System Unit Setup

saeed_flash

New Member
با سلام خدمت تمامی اساتید عزیز تالار مجید آنلاین

از دوستان عزیز چند تا سوال درباره قسمت Unit setup در 3dsmax داشتم

1- بهترین واحد برای کار توی 3dmax چی میتونه باشه؟

2- بهترین واحد برای کار توی 3dmax چی میتونه باشه که با برنامه های دیگه مشکلی نداشته باشه ،بعد از expor
t

3- توی یه برنامه ای گفته شده بود که برای کار توی 3dsmax از واحد متر استفاده کنید تا بعد از export مشکلی نداشته باشید ، اما وقتی که من با واحد متریک کار میکنم برای مثال میخوام یک انسان بسازم قد کاراکتر میشه 1.8m و این باعث میشه که توی viewport خیلی کوچیک بشه و کار کردن باهاش سخت؛
در صورتی که هرچی کاراکتر بزرگتر باشه کارکردن باهاش راحت تر میشه (البته برای من این طوری هست)
چون وقتی میخوام به کاراکتر نزدیک بشم و روی ورتکس هاش کار کنم به دلیل اینکه کاراکتر خیلی کوچیکه توی واحد متر،
با نزدیکتر شدن به کاراکتر مقداری از کاراکتر دیده نمیشه (مثل این میمونه که دوربین رو مقداری برده باشیم داخل کاراکتر)

جالب اینجاست وقتی واحد رو روی سانتی متر قرار میدم و قد رو 180cm وارد میکنم اندازه کاراکتر توی viewport خیلی خوبه و کار کردن باهاش عالی (که میشه دقیقا 100 برابر حالتی که واحد متر است:shock:


با تشکر.
 
آخرین ویرایش:

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام دوست عزیز

ببینید در واقع نیمشه گفت که یه واحد کلی برای کار با مکس وجود داره

تا اونجایی که من مطلع هستم برای معماری از واحد های متر و سانتی متر استفاده میشه

برای تنظیم بلوپرینت بضی ها بر حسب پیکسل تنظیم میکنند

کاربرد ها متفاوت هست

برای اون حرکتی که شما توش مشکل دارین باید خدمتتون عرض کنم که چون کاراکترتون مغیاس کوچکی داره واسه همین در حالت زوم روی یه ورتکست ما بعضی از قسمت های کاراکتر رو نمیتونیم ببینیم...

شما میتونید کار تون رو Scale کنید و اون رو بزرگ تر کنید و وقتی که کار مدلسازی کاراکترتون تموم شد به سایز اصلی برحسب اندازه محیط کارتون برگردونید

موفق باشید
 

saeed_flash

New Member
سلام دوست عزیز

ببینید در واقع نیمشه گفت که یه واحد کلی برای کار با مکس وجود داره

تا اونجایی که من مطلع هستم برای معماری از واحد های متر و سانتی متر استفاده میشه

برای تنظیم بلوپرینت بضی ها بر حسب پیکسل تنظیم میکنند

کاربرد ها متفاوت هست

برای اون حرکتی که شما توش مشکل دارین باید خدمتتون عرض کنم که چون کاراکترتون مغیاس کوچکی داره واسه همین در حالت زوم روی یه ورتکست ما بعضی از قسمت های کاراکتر رو نمیتونیم ببینیم...

شما میتونید کار تون رو Scale کنید و اون رو بزرگ تر کنید و وقتی که کار مدلسازی کاراکترتون تموم شد به سایز اصلی برحسب اندازه محیط کارتون برگردونید

موفق باشید

ممنون دوست عزیز بابت پاسختون توضیحات تون عالی بود

دقیقا کاری که من کردم همینه که فعلا کاراکتر رو با مقیاس بزرگ کار کردم و ساختم که بعد از اتمام کوچیک کنم
اما حالا یه مشکل دیگه هست که واسه انیمیشن و biped باید چه کنم چون اگه وقتی بزرگ هست کاراکتر رو تنظیم کنم برای انیمیشن و بخوام Scale بدم و کوچیک کنم کل Skin کاراکتر به هم میریزه :sad:

باز هم از تمامی عزیزان تشکر میکنم
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
آره . متاسفانه من راهی رو نمی بینم که بشه بعد از تنظیمات انولوپ اسکین دوباره ارتفاع کاراکتر رو کم یا زیاد کنی

البته همیشه یه راهی هست...

اونم اینه که شما قبل از ریگ کردن کاراکتر باید اندازه ارتفاع کاراکترتون رو برحسب نیاز روی محیط اندازه گیری دقیق کنید و طبق اون اندازه کاراکترتون رو یونیفورم اسکیل بدین و شروع به ریگ کردن و اسکین گذاری کنید....

حالا نمیدونم شاید راهی باشه ...

اگه دوستان راهی میدونن بیان کنن ... بلکه به درد ما هم خورد////

موفق باشید
 

saeed_flash

New Member
اونم اینه که شما قبل از ریگ کردن کاراکتر باید اندازه ارتفاع کاراکترتون رو برحسب نیاز روی محیط اندازه گیری دقیق کنید و طبق اون اندازه کاراکترتون رو یونیفورم اسکیل بدین و شروع به ریگ کردن و اسکین گذاری کنید....
:rose:
بازم از کمکتون ممنون
در ضمن اگه لطف کنید یه مقدار بیشتر این قسمت از حرفتون رو توضیح بدید ممنون میشم

اگه دوستان راهنمایی خاصی دارند منتظر هستیم:cool:
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
ینی اینکه شما قراره که این کاراکترتون رو توی یه محیط قرار بدید که حرکت کنه ؛ همینجوری توی فضا نمیخوایین حرکتش بدین که!

مثلا این کاراکتر میخواد از در یه اتاقی بیاد داخل اتاق....

خوب کاراکتری که مدل کردین رو به صحنه ای که قراره توش ایفای نقش کنه وارد میکنید و اون رو هم مغیاس در اتاق میکنید...

مثلاً اگه ارتفاع در 2.5 کتر هست ... کاراکترتون باید 1.8 باشه.... اون دیگه دسته شماست ...مهم تنظیم مغیاس یا اصطلاحاً Scalling بهش میگن...

OKEY?
 

جدیدترین ارسال ها

بالا