syflex برای xsi هست بعدا برای مایا استفاده شده.
syflex در xsi از ncloth اگه بهتر نباشه بدتر نیست شاید مثل خیلی پلاگین های دیگه در مایا خوب اجرا نمی شه.
نمیدونم منبع این حرفی که میزنید کجاست.
چون syflex توسط تیم شبیه سازی لباس Final Fantasy : the spirits within نوشته شده
( منبع :
http://www.syflex.biz/company.html
Our expertise has matured through many years of hands-on experience in CG software development, and 3D film production. For instance, before creating Syflex, we wrote the cloth simulation engine that was used in Final Fantasy: The Spirits Within, and in the Animatrix DVD).
و تولید فیلم فوق در نرم افزار Maya انجام شده .
منابع :
http://findarticles.com/p/articles/mi_m0EIN/is_2001_July_12/ai_76485866
http://arstechnica.com/wankerdesk/01q3/ff-interview/ff-interview-1.html
در عین حال برتری یک نرم افزار به دیگری نیاز به بررسی و مطالعه داره .
اگر دوست دارید میتونید برای قیاس Ncloth و Syflex یک صحنه مشابه در XSI و MAYA بسازید
یک پرچم را از دو گوشه به 2 نقطه محکم کنید و تحت تاثیر باد قرار دهید .
اگر مقدار باد رو زیاد کنید ، در مقدار های خیلی زیاد Syflex نمیتونه محاسبات رو انجام بده و پارچه تغییر شکل داده
از نقاط گوشه ای جدا می شود .
در حالی که در Ncloth این عدم ثبات حین Simulation دیده نمی شود .
و این به علت برتری فنی Nucleus Engine به موتور محاسبات syflex است .
اما برای کسی که با Syflex عادت کرده و نتایج دلخواهش رو به دست میاره ، Syflex طبیعتا بهترین انتخابه
چه در Maya چه در XSI چه در Lightwave و Houdini.
علی پورصمدی
Rendering TD
خانه کوچک پردازش