ايجاد سوراخ و برش يك آبجكت

@pooy

Member
سلام به همه

2 سوال برام پيش اومده و ممنون ميشم اگه كسي بلده راهنماييم كنه

1.تو يه فيلم تبليغاتي از زيبراش 4 r2 ديدم كه به راحتي تو آبجكتها سوراخ ايجاد ميكردن ( به اين صورت كه ابتدا يه استوانه رو مش ميساختن و بعد از حذف استوانه حجم مشترك بين استوانه و مش از بين ميرفت و يه سوراخ تو آبجكت اوليه درست ميشد!)

اين چه حالتيه؟


2.تو زيبراش 4r2 با استفاده از clip brush آبجكتو برش ميدم اما نصفه آبجكتم حذف ميشه !

چطور ميشه هر دو قسمت رو داشته باشم ؟


:rose::sad::cry:
 

Mandana

Active Member
سلام خوبی پویاهه؟^.^
1.تا اونجایی که می بلدم مال موقعی هست که از داینامش استفاده می کنی.ینی فرض کن یک کُره داری.
tool>geometry>dynamesh
بعد insert cylinder رو از براش ها انتخاب کن.حالت zsub و استوانه رو جایی که میخوای قرار بده.حالا دکمه ی کنترل رو نگه دار، کلیک درگ کن.میبینی که با داینامش بر اساس مش جدید از مش قبلی کم یا بهش اضافه میشه.
2.اینو نفهمیدم.بر فرض از کلیپ سیرکل استفاده می کنی.بعد کنترل شیفت کلیک درگ می کنی.درسته؟حالا ابجکتت نصفه حذف میشه؟براش ات در حالت سیمتری هم نیست نه؟
عکس بذاری راحت میتونیم کمک کنیم
موفق بباشی:rose:
 

@pooy

Member
سلام
ماندانا خانوم

با داینا مش انجامش دادم
چه جالب بود.میشه یه توضیحی بدی که داینامش چی هست ؟ چه پروسه ای داره و با فعال کردنش چه اتفاقی میفته؟

یه مثال ساده واسه سواله دومم:
تو یه سیب داری ! با چاقو 2 نصفش میکنی .حالا 2 نصفه سیب داری
خب تو زیبراش چطور این کارو با یه سیب سالم انجام بدم؟
ممنونم ازت
:)
 

Mandana

Active Member
داینامش مال موقعی هست که فقط میخوای اسکالپت کنی.باست مهم نباشه که حتمن دیواید های کمتر از جسمت هم محفوظ بمونه.ینی دیگه به اون راحتی نمی تونی سوئیچ کنی دیواید کمتر.ولی دقیقن مثل اضافه کردن خمیر یا کدن خمیر از یک مجسمه ی در حال ساخت هست.پلیگانها رو بصورت یکنواخت روی کل جسم پخش می کنه.مثل وقتی که از snakehook استفاده می کنی و پلیگانها در یک بخش متمرکز میشن و قسمت دیگه دچار کمبود پلیگان میشی نیست:rose:

اهاین.باسه سوال دومت از slice curve استفاده کن.کنترل شیفت رو نگه دار و از منوی براشها اسلایس کرو رو انتخاب کن.اینهم وقع داینامش کار می کنه مثل اینزرت ها:rose:
خواهش میشه پویا هاین.موفق بباشی^.^
 

@pooy

Member
ممنونم ازت ماندانا
اما
با slice انگار یه توپ رو قاچ کردیم نه یه سیبو (یعنی اگه یه مکعب مستعطیلو با slice نصف کنم تبدیل نمیشه به 2 مکعب مربع بلکه میشه دو تا مکعب مربعی که هر کدوم یه وجه نداره!)
:cry:
 

Mandana

Active Member
نه دیگه.کنار داینامش گزینه ی گروپ رو فعال کن بعد مثل حالت قبلی کنترل کلیک درگ کن تا باست دوتا نصفه سیب بیاره
موفق بباشی:rose:
 

@pooy

Member
ماندانا هيچ فرقي نكرد.............
:sad:
يه كره رو make poly mesh كردم و بعدش كنترل شيفت رو گرفتم و slice رو انتخاب كردمو گروپ كردم بعدش درگ و بعدش گروپ اسپليت اما باز دو قسمته يه توپ رو بهم داد...........
:sad:
 

@pooy

Member
واقعا ممنوونم ازت ماندانا خانوم
جفتش انجام شد
من تا حالا با این داینا مش آشنا نبودما
خیلی وقتا برام پیش میومد که از یه مرتبه ای بیشتر نمیتونستم دیواید کنم و این برام مشکل ساز بود!
اما این کارایی که پرسیدموو فقط با داینا مش میشه انجام داد؟
ممنونم بازم
:rose:
 

پیوست ها

  • ZBrush Document.jpg
    ZBrush Document.jpg
    38.9 کیلوبایت · بازدیدها: 23

Mandana

Active Member
نه خوب باسه هر کاری توی زی براش چند تا راه انجام هست.اما داینامش اسونترین راهه.یه مسیر 20 گام رو حال توی دو گام بری خیلی خوبه به نظرم:rose:
موفق بباشی مهربون

پ.ن:چه با مزه شده کار ات^.^
 

moh.reza

New Member
با تشکر از راهنمایی هاتون ولی یه نکته هست و اونم اینکه فکر میکنم برای اینکه حجمی از حجم دیگه کم شه باید هنگام insert کردن کلید alt فشرده بشه:
پس مراحل به این صورته:1-فعال کردن داینامش2-نگه داشتنalt و insert کردن استوانه3-نگه داشتن ctrlو drag کردن4-فشردن sub در منوی داینامش
 

جدیدترین ارسال ها

بالا