winbinder چیست؟!

alireza82

Well-Known Member
باز هم سلام به تمام دوستان خوبم!
یه چیز جالبی چند وقت پیش پیدا کردم که واقعا حیف ام اومد که چیزی در موردش ننویسم! اما همتون حتما تا حالا در مورد پروژه php-GTK شنیدید ، در واقع این پروژه قصد داره و داشته که با استفاده از توابع گرافیکی موجود لینوکس کاری کنه که بشه از php به عنوان یه زبان برنامه نویسی نیتیو استفاده بشه ! همونجوری که دوستان ما با استفاده از محیط های ویژوال برای کاربران برنامه می نویسند این پروژه هم قصد داشته و داره که چنین قابلیتی رو به php اضافه کنه. GTK در واقع همون توابع گرافیکی ای هستند که برای گسترش میز کار GNOME ازش داره استفاده میشه! و البته که با وجود اینستالر ها و نسخه های ویندوزیش این کتابخونه محدود به لینوکس نیست. اما درسته که این پروژه خیلی وسیع هست با این وجود باید در نظر داشت که اکثر کاربران از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنند که چیز دور از انتظاری هم نیست ، خدا ایش هم ویندوز تو بحث user frindly بودن از همه سر هست. پس بنابراین اگز هم کسی با این پروژه کار میکرد کاربران رو وادار به نصب یه سری پکیج گرافیکی میکرد، چون تو ویندوز این توابع موجود نیست. اما یه پروژه جالب دیگه ای که قصد داره چنین کاری رو برای php انجام بده پروژه ای موسوم به WinBinder هست. این پروژه قصد داره تا همون کار php-GTK رو انجام بده با یه تفاوت ، این یکی داره با استفاده از API های ویندوز این امکان رو پیاده سازی کنه. خوب وبسایت رسمی این پروژه winbinder/ هست. شما میتونید به بخش دانلودش برید و فایل اتوماتیک setup رو بگیرید. بهد از دریافت و هنگام نصب هم این اینستالر شروع به دانلود یه سری برنامه های دسگه میکنه که یک سری فایل آموزشی و یه به اصطلاح minimal-php میکنه که در واقع همون کامپایلر سبک شده php هست با این تفاوت که خیلی از اکستنشن ها رو که نیازی بهشون نداره رو تو این نسخه نذاشته در کل با حدودا ۷ مگابایت دانلود روبرو هستید.
اما بعد از نصب فقط کافیه به فولدری که برنامه رو نصب کردید برید و فایلی مثلا به نام a.phpw رو ایجاد کنید. این پسوند از این به بعد باید با برنامه خوب حالا کد های زیر رو داخل این فایل قرار بدید:

PHP:
<?php
include "../include/winbinder.php";                 
$mainwin = wb_create_window(NULL, AppWindow, "salam donya!!", ۳۲۰, ۲۴۰); 
wb_main_loop(); 
?>
این کد ها باعث میشن که یه پنجره کوچیک باز شه که تایتلش salam donya!! هست. این پروژه امکانات زیادی داره که دیدن همه اون ها رو به خودتون واگذار میکنم مثل انواع کنترلر ها و توابع دیالوگی ، کشنده و ... در کل این یه واقعیت هست که php برای وارد شدن به دنیای برنامه نویان لوکال کار زیادی پیش

رو داره اما پیشرفت های اون هم در این زمینه ها خوب بوده.
تصویر : کلیک کنید
منبع وبلاگ خودم!
 
آخرین ویرایش:

jhoseini

Member
ممنون، واقعاً جالبه : )
من دانلود کردم نصب کردم، اما کلاً 1.5 mb بود
بعضی sample هاش هم کار نکرد
کلاً خوشم میاد اینجا کامل راجه به این موضوع بحث بشه! : )

چنتا نمونه بزار اگه وقت کردی، مرسی
 

alireza82

Well-Known Member
سلام
والا خودش 1.5 مگابایت هست اما minimal-php رو براش بگیرید هر کدومشون حدودا 2.5 مگابایت هستند که با فایل کمک و مثال هاش بیشتر میشن!
متاسفانه از نظر کنترل خطا در حد صفر هست که امیدوارم درست شه!
اما مثال که گفتید من اول مثال های خودش رو میزارم! این فایل ها رو در مسیری مثل D:\WinBinder\phpcode\examples کپی و اجرا کنید تمامشون اجرا میشن! البته شاخه اینکلود و ریسورس هم تو این فولدر قرار بگیره.
خودم هم در حال بررسی هستم اما اگر مثالی کار نمیکنه اول از همه مسیر فایل های اینکلود شده رو چک کنید.
حالا نمیدونم اگر دوستان پایه هستن که یه یکی ، دوتا از مثال های موجود رو بررسی کنیم یا یکی دوتا بنویسم با هم بررسیشون کنیم ! چون واقعا جالب هست!
اگر موافقید این کار رو انجام بدم و چند تا مثال رو با هم trace کنیم
یکی از مشکل هاش unicode هست که باید حلش کرد:)
 

پیوست ها

  • examples.zip
    89.1 کیلوبایت · بازدیدها: 3

alireza82

Well-Known Member
خوب یه سری چیز جالب دیگه!
اگر بر فرض ما بیایم و از این پروژه برای نوشتن برنامه های لوکال استفاده کنیم ، نمیتونیم به کاربر بگیم بیا فلان پروژه رو نصب کن و اجرا کن بعد پسوند اجراییت phpw هست و غیره!
این http://www.bambalam.se/bamcompile رو نگاه کنید برنامه ای برای کامپایل فایل های php به exe خودش اکستنشن های مورد نیاز رو اینترنال لود میکنه!
البته تو توضسح هاش خوندم هنوز دانلود و استفادش نکردم.
چند تا لینک مناسب:
http://winbinder.org/forum/viewtopic.php?t=6
http://winbinder.org/forum/viewtopic.php?t=724
http://winbinder.org/forum/viewtopic.php?=&p=2472
 

جدیدترین ارسال ها

بالا