VRay RealTime

ali_118

کاربر VIP
سلام
اخیرا دنبال مطلبی رو گرفتم که خیلی وقته مطرح شده
استفاده از نسخه ی غیر رسمی وی ری 1.6 مایا برای راه اندازی vray rt در مکس

برای این کار شما باید نسخه ی 1.6 وی ری برای مایای رو نصب داشته باشین و یا نسخه ی نصب شده ی32بیت یا 64 بیت اون رو دانلود کنین و در دایرکتوری مربوطه قرار بدین !

به نظر من توضیحات انگلیسی برای راه اندازی صریح تر بود :


1)open 3dmax2009 create plane,ball...any you like put lights materials etc.
2)right click export .vrscene and choose name and location
3)open the .vrscene with a text editor and go to down and whrite

RTEngine {
on=1;
}

you can copy this text and save document
4)in windows goto run cmd
5)in cmd write:"C:\Program Files\Alias\Maya7.0\bin\plug-ins\bin\vray.exe" -scenefile="HERE PATH OF YOUR SCENE\NAME OF YOUR SCENE.vrscene" -interactive=1
6)push enter and in the settings box click render

EXAMPLE:"C:\Program Files\Alias\Maya7.0\bin\plug-ins\bin\vray.exe" -scenefile="C:\Documents and Settings\Dante\test1.vrscene" -interactive=1


آدرس فایل vray.exe ( و سایر فایل های همراه ) باید به این قالب باشه : F:\vray1.6std\vray\bin\vray.exe

چون فایل نصب شدست و به این صورت آدرس دهی شده !

اما مشکل اینجاست که من همه ی این کارها رو انجام دادم اما vray rt اونطور که در سایت های مرجع توضیح داده شده بود عمل نمیکرد و فقط یک فریم رو مرتبا رندر میگرفت !

کسی اینو امتحان کرده ؟

و منابع :
http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?t=67392

http://www.cgsoft.ru/render/vray/2048-vray-160160-standalone-real-time-rendering.html
 

H.S

Member
Ali جان، من نسخه Stand Alone‌اون رو دارم، اما منم اينكارارو كردم و نتونستم.
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
توی سیستم و موتورهای خروجی nVIDIA که خروجی 90 درصد از نرم افزار های انیمیشن حرفه ایه یک سخت افزار کوچک هست که محاسبات رندر تو حالت Real Time رو جدا از محاسبات CPU انجام میده که توی ایران میشه گفت پیدا نمیشه البته مال nVIDIA مدل ضعیفیه که تو همه ی کارتهای گرافیک هست. اما سخت افزارهای جداش پیدا نمیشه چون افراد زیادی نیستن که باهاش آشنا باشن بنابراین تو ایران کمیابه . معمولا همچین محاسباتی رو یه کامپیوتر 2 هسته یا 4 هسته نمیتونه یه سرعت انجام بده . سیستم رندر دینامیک Max well هم هست که وابسته به سیستم های بالای 3 CPU دو هسته کار میکنه که هر CPU باید حدود 4 گیگ رم داشته باشه . دقیقا مثل سخت افزار های محاسبات دینامیک PhisxAG یا XNA که بیشترش امتیازهای Microsoft رو داره . کاری که شما میخواین با Renderer نرم افزار یا Direct X انجام بدین ممکنه بخشهای محاسبات دینامیک سیستم رو از بین ببره .
 

alpo_al

New Member
Vray RT

عزیزان توجه داشته باشید که ریل تایم Vray ربطی به سیستم شما ندارد در ورژن جدید Sp3a برای مگس 2010 در نظر گرفته شده که قابلیت ریل تایم دارد منتهی مثل برنامه VUE یا Modo سرعت رندر پریویو یا همان ریل تایم بستگی به سرعت CPU کارت گرافیک و به خصوص CPU خود سیستم شما دارد. Alpo_al:):)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا