Wip -bmw x6

h.khafan

Active Member
سلام:


چند وقت پیش هوس کردم این ماشینو مدل کنم خیلی خوشم اومد از طراحیش...
کارو شروع کردم اما فعلا وقت برای ادامش ندارم....انشالا این تایک باعث شه تمومش کنم ...


تا اینجای کار حدود 5 ساعت زمان ازم گرفت حجم جالبی داره....



موفق باشید
حامد
 

پیوست ها

  • bmw-x6.jpg
    bmw-x6.jpg
    131.5 کیلوبایت · بازدیدها: 40

h.khafan

Active Member
سلام...ممنون...اره این سایتو قبلا دیده بودم تمام عکساشو گرفتم :دی

احتملا رنگ رندرم سفید باشه حالا ببینیم تا اون موقع!
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام
تا اینجای کار که خیلی خوبه.با توجه به کاره آوودی که قبلا ساختین.این کار هم یه کار حرفه ای می شه.
موفق باشید:rose:
 

h.khafan

Active Member
سلام
تا اینجای کار که خیلی خوبه.با توجه به کاره آوودی که قبلا ساختین.این کار هم یه کار حرفه ای می شه.
موفق باشید

ممنون ، لطف داری...انشالا ک کاری خوبی بشه
شما هم موفق باشی

خسته نباشی..
تا اینجا خیلی خوبه فقط پیشنهاد میدم از meshsmooth استفاده کنی به دلایل مختلف.

ممنون ازت، چرا مش اسموت میشه بیشتر توضیح بدی؟
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
دوتایی که الان تو ذهنم هست ایناست:
اولی اینه که من به شخصه سرعت بیشتری از meshsmooth دیدم ( البته خیلی ها میگن توربو سریعتره )
دومی تعداده پولیگانه توربو دو برابر مش پولیگان ایجاد میکنه که از لحاظ تایم رندر، ساخت مدل برای بازی ، fps بهتر در پرسپکتیو و ... اهمیت داره
 

h.khafan

Active Member
دوتایی که الان تو ذهنم هست ایناست:
اولی اینه که من به شخصه سرعت بیشتری از meshsmooth دیدم ( البته خیلی ها میگن توربو سریعتره )
دومی تعداده پولیگانه توربو دو برابر مش پولیگان ایجاد میکنه که از لحاظ تایم رندر، ساخت مدل برای بازی ، fps بهتر در پرسپکتیو و ... اهمیت داره

دقیقا منم سرعت کمتری تو مش اسموت دیدم و طبیعی هم هست چون کنترل بیشتری روی حجم اسموت شده داریم...به هر حال من نه از مش اسموت و نه از توربو استفاده میکنم(حوصله مدیفایر دادن ندارم!) تو تنظیمات خود ادیت پولی و قسمت Subdivision Surface تیک گزینه ی use NURMS subdivision رو میزنم و خلاص...

و اینکه تعداد پلی تو حالت مش اسموت و توربو و حتی سابدیویژن سورفیس فرقی با هم نمیکنه...اسموت شدن به این معنیه ک هر پولی توی دو تا راستا اسلایس شه یعنی هر پلی تبدیل به 4 تا پلی میشه و این روند غیر از این نمیتونه باشه..پس تو تمام حالات اگر Itaration ها برابر باشه تعداد پلی ها هم برابره... فقط به نظر خودم حسن مش اسموت تنظیماتیه که برای ادیت کردن توی لایه های مختلف رو داره..مثلا شما میتونید یه باکس رو اسموت کنید و با باز کردن منوی مش اسموت توی مدیفایر ها و انتخاب گزینه ی ادج ، اونهارو رو ویرایش کنی...و اینکار رو تو اسموتهای مرحله ی بالاتر هم میتونی با تغییر تو اسموت مرحلهی پایینتر بدی . در واقع میشه گفت ترکیبی از اسموت و مدلینگ هست ک خوب میتونه حجم کار نهایی رو در صورت استفاده کردن از این قابلیت پایین بیاره..ک توی مدلینگ ماشین معمولا استفاده ای نداره...(برای من حد اقل)


موفق باشی و ممنون
حامد
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
امتحانش کاملا مجانیه :green:
توربو تقریبا دو برابر پولی ایجاد میکنه با یه باکس ساده میتونی تست کنی نتیجه تست اینه:

در حالت توربو ، Itaration با درجه ی 3 : 786 poly

در حالت مش ، Itaration با درجه ی 3 : 384 poly
 

h.khafan

Active Member
شما حجم رو تبدیل به ادیت پلی کن تا متوجه بشی تعداد واقعی پلی های چقدره...مش اسموت موقع اسموت شدن نشون نمیده پلی هایی رو ک ساخته.....

عکس شماره 1 قبل از پلی شدن و همه در درجه ی 3 از نرمی
عکس 2 بعد از تبدیل شدن.....
 

پیوست ها

  • 01.jpg
    01.jpg
    95.3 کیلوبایت · بازدیدها: 6
  • 02.jpg
    02.jpg
    150.8 کیلوبایت · بازدیدها: 5

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
تعداد پولی رو با چشم نگفتم اینجوری باید یه روز صرف شمردن پولی ها میکردم.. :green:
دکمه ی 7 رو که بزنی پولی ها رو خیلی واضح نشون میده..
 

h.khafan

Active Member
. شما همون مدلی ک به اصطلاح 700 پلی داره رو تبدیل به ایدت پلی کن و اونوقت عدد رو بخون.به اضافه ی اینکه این عددی ک میفرمایید اصلا با تعداد پلی ها رابطهی درست نداره...اعدادیک تو ویو پورت نشون میده به کسی رحم نکرده تا حالا زیاد در بند اون نباش :)

موفق باشی
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
با تبدیل به ادیت پولی هم عدد همون 768 پولی هست ..

به اضافه ی اینکه این عددی ک میفرمایید اصلا با تعداد پلی ها رابطهی درست نداره...

متوجه منظورتون نمیشم یعنی عدد اشتباهه فکر نمیکنم..

اعدادیک تو ویو پورت نشون میده به کسی رحم نکرده تا حالا زیاد در بند اون نباش

شیطون زود ادیت میکنیا.. :green:

پس برای شمردن پولی ها فکر کنم همون چشم بهتر باشه... :green:
 
آخرین ویرایش:

h.khafan

Active Member
برای من مشکلی نداره و 384 پلی رو نشون میده منهای اینکه موقع اعمال مودیفایر عددی ک شما فرمودید رو نشون میده (768 و نه 786)ک مطمعنا تعداد فیس ها ست و نه پولی ها(هر پلی از 2 تا فیس تشکیل شده).. چرا؟ چون تعداد ورتکسها درستند.....

عدد هم درسته یعنی دقیقا دو برابره...شما اشتباه نوشتید و من هم به اشتباه افتادم...اگر اون عدد ک فرمودی درست د بود شک نداشتم ک باگ نر افزاریه...


موفق باشی
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
بحث خیلی جالبی شد دلیلش این نمیتونه باشه که هر پولی از دو فیس تشکیل شده...
اگزم به این شکل باشه پس حتما مموری بیشتری استفاده میکنه
و از طرفی نمیتونه هم اشتباه نشون داده بشه..

پس دلیل پولی کمتر تو مش چی میتونه باشه هرکی جواب بده 1 اتلار جایزشه.. :green:


نه نیازی به چشم نیست شما حجم رو ادیت پلی کن و همه پی هارو سلکت کن و تو قسمت selection همون ابجمت تعداد رو ملاحظه کنید...

موفق باشی

شوخی کردم منظورم ادیت سریعی بود که انجام دادی اخه زمانی که من پست دادم اون تیکه نبود.. :green:
 
آخرین ویرایش:

h.khafan

Active Member
شیطون زود ادیت میکنیا..

پس برای شمردن پولی ها فکر کنم همون چشم بهتر باشه...

متوجه نشدم چیرو فرمودید...

نه نیازی به چشم نیست شما حجم رو ادیت پلی کن و همه پی هارو سلکت کن و تو قسمت selection همون ابجمت تعداد رو ملاحظه کنید...



بحث خیلی جالبی شد دلیلش این نمیتونه باشه که هر پولی از دو فیس تشکیل شده...
و از طرفی نمیتونه هم اشتباه نشون داده بشه..

پس دلیل پولی کمتر تو مش چی میتونه باشه هرکی جواب بده 1 اتلار جایزشه..


دقیقا همینه دلیلش....سوتی توی همه جا اتفاق می افته حتی اتودسک! تعدا ورتکسها با تعداد پلی ها رابطه ی مستقیم داره پس نمی تونیم 768 پلی داشته باشیم باهمن تعداد ورتکس حجم با 384 پلی!

پس این چیزی ک شما رو به اشتباه انداخت چیزی نیست جز تعدا فیسها.....


موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
دقیقا همینه دلیلش....سوتی توی همه جا اتفاق می افته حتی اتودسک! تعدا ورتکسها با تعداد پلی ها رابطه ی مستقیم داره پس نمی تونیم 768 پلی داشته باشیم باهمن تعداد ورتکس حجم با 384 پلی!

پس این چیزی ک شما رو به اشتباه انداخت چیزی نیست جز تعدا فیسها.....

موفق باشی

اگه اینطور باشه مموری بیشتری استفاده نمیشه؟...یعنی اگه 384 فیس داشته باشیم فرقی با 768 فیس نداره؟
 

h.khafan

Active Member
اگه اینطور باشه مموری بیشتری استفاده نمیشه؟...یعنی اگه 384 فیس داشته باشیم فرقی با 768 فیس نداره؟


384 پلی و 768 فیس مقدار رم یکسان مصرف میکنن چرا؟ چون معیار برای مکس تعداد ورتکس هست ونه پلی...و با همون تعدا ورتکس میشه دو برابر پلیگانها، فیس ایجاد کرد...اما اینی ک شما فرمودید فرق میکنه 384 فیس با 768 فیس چون هردو از نوع فیس هستند و فیس بیشتر ،ورتکس بیشتری رو میطلبه....:)
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
ولی تا جایی که من دیدم اسمی از فیس نیومده و خیلی واضح نوشته poly اشتباه به این بزرگی ممکن نیست ( شایدم باشه ) :green:
از این قضایا که بگذریم از نظر من meshsmooth با توجه به ابزارای بیشتر و کنترل بیشتر روی اسموس از نظر من انتخاب بهتریه...
 
آخرین ویرایش:

h.khafan

Active Member
اشتباه به این بزرگی ممکن نیست

هست، چرا فکر میکنی نیست؟

یادمه از جایی میشد انتخاب کرد ک توی ویو پورت تعداد په چیزی رو نشون بده اما چون استفاده ای نداره برام فراموش کردم..اما اگر میشد تعداد فیسهارو فعال کرد توی ویو پرت مطمعنا به این نتیجه میرسیدید....
 

جدیدترین ارسال ها

بالا