدوار بودن که تو این ورژن AD یکم رو قیافه مایا کار کنه و یه سیستم نود بیس مثل ICE معرفی کنه.ولی AD چکار کرد?هیچی .مایا از این به بعد فقط یک ورژن داره .یعنی دیگه unlimited یا complete نداریم .همش unlimited.خوب این کار خوبی بود.دوم اینکه نرم افزار AD toxik برای composite و AD match mover برای match moving به مایا اضافه شدن.خوب اینا بد نیست ولی اخه بابا جفت اینا کاربرد زیادی ندارن اکثرا برایه composite از fusion وnukeوshake وafter effect استفاده میکنن.toxik در این زمینه کم فروش ترین نرم افزار بود.در ضمن toxik یک نرم افزار اماده بود یعنی تیم سازنده مایا در یکسال گذشته ههههههییییچچچچ کاری نکردن.
xsi 2010 :شرکت softimage داستان جالبی داره.قبلا microsoft صاحب این شرکت بود که با100 ملیون دلا ر فروختش به avid .شرکت avid بدبخت هم چند سال بعد با 35 ملیون دلا ر فروختش به AD.
قبلا softimage برایه ورژن جدید قول دو تا چیزو داد بود .سیستم fluid و یک سیستم جدید برای rig کردن که با ice کار میکنه.خوب AD هم زد زیره همه چیز و تنها کاری که کرد منتشر کرد ن face robot با xsi بود .جالبه بدونی اینجا دیگه تغییر interface هم لازم نبود چون هر دوتا نرم افزار یک interface دارن.یعنی با ز تو این یکسال هیچ کاری نکردن.
حرفی که میخوام بگم اینه که اینا هیچ قدم جدیدی بر نمی دارن فقط پلاگینها و برنامه هایه اماده رو باهم مخلوط میکنن.
 

reza_1001

Well-Known Member
ياشار جان من در مورد autodesk خوشبین نيستم .قضيه اينه كه شركت autodesk سرمايه مادي زيادي داره .
اگه شركتها رو به باشگاه فوتبال تشبيه كنيم.
alias يه چيزي مثل منچستر يونايتد بوده كه در عين رواني وسادگي پر قدرت بوده و هي پديده هاي جديد (ابزارهاي جديد) معرفي ميكرده(مثل الياس استاديو و ...)
autodesk مثل رئال مادريد هستش درسته خودش ستاره زياد نميسازه ولي خوب در عوض پول داره و همه ستاره ها رو يكجا ميخره
شايد چند وقت بعد houdini رو هم خريد . براي جلوگيري از اين كار بهتره زياد از خوبيهاي هوديني نگيم نكنه مسئولين autodesk بو ببرن
بعدش يه روز صبح ببيني تو اخبار ميگن Autodesk houdini :wink:
اين قضيه شركت سرمايه دار تر و شركت نو آورتر خيلي رايجه و قسمت بدش هم اينه كه هميشه اولي پيروز ميشه
مثلا
intel و amd
nvidiaو ati
microsoftو linux
فيس بوك و مجيد آنلاين:D
در مورد xsi حرفتون رو قبول دارم .طرفداراي xsi منتظر UV unfolder جديد و Mental Ray3.7 و cloth solver جديد بودند كه نشد كه بشه
شركت اويد اونو 285 ميليون دلار از مايكروسافت خريده بود كه البته مايكروسافت هم يك سال قبلش اونو 130 ميليون خريده بود اين وسط فقط سر اويد بيچاره كلاه رفت

تو يه خبر خوندم كه هوديني 10 اولين اپليكيشني هست كه distributed fluid simulations رو روي شبكه كامپيوتري ساپورت ميكنه
يعني voxel هاي مستقل يا گروه voxel ها مي تونن به كامپيوتر هاي كه ميخوايم روي شبكه وصل بشن
در كل با اين اوصاف ميتونيم تو چند سال آينده منتظر آتش بهتر و انفجارهاي بهتري باشيم و هم اين طور dust clouds

با تمام اين حرفها اگه هوديني صاحب يه سيستم انيميت شبيه انيميت مايا بشه اونوقت كه ميشه گفت شده يك پكيج مرگبار و برا عاشقاي مايا تهديد ميشه
به نظر من مقايسه مايا و هوديني بهتره از مقايسه مثلا مكس ومايا يا مقايسه xsi ومايا
چون هميشه بايد بهترن رو با بهترين مقايسه كرد.

پاينده و سرفراز باشيد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا