این رو هم درست متوجه نشدم (البته فکر کنم آموزشی که آقا حامد گذاشته بود راجع به همین قسمت بود. مرسی آقا حامد)... به سر اولیه morpher می دی<راست کلیک روی یکی از channel های خالی>pic target و انتخاب سر دومی
شما یک سر اصلی دارین که مورف رو به اون اعمال می کنید از سرهای کپی هم برای حالات مختلف سر اصلی استفاده می کنید که سرهای کپی رو به این صورت به سر اصلی نسبت میدین:بسیار ممنونتم arminAnim جان، من تا اینجا خیلی استفاده کردم.
البته در مورد آموزشی که دادی دو تا سوال دارم که فکر می کنم، یعنی حتما، خیلی مبتدیانه ست.
اول اینکه، توی فایل pdf که گذاشتی، صفحه 7، قسمت 6 رو نفهمیدم. یعنی می دونی... نفهمیدم کجا باید سر اصلی رو انتخاب کنیم، کجا اون سری که مورف داره رو.
دوم، اینجا که گفتی:
این رو هم درست متوجه نشدم (البته فکر کنم آموزشی که آقا حامد گذاشته بود راجع به همین قسمت بود. مرسی آقا حامد)
arminAnim جان، بازم ممنونم از زحمتت. من دوست دارم ریگ رو یاد بگیرم. راجع به اسب که reactor_master جان گفت، اگه برای ما خیلی پیچیده ست، اگه ریگ یه کاراکتر ساده ساده رو یاد بدی، من یکی که حداقل اصول اولیه ش رو یاد می گیرم.
حالا اگه ترجیح می دی سوال جواب بدی تا اینکه از صفر آموزش بدی، تا حداکثر دو سه ماه دیگه با یه لیست بلند بالا سوال می یام مزاحم می شم.
Animations جان عزیز مرسی که آموزش ها رو دنبال می کنی هیچی منو به اندازه ی آدمای علاقه مند خوشحال نمی کنه. راستش باید بگم که ر یگ در مکس یک اصول خاص داره که بدون دونستن اون اصول انجام دادن ر یگ از روی دستورالعمل دور باطل زدنه. از این جهت سعی می کنم که کم کم اصول ریگ در مکس رو بصورت پست بگذارم تا در آینده اگر استقبال شد مثالها و آموزشها مون رو شروع کنیم و در آخر همه رو گرد آوری کنیم تا یه چیز منسجم در بیاد. سوالات هم نگران نباش اگر زیاد شد همه رو سعی می کنم جواب بدم ... ولی از الان یه چیزی رو بگم اونم اینه که ر یگ آنسان سخت ترین ریگه پس تا از اعضا و آمادگیشون مطمعن نشم نمیرم سراغش.
تمام چیزهایی که به عنوان امکانات بایپد مثال زدی , دقیقا چیزهایی بودن که با اعتقادات من سازگار نبودن. اینها رو بارها واسه دوستانی که با من بیشتر آشنا هستند مثال زدم و الان هم اینجا دوباره می گم چون به نظر من مهمه:خیلی ممنونم ازت
حالا بازم سوال. توی پست اولت گفتی که بایپد با اعتقاداتت سازگار نیست. من برام سوال پیش اومد که چرا. ببین (هر جا رو که غلط گفتم بگو. چون اطلاع زیادی از این موضوع ندارم)، برای استخوان بندی کاراکتر دو روشه، بایپد و بن. درسته؟ حالا این دو تا چه فرقهایی با هم دارند. بایپد آماده ست و بن نه؟
بعدش هم بن ها رو می شه طوری ساخت که از امکاناتی که بایپد داره هم بشه استفاده کرد؟ مثلا موقع انیمیت، یه مقداری پیش حرکت و پس حرکت خودش درست کنه و footstep و این چیزها رو هم داشته باشه؟ و منوهای layer و MotionCapture و... هم کار کنند؟
1- اول از همه اینکه بایپد برای "انیماتوری" ساخته و طراحی نشده بلکه برای "استفاده, تلفیق و ادیت " حرکت های آماده ی motion capture ساخته شده و این مورد بدترین اونهاست. "تمام ارزش انیمیشن به انیمیت کردن اونه و نه هیچ چیز دیگه". این حرف من تنها نیست بلکه باور قلبی تک تک کسانیه که این هنر رو پایه گذاری کردند و ما الآن دنباله روی اونها هستیم.
2- انیمیشن مفهومی تنگاتنگ با اغراق داره که بدون اون, دیگه نمیشه بهش گفت انیمیشن, و بایپد به هیچ عنوان قابلیت اغراق نداره مگر اینکه بازم با bone ترکیب بشه که اونم محدوده
3- اگر بخواین انیماتوری بکنید, تازه می فهمید که بایپد چقدر افتضاحه , چون نه تنها کنترل نداره بلکه لایه بندی های پیش فرض اون اعصاب انیماتور رو خرد می کنه و دلیل دیگه این که انیماتور به Controller برای انیماتوری نیاز داره که بایپد نداره و این خیلی بده.
4- آخر انیمیشن Ratatouille می نویسه "100% guaranted, no motion capture used" که خیکی چیزها رو ثابت می کنه.
متاسفانه ما ایرانیها تصورمون اینه که بهترین راه همیشه سریع ترین راهه و این درست نیست چرا که انیماتورهای پیکسار می گن "هنر عجله بردار نیست".
و برای جمع کردن مبخث می گم که bone از تمام امکانات مفید biped برخورداره بجز استفاده از موشن کپچر. بقیه ی امکاناتی رو که bone نداره به درد انیماتورها نمی خوره, مبارک خود بایپد باشه!!!
از خودتون بپرسید, آیا خلق شخصیت بی نظیری مثل Wall-e با بایپد یا پلاگین های مشابه امکان پذیره ؟؟
---
اگر هنوزم هر کدوم از دوستان شبهه ای راجع به این موضوع دارند بگن تا بحث بکنیم.
اول می خواستم بپرسم این دو توی ریگ کردن با هم فرق دارن که خصوصیاتشون فرق داره، یا قضیه دیگه ایه؟
فکر کنم این مشکلاتی که گفتی راجع به بایپد آماده مکس باشه، نه خصوصیات کاراکتر دومی که من گفتم. درسته؟