توسی یا مشکی شدن نور vray lightmtl در رندر

گلجام

New Member
سلام دوستان حرفه ای تری دی کارم!
میشه لطفا کمکم کنید!!!:rose:

این اواخر تو هر فایلی که میخوام از l vray lightmtستفاده کنم دچار مشکل میشم!!!!تو ویوی دوربین مشکلی نداره ولی وقتی رندر می گیرم بعضی وقتا سیاهه و بیشتر وقتام توسی!کسی میدوته مشکل کجاس؟خییییلی حیاتیه واسم!!!
اینم نمونش که دورشون دایره کشیدم.

czfe.jpg

pele-nur.jpg
 

rezazarasvand

کاربر فعال
سلام دوست عزیزم. شما بهتره آموزش های پایه ای رندرینگ رو دنبال کنی. اینشالا که به زودی کلیه مشکلات رندر گیری رو مرتفع خواهید کرد. من فکر می کنم شما کلا از gi غافل شدی!
 

گلجام

New Member
سلام دوست عزیزم. شما بهتره آموزش های پایه ای رندرینگ رو دنبال کنی. اینشالا که به زودی کلیه مشکلات رندر گیری رو مرتفع خواهید کرد. من فکر می کنم شما کلا از gi غافل شدی!

سلام.نه.gi فعاله دومین موتورم رو light cache گذاشتم.ی سوال رندرم خیییلی مبتدیانس؟
ممنون که جوابمو دادین.
 

rezazarasvand

کاربر فعال
کار شما خیلی خوب هست ، مطمئنا واسش وقت گذاشتید، ولی با کمی تجربه و وقت بیشتر حتما بهتر میشه. اگر دوست داشتین آرشیو از پروژه بگیرید تا بهتر بشه راهنمایی کرد. موفق باشید.
 

گلجام

New Member
ممنون از جواب و امیدواریتون
مجبور شدم ار mesh تو قسمت light استفاده کنم و فعلا با اون کارمو راه بندازم.ولی خب هنوزم نفهمیدم مشکل از کجاس.
بارم ممنون لطف کردید
 

mohammad@er

Well-Known Member
سلام ..

دوست عزیز :
دوست عزیز فکر کنم شدت ویری لایت کم باشه مقدار رو 10 برابر کن

10 برابر برای این محیط زیاده ...

80 درصد احتمال می دم از گلوبال ایلومیشن باشه .

احتمالا مولتی پایرش پایینه .. برای جبرانش مولتی پایر لایت ها زیاد شده ...

گلجام جان اگر امکان آپلود سورس رو داری حتما آپ کن تا برسی بشه پروژت .
 

abbasi_0912

Active Member
دوست عزیز فکر کنم شدت ویری لایت کم باشه مقدار رو 10 برابر کن

سلام
با نظر این دوستمون در مورد جاهایی که نور خاکستری شده موافق هستم، به احتمال زیاد شدت نور کم هست
اما توی قسمت هایی که سیاه شده سه تا علت ممکنه وجود داشته باشه
1- جهت نرمال آبجکت به سمت فضا نیست (راهکارش اینکه از مدیفایر یک تابع نرمال به آبجکت اعمال کنی تا جهتش عوض بشه)
اگر وی ری لایت از نوع مش باشه و موقع رندر تیره بشه باز به احتمال زیاد مشکل از نرمال آبجکت هست باید تیک گزینه flip normals رو توی قسمت تظیمات وی ری لایت فعال کنی
اگر جهت تابش نور زیاد اهمیتی نداره گزینه های Double sided توی وی ری لایت و Emit light on back side توی وی ری لایت متریال، با زدن این دو تا تیک چه آبجکت بهش متریال بدی یا تبدیل به وی ری مش لایت بشه از دو سمت Face نور به محیط تابیده میشه، اگر این تیک ها رو نزنید فقط از جهت نرمال face نور خواهیم داشت
2- ممکنه یک آبجکتی جلوی منبع نور رو گرفته باشه و شما احیانا حذفش نکرده باشید
3- چک کنید ببینید احیانا تیک گزینه Renderable آبجکت رو بر نداشتید

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا