آشنایی با سیستم ذرات و کامپوزیشن در بلندر

clickrast

Member
یکی از قسمت های هیجان انگیز توی انیمیشن ها تخریب اشیاء یا شکستن اونهاست. توی بازی های رایانه هم تخریب پذیری محیط یکی از علل جذاب شدن گیم پلی محسوب میشه. هرچند که امروزه تخریب پذیری توی بازی ها توسط موتورهای فیزیک انجام میشه ولی برای اجسام خاص و سینماتیک ها همچنان باید این کار رو به صورت دستی و با متحرک سازی توی برنامه سه بعدی سازتون انجام بدین. در همین راستا تصمیم گرفتم آموزش کلاسیک شکستن شیشه رو آماده کنم.
توی این آموزش نکات زیادی رو با هم بررسی میکنیم. آشنایی با خصوصیات عمده سیستم ذرات ( Particle System ) ، شکستن اجسام با استفاده از سیستم ذرات ، ساخت سریع متریال شیشه ، روشی برای ایجاد بازتاب آیینه ای بروی شیشه در صحنه ی خالی و …
در ادامه مقدمه ای داریم بر کامپوزیتور بلندر و یه توضیح کلی در مورد روش استفاده از اون بهتون میگم و برای این آموزش چگونگی تغییر فوکوس دوربین ( DOF ) ، ایجاد افکت برق زدن قسمتی از شیشه ها بر اثر بازتابش نور ( Glare ) و یه تصحیح رنگ ساده ( Color Correction ) رو با هم مرور می کنیم.

نکات زیادی رو توی این آموزش پوشش دادم پس توصیه می کنم از دستش ندید. منتظر نظراتتون هم هستم.


shatter_glass.jpg



دانلود ویدئوی آموزش
 

جدیدترین ارسال ها

بالا