V-Ray Test 01 - Cinema 4D

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام به همه ی دوستان.
داشتم با سیستم پروکسی وی ری و سیستم جی آیش کار می کردم که به مشکل برخوردم.
اول یه نگاه به رندرای توی پیوست بندازید تا من بگم مشکل چیه که اگه از دوستان کسی راحل رفع این مشکل رو می دونست بگه بهم. ممنون پیشاپیش.
اگه دقت کرده باشین می بینین با اینکه GI رو فعال کردم اما بازم زیر درختا کاملا تاریک و تیره هست. می خواستم بدونم توی سیستم GI وی ری مثل موتور رندر خود Cinema 4D یه گزینه مثل Gama یا Depth وجود نداره که با زیاد کردن اون توی این شرایط اون قسمت های تیره که تاریک هستن هنوز هم روشن بشن، یعنی تاثیر نوی بیشتره باشه به کل مناطق؟
برای اینکه بتونم بدون اینکه یه نور دیگه به جز Sun رو توی صحنه اضافه کنم اما اون زیر درختها که کاملا تاریک هست رو روشن کنم به نظرتون چی کار کنم؟؟ بیام شدن نور خورشید رو زیاد کنم یا با استفاده از دوربین فیزیکال می شه این مشکل رو رفع کرد؟

با تشکر از همه.
شاد باشین و موفق.
 

پیوست ها

  • Vray Big Test 03-04.jpg
    Vray Big Test 03-04.jpg
    510.7 کیلوبایت · بازدیدها: 31
  • Vray Big Test 03-03.jpg
    Vray Big Test 03-03.jpg
    507.4 کیلوبایت · بازدیدها: 27
  • Vray Big Test 02-03.jpg
    Vray Big Test 02-03.jpg
    312.3 کیلوبایت · بازدیدها: 29

abbasi_0912

Active Member
سلام امین جان
احتمالا از تنظیمات GI هست، اگر توی GI از Lightcache استفاده کردی یکم مقدار SUBDIVS رو بیشتر بزار
Environment روشن هست؟

برای تنظیم گاما هم باید بری توی قسمت Color mapping تمظیمات رندر؛ توی وی ری برای راینو و گوگل اسکچ اپ که من چیزی برای تنظیم گاما ندیدم ولی برای Cinema4D احتمالا وجود داره
توی Color mapping هم میتونی فضا های روشن و تاریک رو دست کاری کنی
با دوربین هم میشه درستش کرد

موفق باشی
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
مرسی عباسی جان.
با زیاد کردن Subdivision توی Light Cache که نتیجه ی زیادی نگرفتم، اما با Color Maping خیلی بهتر به نتیجه رسیدم، بسی ممنون.


نظر در مورد تست های جدید هم یادتون نره دوستان.
شاد باشین و موفق.
 

پیوست ها

  • Vray Big Test 03-06.jpg
    Vray Big Test 03-06.jpg
    1.1 مگایابت · بازدیدها: 12
  • Vray Big Test 03-07.jpg
    Vray Big Test 03-07.jpg
    584.5 کیلوبایت · بازدیدها: 13

abbasi_0912

Active Member
سلام
امین جان ببخشید من بد متوجه شدم
فکر میکردم کار لکه های سیاه هم داره که معمولا به خاطر کیفیت بد gi به وجود میاد

فقط یک نکته به زمین هم یک متریال بده همین طوری سفید ولش نکن
مشخصات سیستم چی بوده که 24 و 29 دقیقه شده؟

این رندر ها جنبه تست داره دیگه؟
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
بازم ممنون عباسی جان. :rose:

مشخصات سیستم منو هم می تونی توی این عکی بینی:
attachment.php

حالا زمان رندر زیاده یا کمه؟؟؟
اونجا که نوشته Total Triangles حدود 3 میلیون، نه اینکه کل پولیگانای صحنه سه میلیون باشه ها.
آخه توی این تست من از 5 نوع درخت استفاده کردم که روی هم رفته همون سه میلیون و خورده ای پولیگان دارن. بعد یه کلونر ساختم که تعداد درختاش 105 هزار تاس که به صورت راندوم این 5 مدل درخت رو روی سطح کوه پخش کرده، که فک کنم کل پولیگانای کار بالای 60-70 میلیارد باشه که با توجه به وجود محاسبه Gi و AO و اینا زمان رندر مناسب باشه.

اینا هم آره فقط تسته برای سنجیدن بعضی قابلیت های Vray و Cinema 4D.
بازم ممنون از توجهتون به تستم.
شاد باشین و موفق.
 

abbasi_0912

Active Member
سلام زمان خوبیه برای همین پرسیدم با این سیستم من فکر کنم بیشتر از اینها میشه چند صحنه پر درخت سعی کردم رندر کنم اما مکس کرش میشه برای همین بیخیال شدم
 

legendarp

Well-Known Member
امین جان کارت خیلی خوب شده یه چندتا چیزی که من می بینم البته خوب اساتید بیشتر از من هستند
شما سایه هات خیلی شارپ هست و بزرگ تر از درخت ها هست برف هم خیلی صافه و یه دست هست اما مشکل بیشتر سایه هست که کار رو غیر طبیعی می کنه
یه مقدار سایه ها رو اسموس تر بشه عالی میشه و من می گ م سعی کن سایه هات کم رنگ تر باشه خیلی هم کمرنگ تر اگر دقت کنی آفتاب هوای سرد خیلی بی جونه اما اینجا آفتابش خیلی جون داره
سایه ها هم کمرنگ تر بشه دیگه همه مشکلاتت حل میشه
 

Fa

Well-Known Member
با سوالت کاری ندارم اما خیلی عالی شده کار , خوب پیش رفت کردی . دیگه اون دور دورا میبینمت :)
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
امین جان کارت خیلی خوب شده یه چندتا چیزی که من می بینم البته خوب اساتید بیشتر از من هستند
شما سایه هات خیلی شارپ هست و بزرگ تر از درخت ها هست برف هم خیلی صافه و یه دست هست اما مشکل بیشتر سایه هست که کار رو غیر طبیعی می کنه
یه مقدار سایه ها رو اسموس تر بشه عالی میشه و من می گ م سعی کن سایه هات کم رنگ تر باشه خیلی هم کمرنگ تر اگر دقت کنی آفتاب هوای سرد خیلی بی جونه اما اینجا آفتابش خیلی جون داره
سایه ها هم کمرنگ تر بشه دیگه همه مشکلاتت حل میشه

legendarp جان، اشتباهی متوجه شدید انگاری، اون کوه اصلا متریال نداره و رنگش سفید، اصلا توی تست در پی ساختن برف و شبیه سازی یه روز برفی با نور مختص اون روز نبودم.
در مورد سایه ها هم ممنون، لطف کردی کرو دیدی و نظر دادی. :rose:

با سوالت کاری ندارم اما خیلی عالی شده کار , خوب پیش رفت کردی . دیگه اون دور دورا میبینمت :)

لطف داری اصغر جان.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا