VRay VS Arnold

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
خوب موضوع که تابلوه

من به تازگی موتور آرنولد رو نصب کردم تا ببنیم چیکاره حسنه.
راستیتش من رنگ و لاآبی که Vray داره رو نمیدونم چرا نمیتونم با هیچ موتوری یکی کنم ( البت موتورهای در دست رس ما) حالا واسه همین داشتم این دو موتور رو در حد خیلی ساده و سریع تست میزدم.

من 6 تا گوی گذاشتم تو صحنه روی یه صفحه و نور خورشید و آسمون، خواستم در همین حد تست بگیرم و برم جلو که دیدم همین اول Vray با زمان 5 ثانیه رندر کرد و Arnold با رسوندن کیفیت تصویر نزدیک به Vray زمان 17 ثانیه رو بهم من داد، یکی کردن کیفیت هم برای noise گیری بود نه رنگ و لاآب.

تست SSS هم گرفت که وقتی SSS رو توی Arnold ایجاد کردم noise ـهای زیادی رو سطح زیرینم ایجاد کرد و باز تنظیم sample ـها برای از بین بردن این مشکلات و رسیدن به عدد 55 ثانیه ولی تو Vray به عدد 7 ثانیه رسیدم. حالا با مقداری تفاوت رنگ که خوب، ناگزیره.
ولی در MBlur تو Arnold زمان 17 ثانیه و تو Vray ـ 25 ثانیه رو داشتم

حالا باز میخوام تست هایی بزنم ولی ممنون میشم دوستانی که با این دو موتور کار کردن توضیحاتی برای این اختلافات فاحش بدن و بگن خوبی های این موتور Arnold چی هست یا این که من دارم به صورت اشتباهی از این موتور استفاده میکنم، بزرگترین مشکل Arnold هم همین بخش sampling هست که هر چیز جدیدی اضافه میکنی noise ـهای زیادی تو تصویرت ایجاد میشه که باید رو به بالا بردن sampling بیاری.

حق یار همه
 

tarkan_tan

Well-Known Member
سلام من از وقتی که با 3d آشنا شدم با vray کار کردم و یه پروژه انیمیشنی 143 دقیقه ای رو هم باهاش رندر گرفتم واقعا موتور رندر عالی هست ولی پدرم درومد تا اون 143 دقیقه رو باهش رندر کنم.چونکه کنترل فلیکر ها خیلی کار سختیه و برای حل مشکل فلیکرها تایم رندر حد اقل 2 برار میشه.چند روز هم به طور اساسی arnold رو با Vray مقاسه کردم و با تعصبی که به vray دارم باید بگم که تو همه چی ضعیفتر از arnold هست حتی تو تایم رندر.
یه ماشین رو با 2 تاشم رندر گرفتم البته بدون شیدرو با رزولیشن hd و با تجربه ای که با vray داشتم تنظیمات بهترین کیفیت با تام رندر کمتر رو تنظیم کردو در حالی که با arnold هیچی کار نکرده بودم.کیفیت دوتاشم برابر بودن تایم دو تاشم یکی بودن اما در تک فرم اگه میخواستم انیمیشن رندر کنم vray حتما از هر لحاظ کم میورد.
این دو تارو با آرنولد رندر گرفتم و با رزولیشن 720p یا همون hd تایم رندرم شد 5:50 که خیلی عالیه کیفیتشم از نظر من خوبه با Vray نتونستم یه چیزی در بیارم که بتونم بزارم ببینیدش.خلاصه بگم که vray رو کنار گذاشتم.arnold رو تست کردم اصلا فلیکر مفهومی توش نداره و رفلکشن هارو سریعتر و با کیفیت تر از vray در میاره راجع به رندر مو هم که میدونید چیکارا میکنه.

 

3D Art

Member
دقیقا شعار آرنولد همینه که فیلیکر معنا نداره توش !
واقعا موتور رندر عالی هستش واقعا انقلابی تو موتور رندر ها هست انیمیشن cloudy with a chans of meet ball رو هم با آرنولد رندر گرفتن وقعا انمیشن تاثیر گذاری هستش
اگر آرنولد برای مکس هم ریلیز بشه حتما سراغش خواهم رفت
البته اینم بگم که هنوز وی ری بهترین هست این حرف اصلا از روی تعصب نیست
 

davoodice

Well-Known Member
در تست های من arnold کلا وی ری رو قورت میده. داداش برای انیمیشن سراغ وی ری نرو به چیز خوردن راضی میشی. مگه اینگه بی خیال Gi بشی.

Arnold developed for vfx and animation indestury
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
به نظر من واسه گرفت رندر فقط برو سراغ houdini ،همینطور که خودتم میدونی renderman و mental ray رو به صورت پیش فرض داخلش داره و همچنین موتور قدرتمند

اختصاصی خودش mantra و البته اگه به قدرت vex برای شیدر نویسی پی ببری دیگه سراغ نرم افزار دیگه ای نمیری.تا اونجایی که خبر دارم اکثر فیلم ها و انیمیشن هایی که

با موتور renderman رندر شدن تو houdini رندر شدن نه maya
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
تشکر از همه دوستان
تو این یکی دو روز که جوابی از شما نگرفته بودم خوب تست زدم.
مطالبی هم خوندم با یه سری آموزشی، به این نتیجه رسیدم که تو big product ـها کم میاره و وقتی صحنه وسیع میشه Flicker ـها زیاد میشن و اینجاست که هرچی کیفیت رو ببری بالا باز دیوانت میکنه که خودم تو دوتار پروژه VFX به این مشکل خورده بودم، منظورم Vray ـه.

تو Mblur که VR کم اورد ( منظورم تست های ساده و سریع خودم بود) و یه نکته جالب از لحاظ رنگ بندی و نور پردازی با تست های ساده ای که تا الان کردم ، من یه Box نازک با sss shader ایجاد کردم، تو VR سایه جسم فقط رنگ سیاه دیده میشد ولی تو Arnold سایه تیف رنگی sss رو داشت، کلا محاسبه نوریش هم تا اینجا بهتر بوده.

یا مثلا شما تو VR یه area light قرار بده و مقدار اندازش رو بزرگ کن، اینجاست که میبنی لبه سایه ها به شدت noise دارن و باید مقدار subdivs رو دو سه برابر کنی، حالا تصور کنید شما چندین نور area داشته باشید، چه اتفاقی می افته

البت جسارت نشه، شما اینها رو بهتر از من میدونید ولی کلا گفتم اگه کسی هم میاد این مطالب رو میخونه یه چیزکی هم از من کوچیکتر یاد بگیره

انیمیشن cloudy with a chans of meet ball رو هم با آرنولد رندر گرفتن
آلیس در سرزمین عجایب رو ببین که دیگه ...

اگر آرنولد برای مکس هم ریلیز بشه حتما سراغش خواهم رفت
جالبش اینجاس که انگار از مکس کشیدنش بیرون بردنش تو مایا، واقعا یکی از دلایلی که مایا رو برای فیلم های Big Production انتخاب میکنن برای این موتورهای رندر خوبشه، البت یکی از دلایل، که به نظر من جز اصلی ترین دلایل هم هست.

البته اینم بگم که هنوز وی ری بهترین هست این حرف اصلا از روی تعصب نیست
بله Vray موتور فوق العاده ایه ولی بدیش اینه که از پایه برای مصارف صنعتی و نه سینمایی ساخته شده و برای همین تو حرکت مشکل ساز میشه. من خودم عاشق رنگ و لاآب VRay ام.

در کل تشکر از همه دوستان، تو این یکی دو روز خودم چیزای اندکی متوجه شده بودم که توضیحات شما دوستان بیشتر کمکم کرد.

حق یار همتون
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
به نظر من واسه گرفت رندر فقط برو سراغ houdini ،همینطور که خودتم میدونی renderman و mental ray رو به صورت پیش فرض داخلش داره و همچنین موتور قدرتمند

اختصاصی خودش mantra و البته اگه به قدرت vex برای شیدر نویسی پی ببری دیگه سراغ نرم افزار دیگه ای نمیری.تا اونجایی که خبر دارم اکثر فیلم ها و انیمیشن هایی که

با موتور renderman رندر شدن تو houdini رندر شدن نه maya
ممنون شهریار جان، ولی مسئله اینه که فقط من نیستم، جبر جغرافیایی هم هست، مگه چند نفر و چند گروه الان دور و بر ما هستن که با Houdini کار میکنن، بعد ساپورت رندر برای رندر فارم و و و و ...

حرفت درسته ولی برای ماها همین مایا که هیچ مکس هم بسته.


و یه سوال که یادم رفت، بچه ها شما نمیدونید Arnold مشکلی با رندر شبکه داره یا نه؟ راحت با BackBurner رندر میشه توسط شبکه؟
 

tarkan_tan

Well-Known Member
اینو با آرنولد رندر گرفتن اولین بار که این انیمیشن رو دیدم گفتم حتما با renderman رندرش کردن وقتی شنیدم با arnold رندرش کردن خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.
حتما این انیمیشن رو تماشا کنید واقعا شاهکاره.
hotel Transylvania
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
اول تشکر فراوون ازت داوود جان، شرمنده کردی
اگه در batch render باهاش رو بعضی سیستما به مشکل بر خوردی اگه ویندوز عوض کنی یا مایا رو ریست کنی(بسته به این که چقد شانص داشته باشی) مشکل حل میشه

این مشکل رو تو دفتر داشتم هنوز تو خونه تست نکردم البت با Vray هم همین مشکل رو داشتم ، VRay رو مجبور شدم به مدل خودش که مثل مکسه رندر بگیرم. حالا تو خونه تست بزنم ببینم چی میشه. ورژنم هم همون 0.22 هست.

تنظیمات sample در نور ها و شیدر ها رو از 3 بالاتر نبر
آره تغریبا به این رسیدم و این که بیشترین sampling رو تو تنظیمات رندر Diffuse و AA میبره که سهم Diffuse بیشتره، یعنی AA رو 4 حد اکثر 5 و Diff هم رو 5 حداکثر 7 یه جواب مطلوب بهم میده.


اینو با آرنولد رندر گرفتن اولین بار که این انیمیشن رو دیدم گفتم حتما با renderman رندرش کردن وقتی شنیدم با arnold رندرش کردن خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.
حتما این انیمیشن رو تماشا کنید واقعا شاهکاره.
دیدمش ، برادرم که چند وقت یه بار تجدید دیدن میکنه اینو (( تجدید دیدن از تجدید وضو گرفته شده D: )) در مورد موتورش هم خونده بودم جایی چون انگاری موتور پایه ی sony pictures ـه.

باز ممنون از همه دوستان
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
از sss در حالت raytrace استفاده کن

داوود جان میشه دلیل این رو بگی؟ چون وقتی با raytraced میگیرم به شدن noise می افته که نیاز شدید به sample داره ولی تو حالت Point Cloud حیلی نرم رندر میشه.
ممنون میشم دلیلش رو بگی عزیز که حتما دلیلی داره، چون این دوتا تفاوت فاحشی دارن پس یه چیزی هست که raytrace هم قرار دادن.
 

davoodice

Well-Known Member
ورژنم هم همون 0.22 هست.
نه عزیز از 0.221 استفاده کن باگ shave تو این ورژن حل شده

آره تغریبا به این رسیدم و این که بیشترین sampling رو تو تنظیمات رندر Diffuse و AA میبره که سهم Diffuse بیشتره، یعنی AA رو 4 حد اکثر 5 و Diff هم رو 5 حداکثر 7 یه جواب مطلوب بهم میده.

اشتباه میکنی سعی کن بجای بالا بردن diffuse گزینه AA رو بالا ببری. چون diff به صورت تصاعدی تایم رندر رو بالا میبره
این تنظیماتو تست کن
Diff AA
6 3
6 2
5 3

نهایتا diff رو از 3 بالاتر نبر
حتی اگه AA v رو هشت بذاری Diff دو هم خوبه
 

davoodice

Well-Known Member
داوود جان میشه دلیل این رو بگی؟ چون وقتی با raytraced میگیرم به شدن noise می افته که نیاز شدید به sample داره ولی تو حالت Point Cloud حیلی نرم رندر میشه.
ممنون میشم دلیلش رو بگی عزیز که حتما دلیلی داره، چون این دوتا تفاوت فاحشی دارن پس یه چیزی هست که raytrace هم قرار دادن.

بشتر توضیح بده دقیقا چیکار میکنی که نویز میده یا فایلتو بذار فردا چک کنم با این لپ تاپ زاقارت نمیشه
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
فایل خاصی نیست، دارم باهاش سر و کله میزنم روون شم توش.
یه box طولی با زخامت کم میذارم و یه area light کوچیک که از پشت به box نور بتابونه وقتی sss رو به box میدم نویزهای زیادی هم رنگ شیدر sss پخش میکنه. خود شیدر sss هم noise ـهایی داره که با sample تنظیمات رندر کمش میکنم ولی وقتی میذارم رو Point cloud نه noise ـی رو زمین پخش میشه نه خود شیدر مشکلی داره سرعت هم خوب
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
!!!!!!!!!!

شوخی بود.
منو مسخره میکنی؟ :cool:
آره اون فعاله ولی عجیبه که Point اونجور رندر میکنه حالا فرقشون کجاست و در چیه شاید بعدها متوجه بشم.
ولی مثلا HDR که کار میکنی دیوانه وار خوب و سریع میگیره، من هنوز حوصله نکردم تو Vray یه HDR با کیفیت خوب در بیارم از بس flicker و noise میندازه

واقعا موتور خوبیه انشا الله بیشتر با هم آشنا میشیم :green:
 

davoodice

Well-Known Member
با اون سیستمی که تو داری به نظر همه چی آرومه من چقد خوشبختم. پیغام خصوصی رو چک کن
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
با اون سیستمی که تو داری به نظر همه چی آرومه من چقد خوشبختم. پیغام خصوصی رو چک کن
سلام
کدوم سیستمم؟ خونه که یه core 2 due ــ 5ساله ست ولی سیستم خونم یه i7 عالی ، حالا منظورت دقیقا چی بود؟
از sss در حالت raytrace استفاده کن

داوود جان میشه دلیل این رو بگی؟ چون وقتی با raytraced میگیرم به شدن noise می افته که نیاز شدید به sample داره ولی تو حالت Point Cloud حیلی نرم رندر میشه.
ممنون میشم دلیلش رو بگی عزیز که حتما دلیلی داره، چون این دوتا تفاوت فاحشی دارن پس یه چیزی هست که raytrace هم قرار دادن.

خوب، طبق حرفی که زدی و پیغام خصوصیت متوجه شدم که point cloud واسه حجم های نازک و صحنه های ساده هست که تو صحنه های پیچیده مشکل دار میشه انگار، و این که یه تست طبق این اطلاعات زدم که حالت raytrace سرعتش تغریبا نصف حالت point بود.

واقعا دارم لذت میبرم از این موتور؛ سرعت و کیفیت رندر مو ـش عالیه.

باز ممنون داوود جان، حق یارت
 

davoodice

Well-Known Member
ممنون از اطلاعاتی که دادی. اره واقعا عالیه من دارم یه کار 25 دقیقه ای رو باهاش میرم. واقعا وی ری در برابرش حرفی نداره . یکی از ویژگیاشم اینه که واقعا پارامتراش سادس
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام به همه
حسین من یه چیزی شده مکسم با ویزی 2.0.3 سرعتش به شدت کم شده ...
الان یه صحنه رو با ویری 1.5 تو مکس 2012 زدم 4 ثانیه تو ویری 2.3 و مکس 2013 زدم 58 ثانیه

همین صحنه دوتاش یک شکل شد :
17i3bduush0tzpzs8fwo.png
 

جدیدترین ارسال ها

بالا