Vanak Residential building (exterior design

خوبه؟

  • آره

    رای: 68 91.9%
  • بد نیس

    رای: 3 4.1%
  • بدتر از این نمیشه

    رای: 3 4.1%

  • مجموع رای دهندگان
    74

*farshid*

کاربر VIP
فوق العاده شده فرشید جان.
میتونم به جرات بگم با رندر و فضا و معماری کار خیلی حال کردم.
انتخاب زاویه دوربین برای نمایش تمام فضا با یک فریم خیلی خوب انجام شده.
همنشینی رنگها کنار هم و تکسچرهای مناسب و جزئیات خیلی خوب برای مدلها و شیدرهای عالی.
همه چی عالی شده.
موفق باشی همیشه :rose:
مرسی سروش جان
خوشحالم که خوشت اومده
ممنون که قابل دونستی و نظر دادی
مرسی
آی لاو یو خیلی زیاد:rose:
 

amirsadraii

Active Member
سلام
کار بسیار قشنگی شده
جالبتر اینکه از همه لحاظ تکمیله چه حجم ساختمان وچه از نظر کابرد تکنولوژی و چه رندر ها و تکنیک های مربوطش.
چند تا سوال در مورد سازش داشتم
قسمت کنسول شده سازش چیه و چقدر کنسول شده؟ از اسپیس فریم استفاده کردی؟ وارتفاع اون وسط که خالی شده چقدره؟
ویه خواهش دارم
من خودم توی متریال مشکل دارم اگه میشه یه آموزش از متریال یه قسمت کوچیکی از همین ساختمان لطف کن
باز هم بهت تبریک میگم و آرزوی موفقیت برات دارم.
 

*farshid*

کاربر VIP
سلام
کار بسیار قشنگی شده
جالبتر اینکه از همه لحاظ تکمیله چه حجم ساختمان وچه از نظر کابرد تکنولوژی و چه رندر ها و تکنیک های مربوطش.
چند تا سوال در مورد سازش داشتم
قسمت کنسول شده سازش چیه و چقدر کنسول شده؟ از اسپیس فریم استفاده کردی؟ وارتفاع اون وسط که خالی شده چقدره؟
ویه خواهش دارم
من خودم توی متریال مشکل دارم اگه میشه یه آموزش از متریال یه قسمت کوچیکی از همین ساختمان لطف کن
باز هم بهت تبریک میگم و آرزوی موفقیت برات دارم.

سلام
مرسی
در مورد سازه:
سازه ی قسمت کنسول شده شامل دو عدد تیر مرتفع میشه که وظیفه تحمل نیروی خمشی حاصل از وزن طبقات فوقانی کنسول شده رو تحمل میکنه
سازه ی اسپیس فریم نقش تیرچه رو بین این دو تیر طره ای تا انجام میده و همچنین به عنوان بریسینگ افقی کاربرد داره

در واقع اون قسمت نیازمند سازه ای مستقل بود و از نظر سازه ای جواب تیپیکالی براش وجود نداره
این سازه رو به صورت ابتکاری و از روی دانش استاتیکی خودم طراحی کردم
از نظر منطقی فکر نکنم مشکلی داشنه باشه
تیر های طره ای هم در انتها به دیوار های برشی بتنی متصل شدن
در حدود 12 متر کنسول شده
دقیقشو نمیدونم

متریال؟
باید بدونم با چه انجینی کار میکنین بعد کمکتون می کنم

مرسی که نظر دادی
:rose::rose:
 

spr_3d

Member
تبریک میگم خیلی جالبه هم از لحاظ معماری هم کار 3d
به نظر من اگه رو اسمانش هم کار میکردی خیلی جالبتر میشد ،؛زنده میشد کار(یه پیشنهاد کوچیک بود)
باز هم تبریک میگم حرف نداره........
 

Mandana

Active Member
ایول فرشید واقعن تبریک.ما هنوز اندر خم منتال موندیم آقا با فرای چه کارا می زنه ^.^
تبریکاته ویجه.خیلی قشنگ شده و پیشنهاد تاپ گالری + 5 تا ستاره
موفق باشی گل پسر:rose:
 

Hamed

Active Member
سلام علیکم
لذت بردم فرشید
فقط کجایی ونکه گفتی دقیقا؟؟؟
و واقعا در زمینه نور پردازی اکستریور حرفه ای شدایا میدونی وقتی آدم فوت کوزه گری دشتس میآد دیگه همه چی حله

علی علی
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
فرشید جان ممنون که گفتی بیام و این کار فوق العاده رو ببینم!
من خودم شخصا علاقه ی خیلی شدیدی به 3بعدی سازی در معماری دارم
ولی خب واقعا نشده که بصورت جدی دنبالش کنم. : (

واقعا عالی شده. البته ازت کمتر از این هم انتظار نمیرفت! :دی
مخصوصا رندر دومی که یه فضای فوق العاده ای داره.
من رو یاد بازی های کامپیوتری انداخت! اون حالت رویایی ای که توی رندر داره فضای فوق العاده ای رو ایجاد کرده.
الان 3بعدی سازی این کار توی چه نرم افزاری دقیقا انجام شده؟؟
 

*farshid*

کاربر VIP
تبریک میگم خیلی جالبه هم از لحاظ معماری هم کار 3d
به نظر من اگه رو اسمانش هم کار میکردی خیلی جالبتر میشد ،؛زنده میشد کار(یه پیشنهاد کوچیک بود)
باز هم تبریک میگم حرف نداره........

سلام
ممنون دوست عزیز
پیشنهاد کوچیکتو قبول دارم

مرسی بابت نظرت:rose::rose:

ایول فرشید واقعن تبریک.ما هنوز اندر خم منتال موندیم آقا با فرای چه کارا می زنه ^.^
تبریکاته ویجه.خیلی قشنگ شده و پیشنهاد تاپ گالری + 5 تا ستاره
موفق باشی گل پسر:rose:

مرسی مدیر جان
باسه پیشنهاد و ستاره ها ممنون :rose:
ما هم اندر خم فراییم منتال رو شروع نکردیم :).
 

*farshid*

کاربر VIP
سلام علیکم
لذت بردم فرشید
فقط کجایی ونکه گفتی دقیقا؟؟؟
و واقعا در زمینه نور پردازی اکستریور حرفه ای شدایا میدونی وقتی آدم فوت کوزه گری دشتس میآد دیگه همه چی حله

علی علی
سلام حامد جان
چند تا زمین خالی تو ضلع شمال میدون (بر میدون) هست... یکی از اوناس

فوت کوزه گری؟ یعنی یه راز که کوزه گر به هیشکی نمیگه ...
فوتی در کار نیست حامد جان
باید همه چیز رو همون جوری که هست مدلسازی کنی
تکسچر های واقعی رو برای متریالت تعریف کنی
و واقعا رو کارت وقت بذاری
نور پردازی و رندرینگ در واقع بخش کوچیکی از کاره...

:rose:
 

*farshid*

کاربر VIP
فرشید جان ممنون که گفتی بیام و این کار فوق العاده رو ببینم!
من خودم شخصا علاقه ی خیلی شدیدی به 3بعدی سازی در معماری دارم
ولی خب واقعا نشده که بصورت جدی دنبالش کنم. : (

واقعا عالی شده. البته ازت کمتر از این هم انتظار نمیرفت! :دی
مخصوصا رندر دومی که یه فضای فوق العاده ای داره.
من رو یاد بازی های کامپیوتری انداخت! اون حالت رویایی ای که توی رندر داره فضای فوق العاده ای رو ایجاد کرده.
الان 3بعدی سازی این کار توی چه نرم افزاری دقیقا انجام شده؟؟

مرسی سارا
ممنون به خاطر وقتی که گذاشتی

علاقه مهمترین نکتس که تو داریش
کافیه نیت کنی :)
بعد هم بری دنبالش
مطمئنا موفق میشی تو این زمینه
:rose::rose:

3بعدی سازی...
اول روی کاغذ
بعد تو محیط autocad کلیت کار رو مدلسازی کردم
بعد شروع کردم به دیتیله کردن کار... در واقع 80% طراحی رو تو محیط اتوکد انجام دادم... به صورت رفت و برگشتی از روی مانیتور اسکیس میزنم.... روی اسکیس کاغذ پوستی میندازم و دوباره طراحی میکنم ... به نتیجه که رسیدم نتایجو رو فایل کد اعمال میکنم...
بعد از اتمام مدلینگ کارمو وارد محیط 3dsmax میکنم و سریع یه سری تنظیمات تیپیکال رو رو کارم اعمال میکنم و یه تست رندر میگیرم...
معمولا نتیجه این رندر راضی کننده نیست ... بر میگردم تو محیط کد و تغییراتی رو که میخوام دوباره اعمال میکنم

بعد چند بار تست رندر گرفتن و تغییرات مدل تو محیط کد دیگه خسته میشم و کار رو ایمپرت میکنم تو محیط مکس و روی رندرینگ نهایی کار میکنم

برای این کار از fryrender استفاده کردم (اوایل صرفا جنبه تست داشت ولی کمکم به این نتیجه رسیدم که میشه با فرای اکستریور هم کار کرد)

باز هم ممنون بابت نظرت :rose:
 

amirsadraii

Active Member
سلام
مرسی
در مورد سازه:
سازه ی قسمت کنسول شده شامل دو عدد تیر مرتفع میشه که وظیفه تحمل نیروی خمشی حاصل از وزن طبقات فوقانی کنسول شده رو تحمل میکنه
سازه ی اسپیس فریم نقش تیرچه رو بین این دو تیر طره ای تا انجام میده و همچنین به عنوان بریسینگ افقی کاربرد داره

در واقع اون قسمت نیازمند سازه ای مستقل بود و از نظر سازه ای جواب تیپیکالی براش وجود نداره
این سازه رو به صورت ابتکاری و از روی دانش استاتیکی خودم طراحی کردم
از نظر منطقی فکر نکنم مشکلی داشنه باشه
تیر های طره ای هم در انتها به دیوار های برشی بتنی متصل شدن
در حدود 12 متر کنسول شده
دقیقشو نمیدونم

متریال؟
باید بدونم با چه انجینی کار میکنین بعد کمکتون می کنم

مرسی که نظر دادی
:rose::rose:
سلام فرشید جان
من با وی ری کار میکنم ولی واقعا در متریال دادن و آنرپ کرن و دادن تکسچر کثیفی مشکل دارم این کار طرح 4 هست که به نظرم خوب نشد.
مرسی
 

پیوست ها

  • 102.jpg
    102.jpg
    437.6 کیلوبایت · بازدیدها: 33
واقعا لذت بردم فرشید جان...
خیلی زیبا شده...
با اینکه طرحش ابتکاری بوده ولی خیلی خوب در اومده مخصوصا مدل و رندرش...
باید بگم گل کاشتی...
:rose:
راستی میشه یکم بیشتر در مورد فرای رندر توضیح بدی؟
ممنون میشم...
 

*farshid*

کاربر VIP
واقعا لذت بردم فرشید جان...
خیلی زیبا شده...
با اینکه طرحش ابتکاری بوده ولی خیلی خوب در اومده مخصوصا مدل و رندرش...
باید بگم گل کاشتی...
:rose:
راستی میشه یکم بیشتر در مورد فرای رندر توضیح بدی؟
ممنون میشم...
مرسی رضا
در مورد فرای

فرای رندر یه انجین فیزیکالی بیس مثل مکسول هستش که بر مبنای فیزیک نور کار میکنه
نورهای تیپیکالی که تو محیط مکس یا مایا هستند برای این انجین تعریف نشده هستند
منبع نوری صحنه تو رندر فرای و مکسول نور محیطی (آسمون و خورشید) و آبجکت های نورانی هستند

مثلا میخوای یه لامپ 100 وات بسازی...
باید لامپ رو کاملا شبیهسازی کنی
بعد رشته ی تنگستن رو به عنوان آبجکت نورانی (emmiter ) تعریف کنی

با زدن دکمه ی رندر انجین شروع به پحش نور از منابع نورانی فوق میکنه

هر چه از زمان رندر میگذره پیکسل های بیشتری نور جذب میکنن
بعد 1 یا دو ساعت میزان نویز صحنه به حد مطلوبی میرسه
ولی برای داشتن یه رندر بدون نویز مخصوصا برای کار های داخلی پر دیتیل حداقل باید 12 ساعت به فرای اجازه بدی تا صحنه رو پردازش کنه
:rose::rose::rose:
 

m.n1362

Member
با سلام بنده در حال سوت زدنم آقا من میرم یه بلند گو بگیرم بیام جلو دانشگاه بگم بابا تو دیگه کی هستی؟ هروز بهتر میشی.:)
 

behymom

New Member
به نظر من خوب نشد من وقتی دیدم فکر کردم یک ساختمان اداری یا آموزشی هست برای مسکونی مناسب نیست



attachment.php

*******************************************************************************

*********************************************************************************************************
attachment.php


attachment.php


معماری کار هم در این حد پیش رفته چون اولش قرار بود که یه طرح کامل باشه ولی بعدا کلا کنسل شد ولی من به خاطر علاقه ای که داشتم ادامش دادم
و الان رندراشو میذارم که ببینید :rose:

مدلینگ : مدلسازی و طراحی کار به صورت موازی انجام شده
برای مدلسازی از اتوکد استفاده کردم
رندرینگ : رندرشم با fryrender گرفتم
پستپروداکشن هم انجام ندادم و رندرهایی که میبینید خروجیه فرای رندر هستن


منتظر نظرتون هستم

از همتون ممنون که همیشه دلگرمی میدین و آذمو تشویق میکنین
:rose::rose::rose:[/QUOTE]
 

*farshid*

کاربر VIP
به نظر من خوب نشد من وقتی دیدم فکر کردم یک ساختمان اداری یا آموزشی هست برای مسکونی مناسب نیست

بهت حق میدم
چون اولش قرار بود برج اداری تجاری مسکونی باشه
یعنی چندین طبقه ی اول تجاری 2 الی 3 طبقه اداری و مابقی مسکونی

ولی بعدا کلا کنسل شد ... من هم میخواستم سریعا یه رندر بگیرم واسه دل خودم
این شد که برج مسکونی من شد شبیه خونه های اکباتان
 

creator

New Member
مرسی عارف جان که متفاوت کار میکنی . این کنسولی که زدی رو خیلی دوست دارم واین قدرت شما رو هم تو کار نشون میده ...نمای ساختمونت هم عالیه چون یه پوسته رویه ساختمونت تیست ...
 

*farshid*

کاربر VIP
مرسی عارف جان که متفاوت کار میکنی . این کنسولی که زدی رو خیلی دوست دارم واین قدرت شما رو هم تو کار نشون میده ...نمای ساختمونت هم عالیه چون یه پوسته رویه ساختمونت تیست ...

بابا به خدا من عارف نیستم ولی خیلی شبیهشم ...
مرسی بابت نقد و نظرت
دوستت میدارم:rose:

نما و کنسول هم ناقابله
 

جدیدترین ارسال ها

بالا