چگونه تحهیزات ترمیمی و پروتز دندان را خریداری کنیم ؟

dramireza

New Member
در ابتدای بحث بایست مشخص کنیم که منظور ما از تجهیزات ترمیمی و پروتز در این بخش شامل چه مواردی می‌شود و نمی‌شود. در مرحله پنجم از خرید تجهیزات دندانپزشکی، ما به طور مشخص به مواد دندان و دندان سازی، تجهیزات کامپوزیت و مواد بلیچینگ می‌پردازیم. البته شایان ذکر است که با توجه به گستردگی تنوع کامپوزیت‌ها، ما در قسمت دیگری به صورت ویژه به بررسی نحوه خرید انواع کامپوزیت خواهیم پرداخت.

بخش مرتبط با تجهیزات پروتزهای دندانی برای لابراتوارهای دندانسازی کاربرد دارد. در قسمت اول برخی دستگاه‌های مرتبط با دندانسازی را معرفی کردیم و در ادامه به دیگر ابزارهای مورد نیاز برای تراش پروتزهای دندانی پرداختیم؛ اکنون بایست مواد و تجهیزات دندانسازی را بشناسید. مواد قالب گیری، انواع دندان‌های مصنوعی، اکریل فوری، مواد پروتز دندان، موم، ریلاین‌ها و... همگی جزو موادی هستند که در ساخت پروتز‌های دندانی به کار می‌روند.

برای درمان‌های زیبایی سفید کننده (بلیچینگ دندان) به مواد بلیچینگ نیاز خواهید داشت که در انواع مختلفی به صورت تکی یا کیت، در مدل‌های خانگی یا مطب (آفیس) موجود هستند. دقت کنید که بسیاری از مواد سفید کننده به لثه آسیب می‌زنند و بایست هنگام استفاده از این نوع بلیچینگ‌ها از ژل یا رزین محافظ لثه استفاده کنید. مزیت فروشگاه دندانپزشکی شاپ دنت برای افرادی که در پی خرید تجهیزات بلیچینگ زیبایی دندان هستند، این است که شاپ دنت اطلاعات دقیقی پیرامون هر محصول، ترکیبات و نحوه مصرف آن در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد.

کامپوزیت نیز یکی از انواع مواد ترمیمی دندانپزشکی است که در اکثر موارد جنبه زیبایی نیز دارد. برای انجام ترمیم کامپوزیت، علاوه بر هندپیس‌های دندانپزشکی و انواع فرزها و اینسترومنت‌های دندانپزشکی، نیاز به مواد ترمیم دندان دارید. برای خرید مواد دندانپزشکی ایده‌آل برای ترمیم کامپوزیت بایست محصولات موجود در بازار را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین نوع را انتخاب کنید.

مواد ترمیم کامپوزیت به جز انواع کامپوزیت، گونه‌های مختلف باندینگ‌ها، سمان‌ها، پرامیر، آمالگام و آمالکپ، انواع اسید اچ، خمیر پرداخت، ژل و محلول محافظ لثه و... می‌باشد. برای خرید هر یک از این مواد ضمن توجه به کیفیت محصول و سابقه برند آن، بایست به اصالت کالا و تاریخ مصرف آن توجه کنید. این موارد مهم‌ترین فاکتورهای تشخیص اجناس باکیفیت و کارآمد هستند.

برای درمان‌های ترمیمی مانند کامپوزیت، علاوه بر مواد ترمیمی به ابزار ترمیمی نیز نیاز خواهید داشت. انواع وج آناتومیک، نوار ماتریکس، اره‌های بین دندانی، دیسک پرداخت، مولت پرداخت، ماندرل، نوار استریپ و... بایست در فهرست خرید ابزار ترمیمی شما جا بگیرند. این پایان قسمت پنجم از خرید تجهیزات دندانپزشکی در 8 مرحله است،
در قسمت بعد به صورت مشخص به انواع کامپوزیت خواهیم پرداخت.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا